Gjest WhisperingWind Skrevet 26. august 2019 #141 Skrevet 26. august 2019 12 timer siden, DHG skrev: Jeg er litt der. Jeg vil ha en dame med innhold. Men samtidig er det en skikkelig vanskelig trade off. Det finnes jo mange damer med begge deler, både utseende og kultur. Men dessverre er det også sånn at pene kvinner ofte er tankeløse. Rett og slett fordi de ikke behøver å tenke. Og om de tenker så tenker de på ting som angår dem, som kjekke menn og mote, ikke vinyl og Star Wars. Det er sjelden man får begge deler. Selv kvinner som med det rette kan kalle seg intellektuelle, med høyt karaktersnitt og master samtidig som de er rene skjønnhetsdronninger, vil slite med vinylsamlingen. De er ikke der. Jeg vet ikke heller hvorfor det er sånn. Jeg tenker ofte på sangen: If you want to have a good life, make an ugly woman your wife. Star Wars....?
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #142 Skrevet 26. august 2019 2 hours ago, AnonymBruker said: Det stemmer jo. Vist du leser gender attraction fra wikipedia kommer en lang artikkel som har over 1000 kilder fra forskjellige forskningsinstitutt. Menn bryr seg ikke om status til kvinnen, men om hvor fruktbar hun er/ser ut. Dvs hvor pen hun er og hvor deilig kropp hun har. Selvfølgelig spiller kjemi og personlighet inn. Men i bunn og grunn er utseende det viktigste først Dette er fakta som sikkett ikke er politisk korrekt, men menn har som oftest jobb og kapital til å ta vare på seg selv mens kvinner vil finne en rik mann som kan ta vare på dem. Hjelper lite med en kvinne med penger og status som ikle gir deg ståkuk Anonymkode: 667b9...bb0 Tja, dette stemmer ikke med de miljøet jeg har vært i; hvor nesten alle har minst 1 master fra Blindern og mye kulturell kapital. Alle, både damer og menn, har funnet seg andre med tilsvarende høy utdannelse og mye kulturell kapital. Å date super-hotte Rita fra Romsås som ikke skjønner poenget med bøker eller aviser, og syns Ricky Martin er superbra, funker for en kortvarig greie, men er ikke en man vil ta med til gjengen eller familien som vil diskutere siste snakkisartikkel i Morgenbladet. Anonymkode: 4759e...ff7 1
I Grosny Skrevet 26. august 2019 #143 Skrevet 26. august 2019 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Det stemmer jo ikke for endel menn som vektlegger kulturell kapital. Da er det flaut å være sammen med Rita fra Romsås med Grorudpalme, som syns Granca er bra reisemål og "Paradise Hotel" er ok tidsfordriv. Samme hvor deilig hun er. Da er dama med spennende utdanning, fet bok-og vinylsamling og jobben i et kreativt yrke men småkjedelig og dvask kropp mye mer innafor. Anonymkode: 4759e...ff7 Jeg rangerer Rita fra Romsås med grorudpalme over både meg og deg. At du ikke har glede av Gran Canaria, og at vi ikke ser på Paradise Hotel viser bare at vi ikke forstår oss på alt. Jeg tror at Paradise Hotel kan være fin avkobling. Man trenger ikke være dum for å velge lite krevende rekreasjonsmetoder.
Teethgrinding Skrevet 26. august 2019 #144 Skrevet 26. august 2019 1 time siden, I Grosny skrev: Jeg rangerer Rita fra Romsås med grorudpalme over både meg og deg. At du ikke har glede av Gran Canaria, og at vi ikke ser på Paradise Hotel viser bare at vi ikke forstår oss på alt. Jeg tror at Paradise Hotel kan være fin avkobling. Man trenger ikke være dum for å velge lite krevende rekreasjonsmetoder. Punkt nr 1: Det er ingen som snakker om dum. Det snakkes om kultur, klasse, identitet og valg. Ikke intelligens! Det er et helt annet spørsmål! Dette kan du helt åpenbart ikke noe som helst om, men bare kommer med floskler og platt innsikt. Da mener jeg du og andre som deg burde vurdere å lytte fremfor å snakke.
I Grosny Skrevet 26. august 2019 #145 Skrevet 26. august 2019 22 minutter siden, DHG skrev: Punkt nr 1: Det er ingen som snakker om dum. Det snakkes om kultur, klasse, identitet og valg. Ikke intelligens! Det er et helt annet spørsmål! Dette kan du helt åpenbart ikke noe som helst om, men bare kommer med floskler og platt innsikt. Da mener jeg du og andre som deg burde vurdere å lytte fremfor å snakke. Høykultur og klasse kan du få billig av meg. Det med status er sikkert interessant for de som jager etter det, men i mine øyne er det mer status å være seg selv og ha integritet.
Teethgrinding Skrevet 26. august 2019 #146 Skrevet 26. august 2019 1 time siden, I Grosny skrev: Høykultur og klasse kan du få billig av meg. Det med status er sikkert interessant for de som jager etter det, men i mine øyne er det mer status å være seg selv og ha integritet. Du avslører deg selv igjen med grove hull i din allmenkunnskap. Klasse og kultur handler ikke utelukkende og opera og vin. Det er også klassekultur å nettopp være opptatt av å være jordnær og å såkalt ikke være opptatt av status! Hvis jeg var deg ville jeg begynt å lytte. Kanskje du kunne lært noe verdifullt her nå?
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #147 Skrevet 26. august 2019 2 hours ago, I Grosny said: Jeg rangerer Rita fra Romsås med grorudpalme over både meg og deg. At du ikke har glede av Gran Canaria, og at vi ikke ser på Paradise Hotel viser bare at vi ikke forstår oss på alt. Jeg tror at Paradise Hotel kan være fin avkobling. Man trenger ikke være dum for å velge lite krevende rekreasjonsmetoder. Jeg snakker ikke om meg. Jeg kunne vært Rita fra Romsås, bortsett fra at jeg er fra Stovner og ikke lenger har grorudpalme. Og aller viktigst; jeg kom meg på Blindern og foretok en klassereise. Jeg bor fortsatt på østkanten, men med partner fra middelklassen. Poenget var å motsi argumentet ditt: blant de med høy kulturell kapital teller erotisk kapital mindre enn blant de med lite kulturell kapital. Anonymkode: 4759e...ff7 2
Teethgrinding Skrevet 26. august 2019 #148 Skrevet 26. august 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg snakker ikke om meg. Jeg kunne vært Rita fra Romsås, bortsett fra at jeg er fra Stovner og ikke lenger har grorudpalme. Og aller viktigst; jeg kom meg på Blindern og foretok en klassereise. Jeg bor fortsatt på østkanten, men med partner fra middelklassen. Poenget var å motsi argumentet ditt: blant de med høy kulturell kapital teller erotisk kapital mindre enn blant de med lite kulturell kapital. Anonymkode: 4759e...ff7 Godt sagt. En del av det høyere abstraksjonsnivået som kjennetegner barn av høyere utdannelse (og dannelse) er evnen til å se forbi det øyeblikkelige - som store pupper og sprettrumpe. Det er ikke det at menn med master ikke vil ha dame de tenner på, men de vil også ha en samtale med en viss kompleksitet etterpå. De vil ha familie med noen som er enige om verdiene dine. Der har vi the trade off jeg snakket om tidligere.
Sykkelkopp Skrevet 26. august 2019 #149 Skrevet 26. august 2019 Ja du trenger å være hyggelig å være sammen med. Har ikke noe med din sosiale status å gjøre
Fru Uperfekt Skrevet 26. august 2019 #150 Skrevet 26. august 2019 På 16.8.2019 den 11.38, SM30 skrev: Folk ser vel på det som typiske yrker med lønn under 500k eller hvor brains er helt unødvendig; Naver/arbeidsledig, frisør, barnehagetante, vernepleier, butikkansatt (med forbehold), lastebilsjåfør, lagermedarbeider, bussjåfør, taxisjåfør og mange andre ufaglærte yrker. Kan være enig i navet, men alle de andre yrkene/jobbene er det bra vi har folk i
Fru Uperfekt Skrevet 26. august 2019 #151 Skrevet 26. august 2019 På 16.8.2019 den 12.17, SM30 skrev: Yes, derav "hvor brains er helt unødvendig". Fagbrev er jo lavstatus og "polakkarbeid" i manges øyne. Yrkessjåfører trenger førerkort - that's it. Og ja, sålenge barnehagetantene er flinke i jobben sin og snille med barna har jeg ikke noe problem med å la de ta seg av barna (jeg ikke har). Jeg skrev at folk som nevner lavstatus ofte tenker på disse yrkene, det har ikke noe med meg å gjøre... Skal du kjøre drosje, buss, lastebil så må du ha kompetansebevis (Rett nok noen steder du bare går innom politiet om du skal kjøre drosje så får du kjøreseddel utstedt)
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #152 Skrevet 26. august 2019 På 16.8.2019 den 17.20, AnonymBruker skrev: Den filmen er jo fra 1990, og vel neppe noe den gjennomsnittlige 90-åring har sett Anonymkode: 02847...89d 🤫 Ikke forstyrre debatten med faktum Anonymkode: e66d7...7be
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #153 Skrevet 26. august 2019 19 timer siden, DHG skrev: Jeg er litt der. Jeg vil ha en dame med innhold. Men samtidig er det en skikkelig vanskelig trade off. Det finnes jo mange damer med begge deler, både utseende og kultur. Men dessverre er det også sånn at pene kvinner ofte er tankeløse. Rett og slett fordi de ikke behøver å tenke. Og om de tenker så tenker de på ting som angår dem, som kjekke menn og mote, ikke vinyl og Star Wars. Det er sjelden man får begge deler. Selv kvinner som med det rette kan kalle seg intellektuelle, med høyt karaktersnitt og master samtidig som de er rene skjønnhetsdronninger, vil slite med vinylsamlingen. De er ikke der. Jeg vet ikke heller hvorfor det er sånn. Jeg tenker ofte på sangen: If you want to have a good life, make an ugly woman your wife. If you want to be happy for the rest of your life, make an ugly woman your wife Anonymkode: e66d7...7be 1
Teethgrinding Skrevet 26. august 2019 #154 Skrevet 26. august 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: If you want to be happy for the rest of your life, make an ugly woman your wife Anonymkode: e66d7...7be Sånn var den ja!
I Grosny Skrevet 26. august 2019 #155 Skrevet 26. august 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg snakker ikke om meg. Jeg kunne vært Rita fra Romsås, bortsett fra at jeg er fra Stovner og ikke lenger har grorudpalme. Og aller viktigst; jeg kom meg på Blindern og foretok en klassereise. Jeg bor fortsatt på østkanten, men med partner fra middelklassen. Poenget var å motsi argumentet ditt: blant de med høy kulturell kapital teller erotisk kapital mindre enn blant de med lite kulturell kapital. Anonymkode: 4759e...ff7 Skrev jeg det? Beklager i såfall det surret. Det jeg mener er at folk er forskjellige og har forskjellige behov og preferanser. Jeg har ikke noe grunnlag for å si at de som er høye på kultur nedprioriter det erotiske. Min kjære er kulturelt på et ekstremt høyt nivå, men det erotiske er allikevel stort. Jeg er ikke kultursvak jeg heller (selv om jeg er langt bak henne) , men erotikk er omtrent like stort for oss begge.
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #156 Skrevet 26. august 2019 Jeg er så lavstatus at eneste stedet jeg ser utrykket lavstatus blir brukt om mennesker på KG. Anonymkode: 600c3...b4c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå