Gå til innhold

Nabo som kjefter for hver røyk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Borettslag kan faktisk forby røyking på balkongene, og burde ette rmin mening gjøre det når folk ikke eier evne til å t ahensyn til naboene slik ts gjør. Da kan de heller lage et felles røykeskur på utearealet som ikke sjenerer andre. 

Anonymkode: fe5d6...819

Hvordan får du det til at TS ikke tar hensyn ? TS gjør som naboen har villet, åpner altanvinduet når h*n røyker. Har enda ikke helt forstått hvordan dette skulle bedre situasjonen for naboen, men TS gjør ihvertfall som naboen ber om....

TS har et handikapp som det virker til hindrer h*n i å ta seg noen turer ut for å røyke, så et eget skur for røykere ville ikke hjulpet så mye i dette tilfellet. 

Tenker at forslagene om e-sigarett er mer konstruktivt. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner naboen din. Men skjønner absolutt at du gjerne vil røyke på din egen veranda også. Om naboen din hadde begynt å tenne opp røkelse eller noe annet som lukter spesielt og intenst på sin veranda som stinket inn i din leilighet hadde du akseptert at man står fritt til å gjøre det man vil på sin egen uteplass? Eller skal man vise litt hensyn?  

Håper i alle fall at du ikke slenger sneipen eller aske over rekka. Og om du stumper røyken på verandaen din håper jeg det er på en slik måte at den ikke blåser ned til naboen eller blir skuffet eller spylt ned til naboen når du skuffer snø/spyler og gjør rent..

hilsen en som føler det snør aske og sneiper året rundt.. 

Anonymkode: 2c2cd...230

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bodde i en veldig varm leilighet jeg nesten aldri kunne lufte i. Naboen under satt ute på balkongen og røykte store deler av tiden. For min del hadde det vært mye bedre om det var lov å røyke inne i leilighetene, men det var det ikke.

Jeg lurer på hvorfor det er så vanskelig å forstå at røyk siger oppover og rett inn i andres leiligheter. Når så mange sier det samme så er det fremdeles tabu og man bli naboen fra h.... hvis man plages.

Røyken på balkonger er helt forferdelig plagsomt og det jammen rart at noen mener at det er de som plages som ikke burde bo i blokk, men de som plager.

Javel så er det lov å plage andre i noen borettslag, men man må jo ikke gjøre det...

Anonymkode: dc9c3...953

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skaff deg kullfilter i kjøkkenovn ventilatoren  også skru på den og røyk der. Burde ta seg av lukta.

Anonymkode: 3f4c0...d70

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vedde på at den naboen egentlig ønsket seg din leilighet, TS. Men siden han ikke fikk den, så skal han sutre høylytt på at du røyker ute på balkongen. Han er sikkert en som elsker å finne ting på naboene som han skal ta de for!!

Så kos deg med røyken du!

Anonymkode: 915c1...9a6

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare jeg som syns det er ekkelt å si kos deg med røyken ? Utrolig mange som skriver dette , forstår dere ikke hvor helseskadelig det er ?? 

Anonymkode: 67e4d...549

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Inviter til røkeparty

La røk alltid brenne der 

 

Anonymkode: b5863...8df

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Røyker handikappede? Aldri hørt om.

Men uansett. Bare gjør det klart for naboen din at vedkommende kan dra til h******. Når de vet at du ikke kommer til å rikke på deg, slår de seg til ro med det. Nå prøver de å skremme deg til underkastelse. Slå ned på det først som sist så kan du røyke i fred.

Anonymkode: b42f7...c8a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Inviter til røkeparty

La røk alltid brenne der 

 

Anonymkode: b5863...8df

For ett udyr....

Anonymkode: 67e4d...549

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg trodde faktisk røyking var blitt umoderne for lenge siden, det slo meg ikke et brøkdels sekund engang at jeg kunne risikere å bli nabo med en røyker da jeg flytta i blokk. Skal sies at jeg har bodd her i 6 år og ikke vært plaget av dritten, men så flytta det inn en ny nabo i vår og nå er helvete løs for min del. Han står ute og røyker til alle døgnets tider, og jeg blir så dårlig av lukta at jeg ikke får sove. Å ha vinduer igjen er dessverre ikke et alternativ her. Røyking må virkelig være toppen av egoisme.

Anonymkode: 85bdb...45d

 

Da er du naiv :P 

Jeg forstår det er kjipt, men igjen, da kan du jo ikke bo i blokk. "Alt var bra når hun gamle dama på 47 kg som en aldri hørte bodde over meg, men nå har en barnefamilie flyttet inn, de bråker og blablabla" - greia er jo at det er sånn det er å bo i blokk. 

Det er mer egoistisk at du innbiller deg at du kan bestemme over og innskrenke livsutfoldelsen og råderetten til naboen din. Å bo i blokk er som å bo i kollektiv, så for å trives der så bør en nok være en ganske rund og tolerant person som trives med å få andres liv tredd nedover hue. Noe jeg selv IKKE gjør :ler: og da kan jeg jo heller ikke bo i blokk!

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår vedkommende godt. Har en lik nabo som deg. Handicapet eller ei, det er fortsatt en pest og en plage for de som bor rundt deg. Bytt til snus om du absolutt må ha nikotin. Eller røyk inne i din egen leilighet, slik at det blir mindre plagsomt for de rundt deg. Her nytter det ikke å lukke vinduet, stanken siver inn allikevel. I sommer varmen så var jeg nær på å ringe politiet, fordi luften ble så tung at jeg fikk panikkanfall av det. Ja, ekte panikkanfall, har panikkangst og det ble trigget av at det føltes ut som at jeg skulle kveles! Fordi luften ble så tung og heslig av varmen og røyklukten.  

Anonymkode: 1e2dc...918

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Jr.Garcon skrev:

Da er du naiv :P 

Jeg forstår det er kjipt, men igjen, da kan du jo ikke bo i blokk. "Alt var bra når hun gamle dama på 47 kg som en aldri hørte bodde over meg, men nå har en barnefamilie flyttet inn, de bråker og blablabla" - greia er jo at det er sånn det er å bo i blokk. 

Det er mer egoistisk at du innbiller deg at du kan bestemme over og innskrenke livsutfoldelsen og råderetten til naboen din. Å bo i blokk er som å bo i kollektiv, så for å trives der så bør en nok være en ganske rund og tolerant person som trives med å få andres liv tredd nedover hue. Noe jeg selv IKKE gjør :ler: og da kan jeg jo heller ikke bo i blokk!

Noe støy må man tåle, men jeg har bodd med normale barnefamilier og barnefamilier fra helvete. Her snakker vi barn som er ute i gangene til midnatt og bråker. Barn som sparker ball inne, mot min stuevegg! Barn som hyler som om de blir slått og banket opp til alle tider på døgnet. Det er forskjell på normale lyder og de som er en pest og en plage. 

Røyking burde bli ulovlig, fordi det går utover folk rundt deg. Å røyke er ingen menneskerett, det å være i stand til å puste i sitt eget hjem er det! 

Anonymkode: 1e2dc...918

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, MorTil2 skrev:

Hvordan får du det til at TS ikke tar hensyn ? TS gjør som naboen har villet, åpner altanvinduet når h*n røyker. Har enda ikke helt forstått hvordan dette skulle bedre situasjonen for naboen, men TS gjør ihvertfall som naboen ber om....

TS har et handikapp som det virker til hindrer h*n i å ta seg noen turer ut for å røyke, så et eget skur for røykere ville ikke hjulpet så mye i dette tilfellet. 

Tenker at forslagene om e-sigarett er mer konstruktivt. 

TS tar jo ikke hensyn, vedkommende sitter ute på balkongen å røyker. Hadde hen tatt hensyn så hadde TS gått inn i sin egen leiliughet og røyket. Slik at naboene ikke ble plaget av det. 

Anonymkode: 1e2dc...918

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Jr.Garcon skrev:

Da må man ha vinduet sitt igjen, eventuelt ikke bo i en blokk. Bor du i blokk så må du (dessverre) tåle andres prat, støy,trinnlyder,dusjing, sexylyder, matlukt, røyklukt osv osv. Er jo derfor det er et helvete å bo i blokk.

Ikke alle har råd til annet. Så ekstra hensyn burde vært tatt når man bodde så tett. Fest og høy musikk burde vært forbudt med lov, hele døgnet.

Anonymkode: ed121...962

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare jeg som syns det er ekkelt å si kos deg med røyken ? Utrolig mange som skriver dette , forstår dere ikke hvor helseskadelig det er ?? 

Anonymkode: 67e4d...549

Men vi skal ikke være sunnhets-voktere her. Det var ikke ts ute etter. 

Anonymkode: 3aefc...dca

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noe støy må man tåle, men jeg har bodd med normale barnefamilier og barnefamilier fra helvete. Her snakker vi barn som er ute i gangene til midnatt og bråker. Barn som sparker ball inne, mot min stuevegg! Barn som hyler som om de blir slått og banket opp til alle tider på døgnet. Det er forskjell på normale lyder og de som er en pest og en plage. 

Røyking burde bli ulovlig, fordi det går utover folk rundt deg. Å røyke er ingen menneskerett, det å være i stand til å puste i sitt eget hjem er det! 

Anonymkode: 1e2dc...918

 

Forskjellen på hva man anser som en pest og en plage er individuelt.

Det er mye som burde vært ulovlig, men da får du jo heller bli med i et politisk parti å jobbe for å gjøre røyking ulovlig.

Hvis du får problemer med å puste i ditt eget hjem fordi naboen røyker på sin veranda, så føler jeg absolutt med deg, men hvis du er avhenig av spesiell tilrettelegging så kan du jo ikke bosette deg i et alminnelig borettslag.

 

Endret av Jr.Garcon
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ikke alle har råd til annet. Så ekstra hensyn burde vært tatt når man bodde så tett. Fest og høy musikk burde vært forbudt med lov, hele døgnet.

Anonymkode: ed121...962

 

Det er sant og selvsagt trist hvis en må bo et sted man ikke trives, men bor man i blokk så er det dessverre sånt man må leve med.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Whoisthere
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg bodde i en veldig varm leilighet jeg nesten aldri kunne lufte i. Naboen under satt ute på balkongen og røykte store deler av tiden. For min del hadde det vært mye bedre om det var lov å røyke inne i leilighetene, men det var det ikke.

Jeg lurer på hvorfor det er så vanskelig å forstå at røyk siger oppover og rett inn i andres leiligheter. Når så mange sier det samme så er det fremdeles tabu og man bli naboen fra h.... hvis man plages.

Røyken på balkonger er helt forferdelig plagsomt og det jammen rart at noen mener at det er de som plages som ikke burde bo i blokk, men de som plager.

Javel så er det lov å plage andre i noen borettslag, men man må jo ikke gjøre det...

Anonymkode: dc9c3...953

Ja men det er sikkert garantert ting som du gjør som irriterer andre naboer også, så igjen : Ingen kan bli fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke en regel mot grilling på balkonger i blokk pga osen? Mente å lese det et sted. Om det var kun kullgrill, og at det var tillatt med gass.

Helt klart at røyk burde forbys i blokk. Det er så intenst, og ikke minst farlig med passiv røyking, og utrolig egoistisk å påføre andre denne selvvalgte uvanen.. 

Det å si at man burde finne seg i såpass har litt feil prioriteringer..

Min mor får astmaanfall når noen rundt henne røyker.. Har ikke hun rett til frisk luft å puste i? Skal røykere ha «retten»? 

Anonymkode: 3dcc7...f00

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...