AnonymBruker Skrevet 25. august 2019 #121 Skrevet 25. august 2019 16 minutter siden, AnonymBruker said: Dette behovet for å sette andre mennesker i bås anser jeg som latskap. Stereotyper er latskap. Anonymkode: 3c7a4...49f Du kommer ikke unna fakta ang klasseforskjeller - de er der uavhengig av hvorvidt man vil innrømme de eller ikke. Anonymkode: 4759e...ff7 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2019 #122 Skrevet 25. august 2019 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fine damer er høystatus, uansett hvem de er, hva de gjør og hvor de kommer fra. Faktisk også uansett om de vil eller ikke. Anonymkode: f3701...ef2 Det kan kalles erotisk kapital. En smule overrasket over at ingen har nevnt dette i tråden. Anonymkode: 3c7a4...49f 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2019 #123 Skrevet 25. august 2019 2 minutter siden, AnonymBruker said: Det kan kalles erotisk kapital. En smule overrasket over at ingen har nevnt dette i tråden. Anonymkode: 3c7a4...49f Kanskje det ikke er så mange som er inne i sosiologiske termer i tråden her, da, vettu. Anonymkode: 4759e...ff7 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2019 #124 Skrevet 25. august 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Kanskje det ikke er så mange som er inne i sosiologiske termer i tråden her, da, vettu. Anonymkode: 4759e...ff7 Allikevel blir - ironisk nok - lav status diskutert over en lav sko. Anonymkode: 3c7a4...49f 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2019 #125 Skrevet 25. august 2019 Men hvordan blir dette om fu finner noen fra et annet land? Hvis det er et mindre velstående land? India, Tyrkia, Øst-Europa eller noe..? Arb.klasse i disse landene er vel dårligere enn norsk arb.klasse? Hvem kan ei pen norsk arbeiderdame finne i disse landene? Anonymkode: 155e6...5a4
marry84 Skrevet 25. august 2019 #126 Skrevet 25. august 2019 På 16.8.2019 den 4.01, AnonymBruker skrev: Utseendet er fint på plass, men er sosialt lavstatus. Folk her inne skriver at menn ikke bryr seg om kvinnens status så Kenge hun er pen, men man skal jo mer enn å bare være pen i et forhold. Jeg sliter med å komme over en fyr jeg har avvist fordi jeg tror jeg vil bli fort dumpet om han treffer ei like pen ei men med høyere status. Men jeg blir aldri tiltrukket av de mennene som er stille som meg heller Anonymkode: 155e6...5a4 mann her. DU er heldig. menn driter i sosial status, du kan jobbe på rema 1000 i en alder av 40 , men så lenge du er pen er du inne. Menn bryr seg mye mye mye mer om utseende og bryr seg overhodet ikke om hva kvinner jobber med. for å si det sånn om menn har 2 valg dame A Slank, deilig rumpe, greie pupper, langt hår , pent ansikt, klær seg deilig, trener og ser vanlig eller bedre ut. Jobber på klesbutikk, har ingen utdanning, leier leilighet dame B er advokat, har middels kort hår, hestehale, ustelt, utrent og chubby, flat ræv, ikke pent ansikt , men god lønn, eget hus og bil 9 av 10 menn hadde valgt dame A. Er flere studier fra NCIB.com som viser at menn ikke foretrekker hverken status eller penger i partner i det hele tatt. Utseende og kjemi teller hilsen mann 29 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2019 #127 Skrevet 25. august 2019 1 hour ago, marry84 said: mann her. DU er heldig. menn driter i sosial status, du kan jobbe på rema 1000 i en alder av 40 , men så lenge du er pen er du inne. Menn bryr seg mye mye mye mer om utseende og bryr seg overhodet ikke om hva kvinner jobber med. for å si det sånn om menn har 2 valg dame A Slank, deilig rumpe, greie pupper, langt hår , pent ansikt, klær seg deilig, trener og ser vanlig eller bedre ut. Jobber på klesbutikk, har ingen utdanning, leier leilighet dame B er advokat, har middels kort hår, hestehale, ustelt, utrent og chubby, flat ræv, ikke pent ansikt , men god lønn, eget hus og bil 9 av 10 menn hadde valgt dame A. Er flere studier fra NCIB.com som viser at menn ikke foretrekker hverken status eller penger i partner i det hele tatt. Utseende og kjemi teller hilsen mann 29 Det stemmer jo ikke for endel menn som vektlegger kulturell kapital. Da er det flaut å være sammen med Rita fra Romsås med Grorudpalme, som syns Granca er bra reisemål og "Paradise Hotel" er ok tidsfordriv. Samme hvor deilig hun er. Da er dama med spennende utdanning, fet bok-og vinylsamling og jobben i et kreativt yrke men småkjedelig og dvask kropp mye mer innafor. Anonymkode: 4759e...ff7 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2019 #128 Skrevet 25. august 2019 On 8/16/2019 at 4:01 AM, AnonymBruker said: Utseendet er fint på plass, men er sosialt lavstatus. Folk her inne skriver at menn ikke bryr seg om kvinnens status så Kenge hun er pen, men man skal jo mer enn å bare være pen i et forhold. Jeg sliter med å komme over en fyr jeg har avvist fordi jeg tror jeg vil bli fort dumpet om han treffer ei like pen ei men med høyere status. Men jeg blir aldri tiltrukket av de mennene som er stille som meg heller Anonymkode: 155e6...5a4 Ja vet hva du mener! Har høyskoleutdanning, men er på AAP nå pga sykdom og er alenemor, de eneste mennene jeg treffer er de som kun er ute etter å få seg sex og utnytte meg på alle måter.. Anonymkode: 36a39...e3c 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2019 #129 Skrevet 25. august 2019 For min del har jeg egentlig aldri skjønt dette med status i forhold til hvor mye penger man har eller tjener, eller hvilket yrke man har. Skal jeg være absolutt ærlig er det likevel noen jeg anser som lavstatus. Dette går mer på vulgært og ufint språk og oppførsel. Brautende oppførsel og primitivt vulgært språk får meg til å synes de mangler klasse, dannelse og sosiale ferdigheter, som gjør det tydelig at de er vokst opp i omgivelser som mangler slikt. Slike mennesker kan bli så rike som Onkel Skrue, og dekke seg med gull og diamanter, men de fremstår likevel som primitive og helt uten klasse. Slike kvinner legger ofte stemmeleiet dypere, for å fremstå tøffere, og det er "fitte, pule og trenger kuk". Hyl, skrik og krangel ikke uvanlig. Slikt synes jeg er lavstatus, og det hjelper lite om de av en eller annen grunn har kommet til penger, ved ekteskap eller vellykket bedrift. De fleste gjør ikke det, men oppdrar istedenfor en ny generasjon til samme bryggesjauer- oppførsel. Anonymkode: 4b3dc...39f 2
Teethgrinding Skrevet 25. august 2019 #130 Skrevet 25. august 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Det stemmer jo ikke for endel menn som vektlegger kulturell kapital. Da er det flaut å være sammen med Rita fra Romsås med Grorudpalme, som syns Granca er bra reisemål og "Paradise Hotel" er ok tidsfordriv. Samme hvor deilig hun er. Da er dama med spennende utdanning, fet bok-og vinylsamling og jobben i et kreativt yrke men småkjedelig og dvask kropp mye mer innafor. Anonymkode: 4759e...ff7 Jeg er litt der. Jeg vil ha en dame med innhold. Men samtidig er det en skikkelig vanskelig trade off. Det finnes jo mange damer med begge deler, både utseende og kultur. Men dessverre er det også sånn at pene kvinner ofte er tankeløse. Rett og slett fordi de ikke behøver å tenke. Og om de tenker så tenker de på ting som angår dem, som kjekke menn og mote, ikke vinyl og Star Wars. Det er sjelden man får begge deler. Selv kvinner som med det rette kan kalle seg intellektuelle, med høyt karaktersnitt og master samtidig som de er rene skjønnhetsdronninger, vil slite med vinylsamlingen. De er ikke der. Jeg vet ikke heller hvorfor det er sånn. Jeg tenker ofte på sangen: If you want to have a good life, make an ugly woman your wife.
AnonymBruker Skrevet 25. august 2019 #131 Skrevet 25. august 2019 4 minutter siden, DHG skrev: Jeg er litt der. Jeg vil ha en dame med innhold. Men samtidig er det en skikkelig vanskelig trade off. Det finnes jo mange damer med begge deler, både utseende og kultur. Men dessverre er det også sånn at pene kvinner ofte er tankeløse. Rett og slett fordi de ikke behøver å tenke. Og om de tenker så tenker de på ting som angår dem, som kjekke menn og mote, ikke vinyl og Star Wars. Det er sjelden man får begge deler. Selv kvinner som med det rette kan kalle seg intellektuelle, med høyt karaktersnitt og master samtidig som de er rene skjønnhetsdronninger, vil slite med vinylsamlingen. De er ikke der. Jeg vet ikke heller hvorfor det er sånn. Jeg tenker ofte på sangen: If you want to have a good life, make an ugly woman your wife. Kanskje du bør ut av kjelleren og faktisk møte kvinner? Virker ikke helt ut som at du faktisk har erfaring med dem. Anonymkode: 09dc4...efb
I Grosny Skrevet 25. august 2019 #132 Skrevet 25. august 2019 På 16.8.2019 den 10.09, AnonymBruker skrev: Bachelor er vel ikke akkurat høystatus lengre... Anonymkode: f7688...664 Ikke høystatus, men helt kurant grei utdannelse. Absolutt ikke lavstatus.
I Grosny Skrevet 25. august 2019 #133 Skrevet 25. august 2019 På 16.8.2019 den 11.38, SM30 skrev: Folk ser vel på det som typiske yrker med lønn under 500k eller hvor brains er helt unødvendig; Naver/arbeidsledig, frisør, barnehagetante, vernepleier, butikkansatt (med forbehold), lastebilsjåfør, lagermedarbeider, bussjåfør, taxisjåfør og mange andre ufaglærte yrker. Hvis jeg har ett slikt yrke og folk nedvurderer meg (lavstatus) så faller min respekt for disse nedvurdefolka vesentlig lavere enn som så.
I Grosny Skrevet 25. august 2019 #134 Skrevet 25. august 2019 På 18.8.2019 den 22.01, AnonymBruker skrev: Hvorfra fikk du at han ikke likte meg? Han skrev at han likte meg og prøvde å date lenge etter, men jeg satt bare med en følelse av at han lett ville dumpe meg dersom han fikk einsom var like pen, men høyere utdannet, større nettverk og mer underholdende. Jeg liker han enda, men jeg blir alltid slik når jeg liker noen....tenker de er for bra. han forrige jeg likte var fra familie på vestkanten i Oslo. Merkelig nok var han pådriver for kontakten vår, men han er snart ferdig som psykolog, har kompiser som er ferdig utdannet advokater. Faren er sjef i et eller annet stort firma og har kjempe hus, reiser på ferie flere gangee i året..... og så kommer jeg da..uten høyere utdannelse, lav inntekt, fra arbeiderklassefamilie på bondelandet hvor vi svært sjelden var på ferie (i Norge vel å merke) . Mamma hadde aldri råd til noe slik da hun var alenemor. Anonymkode: 155e6...5a4 Det er ikke sikkert psykologistudenten din trenger mer utdannet dame, større nettverk og mer underholdning. Mest sannsynlig er hans beste fritidsaktivitet å kose deg. Folk har forskjellige behov. Drømmedama mi er ei som er på laget mitt fullt ut, er god å ta på og som ikke kjefter. Jeg bor sammen med henne Hun har en del andre fine egenskaper også, men disse kjernegenskapene er mest viktig. Det har ingen hensikt å sammenligne seg med andre, som har sine sterke sider. Du har dine sterke sider, og det er det som teller. Det er forøvrig bare du som er deg. Ikke undervurder det!
AnonymBruker Skrevet 25. august 2019 #135 Skrevet 25. august 2019 På 16.8.2019 den 11.38, SM30 skrev: Folk ser vel på det som typiske yrker med lønn under 500k eller hvor brains er helt unødvendig; Naver/arbeidsledig, frisør, barnehagetante, vernepleier, butikkansatt (med forbehold), lastebilsjåfør, lagermedarbeider, bussjåfør, taxisjåfør og mange andre ufaglærte yrker. Her var det ikke særlig stor kunnskap å spore. Hvem er du, som blander sammen hummer og kanari på denne måten? Og som i tillegg oppriktig tror at mennesker i nevnte yrker ikke bruker hodet? Meget spesielt. Det heter ikke barnehagetante, men barnehagelærer eller førskolelærer. Har du ikke fått med deg det? "...og mange andre ufaglærte yrker?" Vernepleiere, f.eks. har bachelorutdannelse. Er du en av dem som tror at vernepleiere er det samme som helsefagarbeidere, kanskje? Brains, den var god... Anonymkode: 3c7a4...49f 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #136 Skrevet 26. august 2019 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Det stemmer jo ikke for endel menn som vektlegger kulturell kapital. Da er det flaut å være sammen med Rita fra Romsås med Grorudpalme, som syns Granca er bra reisemål og "Paradise Hotel" er ok tidsfordriv. Samme hvor deilig hun er. Da er dama med spennende utdanning, fet bok-og vinylsamling og jobben i et kreativt yrke men småkjedelig og dvask kropp mye mer innafor. Anonymkode: 4759e...ff7 Det stemmer jo. Vist du leser gender attraction fra wikipedia kommer en lang artikkel som har over 1000 kilder fra forskjellige forskningsinstitutt. Menn bryr seg ikke om status til kvinnen, men om hvor fruktbar hun er/ser ut. Dvs hvor pen hun er og hvor deilig kropp hun har. Selvfølgelig spiller kjemi og personlighet inn. Men i bunn og grunn er utseende det viktigste først Dette er fakta som sikkett ikke er politisk korrekt, men menn har som oftest jobb og kapital til å ta vare på seg selv mens kvinner vil finne en rik mann som kan ta vare på dem. Hjelper lite med en kvinne med penger og status som ikle gir deg ståkuk Anonymkode: 667b9...bb0
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #137 Skrevet 26. august 2019 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Her var det ikke særlig stor kunnskap å spore. Hvem er du, som blander sammen hummer og kanari på denne måten? Og som i tillegg oppriktig tror at mennesker i nevnte yrker ikke bruker hodet? Meget spesielt. Det heter ikke barnehagetante, men barnehagelærer eller førskolelærer. Har du ikke fått med deg det? "...og mange andre ufaglærte yrker?" Vernepleiere, f.eks. har bachelorutdannelse. Er du en av dem som tror at vernepleiere er det samme som helsefagarbeidere, kanskje? Brains, den var god... Anonymkode: 3c7a4...49f Helt enig, den kommentaren var blottet foe intelligens. Lønnen har jo ingenting å si på hvor mye du må bruke hodet og hvor dype faglige kunnskaper du trenger. Og lønn på 400 000+ er jo ikke dårlig, de fleste i norge lever ganske godt på det Anonymkode: 667b9...bb0 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #138 Skrevet 26. august 2019 10 timer siden, DHG skrev: Jeg er litt der. Jeg vil ha en dame med innhold. Men samtidig er det en skikkelig vanskelig trade off. Det finnes jo mange damer med begge deler, både utseende og kultur. Men dessverre er det også sånn at pene kvinner ofte er tankeløse. Rett og slett fordi de ikke behøver å tenke. Og om de tenker så tenker de på ting som angår dem, som kjekke menn og mote, ikke vinyl og Star Wars. Det er sjelden man får begge deler. Selv kvinner som med det rette kan kalle seg intellektuelle, med høyt karaktersnitt og master samtidig som de er rene skjønnhetsdronninger, vil slite med vinylsamlingen. De er ikke der. Jeg vet ikke heller hvorfor det er sånn. Jeg tenker ofte på sangen: If you want to have a good life, make an ugly woman your wife. Du vet at du får pene smarte kvinner også sant eller pene kvinner som er midt på treet? Jeg har en selv. Slike som deg finner bare unnskyldninger for å få en stygg dame fordi du ikke har draget på penere kvinner Du vet like godt som meg at pene kvinner er alfa omega. Hjelper ikke med en stygg smart kvinne når hun ikke greier å gi deg ståkuk Sex er en av de største grunnene til at menn vil ha kjæreste. Fordi dem vil ha tilgang til sex Anonymkode: 667b9...bb0
marry84 Skrevet 26. august 2019 #139 Skrevet 26. august 2019 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja vet hva du mener! Har høyskoleutdanning, men er på AAP nå pga sykdom og er alenemor, de eneste mennene jeg treffer er de som kun er ute etter å få seg sex og utnytte meg på alle måter.. Anonymkode: 36a39...e3c Stakkars deg. Er på AAp nå også pga prolaps, men begynner endelig i jobb igjen neste mnd. Har også utdanning. Vet hvordan du har det. Hvilken sykdom har du om jeg tørr spørre? Vet hvordan det er å få ræva utbetaling og ikke være i arbeidslivet. Jeg måtte gå til psykolog pga det 1
marry84 Skrevet 26. august 2019 #140 Skrevet 26. august 2019 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Allikevel blir - ironisk nok - lav status diskutert over en lav sko. Anonymkode: 3c7a4...49f Det er pga kvinner er sykelig opptatt av status. Det er ikke menn og dette er et kvinneforum
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå