Gå til innhold

Hotell i utlandet truer med rettssak over dårlig review! Hjelp!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du skal ikke trekke den anmeldelsen for du har ikke gjort noe galt her. 

Anonymkode: 63d95...f44

I følge folk her inne så har jeg ikke betalt for meg, jeg har ødelagt ting, jeg har forventet samme standard som på et resort, jeg har vært en vanskelig kunde, jeg har ikke skrevet spesifikt hvor mange dager det var uten vann, jeg må forvente å være uten strøm, vann, rent sengetøy/håndkler, og bli trekt dobbelt opp uten å klage på det. 

Anonymkode: caa2d...87f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner ikke hvorfor du tenker på det en gang. Har du lett for å overtenke ting?

Anonymkode: 8e4a4...5bf

Det har jeg. Er er problem jeg har jobbet med i mange år. Det er utrolig slitsomt. Synes det er ubehagelig at andre truer meg sånn. Selvom jeg vet at det skal mye til før de kan få til noe sånt. 

Anonymkode: caa2d...87f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De kan ikke saksøke deg for dette!

Anonymkode: 8e4a4...5bf

De mener det er æreskrenkelser. Men de skriver svart på hvitt at de skal bruke mine personopplysninger - noe som er mer ulovlig enn æreskrenkelser. 

Anonymkode: caa2d...87f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det var det jeg tenkte også. Men, dette hotellet er jo helt ute på viddene. Ble helt skjelven da jeg leste mailen. Har som sagt meldt det videre til hotels.com. Dette var forøvrig på Bali. Poenget er at hotellet er egentlig ikke et hotell heller. Så hele markedsføringen er uriktig. Opplyste om dette i anmeldelsen jeg skrev. 

Anonymkode: caa2d...87f

Hahahaha. Bare drit i det. Indonesia er vel bort i mot et av de mest korrupte og mest useriøse dritt landet i hele verden. Og alle andre oppegående land ler av dem også. Ikke noe å bry seg om.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, malifika skrev:

Hahahaha. Bare drit i det. Indonesia er vel bort i mot et av de mest korrupte og mest useriøse dritt landet i hele verden. Og alle andre oppegående land ler av dem også. Ikke noe å bry seg om.

Ja, det er ikke akkurat et land man tar seriøst sånn. Denne eieren mener han har et foretak i Europa som kan føre sak mot meg, men nå er ikke Norge medlem av EU da, så det er jo manko på kunnskap. Norge har ikke akkurat utleveringsavtale med Indonesia. 

Anonymkode: caa2d...87f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei, men jeg er veldig for at man får høre flere sider av en sak. I tillegg har jeg reist endel og erfart at forventinger må justeres rundt om i verden. Både når det gjelder standard på fasiliteter, hygiene, kommunikasjonsformer, osv. 

Anonymkode: 1ba1a...094

Vet du hva, når jeg velger ett hotell eller B&B fordi de har wifi og døgnåpen resepsjon så forventer jeg faktisk at de har wifi og døgnåpen resepsjon!

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lenge til jeg skal til Indonesia igjen. Tar Vietnam, Myanmar eller Malaysia i stedet. 

Anonymkode: caa2d...87f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anki skrev:

Vet du hva, når jeg velger ett hotell fordi de har wifi og døgnåpen resepsjon så forventer jeg faktisk at de har wifi og døngåpen resepsjon!

Man leser jo igjennom før man bestiller. Det står at man kan ha med barn under 18 hvis det er ledig senger på rommet. De har frokost. Døgnåpen resepsjon, wifi, daglig rengjøring, egen dusj, eget toalett, strøm osv. Mange av disse tingene klarte de ikke levere og denne døgnåpne resepsjonen så vi ikke noe til. Utrolig vanskelig å få tak i noen etter klokka fire. Vi trengte da å få tak i noen når strømmen gikk og ingen gjorde noe med det før dagen etter osv. 

Anonymkode: caa2d...87f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, det er ikke akkurat et land man tar seriøst sånn. Denne eieren mener han har et foretak i Europa som kan føre sak mot meg, men nå er ikke Norge medlem av EU da, så det er jo manko på kunnskap. Norge har ikke akkurat utleveringsavtale med Indonesia. 

Anonymkode: caa2d...87f

Når han ikke en gang klarer å sørge for toalettpapir på "hotellet" sitt så har han ikke noe foretak i Europa.

Anonymkode: ed316...86e

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merker at jeg er veldig nyskjerrig på hva slags "foretak" han har i Europa, og hvilken myndighet han innbiller seg at de skal ha her i Norge.

Anonymkode: 75051...05d

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg merker at jeg er veldig nyskjerrig på hva slags "foretak" han har i Europa, og hvilken myndighet han innbiller seg at de skal ha her i Norge.

Anonymkode: 75051...05d

Samme her. Tror hak lever veldig i sin egen verden. 

Anonymkode: caa2d...87f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når han ikke en gang klarer å sørge for toalettpapir på "hotellet" sitt så har han ikke noe foretak i Europa.

Anonymkode: ed316...86e

Endte med at vi måtte kjøpe toalettpapir selv for å si det sånn. 

Anonymkode: caa2d...87f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til en annen gang kan det være lurt å holde anmeldelsen litt mer saklig. Ting som 'han var frekk' er personlig / hvordan du oppfatter noe. Det kan godt hende andre hadde oppfattet vedkommende annerledes. 

Og det er ikke 'scam'. Dårlig service, absolutt, og det er ikke noe å si på at du bør ha prisavslag for manglene. 

Men det er ikke svindel. 

Anonymkode: bb17a...0d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Til en annen gang kan det være lurt å holde anmeldelsen litt mer saklig. Ting som 'han var frekk' er personlig / hvordan du oppfatter noe. Det kan godt hende andre hadde oppfattet vedkommende annerledes. 

Og det er ikke 'scam'. Dårlig service, absolutt, og det er ikke noe å si på at du bør ha prisavslag for manglene. 

Men det er ikke svindel. 

Anonymkode: bb17a...0d8

Lurt om du følger med i tråden. Han tok dobbelt betalt. Jeg betalte ved utsjekk og de belastet kortet mitt en gang til noen dager senere. De nektet å betale tilbake da jeg tok kontakt med de. Så nektet de å betale tilbake hvis jeg skrev en dårlig anmeldelse av stedet. Hotels.com la press på de og da betalte de tilbake til slutt. Fint om du leser deg opp på tråden først. 

Anonymkode: caa2d...87f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 hours ago, AnonymBruker said:

Skriver fra mobil, så skriveleifene hagler. Beklager så mye. Tusen takk for gode råd. Mange år siden jeg laget en tråd på kg sist. Kjenner jeg blir forbanna over at de truer meg sånn. Og hvor ulovlig er det ikke å true med å bruke passinfo, bankinfo osv. Blir helt matt. 

Anonymkode: caa2d...87f

Jeg er litt sent ute i tråden, leser jo nå at du har trukket tilbake anmeldelsen din.

Ut fra det skjermbildet du la ut så ser det ut som du kan ha misforstått litt? Det han sier er at han har informasjon nok om deg til at han kan saksøke deg. Altså, at han vet hvem du er osv. Han skriver ikke at de skal misbruke pass/kontoinformasjon eller noe sånt. Det ville i tilfelle ha vært veldig dumt av han, for da hadde du hatt innrømmelser om lovbrudd fra hans side svart på hvitt. :P

Skjønner at du fikk litt panikk, det er fort gjort, men det gjelder å ikke la seg stresse, heller ta en pause og lese det på nytt neste dag. Typisk triks fra folk som prøver å skremme eller lure andre er at de setter en kort tidsfrist så du ikke får tid til å tenke deg om om sjekke fakta ordentlig før du handler, det kan være greit å ha i bakhodet til senere.

Ingen blir arrestert på noen flyplass fordi de har et søksmål om æreskrenkelse mot seg. Det er ikke drap det er snakk om! :)

Anonymkode: 09350...ba9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er litt sent ute i tråden, leser jo nå at du har trukket tilbake anmeldelsen din.

Ut fra det skjermbildet du la ut så ser det ut som du kan ha misforstått litt? Det han sier er at han har informasjon nok om deg til at han kan saksøke deg. Altså, at han vet hvem du er osv. Han skriver ikke at de skal misbruke pass/kontoinformasjon eller noe sånt. Det ville i tilfelle ha vært veldig dumt av han, for da hadde du hatt innrømmelser om lovbrudd fra hans side svart på hvitt. :P

Skjønner at du fikk litt panikk, det er fort gjort, men det gjelder å ikke la seg stresse, heller ta en pause og lese det på nytt neste dag. Typisk triks fra folk som prøver å skremme eller lure andre er at de setter en kort tidsfrist så du ikke får tid til å tenke deg om om sjekke fakta ordentlig før du handler, det kan være greit å ha i bakhodet til senere.

Ingen blir arrestert på noen flyplass fordi de har et søksmål om æreskrenkelse mot seg. Det er ikke drap det er snakk om! :)

Anonymkode: 09350...ba9

Jeg ble mest stresset over at de skrev at de skulle sende søksmål mot meg over helgen på bakgrunn av den anmeldelsen. Tror ikke han hadde brydd seg et sekund om å bruke de opplysningene. Takk😊

Anonymkode: caa2d...87f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mulig du synes det er helt greit å være uten vann, uten strøm, uten dopapir, skitten sengetøy, og i tillegg bli trekt dobbelt opp uten å få igjen pengene. Deg om det. 

 

Det baller stadig på seg med problemer. Dette er noe ganske annet enn det du skriver i anmeldelsen din. 

Anonymkode: ff815...98d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry asså men, anmeldelsen din ligger på Tripadvisor ennå. :sad:

 

Anonymkode: 55c2f...a1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sorry asså men, anmeldelsen din ligger på Tripadvisor ennå. :sad:

 

Anonymkode: 55c2f...a1e

Har ikke skrevet noen anmeldelse på tripadvisor. 

Anonymkode: caa2d...87f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det baller stadig på seg med problemer. Dette er noe ganske annet enn det du skriver i anmeldelsen din. 

Anonymkode: ff815...98d

Disse tingene er tatt opp på forhånd med hotellet. Nevnte en del av disse tingene i anmeldelsen. Hovedfokuset var pengene de nektet å betale tilbake, som de hadde trukket dobbelt og hvordan de håndterte det. 

Anonymkode: caa2d...87f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...