Gå til innhold

Datteren min på 15 er gravid. Dele rom med søster på 10?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mødrehjem finnes 😂 selv i 2019. Google eksistere enda også 

Anonymkode: 04778...692

Stemmer det, det har bare byttet navn til senter for foreldre og barn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 timer siden, Josefine5 skrev:

Det kan være mange grunner til at det er blitt slik. Hvem er du til å dømme andres liv bare fordi det er annerledes enn ditt? 

Jeg er også seksbarns mamma. Hvis jeg hadde en datter som ble gravid, ville jeg hjulpet henne. Ja jeg hadde nok ønsket at hun tok abort. Men nekter hun det, ville jeg blitt med henne et møte hos nav. Med så trange boforhold kan hun ikke forvente å bo hjemme med baby. Hun har krav på stønader som aleneforsørger. Der blir en knallhard start på voksenlivet, men det er et valg hun tar selv. Hun får overgangsstønad, bostøtte, barnetrygd og barnebidrag. Men en normal ungdomstid kan hun vinke farvel til. Huff for en situasjon å være i. 

 

Så det er det dere med mange unger gjør, satser på Nav? 

Anonymkode: 1be3f...85f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så det er det dere med mange unger gjør, satser på Nav? 

Anonymkode: 1be3f...85f

Det er vel noe alle hadde gjort, om barnet deres ble gravid, samme om man har 1 barn, eller 10 barn. Du vet at voksne mennesker, som er godt gift, og bra jobber, må og kontakte nav da de skal ha barn.

Anonymkode: f211d...f46

  • Liker 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor finnes det i 2019?

Anonymkode: 47e47...990

Mange steder. Men de heter ikke mødrehjem lenger, den betegnelsen er utdatert.

Anonymkode: 996ad...aa2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel noe alle hadde gjort, om barnet deres ble gravid, samme om man har 1 barn, eller 10 barn. Du vet at voksne mennesker, som er godt gift, og bra jobber, må og kontakte nav da de skal ha barn.

Anonymkode: f211d...f46

Ja, barnetrygd er noe alle med barn har vært innom Nav for å få. Men de som masseproduserer barn belager seg på at samfunnet tar den økonomiske biten, og skole oppdragerdelen. 

Anonymkode: 1be3f...85f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er hun 15 i år, eller blir hun 16? Om hun blir 16 så vil jeg si det ikke er umulig for henne å flytte for seg selv, gjerne i nærheten av moren sin. Er mange som flytter det året de blir 16 for å gå på videregående, men om hun er 15 i år syns jeg det blir for ungt siden hun ikke er ferdig med ungdomsskolen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS, hvordan går det med dere? Har du fått brukt helgen til å sette deg ned med datteren din og få snakket ordentlig med henne? Hvis du ikke har fått gjort det enda, send mann og barn på dør nå med en gang slik at du og din datter kan snakke sammen i ro og fred uten å bli avbrutt av de andre barna. Realitetsorientere datteren din. Fortell henne i hvilken grad du kommer til å stille opp for henne. Bli enige om en plan. I kveld ringer du til guttens foreldre og inviterer dem hjem til dere en av de nærmeste dagene. 

Husk å snakke med datteren din, ikke kun snakke til. Du skal lytte til hva hun mener, men det er du som er den voksne og som dermed har hovedansvaret. 

Anonymkode: ef75a...895

Det har vi gjort nesten hver kveld i nesten 3 med, nå. Jeg opprettet denne tråden fordi det å snakket med henne ikke har fungert. Jeg har prøvd, moren min, helsesøster, Amathea. Hun vil ikke ta abort. 

TS

Anonymkode: 3e977...f8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har vi gjort nesten hver kveld i nesten 3 med, nå. Jeg opprettet denne tråden fordi det å snakket med henne ikke har fungert. Jeg har prøvd, moren min, helsesøster, Amathea. Hun vil ikke ta abort. 

TS

Anonymkode: 3e977...f8d

Sånn bortsett fra at hun ikke vil ta abort, har hun noen plan på hvordan hun skal klare seg, skole, bolig, barnepass osv? 

Anonymkode: 1be3f...85f

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.8.2019 den 10.12, AnonymBruker skrev:

ja, det kan vi være enige om. Hun har vært et problem hele veien.  Dette huset er trangt nok som det er og av hensyn til søsteren sin burde hun ikke presse igjennom dette. 

TS

Anonymkode: 3e977...f8d

What?

Du har selv for mange barn ifht hva du har plass til- så hvordan kan du si noe slikt? Du vet at det er din datter som frem til nå har "lidd"  for at du skulle få ha henne og den nye familien din uten god plass...

kan jenta bo hos far sin når hun får barnet?

 

Anonymkode: 79778...ddc

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.8.2019 den 13.16, AnonymBruker skrev:

Selvsagt vet han det, han er ikke interessert. Jeg har ikke snakket med foreldrene hans, da jeg frem til nå har håpet at hun skulle ta til vettet og ta abort. 

Ts

Anonymkode: 3e977...f8d

Blir så provosert av å høre en kvinne som selv har ynglet med flere menn og ikke har husrom til alle si at andre skal ta til vett og ta abort... 

jenta di får en bråstart - de første åra blir tøffe - men hun kommer aldri til å angre. Jenter som tar abort får ofte samvittighetsproblemer....

Anonymkode: 79778...ddc

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes holdningen din er litt sånn ja, TS. Måten du formelerer deg på.. Får litt dårlig følelse. Jeg kan godt forstå at du er dritt lei, men ja... Måten du omtaler datteren din er ubehagelig å lese.

Muligens du trenger dette stede til å bare få ut alt det negative, men håper virkelig du tenker høyere om datteren din enn slik det fremstår her. 

Lykke til med å finne den optimale løsningen. Plutselig kan en se tilbake 5 år og være takknemlig for utfordringen dere var i på godt og vondt, med ett nydelig barnabarn. 

Jeg har selv gjort foreldrene mine gråere i håret, frustrert og latt dem føle seg hjelpeløse, men jeg tviler ikke på at de tenker at alt var verdt det, i dag. 

Anonymkode: 04778...692

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor finnes det i 2019?

Anonymkode: 47e47...990

Det er svært få igjen, og å være ung, enslig mor er neppe grunn god nok til å få plass lenger. 

Anonymkode: 941c7...917

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lama_Drama
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er svært få igjen, og å være ung, enslig mor er neppe grunn god nok til å få plass lenger. 

Anonymkode: 941c7...917

Slike hjem tar absolutt i mot 15 åringer. Hjelpes så kunnskapsløse folk er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er det altså en mine dine og vår familie som har stua seg sammen i en for liten leid bolig. Jeg antar at minsten er deres felles.

Det er jo ikke så rart en gutt  ( gutten på stua)eller flere protesterer på en slik løsning. Det er dere voksne som har valgt å flytte sammen å bli en familie dere egentlig hverken har råd eller plass til. 

Jeg forstår heller ikke hvordan dere løser det med stua. Han må altså vente til alle har lagt seg, og alle må vente til han har stått opp. For en håpløs løsning.

Du skal selvfølgelig ikke kaste ut jenta på 15, men jeg reagerte VELDIG når du skrev at det ikke var noen optimal løsning at hun bodde sammen med 10 åringen når barnet var født.
Det er ikke en løsning i det hele tatt. 10 åringen skal og kan ikke bo sammen med en baby som holder henne våken. Det må du bare ta innover deg. Men det virker dessverre som om du ikke gjør det. Du har selv hatt barn og burde vite hvor mye nattevåk det er med en baby, det skal ingen 10 åring behøve å slite med. Dette må dere bare løse.

Slik jeg ser det må dere voksne dele rom med minsten og 10 åringen så får 15 åringen rommet med baby alene.

Gutten på stua burde nok frigjort stua til dere andre, men jeg forstår godt at å dele rom med 2 andre er håpløst når man når en viss alder. Mye som skjer i den alderen både av hormoner og andre ting.

Hva tenkte dere på når dere valgte å flytte sammen med så mange barn?


 

Anonymkode: ba608...655

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele situasjonen til ts viser jo bare at dårlige beslutninger er arvelig

Anonymkode: 53c40...7fb

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hele situasjonen til ts viser jo bare at dårlige beslutninger er arvelig

Anonymkode: 53c40...7fb

Det er jo sånn typisk naver fam, der ingen jobber, ingen har utdanning, masse gjeld, ikke kredittverdige, de har masse barn med forskjellige fedre/ mødre til alle og de starter tidlig. De har en sånn «tja» holdning som sier at Nav løser saken. 

Anonymkode: 1be3f...85f

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Syns køyeseng høres lurt ut. Dere kan ha køyeseng med dobbeltseng nede. Så kan yngste barnet deres sove oppe. 

 

Eller du og samboer flytter fra hverandre til barna er store nok til å flytte ut og forsørge seg selv. 

Da får du mer penger fra nav og har råd til å leie en treroms leilighet. 

 

Anonymkode: 44cf7...7f0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Syns køyeseng høres lurt ut. Dere kan ha køyeseng med dobbeltseng nede. Så kan yngste barnet deres sove oppe. 

Anonymkode: 44cf7...7f0

Det er vel ikke akkurat den romfordelingen som var problemet, men fordeling av alle de andre. 

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eller du og samboer flytter fra hverandre til barna er store nok til å flytte ut og forsørge seg selv. 

Da får du mer penger fra nav og har råd til å leie en treroms leilighet. 

Anonymkode: 44cf7...7f0

Tror nok ts har full kontroll på hva de kan «melke» fra Nav. 

Anonymkode: 1be3f...85f

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Syns køyeseng høres lurt ut. Dere kan ha køyeseng med dobbeltseng nede. Så kan yngste barnet deres sove oppe. 

 

Eller du og samboer flytter fra hverandre til barna er store nok til å flytte ut og forsørge seg selv. 

Da får du mer penger fra nav og har råd til å leie en treroms leilighet. 

 

Anonymkode: 44cf7...7f0

Hadde i utgangspunktet vært veldig for at de burde flytte fra hverandre, men her har de jo et lite barn sammen. Syns kanskje det blir feil at minste barnet skal lide fordi et av de eldste har blitt gravid. Tenker at beste løsning ville være for 15-åringen å få en leilighet i nærheten av familien. Kanskje 15-åringen som sover på stua kan bo sammen med henne etterhvert? Siden han ikke vil dele soverom med noen, og heller vil sove på stua. Spørs selvsagt på om han er ferdig med ungdomsskolen, og hvor ansvarlig han er, og om det er noe han kunne tenke seg. Og så klart med hyppig besøk av dere voksne.

Anonymkode: 88955...389

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Josefine5
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så det er det dere med mange unger gjør, satser på Nav? 

Anonymkode: 1be3f...85f

Kan ikke snakke for andre enn meg selv. Og hva andre gjør er ikke min sak. Nei jeg "går ikke på nav". Jeg har høyskoleutdannelse og fast jobb. Men selv du skjønner vel at en gravid 15 åring må få hjelp av nav til livsopphold hvis hun nekter å ta abort?? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...