Gå til innhold

Nabo som kjefter for hver røyk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Røyking blir stadig en del av husordensregler i borettslag og sameier. Hos oss er det ikke tillatt å røyke på balkonger eller utenfor vinduer. Heldigvis. Balkong er fellesareal. 

Anonymkode: 8880e...746

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er fri til å røyke på balkongen din, men det er faktisk svært ubehagelig å være nabo med en røyker. Jeg kunne ikke ha soveromsvinduet åpent i gamle leiligheten min fordi lukten ble uutholdelig når naboen røykte 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter at jeg sluttet å røyke, skjønner jeg plutselig hvorfor alle klager så fælt! Det lukter høgg av røyk, og det lukter skikkelig dritt av deg lenge etterpå:p

Men hadde jeg hatt en sånn nabo hadde jeg røyka to på en gang, 10 ganger hver dag bare på trass🙃 

Anonymkode: 001d1...2b2

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Melis123
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Røyking blir stadig en del av husordensregler i borettslag og sameier. Hos oss er det ikke tillatt å røyke på balkonger eller utenfor vinduer. Heldigvis. Balkong er fellesareal. 

Anonymkode: 8880e...746

Hvor er det definert at balkong er fellesareal? Jeg vil iallefall helst ha balkongen min i fred😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du skal skamme deg for hver røyk jeg. 

Anonymkode: 7f107...dda

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert lett for henne i rullestol å ta røyken ute ja....

Anonymkode: 8a28e...f52

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Synes du skal skamme deg for hver røyk jeg. 

Anonymkode: 7f107...dda

Syns du skal komme deg ned fra din høye hest, jeg.

Anonymkode: 001d1...2b2

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er sikkert en av topp ti klager naboer i blokk i mellom. Jeg har hatt mange naboer som røyker, og noen har vært mer plagsomme enn andre. Min nåværende røykende nabo, er faktisk veldig hensynsfull. Plasserer seg inni en krok for å røyke, slik at h*n er lengst mulig borte fra mitt vindu. Så har jeg hatt andre naboer, som etter å ha røykt ferdig, hiver røyksneipen over rekkverket, og bryr seg fint lite om at den lander hos naboen.

De fleste, også røykere, er vel enige om at røyk ikke er helsefremmende, hverken for den aktivt røykende, eller den passivt røykende. Men så lenge det ikke er et forbud mot å røyke på egen eiendom, så handler det om å ta hensyn til hverandre. 

Men det jeg ikke helt forstår her er hvorfor naboen din mener det er bedre at vinduet er åpent enn lukket ? Vil det ikke komme mer røyk ut med åpent enn lukket vindu?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Start med e-sigarett/vape. Røyk/slik drøy selvskading blir forhåpentligvis snart forbudt, så like greit å slutte med selvskadinga.

Anonymkode: 66c2a...2b6

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bor i en blokk og røyker på min balkong. Røyker vel kanskje 5 røyk ila dagen. 

I starten da jeg bodde her ba naboen over meg om å åpne "vinduet"(balkongen er innglassert) når jeg skulle røyke, og det har jeg gjort hver gang siden.

Nå i det siste har han begynt å kjefte å smelle hver gang jeg tar meg en røyk. Protesterer ved å stå å åpne og rive igjen sin egen balkongdør, roper "ÆSJ" og andre ting som viser misnøye. Dette skjer uansett om klokka er 6 om morgenen, 12 om dagen, eller midnatt. 

Hva kan jeg gjøre her? Vil gjerne ha mulighet til å røyke på egen balkong. Leiligheten er tilpasset meg siden jeg er handicappet, så det er ikke bare bare å få flyttet heller.. 

 

 

 

Anonymkode: 660b9...998

Lever inn en klage på han til styret.  Er det ikke røykeforbud i borettslaget så må naboer selvsagt respektere at folk kan røyke på sin balkong.

Skjønner det er kjipt, naboer kan være noe drittttttttttttttttttttttttttttttttttt.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Folk som har SÅ mye mot røyklukt kan ikke bosette seg i blokk. Det er fullt lov å røyke på balkongen. Kos deg du TS

Anonymkode: 08e15...f67

Er faktisk enig i dette!! Jeg hater røyklukt selv, og jeg hadde for det første aldri bosatt meg i blokk og for det andre hadde jeg ikke oppført meg slik heller. Hadde jeg vært deg ts ville jeg røkt mer, haha.. 

Anonymkode: 45e76...b20

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, altflyter skrev:

Du er fri til å røyke på balkongen din, men det er faktisk svært ubehagelig å være nabo med en røyker. Jeg kunne ikke ha soveromsvinduet åpent i gamle leiligheten min fordi lukten ble uutholdelig når naboen røykte 

Da må man ha vinduet sitt igjen, eventuelt ikke bo i en blokk. Bor du i blokk så må du (dessverre) tåle andres prat, støy,trinnlyder,dusjing, sexylyder, matlukt, røyklukt osv osv. Er jo derfor det er et helvete å bo i blokk.

Endret av Jr.Garcon
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Etter at jeg sluttet å røyke, skjønner jeg plutselig hvorfor alle klager så fælt! Det lukter høgg av røyk, og det lukter skikkelig dritt av deg lenge etterpå:p

Men hadde jeg hatt en sånn nabo hadde jeg røyka to på en gang, 10 ganger hver dag bare på trass🙃 

Anonymkode: 001d1...2b2

Haha, jeg har tenkt tanken.. 🙄 

Jeg vil helst ha et godt forhold til naboene, men er i ferd med å gi opp akkurat han her. Smiler og sier hei når jeg møter han i heisen også, men det er null respons, ikke et smil engang.. Sånn har det vært siden før han begynte med denne høymeldte protesten sin også.. Tror han er en suring som leter etter muligheter for å få utløp for sinne. Jeg virkelig hater konflikt, og skulle tatt meg en tur ut til et folketomt sted hver gang om jeg kunne...

Ts

Anonymkode: 660b9...998

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Syns du skal komme deg ned fra din høye hest, jeg.

Anonymkode: 001d1...2b2

Du så. 

Anonymkode: 7f107...dda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stanken av røyk sprer seg til alle leilighetene rundt i blokka. Dem andre som sitter på sin egen balkong, får da også denne røykstanken til seg. Jeg forstår dem som blir irritert av lukten. En sitter og prøver å nyte den fine solen og lese en god bok, og så blir det hele forstyrret av en røykende nabo. Det er noe dritt med den stanken.

I vår leilighet, så røykte gamla i leiligheten over oss som bare det. Grunnet måten blokka er konstruert på, så fikk vi soverommene våre fylt med røyklukt hele dagen. Det var ikke særlig koselig, og en kjente halsen svi. Fikk mye hodepine og innestengt røystank av dette. Vinduet trengte ikke være åpen engang, og rommet ble full av røykstanken. Det var ikke noe hyggelig å våkne til. Da tenker jeg også på barn, som evt. måtte oppholde seg i et slikt miljø.

Nå som gamla har havnet på aldershjem, så forsvant også røyklukten. Stygt å si det, men det var skjønt at hun flyttet på gamlehjem, for nå kan en endelig få frisk og normal luft her i leiligheten. Forby røyking i leiligheter, og be røykere finne seg et hus på landet.

Endret av TrekStar
  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Jr.Garcon skrev:

Da må man ha vinduet sitt igjen, eventuelt ikke bo i en blokk.

Jeg trodde faktisk røyking var blitt umoderne for lenge siden, det slo meg ikke et brøkdels sekund engang at jeg kunne risikere å bli nabo med en røyker da jeg flytta i blokk. Skal sies at jeg har bodd her i 6 år og ikke vært plaget av dritten, men så flytta det inn en ny nabo i vår og nå er helvete løs for min del. Han står ute og røyker til alle døgnets tider, og jeg blir så dårlig av lukta at jeg ikke får sove. Å ha vinduer igjen er dessverre ikke et alternativ her. Røyking må virkelig være toppen av egoisme.

Anonymkode: 85bdb...45d

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Borettslag kan faktisk forby røyking på balkongene, og burde ette rmin mening gjøre det når folk ikke eier evne til å t ahensyn til naboene slik ts gjør. Da kan de heller lage et felles røykeskur på utearealet som ikke sjenerer andre. 

Anonymkode: fe5d6...819

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Borettslag kan faktisk forby røyking på balkongene, og burde ette rmin mening gjøre det når folk ikke eier evne til å t ahensyn til naboene slik ts gjør. Da kan de heller lage et felles røykeskur på utearealet som ikke sjenerer andre. 

Anonymkode: fe5d6...819

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg trodde faktisk røyking var blitt umoderne for lenge siden, det slo meg ikke et brøkdels sekund engang at jeg kunne risikere å bli nabo med en røyker da jeg flytta i blokk. Skal sies at jeg har bodd her i 6 år og ikke vært plaget av dritten, men så flytta det inn en ny nabo i vår og nå er helvete løs for min del. Han står ute og røyker til alle døgnets tider, og jeg blir så dårlig av lukta at jeg ikke får sove. Å ha vinduer igjen er dessverre ikke et alternativ her. Røyking må virkelig være toppen av egoisme.

Anonymkode: 85bdb...45d

At røyking nå har blitt umoderne, gjør ikke at folk som har røkt i 20 år, nødvendigvis klarer å slutte med det første..  verden består ikke bare av moderne 20 åringer. 

Anonymkode: 2392e...03e

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Borettslag kan faktisk forby røyking på balkongene, og burde ette rmin mening gjøre det når folk ikke eier evne til å t ahensyn til naboene slik ts gjør. Da kan de heller lage et felles røykeskur på utearealet som ikke sjenerer andre. 

Anonymkode: fe5d6...819

Enig. 

Anonymkode: 7f107...dda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...