Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Var ikke klar over at man først begynte med krig i 1975.

Anonymkode: 1bd97...111

Det var et ekstremt dårlig argument som de fleste skjønner faller helt igjennom.

Anonymkode: 1a529...dc1

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var ikke klar over at man først begynte med krig i 1975.

Ja, skal si du rodde deg godt i land. #ironi #patetisk

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

@Midgard Har du lest NT? 

Anonymkode: ca6e7...3f5

Ja.

Skrevet

Screenshot_20190917_162502.jpg

• Liker 1
Gjest HarryDotter
Skrevet
5 timer siden, Mocchhaa skrev:

De hyller kanskje ikke slaveri, i den forstand, men slaveri var det. Det står det om i bibeleen også. Men bibelen sier vel også noe sånn som at alle menneesker er like mye verdt, slaver skal behandles som brødre/søstre, men å påstå at bibelen ikke har noe med slaveri å gjøre......Mennesket har nok sikkert vridd på mye av det, men bibelen BLE brukt til å rettferdiggjøre slaveri..  Kanskje du leser den rett, har ikke så mye peiling i grunn, men istedefor å benekte slaveri kan du jo heller forklare hvordan slaveriet fungerte, med tanke på det som står i bibelen..

Jeg har da aldri nektet for at det står om slaveri i bibelen! Nå må dere virkelig begynne å lese før dere svarer!

Jeg sier at det står IKKE AT GUD ØNSKER ELLER VELSIGNER SLAVERI. Det var samfunnet den gangen som tillot slaveri. Den verden måtte apostlene og Jesus leve i. De kunne ikke trylle det bort. Og apostlene henviste jo selvsagt til at man skulle være god og barmhjertig mot ALLE mennesker. De som var slaver og de som ikke var det.

De blir det samme som å anklage Gud idag for å tillate prostitusjon! Gud har aldri og vil aldri tillate eller godkjenne prostitusjon, dersom noen spurte og fått svar. Og ekte kristne personer vil jo behandle prostituerte med både godhet og respekt selvom de selv ikke har makt nok i samfunnet til å få slutt på prostitusjon.

Skrevet
52 minutter siden, HarryDotter skrev:

Jeg har da aldri nektet for at det står om slaveri i bibelen! Nå må dere virkelig begynne å lese før dere svarer!

Jeg sier at det står IKKE AT GUD ØNSKER ELLER VELSIGNER SLAVERI. Det var samfunnet den gangen som tillot slaveri. Den verden måtte apostlene og Jesus leve i. De kunne ikke trylle det bort. Og apostlene henviste jo selvsagt til at man skulle være god og barmhjertig mot ALLE mennesker. De som var slaver og de som ikke var det.

De blir det samme som å anklage Gud idag for å tillate prostitusjon! Gud har aldri og vil aldri tillate eller godkjenne prostitusjon, dersom noen spurte og fått svar. Og ekte kristne personer vil jo behandle prostituerte med både godhet og respekt selvom de selv ikke har makt nok i samfunnet til å få slutt på prostitusjon.

Gode mot alle mennesker? Gjelder det småbarn også, eller? 

Hos 14, 1. Samaria skal bøte,
fordi folket i byen var trassig mot sin Gud.
De skal falle for sverd,
deres småbarn skal bli knust,
og deres svangre kvinner skal skjæres opp.

Anonymkode: a151f...01e

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gode mot alle mennesker? Gjelder det småbarn også, eller? 

Hos 14, 1. Samaria skal bøte,
fordi folket i byen var trassig mot sin Gud.
De skal falle for sverd,
deres småbarn skal bli knust,
og deres svangre kvinner skal skjæres opp.

Du forstår virkelig ikke. Kan skjønne hvorfor du blir frustrert. 

Skrevet
3 timer siden, HarryDotter skrev:

Så bibelen er ikke guds ord ?

Litt rart at en som deg ikke vil være enig i et så sentral dogme innen kristendommen. 

• Liker 1
Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du forstår virkelig ikke. Kan skjønne hvorfor du blir frustrert. 

Du får forklare det til meg da, siden jeg ikke forstår. Hva i det jeg siterte vitner om en kjærlig gud? 

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du får forklare det til meg da, siden jeg ikke forstår. Hva i det jeg siterte vitner om en kjærlig gud? 

Jeg føler ikke noe behov for å forklare det til deg. Tror ikke du er åpen for en forklaring heller så da vil ikke jeg bruke tiden min på det. 

Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg føler ikke noe behov for å forklare det til deg. Tror ikke du er åpen for en forklaring heller så da vil ikke jeg bruke tiden min på det. 

Det er vel heller det at du ikke greier å forklare uten selv å fremstå som en umoralsk drittsekk, men prøv gjerne det vil bli gøy.

(Det er en grunn til at kristne ikke vil ta i dette problemet med ildtang)

• Liker 1
Skrevet
På 9.8.2019 den 11.57, AnonymBruker skrev:

Hvis noen i 2019 tror på Gud, så burde de vært tvangsinnlagt. 

Anonymkode: 6db45...6e6

Åshitt, åssen i huleste skal vi få tak i nok helsepersonell til å drive det opplegget der?😱😱

På 9.8.2019 den 11.55, AnonymBruker skrev:

Jeg  har mer tro på at Djevelen finnes, bare se på alt jævelskapet rundt om i verden. Om Gud finnes hvorfor gjør han ikke noe han som skal være så kjærlig og god?

Anonymkode: bf0e9...2dd

Gud har gitt menneskene en fri vilje. Så det er vi som fucker det opp. Ufreden kommer fra lystene og begjæringene i oss, som de fleste av oss følger..

Skrevet

Kristne er heldige som tilfeldigvis ble født inn i kulturen eller familien som tror på den rette Guden, bare tenk om de hadde blitt født inn i en annen kultur og familie som ikke trodde på den sanne Gud. 

Skal si kristne har flaks.

Anonymkode: 150b0...1b3

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, Midgard skrev:

Det er vel heller det at du ikke greier å forklare uten selv å fremstå som en umoralsk drittsekk, men prøv gjerne det vil bli gøy.

(Det er en grunn til at kristne ikke vil ta i dette problemet med ildtang)

Det påstår du, men det betyr ikke at det er riktig. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det påstår du, men det betyr ikke at det er riktig. 

Det eneste som er riktig her er at ingen VET, men mange kan være overbevist. Og er man overbevist tror man automatisk at man vet...

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ingen måte du kan forklare det på, mener du vel. Du fremstår veldig arrogant og greier ikke forsvare deg.

Anonymkode: bf6d4...8c0

• Liker 1
Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ingen måte du kan forklare det på, mener du vel. Du fremstår veldig arrogant og greier ikke forsvare deg.

Anonymkode: bf6d4...8c0

Du tar feil. Det du sier trigger ikke meg. Jeg har ingen grunn til å forsvare meg selv. Jeg vet at Gud lever, men det er ikke opp til meg å få dere til å tro det. Jeg kunne forklart veldig bra og detaljert. Dere tror selvfølgelig ikke det siden jeg ikke gjør det, men det går fint for meg uansett hva dere tror og ikke tror om meg og min forklaring. Har ingenting å si for meg at du mener jeg er arrogant og mener at jeg ikke klarer å forsvare meg selv. Du kjenner ikke meg så du vet egentlig ingenting om meg og min kunnskap. Derfor plager det ikke meg hva du mener om meg. :)

Skrevet

Jesus elsker alle barna......🎤🎶🎵🎶

Anonymkode: b3850...f3a

Skrevet
På 9.8.2019 den 0.46, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det så viktig å finne Gud?

Anonymkode: 05066...430

Det er vel ikkje viktig for kristne å finne Gud? For dei kristne finnes han, så dei treng ikkje finne han? Eller? 

Religion kan gi trøst, håp, kjærleik.. Uavhengig av kven som er Gud.. 

Anonymkode: e4cc6...952

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...