Gå til innhold

Datteren min på 15 er gravid. Dele rom med søster på 10?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Av og til er abort rette løsning.

Anonymkode: eb806...548

Kun hvis mor vil ?

Anonymkode: 79778...ddc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken inntekt har du selv TS? Beklager om spm er frekt.. Kunne en løsning være at du og dine barn flytter inn i et hus og at inntekt hos datteren din må brukes til å bidra med husleie, mat, bleier etc. At DU styrer hennes økonomi til hun er 18. Overgangsstøtte gir kanskje 13-15 000 inn, og barnetrygd på 1000 kr? Du kan jo være særboer med din mann. 

Anonymkode: 3abca...489

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Av og til er abort rette løsning.

Anonymkode: eb806...548

Man kan ikke tvinge noen til å ta abort. Hvis noen er gravid og ønsker babyen, så kan abort være veldig traumatisk. Abort er selvbestemt! 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken inntekt har du selv TS? Beklager om spm er frekt.. Kunne en løsning være at du og dine barn flytter inn i et hus og at inntekt hos datteren din må brukes til å bidra med husleie, mat, bleier etc. At DU styrer hennes økonomi til hun er 18. Overgangsstøtte gir kanskje 13-15 000 inn, og barnetrygd på 1000 kr? Du kan jo være særboer med din mann. 

Anonymkode: 3abca...489

Ts og mannen er trygda. De har ikke noe god økonomi og får ikke leid bolig andre steder, og må derfor bli boende der de er nå. 

Anonymkode: 1be3f...85f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.8.2019 den 10.00, AnonymBruker skrev:

oj, her var det mange svar. Ja altså vi er 6 barn og to voksne totalt i huset og 3 soverom. Vi kan i to (tre) gutter på et rom (ene pleier å sove i stua), de to jentene på ett og oss to voksne og minste på ett soverom. Dette er det vi har å jobbe med. Vi bor billig og landlig så vi har ikke noen mulighet til å skaffe oss noe større og billigere lengre ut. 

15 åringen vil ikke ta abort, selv om jo det hadde vært det beste for alle. Hun har heller ikke kontakt med barnets far, så det er ikke noe hjelp å vente derfra. Alternativene våre er ikke så mange føler jeg. men 10 åringen på rom med en baby er jo ikke en optimal løsning. 

TS

 

Anonymkode: 3e977...f8d

Du kan mene at abort er best, men for all del, ikke si det til henne. Hun trenger hjelp og støtte fra familien, både praktisk og mentalt.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 9.8.2019 den 3.12, AnonymBruker skrev:

Til dere som foreslår flytting: er det riktig at alle søsknene må bytte skole og flytte fra vennekrets og idrett fordi 15-åringen nekter å ta konsekvensen av sine handlinger? Jeg tenker nei. Det skal ikke gå utover dem. Foreslår du spør jenta hvordan hun tenker og løse det. Hun får ikke bo med lillesøster etter baby er født. La den vordende mor komme opp med flere forslag til løsning. Skal hun bli mor må hun uansett bråmodne og ta realitetene innover seg.

Anonymkode: efcc0...665

«Nekter å ta konsekvensen av sine handlinger?» Det er jo akkurat det hun gjør med å la vær å velge å ta livet av barnet hun har laget! 

Anonymkode: 6b393...f99

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Belima skrev:

I steinalderen var gjennomsnittlig levealder for damer 35 år. Barnedødligheten var høy. 25 % av barna døde før de var 1 år. Ikke spesielt godt sammenlikninggrunnlag.

I steinalderen var nok gjennomsnittsalderen lavere enn som så. 18 år er et tall jeg har lest. 

20 timer siden, tussi84 skrev:

Kanskje ikke det beste eksemplet nei, men vi skal ikke mer enn rundt ca 100 til 150 år tilbake i tid, så var det normalt at kvinner fikk sitt første barn mellom 16 og 20 års alder. De fødte også gjerne mange barn. 

For 30 til 40 år siden var førstegangs fødene i begynnelsen av 20 årene bare.

 

Da må du nok gå enda lenger bak i tid. I de øvre samfunnslag gifter gjerne tenåringsjenter seg med mye eldre menn. Men "vanlige" jenter jobbet gjerne som tjenestejenter noen år før de giftet seg. De fleste fikk ikke barn før de fylte 20.

Men i mange andre kulturer har det vært, og er fortsatt vanlig. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Advarsel, dunderkommentar.!

Ts, ta deg sammen! DU og mannen din/samboer bestemmer, IKKE barna. Dette vet du nok selv også, men likevel. Forstår om du er sliten med alle barna som har tydelig sterk vilje, men still. Ta deg sammen og slå i bordet, DU bestemmer ferdig snakka ! Om mannen din/samboer er konfliktsky har han et ansvar på lik linje med å sette ned foten og klarer han ikke det og er mer eller mindre i bakgrunnen så får du samle han opp eller gå fra han! Det er seks barn som tydelig er litt ute av kontroll selv om du tyder på å være en flink og kjærlig mor likevel merker alltid unger det og tar utnytte av det uten å mene det. Da har du det faktisk bedre uten han, helt ærlig selv om du nok elsker personen! 

Jeg fatter heller ikke hva som foregår i hue på disse "dårlig oppdragelse" "tafatt holdning" "barn skal ikke ha sex" neida, den sexuelle lavalder er 16, den er satt for å beskytte de under mot overgrep ikke som en regel at man ikke skal ha sex før fylte 16 år! Teit av jentungen å bli gravid? Javisst, men uhell skjer. Vi hadde ved en episode et helvete hjemme da jeg selv ble gravid på p-plaster og barnefar var et år eldre. Nå stolte heldigvis(!) mine foresatte på personen,  vi var i fast forhold og moren hans var (og er) bare fantastisk. Hun var ganske steil på at abort var eneste og neste løsningen, men jeg nektet. Mor og far bråket om det samme og jeg nektet. Kjæresten min var fortvila, men støtta meg selv om han helst ikke ville bli pappa enda. Jeg fikk motstridende støtte etter 14 dagers krangling og vi skulle egentlig bli foreldre. Vi bodde da på ca 80 kvm, men alternativet hadde vært å flytta til mamma med 5 ustyrlige unger deriblant stesøsken i alderen 15, 13, 8, 6 og 1). (Slapp heldigvis etter å ha hatt en god prat med far) poenget er at selv på prevensjon kan uhell skje, og det beste ER å ta abort, men det er en sinnsykt belastende prosess for en unge som har driti seg ut i tillegg og nei, man bør ikke tvinge noen til det med mindre alderen en 13 og de absolutt ikke skulle visst noe mer om nakenhet enn hvordan det ser ut ut ifra skolebøker!  Jeg mista i uke 17 og var knust. Da fikk mine foresatte forferdelig dårlig samvittighet for å prøvd å presse meg til abort selv om jeg absolutt var for ung. 

Dere MÅ finne en bedre løsning hvis du da ikke er et troll ts. Slutt å si at det og det ikke går, dere har ikke noe anna valg! Om så er da å flytte iom at dere motstridende støtter datteren i graviditeten må dere enten fordele soveplasser eller som sagt flytte. Mødrehjem er ikke godt alternativ da disse ikke fungerer som de skal lenger. Søk opp Mødrehjem, de fleste er ikke bra lenger og det ender i over 80% av tilfellene også urettmessig galt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

«Nekter å ta konsekvensen av sine handlinger?» Det er jo akkurat det hun gjør med å la vær å velge å ta livet av barnet hun har laget! 

Anonymkode: 6b393...f99

Jentungen må realitetsorienteres. Hun vil ikke ta abort, men hun har heller ingen tanker og planer for fremtiden, hvordan hun skal klare dette og hvordan hun skal forsørge dette batnet. Det eneste denne jentungen vet, er hva hun har sett de voksne hjemme gjøre, og de henter «lønnen» sin hos Nav, og ellers virker det som alt flyter og ungene mangler tydeligvis grenser. 

Anonymkode: 1be3f...85f

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ts og mannen er trygda. De har ikke noe god økonomi og får ikke leid bolig andre steder, og må derfor bli boende der de er nå. 

Anonymkode: 1be3f...85f

Det må da finnes andre boliger der de er nå?! Ikke flytte fra selve plassen. 

Anonymkode: 3abca...489

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det må da finnes andre boliger der de er nå?! Ikke flytte fra selve plassen. 

Anonymkode: 3abca...489

Er nok ikke enkelt hvis de er trygda og i tillegg svartelista. Da må de nok bare holde på den boligen de har fått leie - selv om den er altfor liten. 

Anonymkode: 1be3f...85f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Å hvordan går det her? Det er jo noen mnd siden tråden ble opprettet, så nå har dere vel løst soveromsproblemene? Å den gravide datteren er vel også kommet et godt stykke på vei? 

Anonymkode: 1be3f...85f

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror at det beste hadde vært å ta kontakt med barnevernet og spørre om hjelp. Ikke med 15 åring men til henne. Samle alt av støtte hun kan få og hjelpe henne til å flytte i nærheten av dere og få oppfølging av barnevernet. Slik at de passer for at hun bruker boligen og stønader for seg selv og barnet, og får fullført skole. Jeg tror hun får mye mer ro og bedre råd av å flytte for seg selv. Spesielt hvis hun får god oppføging. For å lage 6 barn når man ikke har jobb, bolig eller plass er ikke noe smart. Ett, to, kanskje tre kan jeg skjønne. Men seks i den situasjonen der er et misterium. 

Anonymkode: 106fc...14d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.8.2019 den 22.36, AnonymBruker skrev:

Hva gjør vi? Min datter på 15 insisterer på å føde sitt barn. Hun deler nå rom med halvsøster på 10. Vi har ingen flere rom, bortsett fra gutterommet som er fult. 

Anonymkode: 3e977...f8d

😳 hun er et barn!!! 

Anonymkode: 89b10...c6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

😳 hun er et barn!!! 

Anonymkode: 89b10...c6c

Min var 16 år når hun fikke barn. Det har gått veldig fint med oss.

Anonymkode: 55913...156

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

 

Anonymkode: 55913...156

Grøss

Anonymkode: a5861...c5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.8.2019 den 4.29, AnonymBruker skrev:

Det stemmer ikke. Loven sier at om de er jevnbyrdige fysisk og psykisk så er det ikke straffbart om de er under 16.  

Anonymkode: 298b4...8dc

Det er fortsatt ulovlig, men det blir ikke idømt straff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...