Gå til innhold

Hotell i utlandet truer med rettssak over dårlig review! Hjelp!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! 

Vi har vært på reise i Asia i sommer og bodde 6 netter på er ganske dårlig hotell under oppholdet. Stedet var ikke som forespeilet på nettsiden og det var flere ting som ikke fungerte mens vi bodde der. Manglende vann i dusjen, varmt vann, renhold etc. De tok i tillegg betaling for oppholdet to ganger og det var er styr å få den ene betalingen tilbake. Vi booket igjennom hotels.com og de har hjulpet oss. Jeg har skrevet en anmeldelse av hotellet, hvor jeg belyser problemene og manglende ved hotellet, og det vi har opplevd da vi bodde der og i etterkant. 

Nå er altså da hotellet irriterte og sinte fordi jeg har lagt igjen en dårlig review. I dag tidlig fikk jeg da en sing Mail hvor de hadde lagt ved kopi av anmeldelsen jeg har skrevet, hvor de truer med at de på mandag skal gå til rettssak mot meg for æreskrenkelser på bakgrunn av anmeldelsen jeg har skrevet. De skriver så at de har er foretak i Europa og har tilgang til pass detaljene mine, bank detaljene mine og adressen min. Jeg har kontaktet hotels.com, de skal kontakte hotellet og ta det videre. Men, allikevel, hva gjør jeg? Hvor seriøst skal jeg ta det her? Noen med jusutdannelse her som har peiling? 

Jeg har ikke skrevet noe stygt i den anmeldelsen eller noe slikt. Bare at det ikke var et godt opphold for vår del og behandlingen deres i etterkant med tanke på at det var så mange problemer med å få dem til å betale tilbake den ene summen for hotellet. 

 

Anonymkode: caa2d...87f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Badesåpe skrev:

hahahahhahahhaha, ja de kan jo prøve seg. 

Hadde gitt en lang faen :)

Jeg tenker at det skal mye til liksom. Men, allikevel. Jeg ble helt skjelven og ute da jeg leste mailen. Har meldt alt til hotels.com og de skal kontakte hotellet, og de blir mest sannsynlig kastet ut av siden. Har reist sykt mye og alltid booket igjennom hotels.com, aldri opplevd noe lignende. 

Anonymkode: caa2d...87f

  • Liker 10
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannsynligvis bare skremselspropaganda at de har bankdetaljene dine. De har sannsynligvis passdetaljene hvis de sjekket passet, og kan hende kredittkortinfo også hvis du betalte med kredittkort, men de har som regel ikke tilgang til mer info enn hva du har gitt dem. 

Hva de kan gjøre rettslig avhenger av landets lover og hvor du befant deg da du skriv innlegget. Skrev du det da du kom hjem sitter du nok ganske trygt, for du har ikke brutt noen lover i Norge ved å skrive et dårlig review med mindre man kommer med trusler eller lignende. 

Anonymkode: c59d2...c27

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, solmåneogstjerner skrev:

Du trenger ikke å bekymre deg i det hele tatt. Du får selvsagt ikke noen problemer med dette. 

Det var det jeg tenkte også. Men, dette hotellet er jo helt ute på viddene. Ble helt skjelven da jeg leste mailen. Har som sagt meldt det videre til hotels.com. Dette var forøvrig på Bali. Poenget er at hotellet er egentlig ikke et hotell heller. Så hele markedsføringen er uriktig. Opplyste om dette i anmeldelsen jeg skrev. 

Anonymkode: caa2d...87f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det var det jeg tenkte også. Men, dette hotellet er jo helt ute på viddene. Ble helt skjelven da jeg leste mailen. Har som sagt meldt det videre til hotels.com. Dette var forøvrig på Bali. Poenget er at hotellet er egentlig ikke et hotell heller. Så hele markedsføringen er uriktig. Opplyste om dette i anmeldelsen jeg skrev. 

Anonymkode: caa2d...87f

Bra at du melder det videre. Så lar du bare være å tenke på det mer. 

Men har du fått tilbake pengene?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kommer de så absolutt ikke noen steder med, så slapp helt av. 

Anonymkode: 21338...1b5

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville lagt til disse opplysningene i anmeldelsen av hotellet. Dette er drøyt. De kommer selvfølgelig ingen vei. Og så trusler... Dette bør jo folk vite om. Bare slapp av du  

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei! 

Vi har vært på reise i Asia i sommer og bodde 6 netter på er ganske dårlig hotell under oppholdet. Stedet var ikke som forespeilet på nettsiden og det var flere ting som ikke fungerte mens vi bodde der. Manglende vann i dusjen, varmt vann, renhold etc. De tok i tillegg betaling for oppholdet to ganger og det var er styr å få den ene betalingen tilbake. Vi booket igjennom hotels.com og de har hjulpet oss. Jeg har skrevet en anmeldelse av hotellet, hvor jeg belyser problemene og manglende ved hotellet, og det vi har opplevd da vi bodde der og i etterkant. 

Nå er altså da hotellet irriterte og sinte fordi jeg har lagt igjen en dårlig review. I dag tidlig fikk jeg da en sing Mail hvor de hadde lagt ved kopi av anmeldelsen jeg har skrevet, hvor de truer med at de på mandag skal gå til rettssak mot meg for æreskrenkelser på bakgrunn av anmeldelsen jeg har skrevet. De skriver så at de har er foretak i Europa og har tilgang til pass detaljene mine, bank detaljene mine og adressen min. Jeg har kontaktet hotels.com, de skal kontakte hotellet og ta det videre. Men, allikevel, hva gjør jeg? Hvor seriøst skal jeg ta det her? Noen med jusutdannelse her som har peiling? 

Jeg har ikke skrevet noe stygt i den anmeldelsen eller noe slikt. Bare at det ikke var et godt opphold for vår del og behandlingen deres i etterkant med tanke på at det var så mange problemer med å få dem til å betale tilbake den ene summen for hotellet. 

 

Anonymkode: caa2d...87f

Jeg hadde tatt fotokopi av mailen(e) og lagt ved hotellanmeldelsen.

  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I verste fall ta kontakt med en advokat. Du har mest sannsynlig en eller annen form for dekning i din innboforsikring. 

Anonymkode: f0d8a...d2b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det du skal gjøre er å ta det helt rolig. Om de har et foretak i Europa, så betyr det veldig lite. Om de missbruker kredittkort infoen din har de seriøse problemer, og dersom de nevner noe slikt ville jeg tatt en telefon til Visa/AMEX/MasterCard (eller hva du bruker). 

Det neste du kan gjøre er å linke til det du skrev? Det ville vært veldig kjekt å vite... :) 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første tanke er svindel... at dette ikke er hotellet, men noen som enten er ute etter penger fra deg, eller ute etter å sverte hotellet ytterligere.... 

Anonymkode: f1670...c0a

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, MadameDeRosa skrev:

De kan ikke gjøre noenting med passopplysningene dine. Det er ulovlig. Så uprofesjonelt av de. 

Helt enig. Det er jo ulovlig. Redd de skal misbruke opplysningene ettersom de allerede viser en svært uprofesjonell side. 

Anonymkode: caa2d...87f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Min første tanke er svindel... at dette ikke er hotellet, men noen som enten er ute etter penger fra deg, eller ute etter å sverte hotellet ytterligere.... 

Anonymkode: f1670...c0a

Det er mulig, ikke utlever noe som helst av informasjon. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, solmåneogstjerner skrev:

Bra at du melder det videre. Så lar du bare være å tenke på det mer. 

Men har du fått tilbake pengene?

Jeg fikk tilbake pengene for et par dager siden. Skrev anmeldelsen av hotellet i går og fikk den nevnte Mail med bilde av anmeldelsen jeg har skrevet av hotellet i dag tidlig. Det har vært en kamp å få tilbake de pengene. De truet med å ikke betale tilbake hvis jeg skrev en dårlig anmeldelse, men det rydda hotel.com opp. 

Anonymkode: caa2d...87f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Puny skrev:

Ville skrevet en ny rewiew om det. At de truer deg etter at du skrev en dårlig anmeldelse! 

Dette!.

Du kan jo også ønske dem lykke til med å få en sånn sak igjennom rettsvesenet i Norge, dette er absolutt ingenting å frykte. Du kan videresende kommunikasjonen fra hotellet til Hotels .com. 

Anonymkode: 29b30...990

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...