Gå til innhold

Når du er lavstatus

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Men hvor mye kan en som har høy utdanning tjene ?

Vis jobben til de høy utdannet tjener rundt 1m i året da er det vert å ta utdannelsen fra 3-5 år eller mer. 

Men de som jobber på lager eller som t-bane og lokomotiv fører kan tjener let over 650-800 K i året så jeg ser ikke hvorfor mange bryr seg veldig mye om det.

En bussjåfør tjener 420k i året og rundt 450 med fagbrev har veldig mye tillegg kan tjene 550-600k i året 

butikkmedarbeider tjener rundt 380-400k grei lønn 

Jeg lurer på de folka som sier har mastergrad, hva er det dere tjener?

Endret av Nole
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, Nole skrev:

Du stiller et godt spørsmål og illustrerer et poeng her. La oss si at du tjener 600.000 i året. Har du en utleieleilighet eller tre kan du ha en tilsvarende årlig samlet inntekt på langt over 1.5 millioner. Det er jo ikke bare jobben som gir status alene. 

Ta deg selv som et eksempel. Du skriver, helt ærlig, ikke spesielt godt. Jeg mener det ikke som et personangrep, men jeg vil tippe at du ikke er advokat, hører på Beethoven, samler vin i kjelleren og har familieskjold. Status er et sammensatt spørsmål som ikke dekkes fullt ut av lønnsinntekt alene. 

Har du pen bakgrunn, lang og dyr utdannelse og en sosial omgangskrets som står i stil, vil du alltid ha høyere status enn en bussjåfør. Uavhengig av om dere tjener det samme. 

• Liker 4
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enig. 

Jo sykdom er utenfor ens kontroll. Men om man skal ta på seg naturbrillene xD , så er det nesten et tegn på at du skal utryddes. Du er en av de svake som fikk sykdommen. Ikke for å være stygg, vi vet aldri, men hvis vi ser gjennom naturen og ikke moralen så blir det sånn

Anonymkode: 155e6...5a4

😅 ok Darwin 

Anonymkode: 0c0bf...539

• Liker 1
Skrevet

Du er ikke "lavstatus" hvis du er pen.

Anonymkode: a14a2...c63

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du er veldig pen kan du date en milliardær. Det sier litt om hvordan vi verdsetter utseende. 

• Liker 1
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan man vel være? Men jeg ser ingen vits å verdsette utseendet mitt, for kvinners utseende forfaller fortere er svint når passert en viss alder. De pene trekkene er der, men jo tynnere huden blir jo flere dårlige trekk kommer frem. Jeg VET ikke om det er Instagram som gjør dette, men heg vet ikke om alderen kan gjøre ansiktet mer asymmetrisk med årene? Synes bare nesa mi virker hakket skjevere enn før på bilder. I tillegg har jeg fått hakket mer synlige linjer i panna. Jeg må se nær i speilet for å se dem, men slik var det ikke for 2 år siden. I tillegg er jeg mer rynkete enn jeg liker å tro når jeg smiler. Blitt tatt bilde av i sosial setting hvor jeg smiler og herregud sier jeg bare! Laaange rynker rundt øynene. Tennene har jeg ikke bleket. 

Så hvirfor være takknemmelug for fint utseende? 

Skrevet

For meg er lavstatus de som ikke jobber.

Så lenge man jobber, uansett med hva, så er det greit. Vi trenger som kjent alle yrker i et samfunn. Men de som vrir seg unna uten grunn er virkelig lavstatus!

Anonymkode: b934c...9a1

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

For meg er lavstatus de som ikke jobber.

Så lenge man jobber, uansett med hva, så er det greit. Vi trenger som kjent alle yrker i et samfunn. Men de som vrir seg unna uten grunn er virkelig lavstatus!

Anonymkode: b934c...9a1

Hva om man ikke jobber fordi man ikke får seg jobb? Eller har jobbet og spart seg opp penger, og lever på sparingene...? 

Skrevet
18 timer siden, Nole skrev:

Men hvor mye kan en som har høy utdanning tjene ?

Vis jobben til de høy utdannet tjener rundt 1m i året da er det vert å ta utdannelsen fra 3-5 år eller mer. 

Men de som jobber på lager eller som t-bane og lokomotiv fører kan tjener let over 650-800 K i året så jeg ser ikke hvorfor mange bryr seg veldig mye om det.

En bussjåfør tjener 420k i året og rundt 450 med fagbrev har veldig mye tillegg kan tjene 550-600k i året 

butikkmedarbeider tjener rundt 380-400k grei lønn 

Bussjåfør tjene 550 - 600  ???   Nå vaser du. Tilleggene i transport er veldig lave, f.eks.bare 25% på natt.  For å komme opp i den summen må du jobbe max av det du har lov til av overtid, og litt til. Snart 30 år i yrket, vet hva jeg snakker om. For lok-førere stemmer det nok mer det du påstår. 

Anonymkode: 7679b...5e9

• Liker 1
Skrevet (endret)
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bussjåfør tjene 550 - 600  ???   Nå vaser du. Tilleggene i transport er veldig lave, f.eks.bare 25% på natt.  For å komme opp i den summen må du jobbe max av det du har lov til av overtid, og litt til. Snart 30 år i yrket, vet hva jeg snakker om. For lok-førere stemmer det nok mer det du påstår. 

Jeg har en venn som jobber som bussjåfør, de tjener 25% kveld og helger så ligger de rundt 40%. De mangler mange bussjåfører så det er mange som jobber overtid flere dager på rad, opptil 13 timer i dagen. Han tjente rundt 540k i år. Pluss heldige dager.

Endret av Nole
Skrevet
På 16.8.2019 den 7.24, AnonymBruker skrev:

Skjønner følelsen. Jeg selv ble dumpet tidlig i tyveårene av kjæresten etter to år fordi jeg ikke ble godkjent av hans mor fordi jeg var "bare" legesekretær. Siden han gikk høyskole, skulle damen være minst høyskoleutdannet... 🙄

Han ble to uker etter bruddet sammen med hun som han er gift med i dag, statsautorisert revisor osv. Blir kvalm av folk som dømmer mennesker ut fra utdanning og "status". 

Ble selv høyskoleutdannet senere, og er sammen med en som ikke er i jobb i dag, det er ikke yrket som bestemmer kjærligheten. Da er det ikke kjærlighet, men statusjag. 

Din verdi som menneske er ikke mindre om du er ufør eller ikke har jobb. 

Anonymkode: 83808...878

Likefullt er det en kvinne greie å være opptatt av statusen til partneren. 

Menn bryr seg ikke. De er enkle. 

Anonymkode: eb598...c6d

• Liker 1
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner flere yrkessjåfører som tjener alt fra 450 til 900/1 mill i året. 

Har selv jobbet med tungtransport og ligget på en million + firmabil men det er anleggsvirksomhet så er gode muligheter i transport bransjen. 

Hadde heller anbefalt det.

• Liker 1
Skrevet

Når du er vakker kvinne er du per definisjon høystatus. Du har tilgang til alle sosiale kretser, selv de høyeste i samfunnet. Helt uten at noen stiller "oppfølgingsspørsmål" om hvem du er. Når de har sett deg, er det mer enn nok.

Anonymkode: 66ba7...974

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Når du er vakker kvinne er du per definisjon høystatus. Du har tilgang til alle sosiale kretser, selv de høyeste i samfunnet. Helt uten at noen stiller "oppfølgingsspørsmål" om hvem du er. Når de har sett deg, er det mer enn nok.

Anonymkode: 66ba7...974

Tull! Du vet at mange daner opererer seg pene? De med penger og utdannelse og utstråling?!?! Hva skal de da med ei som meg?

Skrevet (endret)
På 16.8.2019 den 17.47, AnonymBruker skrev:

Ts her. 

Lavstatus for meg er som med stauts, en helhet. Ikke en enkeltfaktor.

Dette er kriteriene for lavatatus hos meg, jo flere du oppfyller jo verre er det. Men ikke i rekkefølge

- dårlig utseende Damer er sprø...

- slitte klær ...Masse, er vel det jeg har, -men arva en ¨Soss¨- Ex typen til ei Ex...

- ufør/arb.ledig ...NÅ -JA

- lav eller ingen utdannelse. -Ja.

- lavtlønnsjobb... -Hadde den beste, IMHO... 💕

- født inn i fattig familie -NJA.

- dårlig sosialt nettverk -Nei, -bare å skaffe.

- har diagnose -Hvor mange vil du ha, -Kirurga vil vel helst SLIPPE å høre fra meg... Og jeg fra dem...

-OK, RIMELIG ILLE DA...

DRITER I DET, -Jeg... 

MITT RÅD... KJØR PÅ. 

a.

Endret av Sliten&kjørt52
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner flere yrkessjåfører som tjener alt fra 450 til 900/1 mill i året. 

Har selv jobbet med tungtransport og ligget på en million + firmabil men det er anleggsvirksomhet så er gode muligheter i transport bransjen. 

Hadde heller anbefalt det.

Ja, men da jobber de jaggu mye og.  Så ser man på timelønnen så .....

• Liker 2
Gjest DEN NAKNE GARTNER
Skrevet
På 16.8.2019 den 4.01, AnonymBruker skrev:

Utseendet er fint på plass, men er sosialt lavstatus. Folk her inne skriver at menn ikke bryr seg om kvinnens status så Kenge hun er pen, men man skal jo mer enn å bare være pen i et forhold. 

Jeg sliter med å komme over en fyr jeg har avvist fordi jeg tror jeg vil bli fort dumpet om han treffer ei like pen ei men med høyere status. 

Men jeg blir aldri tiltrukket av de mennene som er stille som meg heller :( 

Når du er lavstatus..... så tenker du feil om deg selv. Slutt med det. (Statushysteriet finnes ikke - mennesker finnes)

Skrevet
On 8/16/2019 at 12:17 PM, SM30 said:

Fagbrev er jo lavstatus og "polakkarbeid" i manges øyne.

I noens øyne. Kanskje du burde mingle i bedre kretser...

Anonymkode: eb109...f3b

• Liker 1
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Tull! Du vet at mange daner opererer seg pene? De med penger og utdannelse og utstråling?!?! Hva skal de da med ei som meg?

Jeg har sett null - 0 - eksempler på at et menneske har klart å operere seg penere. I beste fall annerledes, i all hovedsak mindre pen enn utgangspunktet, men aldri penere. Da tenker jeg også bare fysisk, da det verste faktisk er å gjøre det i seg selv. Bransjen som driver med plastisk kirurgi utover de som trenger det etter ulykker o.l. fører ingenting godt med seg, og er mestere i å få folk til å tro at de kan betale seg til et penere utseende og bedre selvtillit. Begge deler er etter mitt skjønn fullstendig skivebom.

• Liker 3
Skrevet

Utseendet er jo det som verdsettes mest hos kvinner så man kan ikke ha lav status hvis man er pen.

Er man derimot stygg eller mindre pen så synker verdien ganske kraftig og mange menn synes det er ok å latterliggjøre stygge kvinner.

Bare fordi den ene mannen ikke likte deg så betyr ikke at du har lav status. Skjønner at du synes det er tungt, men ville ikke begynt å tenke slik om deg selv på grunn av det.

Anonymkode: 1de04...dde

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...