Gå til innhold

Nabo som kjefter for hver røyk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er vel lov, men slike ting er grunnen til at jeg aldri kunne bodd i blokk, samt risikoen for bråkete naboer :)

Tobakk burde blitt forbudt ved lov, tar jo livet av langt flere mennesker enn alt annet av rusmidler, i tillegg til at det plager andre :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest theTitanic

Forstår naboen. Sur røyk lukter ekkelt. 

Slutt å røyk. Ikke bare pga naboen men på grunn av egen helse. Røyk er så skadelig og ille at det nesten er bedre med dop. 

Esigraretter lukter ikke ille, og finnes i mange varianter har jeg hørt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, AnonymBruker said:

Bare jeg som syns det er ekkelt å si kos deg med røyken ? Utrolig mange som skriver dette , forstår dere ikke hvor helseskadelig det er ?? 

Anonymkode: 67e4d...549

Man kan vel kose seg med noe selv om det er helseskadelig? 

Anonymkode: 45759...e6f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man kan vel kose seg med noe selv om det er helseskadelig? 

Anonymkode: 45759...e6f

Ja absolutt men er ikke for å oppmuntre selvskading ... 

Anonymkode: 67e4d...549

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Røyker handikappede? Aldri hørt om.

Men uansett. Bare gjør det klart for naboen din at vedkommende kan dra til h******. Når de vet at du ikke kommer til å rikke på deg, slår de seg til ro med det. Nå prøver de å skremme deg til underkastelse. Slå ned på det først som sist så kan du røyke i fred.

Anonymkode: b42f7...c8a

Selvfølgelig er det mange som røyker selv om de har et handikap eller flere. 

Takler man ikke litt røyk, kan man lukke igjen vinduet eller la være å bruke verandaen og heller gå seg en tur eller ta med stoler og sette seg utenfor blokka. Et røykeskur vil bli verre og vil ramme de som bor nærmest. Barn leker ute, og det er ikke alltid arealet er så stort. 

Anonymkode: f085d...ec2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Takler man ikke litt røyk, kan man lukke igjen vinduet eller la være å bruke verandaen og heller gå seg en tur eller ta med stoler og sette seg utenfor blokka. Et røykeskur vil bli verre og vil ramme de som bor nærmest. Barn leker ute, og det er ikke alltid arealet er så stort. 

Anonymkode: f085d...ec2

Så jeg skal lukke igjen soveromsvindu på varme kvelder fordi naboen må forpeste lufta? La være å bruke verandaen, gå seg en tur? Kan ikke røykeren heller la være å bruke verandaen eller gå seg en tur!! Helsike heller. Alle bestemmer for seg selv om de vil puste inn røyk.

Anonymkode: b050d...864

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenk deg å bo ved siden av ei søppelfylling, og at det fem ganger daglig kommer en vind som fyller leiligheten din med søppelstank. Da vet du hvordan naboen din har det. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

TS tar jo ikke hensyn, vedkommende sitter ute på balkongen å røyker. Hadde hen tatt hensyn så hadde TS gått inn i sin egen leiliughet og røyket. Slik at naboene ikke ble plaget av det. 

Anonymkode: 1e2dc...918

Det er ikke slik at fordi om TS røyker inne, så blir det så mye bedre for naboene. Har selv bodd i leilighet med røykere i oppgangen, og det luktet ganske mye ute i fellesgangen, ettersom vedkommende røykte inne i egen leilighet og lukten seg ut inngangsdøren. Det var riktignok storrøykere, noe TS skriver at h*n ikke er .

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Jr.Garcon skrev:

Da må man ha vinduet sitt igjen, eventuelt ikke bo i en blokk. Bor du i blokk så må du (dessverre) tåle andres prat, støy,trinnlyder,dusjing, sexylyder, matlukt, røyklukt osv osv. Er jo derfor det er et helvete å bo i blokk.

Det er det merkeligste argumentet jeg leser her inne. Er det sånn at alle tror at folk bor i blokk fordi de ikke har lyst på hus? Veldig mange som bor i blokk har ikke råd til noe annet og da må det være lov å være fortvilet over svært sjenerende atferd fra naboene. 

Røyklukt er plagsomt og naboer som fester annenhver dag er plagsomt. skal man bare finne seg i det fordi man ikke har råd til å flytte? 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor røyker du ikke inne i din egen leilighet, TS? Er det for å slippe røyklukt i stua? I så fall burde du ha forståelse for at naboen din ikke liker røyklukt inne heller. Jeg har bodd over noen som til og med våkna på natta og tok en sigg på senga og hadde askebeger på nattbordet. Når han gjorde det, så våknet jeg med astmaanfall. Hver gang. Ikke veldig stas. Om naboen din ikke tåler røyk, så skjønner jeg godt at han slamrer og bråker. Du skaper ubehag for naboen, og det minste du bør tåle er jo at han gjør det ubehagelig for deg tilbake. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud så overdramatiske enkelte er!! 
han som leier i kjelleren min røyker sikkert 15 per dag. Jeg sitter rett over han og merker nesten ikke lukta. Om jeg merker den lille sneven av lukta, så forsvinner den like fort. Og jeg har aldri tatt en eneste røyk i mitt liv. Hva med eksos da? Kan ikke dere gå ute der biler kjører? Hva med gatekjøkken lukt? Går dere omvei fordi det lukter? Hva om noen griller bål? Må dere løpe vekk? Nei mye man bruker unødvendig energi på nå til dags.... 🤦🏻‍♀️

Anonymkode: 18e18...d33

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper jaggu det blir forbudt med småbarnsfamilier i blokk også, på helt generell basis. 

Anonymkode: 16501...841

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde begynt å le hvis jeg hadde hatt en så teit nabo som åpner vinduet og bare skriker "Æsj!" 😂 😂 

Anonymkode: ccda0...d65

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kunne du prøvd e-sigaretter eller damp? 

Anonymkode: 60ffd...5c9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får rope opp til han : Nå skal jeg ta meg en røyk! Så får han lukke igjen vinduer og skalke seg inne de minuttene røykingen pågår. Kos deg med røyken din du :)

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor i blokk og har naboer som røyker. Vi får røyklukten inn vinduene våre, men jeg kjefter ikke på naboene av den grunn. De har da lov å røyke i sin egen leilighet/balkong. Be naboen din ta seg en bolle og roe seg ned.

Endret av Kittykat
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

For å si det sånn, jeg skjønner naboen din. Det er belastende for livskvaliteten å ufrivillig få røyk inn i sitt eget hjem. 

MEN du har jo rett til å røyke i eget hjem.

Så over til problemløsning, hva med å sette opp en vifte som blåser røyken bort fra akkurat den naboen? Kan hende det funker. 

Anonymkode: 8e41d...b20

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du skal klage til styret. Du kan selvsagt røyke på din egen balkong. Jeg er selv styreleder i borettslag og hadde jeg fått en henvendelse fra deg, der du saklig hadde argumenter for at du synes kommentarene fra naboen ubehagelig, så hadde jeg tatt en prat med han for deg, dersom dette skjedde hos oss. Man skal ikke plage naboene unødvendig. Å røyke på egen balkong er ikke ulovlig, men å trakassere muntlig slik han gjør er det.

Ellers så lukter det virkelig ikke så ille som alle dere vil ha det til (med mindre det regner). 

Man må slutte når man er klar for det selv, ikke når naboen vil det.

Anonymkode: 0c543...1f3

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle trodd du hadde naboen til eksen min. Han åpna vinduet sitt å skrek uansett hva klokka var. RØYKEN BORER SEG INN I HUDEN MIN. TREKKER SEG INN I ALLE ORGANER. DERE FORGIFTER MÆ! JÆVLA DRITTUNGER. Og masse masse andre syke syke greier. Gammel narkoman med deeen knarkestemmen. Hissig som et lemmen. Klarte jo ikke gjøre annet enn å le. 

Anonymkode: b9d74...ffc

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo noe med at om man bosetter seg i blokk, så må man også tåle røyklukt. Det er ikke forbudt å røyke ute på egen balkong.

Jeg kan forstå at det er plagsomt for naboen din, røyk lukter, men det er i så fall ikke du som må flytte.

Anonymkode: 21e2d...c23

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...