MaleficentAurora Skrevet 23. mars 2020 #16881 Skrevet 23. mars 2020 24 minutter siden, rebony skrev: Er det vanlig å bli så defensiv av et helt enkelt og uskyldig spørsmål? Med mindre man vet selv at det man gjør er dumt da... Hun tar seg nær av det pga hun vet selv at det kommer ikke til funke, men vil prøve likevel. Hun har nå et sterkt og stort trang av behov til å motbevise sine "feil" fra hun 19år. 21
Gjest Plannergirl Skrevet 23. mars 2020 #16882 Skrevet 23. mars 2020 4 minutter siden, MaleficentAurora skrev: Hun tar seg nær av det pga hun vet selv at det kommer ikke til funke, men vil prøve likevel. Hun har nå et sterkt og stort trang av behov til å motbevise sine "feil" fra hun 19år. Det eneste positive er at i disse tider må hun være hjemme i valpeperioden og kan ikke bare fly hit og dit hele tiden, ei heller levere den i Harstad. Jeg er personlig imot at hun skal ha dyr, men håper for valpens skyld at mine mistanker blir motbevist.
MaleficentAurora Skrevet 23. mars 2020 #16883 Skrevet 23. mars 2020 Akkurat nå, Plannergirl skrev: Det eneste positive er at i disse tider må hun være hjemme i valpeperioden og kan ikke bare fly hit og dit hele tiden, ei heller levere den i Harstad. Jeg er personlig imot at hun skal ha dyr, men håper for valpens skyld at mine mistanker blir motbevist. Hun er blitt rappotert inn til dyrevernet før. Og vil nok bli det denne gangen også. Det sier du noe viktig ja. Hun kan ikke bare stikke ut døren når det passer nå for henne i disse omstendigheter. Ikke rart at folk reagerer når hun anskaffer seg en hund men kan ikke ta seg av den. Så adoptere 2 katter fra Spania for så la andre i familien ta seg av de enn hun selv. Nei, det finnes ikke tillit til henne når det gjeld dyr. Det har hun bevisst for mange ganger. 23
Gjest Plannergirl Skrevet 23. mars 2020 #16884 Skrevet 23. mars 2020 Akkurat nå, MaleficentAurora skrev: Hun er blitt rappotert inn til dyrevernet før. Og vil nok bli det denne gangen også. Det sier du noe viktig ja. Hun kan ikke bare stikke ut døren når det passer nå for henne i disse omstendigheter. Ikke rart at folk reagerer når hun anskaffer seg en hund men kan ikke ta seg av den. Så adoptere 2 katter fra Spania for så la andre i familien ta seg av de enn hun selv. Nei, det finnes ikke tillit til henne når det gjeld dyr. Det har hun bevisst for mange ganger. Jeg er enig i at hun ikke burde ha dyr, i alle fall ikke hovedansvar (derfor hadde jeg kanskje stilt meg annerledes om Kasper bodde permanent med henne). Men, nå har hun muligheten til å gi det en skikkelig sjanse siden alt annet er avlyst og hun må holde seg i hjemmetrakter. Da får vi også kjapt se om dette går eller ikke. Det mest spennende blir vel når Kasper må til nord-Norge igjen når skolen åpner. Tror nok hun trenger han der permanent for å ha dyr.
MaleficentAurora Skrevet 23. mars 2020 #16885 Skrevet 23. mars 2020 2 minutter siden, Plannergirl skrev: Jeg er enig i at hun ikke burde ha dyr, i alle fall ikke hovedansvar (derfor hadde jeg kanskje stilt meg annerledes om Kasper bodde permanent med henne). Men, nå har hun muligheten til å gi det en skikkelig sjanse siden alt annet er avlyst og hun må holde seg i hjemmetrakter. Da får vi også kjapt se om dette går eller ikke. Det mest spennende blir vel når Kasper må til nord-Norge igjen når skolen åpner. Tror nok hun trenger han der permanent for å ha dyr. Så absolutt enig med deg. Hun vil avslører seg kjapt. 5
Justlooking Skrevet 23. mars 2020 #16886 Skrevet 23. mars 2020 27 minutter siden, however skrev: Hun føler seg tydeligvis truffet når hun ikke klarer å la være og svare slik. Blottet for selvinnsikt. Ikke var hun singel og ikke var hun 19 https://sophieelise.blogg.no/1440723895_28082015.html 39
Gjest Plannergirl Skrevet 23. mars 2020 #16887 Skrevet 23. mars 2020 Akkurat nå, MaleficentAurora skrev: Så absolutt enig med deg. Hun vil avslører seg kjapt. Det beste er jo om det går bra, for valpens del, så selv om jeg ikke tror det så velger jeg å håpe. Det er jo ikke noe gøy for valpen om det ikke fungerer, jeg har selv en hund som ble levert tilbake fra originale eier før jeg fikk den, men heldigvis ble det ingen varige skader av flyttingen siden det skjedde ganske fort. Jeg håper de leverer den tilbake til oppdretter om det ikke fungerer denne gangen, men som sagt krysser jeg fingrene for at vi alle tar feil og det går bra.
MaleficentAurora Skrevet 23. mars 2020 #16888 Skrevet 23. mars 2020 5 minutter siden, Plannergirl skrev: Det beste er jo om det går bra, for valpens del, så selv om jeg ikke tror det så velger jeg å håpe. Det er jo ikke noe gøy for valpen om det ikke fungerer, jeg har selv en hund som ble levert tilbake fra originale eier før jeg fikk den, men heldigvis ble det ingen varige skader av flyttingen siden det skjedde ganske fort. Jeg håper de leverer den tilbake til oppdretter om det ikke fungerer denne gangen, men som sagt krysser jeg fingrene for at vi alle tar feil og det går bra. I sin helhet av bildet av dette så burde det gå bra. Hun burde klare dette ellers så vil det bli brukt mot henne for evig å alltid.. igjen.. For valpen sin del så håper jeg også at det går bra. 2
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 23. mars 2020 #16889 Skrevet 23. mars 2020 (endret) rebony skrev (På 23.3.2020 den 21.00): Er det vanlig å bli så defensiv av et helt enkelt og uskyldig spørsmål? Med mindre man vet selv at det man gjør er dumt da... . Endret 11. november 2023 av Nasse Nøff ❤
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 23. mars 2020 #16890 Skrevet 23. mars 2020 (endret) MaleficentAurora skrev (På 23.3.2020 den 21.54): I sin helhet av bildet av dette så burde det gå bra. Hun burde klare dette ellers så vil det bli brukt mot henne for evig å alltid.. igjen.. For valpen sin del så håper jeg også at det går bra. T. Endret 11. november 2023 av Nasse Nøff ❤
Djungelvrål Skrevet 23. mars 2020 #16891 Skrevet 23. mars 2020 Blir nok tøffe uker for henne dette, ikke kan hun fikse verken negler, bryn, hår, hudpleie, ikke kan hun fylle på botox og restylane og planlagte plastiske operasjoner går jo også nå i vasken. Noen som vet hvorfor hun er i karantene 1 måned etter hun har vært på reise? 14
Gjest Plannergirl Skrevet 24. mars 2020 #16892 Skrevet 24. mars 2020 9 timer siden, Apocalypte skrev: Blir nok tøffe uker for henne dette, ikke kan hun fikse verken negler, bryn, hår, hudpleie, ikke kan hun fylle på botox og restylane og planlagte plastiske operasjoner går jo også nå i vasken. Noen som vet hvorfor hun er i karantene 1 måned etter hun har vært på reise? Hun er ikke i karantene, men kaller det karantene fordi det er basically det livet de fleste uten jobb å gå til har akkurat nå.
MaleficentAurora Skrevet 24. mars 2020 #16893 Skrevet 24. mars 2020 12 timer siden, Nasse Nøff ❤ skrev: Tror nok det var folk som sa det samme som Charlie. Hun kan jo ikke gå på samme smell en gang til etter kattungene.. men se hva som skjedde. 🙄 Ikke sant. Nettopp 4
Djungelvrål Skrevet 24. mars 2020 #16894 Skrevet 24. mars 2020 2 timer siden, Plannergirl skrev: Hun er ikke i karantene, men kaller det karantene fordi det er basically det livet de fleste uten jobb å gå til har akkurat nå. Vil ikke kalle det det når du kan gå i butikker, på kjøpesentre, møte en venninne osv. 3
rebony Skrevet 24. mars 2020 #16895 Skrevet 24. mars 2020 1 hour ago, Apocalypte said: Vil ikke kalle det det når du kan gå i butikker, på kjøpesentre, møte en venninne osv. «Kan» ja, men de fleste av oss velger å ikke gjøre det. Selvvalgt karantene kan det vel kalles? 9
Djungelvrål Skrevet 24. mars 2020 #16896 Skrevet 24. mars 2020 11 minutter siden, rebony skrev: «Kan» ja, men de fleste av oss velger å ikke gjøre det. Selvvalgt karantene kan det vel kalles? Ja man kan det, jeg forholder meg til FHI sine råd. 1
Nikoletta Skrevet 24. mars 2020 #16897 Skrevet 24. mars 2020 4 timer siden, Plannergirl skrev: Hun er ikke i karantene, men kaller det karantene fordi det er basically det livet de fleste uten jobb å gå til har akkurat nå. Ingen karantene nei, hun var å hilste på sin potensielle nye valp her om dagen og den bor ikke i Oslo. 6
Nebel86 Skrevet 24. mars 2020 #16898 Skrevet 24. mars 2020 (endret) 18 hours ago, Justlooking said: Ikke var hun singel og ikke var hun 19 https://sophieelise.blogg.no/1440723895_28082015.html Veldig rart å påstå at hunden ikke går overens med noen menn når hun skrev tidligere at den ble mest glad i eksen hennes, og at den hadde opplevd traumer i en alder av 11 uker (men i blogginnlegget fra 2019 at den var den mest avslappede, roligste og kosete hunden hun hadde møtt, og at han klarte seg så fint med nye mennesker) Var det eksen hennes Robin som var slem og ga den traumer da..? Merkelig opplegg. At dyra hun tidligere har hatt har et fint liv nå er det som teller, kattene har sikkert et mye bedre liv nå enn de ville hatt i Spania, og selv om man ikke bør støtte slike dyrebutikker ved å kjøpe dyr over disk så brukte hun mange tusen på at kattene skulle få det bra i et annet hjem. Hunden har det helt sikkert veldig bra i Harstad i landlige omgivelser. Men det er noe med å påta seg ansvaret i kanskje 15 år frem i tid, det er som å skaffe seg barn omtrent, og jeg blir også superskeptisk til rosabloggere som skal ha søte små, lodne miniatyrhunder uten å kanskje sette seg inn i at det er rovdyr med de samme behovene som større hunder har når det kommer til atferd og trening. Jeg tviler ikke ett sekund på at hun er glad i dyr og har hjertet på rett plass, men er fremdeles skeptisk når hun har det livet hun har, og jeg håper ikke at hunden blir dratt med på alt mulig og blir overstimulert. Endret 24. mars 2020 av Nebel86 29
MaleficentAurora Skrevet 24. mars 2020 #16899 Skrevet 24. mars 2020 15 minutter siden, Nebel86 skrev: Veldig rart å påstå at hunden ikke går overens med noen menn når hun skrev tidligere at den ble mest glad i eksen hennes, og at den hadde opplevd traumer i en alder av 11 uker (men i blogginnlegget fra 2019 at den var den mest avslappede, roligste og kosete hunden hun hadde møtt, og at han klarte seg så fint med nye mennesker) ... Merkelig opplegg. At dyra hun tidligere har hatt har et fint liv nå er det som teller, kattene har sikkert et mye bedre liv nå enn de ville hatt i Spania. Hunden har det helt sikkert veldig bra i Harstad i landlige omgivelser. Men det er noe med å påta seg ansvaret i kanskje 15 år frem i tid, det er som å skaffe seg barn omtrent, og jeg blir også superskeptisk til rosabloggere som skal ha søte små, lodne miniatyrhunder uten å kanskje sette seg inn i at det er rovdyr med de samme behovene som større hunder har når det kommer til atferd og trening. Jeg tviler ikke ett sekund på at hun er glad i dyr og har hjertet på rette plass, men er fremdeles skeptisk når hun har det livet hun har, og jeg håper ikke at hunden blir dratt med på alt mulig og blir overstimulert. At hun lyver om fakta er intet noe nytt. Det er merkelig at hun som er forfatter ikke klare å huske hva hun har blogget om fra livet sitt🤦♀️ 26
Isild Skrevet 24. mars 2020 #16900 Skrevet 24. mars 2020 (endret) Jeg syns dette med ny hund nå er uansvarlig. Foreldrene kan vel forhåpentligvis adoptere den også når det ikke går lenger. For jeg tror ikke hun har det som skal til for å ta seg av dyr. Hun får bli så sur hun vil for at noen mener det. Hun virker å være en person som må ha endring hele tiden og som setter seg selv først. Dette har hun vist først og fremst ved den årelange ekstreme modelleringen av eget utseende, ved manglende forståelse for legitim kritikk, og den relativt divaaktige og litt ufine oppførselen mot venner (SE`s verden og podcast-samarbeid) - og hun har vist det ved at alle dyr hun har skaffet seg har havnet hos foreldrene. Det at slikt skjer mer enn en gang vitner om at det er sånn hun er. Det har ikke noe med alder å gjøre. Hun liker nok dyr, men det er noe helt annet å ta på seg ansvaret og å like DET (ansvaret) - jeg tror det ikke før jeg ser det. Hun kommer til å syns det er "vanskelig med hund med det livet hun lever". Etter de første månedene med kommentarer om at valpen er så skjønn og masse ekstra oppmerksomhet på IG, så kommer nok de begynnende innleggene om at hun er så lei seg ... (Jeg venter bare på å få høre de første triste erkjennelsene om at hun ikke rekker å ta seg av den nok og at det er best for den å flytte og blablabla) Når interessen fra leserne dabber av ang den "søteste valpen" da dabber nok hennes egen interesse av også. Hennes manglende forståelse for helseproblematikken til flatnestehunder osv også vitner om mangel på kunnskap. Dyr er rekvisitter i influencerlivet hennes. De gir masse oppmerksomhet til HENNE. En stund. Endret 24. mars 2020 av Isild 40
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå