Gå til innhold

Sophie Elise

Anbefalte innlegg

Skrevet
23 minutter siden, MaleficentAurora skrev:

Nei det gjorde jeg ikke.. Det er forskjell på og framheve en blogger for å skape flere lesere , enn å linke til dokumentasjon som blant annet var bloggen, dessverre. Så der tar du ganske så feil.

Om du skulle dokumentere, så har du vært innom = penger til SE.

Om andre trykker på linker = penger til SE.

Vet du hvordan SE blir glemt? Ved at ingen prater om henne. All PR er god PR nemlig.

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, poli10 skrev:

Om du skulle dokumentere, så har du vært innom = penger til SE.

Om andre trykker på linker = penger til SE.

Vet du hvordan SE blir glemt? Ved at ingen prater om henne. All PR er god PR nemlig.

I denne tråden her så har det blitt dokumentert både fra bloggen og andre kilder som har omhandlet SE. Så det er bare for deg å la vær med analysering av en blogger som ikke er i drift lengre. Ta til deg ditt eget råd før du gir det videre til andre. Om du kan KG sine regelverk så vet du at dokumentasjon må til ellers så blir det sett på som påstander og ryktespredning. 

• Liker 6
Skrevet
2 minutter siden, MaleficentAurora skrev:

Om du kan KG sine regelverk så vet du at dokumentasjon må til ellers så blir det sett på som påstander og ryktespredning. 

Selvfølgelig sier KG det. KG er jo eid av samme aktør som TV-kanalen som putter SE på TV....🙄

• Liker 4
Gjest Heartgirl
Skrevet
På 4.4.2020 den 18.56, Isild skrev:

De dyrene jeg vet om er først en hund (Rigmor) som ble igjen hos foreldrene da hun flyttet til Oslo (tror jeg) - senere adopterte hun to katter fra et annet land, de orket hun ikke å ha av en eller annen grunn - så de havnet også hos foreldrene. Og for noen år siden skaffet hun en hund til (Charlie)  som OGSÅ måtte overtas av foreldrene. 

Hun har et veldig lettvint forhold til dyr, og har tydeligvis ikke ansvarsfølelse eller tid til å ha de mer i en kort periode. 

La meg først og fremst si at SE ikke er i min aldersgruppe når det gjelder influcencer. 

Jeg synes synd på SE fordi hun har fremstått og fremstår som utrygg på seg selv, og fordi hun fronter kosmetisk behandling og plastisk kirurgi. Det burde blitt forbudt for influencere å fronte kosmetisk behandling og plastisk kirurgi pga signalet om kroppspress kommer fram. Trist at influencere er med på å normalisere at plastisk kirurgi og kosmetisk behandlinger kan gjøre en lykkelig på et dårlig selvbilde. Slik er det ikke. 

Har vondt av SE hvor usikker hun har vært opp gjennom. Det har lyst usikkerhet av henne. Hun har ikke hatt godt av å være en offentlig person på nettet, og jeg blir rasende sint når jeg tenker over idioter av lesere som har kritisert utseende hennes offentlig på kommentarfeltet hennes på bloggen! Ikke rart at usikkerheten hennes økte. 

Dessverre valgt SE feil måte å løse dette på. Hun skulle på et tidlig punkt lagt ned bloggen, fått hjelp av psykolog og fjernet alle speil. Jeg er sikker på at foreldrene hennes har prøvd alt i sin makt på å få henne på andre tanker.

Greit nok at hun lot Rigmor være igjen hos foreldrene sine. Synes det var et klokt valg. Ikke bare å ha med et kjæledyr til en annen by når man flytter. Da var det bedre at hunden var igjen  hos foreldrene, og den gangen var SE knappe 20 år. 

Det at hun har latt foreldrene tatt seg av dyrene betyr ikke at hun ikke har elsket dyrene sine. Hun var for umoden og for ung til å ha eneansvar for et dyr en gangen, og hun bodde i en liten leilighet i Oslo. Nå har hun en rekkehusleilighet, og hun har vært i et fast forhold i 3 år. 

Jeg er sikker på at SE og Kasper elsker hunden de nå har fått seg, og jeg tror SE nå er mer moden til å ta seg av hunden sin ❤️ I hvert fall er hunden søt da ❤️

Gjest pop up bruker
Skrevet (endret)
På 10.4.2020 den 14.51, Nasse Nøff ❤ skrev:

Ja brukte 1 år på å spare opp til å pusse opp soverommet. Excuse me, men hun kjøpte huset i Juni 2018. De pusset opp hele huset den sommeren. Det var for et par måneder eller uker siden at hun sa at hun vurderte å endre på soverommet for en forandring. Vips på kort tid så var det ferdig. Hun har ikke brukt 1 år på å planlegge full oppussing. 
Men så er det reklame da, og hun er aldri ærlig når det kommer til reklame. Usmakelig at en millionær som kan føre over et par hundre tusen til brukskonto uten å måtte tenke seg om, reklamerer for å ha "spart i 1 år ved hjelp av en app", hvor hun attpå til slenger på årets største løgn "Kun takket være appen dreams klarte jeg å spare til dette". Nei kjære deg, alt du trenger å gjøre er å ringe pappa-manager og be han om å overføre dine penger over fra sparekonto til brukskonto, du trenger ingen spare-app.  🙄

I ukens A-magasin sier hun først til intervjueren: 

Sitat

– Hva med penger?

Hun rister på hodet.

– Jeg har ikke peiling på hva jeg tjener, for å være ærlig, det er pappa som tar seg av det. Jeg er ikke en veldig materialistisk person, selv om det kanskje ser sånn ut. Jeg bor på Ellingsrud, kjører en basic bil og er ikke spesielt opptatt av merkeklær og dyre vesker.

I 2018 hadde Sophie Elise Isachsen en nettoinntekt på 1,7 millioner og en ligningsformue på 1,7 millioner.

– Jeg har nok, men er likevel blakk mot slutten av måneden. Jeg må spare til de tingene jeg ønsker meg.

Altså: hun vet ikke hva hun tjener, hun er blakk mot slutten av måneden, og hun må spare til det hun ønsker seg. Ikke vet jeg helt hvordan hun både kan være blakk og spare til hva hun ønsker seg, men, men. 

Så etter intervjuet, og før artikkelen blir publisert kommer denne kommentaren som blir lagt ved ettersom situasjonen med tanke på korona endrer en del: 

Sitat

Intervjuet ble gjort før koronaviruset kom til Norge. Rett før A-magasinet gikk i trykken, forteller Sophie Elise at alle planer hun hadde frem til sommeren, nå er kansellert eller utsatt.

– Jeg er frisk og rask, men er bekymret for de økonomiske konsekvensene dette vil føre til for bedrifter og enkeltmennesker over tid. Det er vondt å tenke på hvor mange som rammes og mister inntektsgrunnlaget sitt. Selv har jeg alltid vært en katastrofetenker og har spart penger siden jeg var 16, i tilfelle jeg plutselig en dag skulle stå uten jobb. Så jeg har en buffer, og det er jeg glad for nå. Alle jobber og oppdrag jeg har sagt ja til, er avlyst ut juni. Hele tilværelsen føles plutselig veldig usikker.

https://www.aftenposten.no/a-magasinet/i/P9AjOR/sophie-elise-har-sluttet-aa-blogge-men-kalles-fortsatt-norges-farligste-forbilde

Hun påstår at hun har spart penger siden hun var 16, samtidig som hun er blakk hver måned. Det kan hende det er mulig hvis far gir henne lommepenger, og en del settes av til sparing, og det er lommepengene hun bruker opp. Uansett hvordan man tolker det er det ikke sant at hennes sparing ikke ville vært mulig uten denne appen. 

Endret av pop up bruker
Skrevet

I nyeste youtube video, sophie elise svarer på de samme spørsmålene 8 år etter, kommer det spørsmål om inntekt. Hun forteller nå at hun tar ut lønn på mellom 30-60 000 i måneden. Og hun har en sparekonto med "ett par millioner".

Det hun tar ut i lønn går dog ut igjen med tanke på de faste utgiftene hun har, som hus, bil, strøm, forsikring etc. Hun bruker ikke så mye penger på klær ettersom hun får de sponset, men kjøper hun klær er det få og dyre plagg.

Husker ikke hva hun sa om hudpleieprodukter osv, om hun ikke bruker penger på det heller, fordi hun får det sponset, ei heller om hun sa at frisør, negler etc var faste utgifter. 

• Liker 3
Skrevet
On 4/6/2020 at 11:52 PM, Gorilla said:

Jeg har også tidligere reagert veldig på hvordan hun omtaler diagnoser. Det er veldig viktig med åpenhet knyttet til psykiske lidelser, men det er viktig at åpenheten bygger på faktiske psykiske lidelser som er diagnostisert av fagfolk, og ikke noe som er selvdiagnostisert. Jeg er for åpenhet om følelser, og da kan hun si f.eks «jeg føler situasjonen er uvirkelig», «jeg har mye nerver», «jeg er veldig langt nede», «jeg er på vakt hele tiden», istedenfor å legge til diagnoser som depersonalisering, angst, depresjon og ptsd om man ikke har fått disse av psykolog. Om man har fått dem, flott å være åpen. Om ikke, så kan man heller beskrive hvordan man føler seg uten å strø rundt med diagnostiske ord og uttrykk.

Jeg skulle likt å se noen være åpen om dette! At man faktisk kan ha en rævva dag - faktisk skikkelig rævva uker - UTEN at man trenger å sette en diagnose på det. Livet går opp og ned, det er sånn det er, det betyr verken at man er deprimert eller manisk, har angst eller PTSD, det betyr bare at man er menneske

Kan vi ikke snakke om det i stedet? At det ER vanlig å være usikker i sosiale situasjoner - det betyr ikke at man har sosial angst. At det er helt ok å gråte seg i søvn en kveld, det betyr ikke at man har depresjon. Det er lov å nakenbade midt på natten uten at man er manisk av den grunn. Og man kan gå på fylla hver dag i en uke uten at det gjør en til alkoholiker.

Kan vi ikke normalisere det å ha et følelsesliv? Det savner jeg.

• Liker 18
Skrevet

De snappene hennes. Der hun står å filmer seg selv i spesielt med ulike ansiktsutrykk..hva faen?!

• Liker 12
Skrevet
4 timer siden, pop up bruker skrev:

I ukens A-magasin sier hun først til intervjueren: 

Altså: hun vet ikke hva hun tjener, hun er blakk mot slutten av måneden, og hun må spare til det hun ønsker seg. Ikke vet jeg helt hvordan hun både kan være blakk og spare til hva hun ønsker seg, men, men. 

Så etter intervjuet, og før artikkelen blir publisert kommer denne kommentaren som blir lagt ved ettersom situasjonen med tanke på korona endrer en del: 

https://www.aftenposten.no/a-magasinet/i/P9AjOR/sophie-elise-har-sluttet-aa-blogge-men-kalles-fortsatt-norges-farligste-forbilde

Hun påstår at hun har spart penger siden hun var 16, samtidig som hun er blakk hver måned. Det kan hende det er mulig hvis far gir henne lommepenger, og en del settes av til sparing, og det er lommepengene hun bruker opp. Uansett hvordan man tolker det er det ikke sant at hennes sparing ikke ville vært mulig uten denne appen. 

Hvordan i hekken er det mulig å være blakk hver måned om nettoinntekten er på 1.7 millioner i året? Det er over 140.000kr i måneden. Hvordan er det fysisk mulig å bruke så mye penger på så kort tid? :haar:

• Liker 12
Skrevet
9 minutter siden, Rosmarin(ert) skrev:

Jeg skulle likt å se noen være åpen om dette! At man faktisk kan ha en rævva dag - faktisk skikkelig rævva uker - UTEN at man trenger å sette en diagnose på det. Livet går opp og ned, det er sånn det er, det betyr verken at man er deprimert eller manisk, har angst eller PTSD, det betyr bare at man er menneske

Kan vi ikke snakke om det i stedet? At det ER vanlig å være usikker i sosiale situasjoner - det betyr ikke at man har sosial angst. At det er helt ok å gråte seg i søvn en kveld, det betyr ikke at man har depresjon. Det er lov å nakenbade midt på natten uten at man er manisk av den grunn. Og man kan gå på fylla hver dag i en uke uten at det gjør en til alkoholiker.

Kan vi ikke normalisere det å ha et følelsesliv? Det savner jeg.

Jeg tror det er veldig viktig å normalisere det å ha et følelsesliv. Vi må kunne snakke om alt og romme hverandre. Jeg er oppvokst med å snakke mye om følelser, og det er noe jeg er veldig takknemlig for. Det er veldig viktig å evne å sette ord på følelser samt det å kunne søke hjelp om man har det vanskelig. Jeg har bare lært hvor viktig det er å snakke om ting. 

• Liker 8
Skrevet (endret)
12 timer siden, Gorilla skrev:

Hvordan i hekken er det mulig å være blakk hver måned om nettoinntekten er på 1.7 millioner i året? Det er over 140.000kr i måneden. Hvordan er det fysisk mulig å bruke så mye penger på så kort tid? :haar:

Det er igrunn null problem det. Husk nå at SE reise aldri billig eller benytter seg sjelden av salg av det ene eller det andre. Med daglig frisør besøk siden hun ikke vasker håret hjemme (dette var før corona viruset kom), daglig innom hudpleien imens hun Lyver på Snap å IG story at hun har brukt enkelte produkter over lengre tid,og derfor er ser huden hennes så bra ut. Når det gjeld klesstilen hennes så ser man så si henne svært sjelden i det samme. Det betyr at garderoben blir oppgradert måndelig. Hun spiser sjelden hjemme så det blir ofte turer på restauranter og kaféer. Ikke reise hun billig eller bo på rimelige hoteller.  Ordet budsjett er et fremmedord for henne. Hadde hun vært med på programmet I lomma På Silje så hadde programlederen selv fått hjerteinfarkt av sjokk. Hun ville ha overskygget alle de andre tidligere deltakere å de som hadde vært med.

Endret av MaleficentAurora
  • Liker 14
Gjest pop up bruker
Skrevet
13 minutter siden, Gorilla skrev:

Ut fra tidligere utsagn er det faren som styrer økonomien hennes, så jeg antar at han gir henne et visst beløp i måneden til forbruk, sørger for sparing osv. 

Skrevet
3 minutter siden, pop up bruker skrev:

Ut fra tidligere utsagn er det faren som styrer økonomien hennes, så jeg antar at han gir henne et visst beløp i måneden til forbruk, sørger for sparing osv. 

Det er han som står for sparingen og ikke hun. Hun får bare måneders lønn. Fet at hun "ikke vet" hvor mye hun har på kontoen så si i alt tror jeg ingenting på. Hvorfor framstiller seg før å være smart når man heller kan være dum å "deilig" juba juba🤪

• Liker 9
Skrevet
1 time siden, MaleficentAurora skrev:

Det er igrunn null problem det. Husk nå at SE reise aldri billig eller benytter seg sjelden av salg av det ene eller det andre. Med daglig frisør besøk siden hun ikke vasker håret hjemme (dette var før corona viruset kom), daglig innom hudpleien imens hun Lyver på Snap å IG story at hun har brukt enkelte produkter over lengre tid,og derfor er ser huden hennes så bra ut. Når det gjeld klesstilen hennes så ser man så si henne svært sjelden i det samme. Det betyr at garderoben blir oppgradert måndelig. Hun spiser sjelden hjemme så det blir ofte turer på restauranter og kaféer. Ikke reise hun billig eller bo på rimelige hoteller.  Ordet budsjett er et fremmedord for henne. Hadde hun vært med på programmet I Komme På Silje så hadde programlederen selv fått hjerteinfarkt av sjokk. Hun ville ha overskygget alle de andre tidligere deltakere å de som hadde vært med.

Dét er et program jeg helst vil slippe å se😳🤣 Tror ikke det ville blitt sendt i beste sendetid heller🤭🤭

• Liker 18
Skrevet
På 4.4.2020 den 10.11, Hulderen skrev:

Så da er du enig i at det ikke er cellulitter. Strekkmerker kan nok stemme, huden må jo ha blitt strukket mye og brått pga implantatene.

Du kan ha mye strekkmerker uten å ha utført operasjoner. Mange har strekkmerker på innsiden av lår, utsiden av lår og rompe.

• Liker 4
Skrevet

Var det ikke hun som hadde «angst» for pocketbøker? Sitter jo og leser en på instastory da men.. #ikkesålettforenbloggeråhuskealleløgnene 

• Liker 21
Skrevet

Hun prøver så hardt å fremstå som smart og så er hun ikke det i det hele tatt. 😆

968BB1D5-8196-4E21-BACB-AF2C7978E981.jpeg

• Liker 12
Skrevet
1 time siden, Zokutine skrev:

Var det ikke hun som hadde «angst» for pocketbøker? Sitter jo og leser en på instastory da men.. #ikkesålettforenbloggeråhuskealleløgnene 

Hun leser ikke, hun blar tilogmed feil vei i boka 😂

• Liker 14
Skrevet

...And I dont understand why young women who are capable of influenting masses of young follovers, choses to use that power to make videoes where they are looking at and touching their bodies, their hair and their faces in the mirror  - or thru the camera on their phones - in their underwear.

• Liker 22
Gjest Heartgirl
Skrevet

Unnskyld at jeg spør. Handler denne tråden om SE som person eller SE som bedrift? Ser ut som om den handler om SE som person hvor det er greit å kritisere hennes utseende, stemple henne som en løgner eller beskylde SE for å dikte opp sine psykiske diagnoser. 

1) Kritisere utsende til SE = Har ingenting med SE som bedrift å gjøre. 

2) Stemple SE som en en løgner = Jeg tør med med 100% sikkerhet si at de færreste som skriver på tråden ikke kjenner SE som privatperson, og det å stemple SE som løgner synes jeg går langt over streken. Jeg er enig at SE kan fremstå som dobbeltmoralsk gjennom  ord og handlinger. 

3) Beskylde SE for å dikte opp sine psykiske diagnoser = Er det slik dere sier til andre mennesker (venner av dere eller andre influencere/bloggere) som skriver eller forteller at de har psykiske diagnoser at de har diktet opp sine diagnoser? 

Til dere som hever at SE dikter opp sine psykiske diagnoser. Det er alvorlig anklage dere kommer med når dere hardnakket mener at hun har diktet opp sine psykiske diagnoser! 

Som tidligere blogger og influencer har SE rett til å holde tilbake opplysninger, og hva om hun ikke har fortalt offentlig at hun har gått til psykolog. 

Husk på at en influencer forteller ikke alt om privatlivet sitt, og om SE har fått både en og psykiske diagnoser så er det bare hun selv som vet om det stemmer eller ikke! 

Felles for de fleste av  oss som sitter på KG og skriver på dette forumet kjenner ikke SE som privatperson. Det er kun ut fra bloggen, ut fra sosiale medier og TV-program. Vi skal passe oss alle sammen slik at vi ikke kommer med usannheter, ryktespredning og antakelser om for eksempel at SE dikter opp sine psykiske diagnoser selv. 

Det er ingen hemmelighet at SE har operert seg flere ganger, og operasjonene hun har blitt avhengig av operasjonene fordi hun står foran speilet og leter med lupe etter feil på seg selv. Disse operasjonene har hun blitt avhengig av gjennom årens løp. Ikke noe blir bra nok. Når hun har operert en ting finner hun nye feil som hun må operere, og slik fortsetter det. 

Ut fra det jeg har sett og lest fra SE forstår jeg at SE sliter og har slitt psykisk gjennom mange år. 

Jeg jobber til daglig med ungdommer (13-20 år) i krise, og jeg har psykologi min utdanning. Felles for disse ungdommene er at de har en eller flere psykiske diagnoser pga traumer tidligere i livet. I jobben min møter jeg mange av unge jenter som har de samme tankene som SE som er misfornøyde med utseende sitt at de er villige til å legge seg under kniven for det minste lille feil. Det er ufattelig trist :( 

Når noen av ungdommene forteller at de får beskyldninger fra venner og kjente rundt seg at de dikter opp sine psykiske diagnoser blir jeg lei meg, for det er unødvendig å beskylde andre for å dikte opp psykiske lidelser. 

Tro meg en person kan ha opp til 12 forskjellige psykiske diagnoser. Det er det en god del som har. 

I sin siste videoblogg på youtube forteller hun at hun byttet psykolog, og da kommer det frem at hun har gått til psykolog. Jeg tror ikke SE lyver om dette. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...