Gå til innhold

Hotell i utlandet truer med rettssak over dårlig review! Hjelp!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Råtne epler i hotellbransjen finner man overalt i verden, men det kan nok være litt flere av dem i verdensdeler med mer fattigdom. De fleste er profesjonelle, men her har du nok dessverre hatt uflaks. Men bare ta vare på alt de sender deg og fortsett dialogen med hotels.com :)

 

Anonymkode: c59d2...c27

De fortsetter å sende Mail og true. Påstår at de kan saksøke meg i Norge. Ettersom de misbruker passinfo og bankinfo har jeg en sterkere sak vil jeg tro. Får helt vondt i magen av det her. Skal jeg bare drite i hele greia?

Anonymkode: caa2d...87f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, solmåneogstjerner skrev:

100 % sikker. Slapp av 😊

De fortsetter å sende Mails, true og påstår de kan saksøke meg i Norge. Det har de sjekket med sin advokat, bla bla bla. Får helt vondt i magen av hele greia. Skal jeg bare drite i det? Det tar så lang tid før man får svar for hver Mail man sender til hotels.com også. 

Anonymkode: caa2d...87f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

De fortsetter å sende Mails, true og påstår de kan saksøke meg i Norge. Det har de sjekket med sin advokat, bla bla bla. Får helt vondt i magen av hele greia. Skal jeg bare drite i det? Det tar så lang tid før man får svar for hver Mail man sender til hotels.com også. 

Anonymkode: caa2d...87f

Slutt å svare dem. De gjør bare dette for å presse og skremme deg. Det er kanskje 0,01 % sjanse for at du mottar et ordentlig prosesskriv, det kan du isåfall også bare drite i. Dette kommer de absolutt ingen vei med. Tviler sterkt på at de kommer til å prøve heller. Bortsett fra å sende deg e-poster. Bare blokker, og tenk på andre ting. Det er virkelig ikke noe å tenke på 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, solmåneogstjerner skrev:

Slutt å svare dem. De gjør bare dette for å presse og skremme deg. Det er kanskje 0,01 % sjanse for at du mottar et ordentlig prosesskriv, det kan du isåfall også bare drite i. Dette kommer de absolutt ingen vei med. Tviler sterkt på at de kommer til å prøve heller. Bortsett fra å sende deg e-poster. Bare blokker, og tenk på andre ting. Det er virkelig ikke noe å tenke på 

Tenker det er en svært dårlig ide å ignorere et prosesskriv/stevning da dette er en formell del av starten på en rettsprosess.

Men jeg er enig i at de har en svært dårlig sak her. Av norsk lov er det ikke lenger noe som heter æreskrenkelse(den er opphevet). Det er allikevel mulig via andre paragrafer å bli dømt og straffet for å fare med usannheter og løgn som gir andre en negativ reaksjon. Som her, tapt inntekt. Men så lenge det du skriver er sant så er det jo ikke løgn, og derav heller ikke straffbart.

Så i henhold til norsk rett er du relativt trygg. Kaaaanskje det finnes en ørliten tjangs for at de gidder å bruke tid på det via noen kontakter, men særdeles liten risiko for at de kommer noen vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, nomore82 skrev:

Tenker det er en svært dårlig ide å ignorere et prosesskriv/stevning da dette er en formell del av starten på en rettsprosess.

Men jeg er enig i at de har en svært dårlig sak her. Av norsk lov er det ikke lenger noe som heter æreskrenkelse(den er opphevet). Det er allikevel mulig via andre paragrafer å bli dømt og straffet for å fare med usannheter og løgn som gir andre en negativ reaksjon. Som her, tapt inntekt. Men så lenge det du skriver er sant så er det jo ikke løgn, og derav heller ikke straffbart.

Så i henhold til norsk rett er du relativt trygg. Kaaaanskje det finnes en ørliten tjangs for at de gidder å bruke tid på det via noen kontakter, men særdeles liten risiko for at de kommer noen vei.

Det blir jo ikke noen sak. Det er derfor jeg svarer som jeg gjør. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, nomore82 skrev:

Tenker det er en svært dårlig ide å ignorere et prosesskriv/stevning da dette er en formell del av starten på en rettsprosess.

Men jeg er enig i at de har en svært dårlig sak her. Av norsk lov er det ikke lenger noe som heter æreskrenkelse(den er opphevet). Det er allikevel mulig via andre paragrafer å bli dømt og straffet for å fare med usannheter og løgn som gir andre en negativ reaksjon. Som her, tapt inntekt. Men så lenge det du skriver er sant så er det jo ikke løgn, og derav heller ikke straffbart.

Så i henhold til norsk rett er du relativt trygg. Kaaaanskje det finnes en ørliten tjangs for at de gidder å bruke tid på det via noen kontakter, men særdeles liten risiko for at de kommer noen vei.

Du tenker at jeg skal svare på et søksmål fra Indonesia på en dårlig anmeldelse? Jeg har skrevet opp min opplevelse ved overnattingsstedet. Jeg ser jo hvordan han som styrer dette stedet svarer andre på hotels.com eller tripadvisor som har skrevet en dårlig anmeldelse, det er ikke spesielt hyggelig. 

Anonymkode: caa2d...87f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 minutter siden, solmåneogstjerner skrev:

Slutt å svare dem. De gjør bare dette for å presse og skremme deg. Det er kanskje 0,01 % sjanse for at du mottar et ordentlig prosesskriv, det kan du isåfall også bare drite i. Dette kommer de absolutt ingen vei med. Tviler sterkt på at de kommer til å prøve heller. Bortsett fra å sende deg e-poster. Bare blokker, og tenk på andre ting. Det er virkelig ikke noe å tenke på 

Har blokkert dem, men han som er styrer der sender fra en annen snakk plutselig. Han påstår han kan saksøke meg i Norge. Ser ut til at han tror Norge fungerer på samme måte som USA. Skal jeg prøve å trekke anmeldelsen av hotellet på hotels.com? De har jo ikke adressen min heller. Har aldri gitt dem den. Han kan ikke få meg utlevert eller tvinge meg til å stille opp i retten i Indonesia eller et annet land. 

Anonymkode: caa2d...87f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, solmåneogstjerner skrev:

Det blir jo ikke noen sak. Det er derfor jeg svarer som jeg gjør. 

Sikker på at det bare er å drite i? Vil jo ikke bli etterlyst internasjonalt, så jeg aldri kan reise noe sted igjen. 

Anonymkode: caa2d...87f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud så tragisk at de truer med anmeldelse. Jeg hadde blitt så provosert at jeg hadde lagt ut anmeldelser (hvor jeg også nevnte oppførselen detes i etterkant) på samtlige hotellsider, facebook osv. 😡

Du trenger virkelig ikke å bekymre deg, dette er ikke hold i. 

Anonymkode: b6655...4c8

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har blokkert dem, men han som er styrer der sender fra en annen snakk plutselig. Han påstår han kan saksøke meg i Norge. Ser ut til at han tror Norge fungerer på samme måte som USA. Skal jeg prøve å trekke anmeldelsen av hotellet på hotels.com? De har jo ikke adressen min heller. Har aldri gitt dem den. Han kan ikke få meg utlevert eller tvinge meg til å stille opp i retten i Indonesia eller et annet land. 

Anonymkode: caa2d...87f

 

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Sikker på at det bare er å drite i? Vil jo ikke bli etterlyst internasjonalt, så jeg aldri kan reise noe sted igjen. 

Anonymkode: caa2d...87f

Slapp av. Det går helt fint. Ro deg ned, fortsett å nyte bursdagen din eller legg deg til å sove. Det er virkelig ikke noe å være redd for. Ikke ta bort vurderingen din. Kommer jo andre etter på som ikke har lyst til å havne i slike problemer. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du tenker at jeg skal svare på et søksmål fra Indonesia på en dårlig anmeldelse? Jeg har skrevet opp min opplevelse ved overnattingsstedet. Jeg ser jo hvordan han som styrer dette stedet svarer andre på hotels.com eller tripadvisor som har skrevet en dårlig anmeldelse, det er ikke spesielt hyggelig. 

Anonymkode: caa2d...87f

Men du har jo skrevt at hotellet er en svindel. Og at de har skrevet flere positive anmeldelser selv. Hvordan vet du det? Forsvarer ikke hvordan de håndterte denne anmeldelsen, men syns faktisk du ikke kan spre løgner (?). Men du kan si du mistenker dem for det.  

Anonymkode: dada7...f47

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er at dersom det dukker opp et prosesskriv så er det ikke lurt å ignorere det. For det er da en del av en formell prosess. Men det kommer jo ikke dit - men skulle det gjøre det(noe det ikke gjør) så ikke ignorer offentlige brev eller formelle brev(eksempelvis prosesskriv).

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men du har jo skrevt at hotellet er en svindel. Og at de har skrevet flere positive anmeldelser selv. Hvordan vet du det? Forsvarer ikke hvordan de håndterte denne anmeldelsen, men syns faktisk du ikke kan spre løgner (?). Men du kan si du mistenker dem for det.  

Anonymkode: dada7...f47

Det er jo svindel å prøve å ta dobbelt betalt og lyve om fasiliteter. 

Anonymkode: b848f...cee

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, nomore82 skrev:

Tenker det er en svært dårlig ide å ignorere et prosesskriv/stevning da dette er en formell del av starten på en rettsprosess.

Men jeg er enig i at de har en svært dårlig sak her. Av norsk lov er det ikke lenger noe som heter æreskrenkelse(den er opphevet). Det er allikevel mulig via andre paragrafer å bli dømt og straffet for å fare med usannheter og løgn som gir andre en negativ reaksjon. Som her, tapt inntekt. Men så lenge det du skriver er sant så er det jo ikke løgn, og derav heller ikke straffbart.

Så i henhold til norsk rett er du relativt trygg. Kaaaanskje det finnes en ørliten tjangs for at de gidder å bruke tid på det via noen kontakter, men særdeles liten risiko for at de kommer noen vei.

Saken er nå engan den at når man er i ett annet land, og forholder seg til en annen aktør i dette landet så gjelder ikke Norsk lov eller Norske rettsregler. Men internasjonal rett. En utenlandsk hotellkjede kan ikke komme til Norge eller europa for å starte en rettsprosess. Hvorfor tror du Italia ville ha en viss Mulla til å stille opp i retten i Italia dersom Italienske myndigheter kunne komme til Norge og kjøre rettssaken mot Mullaen her? 

Og Italia og Norge ligger begge i europa. Bali/Indonesia ligger ikke engang i Europa. Så hva dette hotellet skal klare å få trollet til av en rettssak i Norge/europa det er like bak mål som å tro på at innholdet i denne tråden er noe annet en sprøyte galskap. Noen har funnet at ts er lett match for utpressing, eller ts har funnet opp hele problemstillingen. 

Uansett skulle saken ha den minste rot i virkeligheten så legget man ikke ut enda mer negativ omtale av saken og hotelley på nett, men tar med seg det man har av håndfaste bevis og tar turen innom et politihus. Eller man finner seg en advokat med internasjonal rett som spesialområde for å få skrudd av den kroppslige knappen for nervøsitet. 

Anonymkode: 4a70c...620

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herregud så tragisk at de truer med anmeldelse. Jeg hadde blitt så provosert at jeg hadde lagt ut anmeldelser (hvor jeg også nevnte oppførselen detes i etterkant) på samtlige hotellsider, facebook osv. 😡

Du trenger virkelig ikke å bekymre deg, dette er ikke hold i. 

Anonymkode: b6655...4c8

Sikker på det? Er jo noen her inne som mener jeg skal ta et sånt søksmålsskriv seriøst hvisbjeg får det i posten. Aldri hørt om noen som blir etterlyst for å skrive en dårlig anmeldelse. 

Anonymkode: caa2d...87f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, solmåneogstjerner skrev:

 

Slapp av. Det går helt fint. Ro deg ned, fortsett å nyte bursdagen din eller legg deg til å sove. Det er virkelig ikke noe å være redd for. Ikke ta bort vurderingen din. Kommer jo andre etter på som ikke har lyst til å havne i slike problemer. 

Sånn som det stedet holder på vurderer jeg å bare ta den bort. Blir redd av truslene de kommer med og at de kan misbruke pass infoen min osv. Og hva skal man gjøre med et prosesskriv fra et annet land i Asia? 

Anonymkode: caa2d...87f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 minutter siden, nomore82 skrev:

Poenget er at dersom det dukker opp et prosesskriv så er det ikke lurt å ignorere det. For det er da en del av en formell prosess. Men det kommer jo ikke dit - men skulle det gjøre det(noe det ikke gjør) så ikke ignorer offentlige brev eller formelle brev(eksempelvis prosesskriv).

Offentlige brev fra Indonesia? 

Anonymkode: caa2d...87f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men du har jo skrevt at hotellet er en svindel. Og at de har skrevet flere positive anmeldelser selv. Hvordan vet du det? Forsvarer ikke hvordan de håndterte denne anmeldelsen, men syns faktisk du ikke kan spre løgner (?). Men du kan si du mistenker dem for det.  

Anonymkode: dada7...f47

Det er jo fordi de tilbyr tjenester de ikke har. Og de prøvde å lure meg for penger. 

Anonymkode: caa2d...87f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen sak jeg noterte meg tidlig i tråden, var at ts hevdet å være trukket dobbet på kortet. Når man bruker kredittkort og der trekkes dobbelt, uten at trekkeren vil refundere på første høflige henvendelse, så snakker man med kortselskapet og får rask og effektiv hjelp der, ofte etter å ha skrevet en reklamasjonforklaring på saken. 

Å selv begynne å lage mye styr er helt unødvendig. 

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Sånn som det stedet holder på vurderer jeg å bare ta den bort. Blir redd av truslene de kommer med og at de kan misbruke pass infoen min osv. Og hva skal man gjøre med et prosesskriv fra et annet land i Asia? 

Anonymkode: caa2d...87f

Les det jeg har skrevet over om internasjonal rett. Og kontakt politiet om dette er reelt. 

Anonymkode: 4a70c...620

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Saken er nå engan den at når man er i ett annet land, og forholder seg til en annen aktør i dette landet så gjelder ikke Norsk lov eller Norske rettsregler. Men internasjonal rett. En utenlandsk hotellkjede kan ikke komme til Norge eller europa for å starte en rettsprosess. Hvorfor tror du Italia ville ha en viss Mulla til å stille opp i retten i Italia dersom Italienske myndigheter kunne komme til Norge og kjøre rettssaken mot Mullaen her? 

Og Italia og Norge ligger begge i europa. Bali/Indonesia ligger ikke engang i Europa. Så hva dette hotellet skal klare å få trollet til av en rettssak i Norge/europa det er like bak mål som å tro på at innholdet i denne tråden er noe annet en sprøyte galskap. Noen har funnet at ts er lett match for utpressing, eller ts har funnet opp hele problemstillingen. 

Uansett skulle saken ha den minste rot i virkeligheten så legget man ikke ut enda mer negativ omtale av saken og hotelley på nett, men tar med seg det man har av håndfaste bevis og tar turen innom et politihus. Eller man finner seg en advokat med internasjonal rett som spesialområde for å få skrudd av den kroppslige knappen for nervøsitet. 

Anonymkode: 4a70c...620

Er så lei av alle dere som skal gå inn på alle mulige tråder og si at alt er bare funnet opp. Nei, det er ikke funnet opp. Men, man blir ikke høy i hatten når man får slike Mail. Jeg har ikke lagt ut noe mer om dette hotellet på nett. Prøver også å få slettet anmeldelsen min for å slippe denne trakasseringen fra dette overnattingsstedet. Jeg tror eieren av stedet er italiensk, bosatt i Australia, men bor og jobber på Bali. Er vel indonesisk lov som skal gjelde når overnattingsstedet ligger der? 

Anonymkode: caa2d...87f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...