Gå til innhold

Når du er lavstatus

Fremhevede innlegg

Skrevet

Utseendet er fint på plass, men er sosialt lavstatus. Folk her inne skriver at menn ikke bryr seg om kvinnens status så Kenge hun er pen, men man skal jo mer enn å bare være pen i et forhold. 

Jeg sliter med å komme over en fyr jeg har avvist fordi jeg tror jeg vil bli fort dumpet om han treffer ei like pen ei men med høyere status. 

Men jeg blir aldri tiltrukket av de mennene som er stille som meg heller :( 

Anonymkode: 155e6...5a4

Videoannonse
Annonse
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Utseendet er fint på plass, men er sosialt lavstatus. Folk her inne skriver at menn ikke bryr seg om kvinnens status så Kenge hun er pen, men man skal jo mer enn å bare være pen i et forhold. 

Jeg sliter med å komme over en fyr jeg har avvist fordi jeg tror jeg vil bli fort dumpet om han treffer ei like pen ei men med høyere status. 

Ok.

• Liker 6
Skrevet

Hva legger du i lavstatus da? Jobben din? 

Anonymkode: 02847...89d

• Liker 3
Skrevet

Merkelig tankegang. Er du pen, velstelt og velkledd er det få som bryr seg om du er "lavstatus" eller ikke. 

Anonymkode: 4759e...ff7

• Liker 7
Skrevet

Er det trygda du mener?? 

Anonymkode: 79b0c...57b

• Liker 3
Skrevet

Menn bryr seg seriøst lite om sosial status. Du trenger ikke ha masse venner, stor omgangskrets, riktige hobbyer etc. Det er en vanlig feil å tro at menn deler kvinners preferanser (og motsatt). 

Anonymkode: fb465...ab0

• Liker 9
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner følelsen. Jeg selv ble dumpet tidlig i tyveårene av kjæresten etter to år fordi jeg ikke ble godkjent av hans mor fordi jeg var "bare" legesekretær. Siden han gikk høyskole, skulle damen være minst høyskoleutdannet... 🙄

Han ble to uker etter bruddet sammen med hun som han er gift med i dag, statsautorisert revisor osv. Blir kvalm av folk som dømmer mennesker ut fra utdanning og "status". 

Ble selv høyskoleutdannet senere, og er sammen med en som ikke er i jobb i dag, det er ikke yrket som bestemmer kjærligheten. Da er det ikke kjærlighet, men statusjag. 

Din verdi som menneske er ikke mindre om du er ufør eller ikke har jobb. 

Anonymkode: 83808...878

• Liker 19
Skrevet

Hva er lavstatus ?

Anonymkode: b13e7...3d9

• Liker 5
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Merkelig tankegang. Er du pen, velstelt og velkledd er det få som bryr seg om du er "lavstatus" eller ikke. 

Byttet ut med: Er du et hyggelig og godt menneske.....

• Liker 13
Skrevet
Akkurat nå, exictence skrev:

Byttet ut med: Er du et hyggelig og godt menneske.....

Nei, du har ikke pippling på hvordan kvinner velger partnere. Er han rik og kjekk så lager hun seg et bilde av han i sitt hode som "hyggelig og god". Selv om han rent av sparker hunder og stjeler fra tiggere.

Anonymkode: 1c6d2...c50

• Liker 7
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er han rik og kjekk så lager hun seg et bilde av han i sitt hode som "hyggelig og god". Selv om han rent av sparker hunder og stjeler fra tiggere.

Førsteinntrykket kan ofte være sånn, ja, men de fleste oppegående damer oppdager raskt om han ikke er et godt menneske. 

Du vil vel ha en dame som ser deg for den du er.

• Liker 5
Skrevet
4 minutter siden, exictence skrev:

Førsteinntrykket kan ofte være sånn, ja, men de fleste oppegående damer oppdager raskt om han ikke er et godt menneske. 

Du vil vel ha en dame som ser deg for den du er.

Nei. Jeg vil fortsette å leve slik jeg lever nå. Ved å pule de jeg vil, når jeg vil. Kvinner tåler det så dårlig hvis de er i forhold med meg, ser du.

• Liker 1
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Jeg vil fortsette å leve slik jeg lever nå. Ved å pule de jeg vil, når jeg vil.

Altså, nei, du vil ikke ha damer som ser deg for den du er? Det betyr at du vil utgi deg for en annen enn den du er.....bare for å "leke" rundt? Høres ikke ut som svar på det lykkelige liv, i hvert fall.

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kvinner tåler det så dårlig hvis de er i forhold med meg, ser du.

Kvinner tåler dårlig å være i forhold med deg når du er deg selv, mener du? Tåler de bedre å være i forhold med deg når du later som du er en annen da, tror du? Ikke i lengden, skjønner du. Garantert fungerer ikke det ideelt i lengden, så det er ikke vits. 

Finn deg en dame som tar deg for den du er, eller la være. 

Skrevet
1 minutt siden, exictence skrev:

Altså, nei, du vil ikke ha damer som ser deg for den du er? Det betyr at du vil utgi deg for en annen enn den du er.....bare for å "leke" rundt? Høres ikke ut som svar på det lykkelige liv, i hvert fall.

Kvinner tåler dårlig å være i forhold med deg når du er deg selv, mener du? Tåler de bedre å være i forhold med deg når du later som du er en annen da, tror du? Ikke i lengden, skjønner du. Garantert fungerer ikke det ideelt i lengden, så det er ikke vits. 

Finn deg en dame som tar deg for den du er, eller la være. 

Oi, det var litt av en stråmann! Men jaggu var du flink til å slå ned den stråmannen! Stråmenn har ikke nubbsjanse mot deg! 😁

• Liker 1
Skrevet

Ts, jeg tror dette først og fremst er tanker man har om seg selv, og projiserer. Jeg går også rundt med tanker om at jeg er lavstatus og skammer meg over livssituasjonen min til tross for at jeg nylig har tatt bachelor og snart er i fast jobb. Men, for noen år siden hadde jeg kun ekstrajobb på sykehjem og ingen utdannelse, og fikk likevel de mennene jeg var interessert i. Eneste forskjellen er at jeg på den tiden tenkte bedre om meg selv. Forstår du hvor jeg vil hen?

Anonymkode: 6bea1...dad

• Liker 5
Skrevet

Jeg var i et veldig status-opphengt miljø som ung. Ikke så mye fokus på materielle greier, men om man har lest riktige bøker, sett riktige teaterstykker, om man har universitetsutdannelse og gud forby ikke bare en høyskoleutdannelse, om man bor i de riktige bydelene og da ikke rikmannsstrøk, men kule hipstersteder etc. Det er lite genuin kontakt mellom folk i sånne miljøer. Utrolig sosialt press. Om man passer inn i malen for vellykkethet er det vel fint å være i sånt miljø, men selv fikk jeg det bedre i annet miljø hvor jeg ikke ble sett ned på pga "bare" høyskoleutdannelse,  liten bokhylle og 0 teaterkunnskap. Finn din flokk, TS.

• Liker 7
Skrevet

Bachelor er vel ikke akkurat høystatus lengre...

Anonymkode: f7688...664

• Liker 5
Skrevet

Hva legger du i "lavstatus" da? Jeg synes det er en merkelig måte å dele opp befolkningen på. Jeg jobber selv i en lederstilling i et internasjonalt konsern og virker kanskje "høystatus" på deg, men sannheten er at jeg har kun noen fag fra høyskole og aldri tatt noen grad. Jobben jeg har, fikk jeg pga min allsidige bakgrunn fra andre yrker og jeg har virkelig jobbet meg opp. Er jeg lavstatus da? Og kjæresten min er fisker...er det lavstatus siden det ikke krever utdannelse? Eller er det høystatus fordi de kan tjene ganske mye? Jeg er forvirret...

Gi beng i hva noen snobbete tullinger klassifiserer folk som. De fleste av oss velger partner med hjertet og ikke ut fra et standarisert økonomi- og utdanningsformular.

Anonymkode: 1f4cf...03f

• Liker 11
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eh nei. 

Ikke overvurder menn. Når de har sagt at utseende er alt som betyr noe, så mener de det bokstavelig.

Anonymkode: f3701...ef2

• Liker 1
Skrevet

Hva er lav status? 

Anonymkode: 93eba...62e

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...