Gå til innhold

Nabo som kjefter for hver røyk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke-røyker og skjønner virkelig ikke hvordan det er mulig å reagere SÅ mye på røyk. Ærlig talt, så jævlig er det ikke når naboen røyker på sin egen balkong. 

Anonymkode: fec1c...195

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har stort sett bodd i blokk gjennom hele mitt liv og jeg har aldri en gang tenkt over at det er kjipt å være nabo med røykere. Jeg skjønner virkelig ikke hvordan enkelte kan reagere så sterkt på noe som foregår i en annen leilighet. Naboen din bør finne seg et annet sted å bo, ts, kos deg med røyken din :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Purple Basil skrev:

Jeg har stort sett bodd i blokk gjennom hele mitt liv og jeg har aldri en gang tenkt over at det er kjipt å være nabo med røykere. Jeg skjønner virkelig ikke hvordan enkelte kan reagere så sterkt på noe som foregår i en annen leilighet. Naboen din bør finne seg et annet sted å bo, ts, kos deg med røyken din :) 

Fordi det foregår jo ikke i en annen leilighet. Om man røyker rett under vinduet til noen andre kommer røyken rett inn. Ergo er det i din leilighet.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette. Jeg nekter å tro at folk omtrent får livene sine ødelagt fordi om det siver litt sigarettrøyk fra naboen inn gjennom et vindu eller en åpen dør.

Hvor bor dere, alle dere som bryter sammen av litt sigarettrøyk? Bor dere alle langt ute på landet, fjernt fra biltrafikk og annen forurensing? 

Anonymkode: f1edf...231

Om du har fulgt med i tråden ser du at problemet er når man bor i blokk. Enkelt forklart, om en under sitter og røyker på balkongen så siver det inn vinduet. Mannen min har astma og synes ikke det er noe særlig. Å sammenligne biltrafikk og røyklukt viser bare at du er helt ute på viddene. 

Anonymkode: 1e1be...443

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette. Jeg nekter å tro at folk omtrent får livene sine ødelagt fordi om det siver litt sigarettrøyk fra naboen inn gjennom et vindu eller en åpen dør.

Hvor bor dere, alle dere som bryter sammen av litt sigarettrøyk? Bor dere alle langt ute på landet, fjernt fra biltrafikk og annen forurensing? 

Anonymkode: f1edf...231

Når hasj om noen år blir legalisert får du la vær å klage da😉 Naboene ved siden av røyker hasj. Den lukten er ti ganger bedre en vanlig sigarettrøyk. Mye sterkere men lukter fantastisk i forhold.

Anonymkode: 1e1be...443

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Når hasj om noen år blir legalisert får du la vær å klage da😉 Naboene ved siden av røyker hasj. Den lukten er ti ganger bedre en vanlig sigarettrøyk. Mye sterkere men lukter fantastisk i forhold.

Anonymkode: 1e1be...443

Hasj lukter helt jævelig det og. Søtlig, kvalmende lukt 🤢

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke at det er ulovlig det du gjør, men jeg forstår din nabo veeeeldig godt. Ikke morsomt å få røyk du må puste inn selv inn gjennom åpne vinduer. Man blir faktisk presset  til å være passiv røyker.

Hvorfor kan du ikke røyke inne i huset ditt ? Så kan du gå ut på balkongen etterpå :) Det ville jeg ha gjort, for å bevare naboskapet :)

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
AnonymBruker skrev (På 12.8.2019 den 15.30):

For oss som ikke røyker er det umulig å ikke kjenne røyklukta. Da jeg hadde en nabo som røkte ute pleide jeg å våkne hvis han gjorde det om morgenen og vinduet mtt var oppe, og jeg sto også opp og lukket vinduet. Det er ganske ubehaglig.

Anonymkode: 5202c...761

Helt enig!

Anonymkode: 25167...c1e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk må tåle litt røyklukt! Jeg røyker ikke selv, men jeg bryr meg ikke om jeg kjenner litt røyklukt. 
Det er alltid noen som skal klage på hva alle andre gjør i blokker og borettslag. 
Det som tok kaka her jeg bor er noen som klagde i gruppen vår på Facebook at ventilasjonen deres hadde blitt dårlig. Nå luktet de kjøttkaker da naboen lagde middag. Må jo gå an å ikke spre den lukta inn her osv.: 

så folk får ikke engang spise🙈

Anonymkode: 7a7e5...1fe

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hater naboer som røyker! Det var den største grunnen til at jeg flyttet fra blokken jeg bodde, røykere har NULL respekt for ikkerøykerne! De slipper all røyken ut i fellesarealet! Og noen tenner faktisk på røyken og røyker i fellesarealet på vei til eller fra sin egen leilighet! RESPEKTLØST! ikke alle så klart, men flere enn en! Måtte lukke vinduer og dører både dag og natt. Grusomt ,glad jeg flyttet.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg hadde bodd under deg TS, så hadde jeg laget et jævla bål med en cocktail av brent plastikklukt og andre svært illeluktende kjemikalier som fremprovoserer hodepine. For det er nettopp noe slikt du påfører naboen din ufrivillig – helseskader. 

Anonymkode: 5828b...9cb

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med at man kun røyker på sin balkong, er jo at man faktisk ikke gjør det. Man utsetter et mye større areal for sigarettrøyken, og dette kan gå ut over andre.

Der jeg bodde for 2 år siden måtte jeg stå opp klokka 5 hver morgen for å lukke vinduet fordi røyken kom inn på soverommet mitt. Altså jeg ble vekket av det. Rom i kollektiv i kjellerleilighet, og måtte ha vinduet åpent pga fukt. (og frisk luft)

Det er ikke bare lukten som er grusom, men lufta blir vond å puste. Gardinene luktet også permanent sur røyk. 

 

 

Anonymkode: 13dc1...87a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Folk må tåle litt røyklukt! Jeg røyker ikke selv, men jeg bryr meg ikke om jeg kjenner litt røyklukt. 
Det er alltid noen som skal klage på hva alle andre gjør i blokker og borettslag. 
Det som tok kaka her jeg bor er noen som klagde i gruppen vår på Facebook at ventilasjonen deres hadde blitt dårlig. Nå luktet de kjøttkaker da naboen lagde middag. Må jo gå an å ikke spre den lukta inn her osv.: 

så folk får ikke engang spise🙈

Anonymkode: 7a7e5...1fe

Nei, man må ikke tåle litt røyklukt!!!

Anonymkode: c3bde...1b6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, dere som ikke tåler røyklukt får kjøpe enebolig, tomannsbolig, rekkehus eller leilighet i første etasje da 🙂 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heatwave skrev (25 minutter siden):

Vel, dere som ikke tåler røyklukt får kjøpe enebolig, tomannsbolig, rekkehus eller leilighet i første etasje da 🙂 

Det er visst alltid løsningen at "offeret" skal flytte. Gjelder det i alle andre tilfeller også: mobbing, de med voldelige ekser, osv?

Hvorfor skal aldri de med plagsom adferd begynne å ta hensyn eller flytte?

Anonymkode: c3bde...1b6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er visst alltid løsningen at "offeret" skal flytte. Gjelder det i alle andre tilfeller også: mobbing, de med voldelige ekser, osv?

Hvorfor skal aldri de med plagsom adferd begynne å ta hensyn eller flytte?

Anonymkode: c3bde...1b6

Er mobbing, vold osv lovlig oppførsel?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heatwave skrev (5 minutter siden):

Er mobbing, vold osv lovlig oppførsel?

Det er lov å plage naboene?

Anonymkode: c3bde...1b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke røyke inne under kjøkkenvifta da eller i peisen ( om det er pipe osv i blokka?)

Anonymkode: 793cf...37e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er lov å plage naboene?

Anonymkode: c3bde...1b6

Ja, faktisk. Det er nemlig ikke forbudt å røyke på egen eiendom. Det er derimot forbudt ved lov å mobbe og å utøve vold.

Det er mye her i verden som er plagsomt. Derfor må man enten tilpasse seg eller ta grep selv. Å forvente at over 7 milliarder mennesker skal innrette seg ditt verdensbilde er særdeles navlebeskuende.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...