Gå til innhold

Sophie Elise


Gjest Klaveret

Anbefalte innlegg

40 minutter siden, Amuletten skrev:

Kunstnaren som lagde bileta av SE har lagt dei ut på ny der hen skriv i teksten at hen har snakka med SE AS via mail der dei avviser at det bedrifta deler og legg ut i sosiale media har negativ påvirkning på jenter... 🙄 

Lenke til innlegget på instagram

https://www.instagram.com/p/B9HOtMkpDCU/?igshid=1st9lsl1o4mzj

 

👏👏👏

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, eelisabethh skrev:

Etter hun la ned bloggen syntes jeg at alle tingene hun «stod opp for» før bare har blitt kastet rett ut av vinduet. Tenker spesielt på dyrevelferd og miljøbevisstheten. Hun kan gjerne si at hun har vært uten kjøtt i åtte år og gråte av Hollywood-kjediser som taler om menneskeskapte klimaforandringer, men det er ikke mye imponerende eller troverdighet bak det når hun bruker hudprodukter fra merker som tester på dyr - eller fremmer overforbruk og reiser med fly i hytt og pine. 

Enig. Men jeg syns det startet en liten tid hun la ned bloggen også. Hun skrev et innlegg om reiser og om slike testet på dyr på bloggen, hvor det kokte ned til: jeg er ung jeg vil reise, orker ikke å sjekke sminken 🙄🙄

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Amuletten skrev:

Kunstnaren som lagde bileta av SE har lagt dei ut på ny der hen skriv i teksten at hen har snakka med SE AS via mail der dei avviser at det bedrifta deler og legg ut i sosiale media har negativ påvirkning på jenter... 🙄 

Lenke til innlegget på instagram

https://www.instagram.com/p/B9HOtMkpDCU/?igshid=1st9lsl1o4mzj

 

Bra han poster dette, men forstod ikke helt om han angret på samarbeidet  - o  det var et samarbeid? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Amuletten skrev:

Kunstnaren som lagde bileta av SE har lagt dei ut på ny der hen skriv i teksten at hen har snakka med SE AS via mail der dei avviser at det bedrifta deler og legg ut i sosiale media har negativ påvirkning på jenter... 🙄 

Lenke til innlegget på instagram

https://www.instagram.com/p/B9HOtMkpDCU/?igshid=1st9lsl1o4mzj

 

Det er først etter å ha snakket med kunstneren selv,hun forsto budskapet - tydeligvis,å skjønte at det IKKE var skryt.

Nå har hun også slettet det fra egen Insta.. lol.

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er så komisk og søtt når hun reklamerer for vegansk mat som både "ser ut og smaker som kjøtt 😍"

:fnise:

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
1 minutt siden, Salmonella skrev:

Jeg synes det er så komisk og søtt når hun reklamerer for vegansk mat som både "ser ut og smaker som kjøtt 😍"

:fnise:

Vel, for meg som spiser plantebasert, synes jeg det er digg når jeg finner vegansk mat som både ser ut som og smaker som kjøtt :) 

Er ikke pga smaken jeg ikke spiser dyr, er pga dyrene. Og min egen helse. Og miljøet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 timer siden, korallrev skrev:

3 av 3 merker som hun tipser om i dag er testet på dyr. Kerastase, Maybelline og Hugo Boss. https://www.dyrevern.no/dyretesting/testet-pa-dyr

Selvmotsigelsene er ganske drøye og mange etterhvert #dyrevelferd #miljøforkjemper #naturalass. Jeg forstår mindre og mindre av at noen gidder å følge henne egentlig. Det eneste hun virker å bry seg om etter at bloggen ble nedlagt er sitt eget speilbilde. 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Isild skrev:

Det eneste hun virker å bry seg om etter at bloggen ble nedlagt er sitt eget speilbilde. 

Sånn har hun vært siden dag 1,ikke plutselig nå etter å ha sluttet å blogge..

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Celaeno skrev:

Den rumpa hennes ser fortsatt like unaturlig ut nå, som før.. 🙄 om ikke mer.. 

 (Fra dagens Instastory på yoga) 

Så det jeg også. Helt grusomt. Ser ut som en bleie som er stappfull. Men hun er nok strålende fornøyd, helt lik sine forbilder Kardashian/Jenner.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes Sophia Elise er et godt eksempel på hva mobbing kan gjøre med selvbildet til mennesker.

Hun har vært åpen om ungdomstiden sin og hvordan hun ble mobbet for hvordan hun så ut, noe som førte til usikkerhet hos henne.

 

Selvfølgelig er det ikke veldig heldig at hun til tider vinkler det dit til at om man fikser på det man ikke liker så blir det bedre , for det er ikke realiteten . Men igjen så er hun en av få bloggere som er ærlige og som er åpne om hvorfor hun gjør det hun gjør. Jeg synes ikke noe om å promotere plastisk kirurgi for å fremme bedre selvfølelse, spesielt ikke når vi allerede lever i et samfunn hvor det er mye press blandet unge på kroppsfokus .

Bonusen min følger henne på blogg etc. Og har begynt å snakke om hva hun skal fikse på, jenta er 9 hun blir 10. Så jeg har mange ganger måttet sette meg ned å snakke med henne om at hun ikke trenger å fikse på hverken det ene eller andre , at hun fortsatt er ung og er i vekst, at kroppen hennes vil forandre seg når hun kommer i tenårene og at de forandringene som skjer er helt normale.

Hun prøver å argumentere med hvorfor hun vil, men nå er det nå en gang slik at bonusmams er noen å 20 år eldre enn henne og har nok litt mer å si i den saken. Selvom hun blir eitrandes forbanna for «Du er voksen å skjønner ikke noen ting!» Og det er helt greit at hun føler det slik, men jeg er og påpasselig med å forklare henne hvilken risiko det innebærer å endre sånn på kroppen ved hjelp av kirurgi. Samt at det er ikke sikkert hun ville blitt fornøyd i ettertid uansett .

 

Jeg forstår SE sitt valg og tanker samt følelser omkring det å gjøre det hun har gjort av endringer, men samtidig må hun og tenke på hvordan hun legger det frem og at det er faktisk små barn helt nede i 8-9 års alderen som ser opp til henne.

 

Vil hun være et forbilde burde hun heller fokusere på andre ting og ikke fremme saker om plastisk kirurgi .. 

Endret av Hukulebonusmammaen
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Dævendøtte skrev:

Vel, for meg som spiser plantebasert, synes jeg det er digg når jeg finner vegansk mat som både ser ut som og smaker som kjøtt :) 

Er ikke pga smaken jeg ikke spiser dyr, er pga dyrene. Og min egen helse. Og miljøet. 

Jeg burde nok ha lagt til det i innlegget mitt at jeg forstår at det ikke nødvendigvis er pågrunn av smak eller utseende på maten at man velger vegansk 😊 

Jeg synes allikevel at det er bittelitt humor at slik mat skal reklameres med hvor likt kjøtt det er ☺ 

(Har ikke noe imot folk som spiser vegansk mat eller vegansk mat i seg selv altså 😊)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
4 minutter siden, Salmonella skrev:

Jeg burde nok ha lagt til det i innlegget mitt at jeg forstår at det ikke nødvendigvis er pågrunn av smak eller utseende på maten at man velger vegansk 😊 

Jeg synes allikevel at det er bittelitt humor at slik mat skal reklameres med hvor likt kjøtt det er ☺ 

(Har ikke noe imot folk som spiser vegansk mat eller vegansk mat i seg selv altså 😊)

:) 

Det finnes jo folk som ikke kan fatte og begripe hvorfor det finnes veganske pølser og burgere fordi det ligner på kjøtt, de blir jo til og med sinte. Jo mer likt kjøtt vegansk smaker, jo bedre synes jeg det er! Så lenge det ikke er fra dyr er jeg fornøyd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.2.2020 den 17.25, Zenhouse skrev:

Trodde hun kun vasket håret hos frisøren jeg. Det har hun skrevet. 

Dette sa hun også på karrierepoden med Kristine Ullebø, og det er ikke lenge siden den ble spilt inn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser nå at hun vurderer å opprette en konto hvor hun kan poste om bøker, ting hun skriver osv. Usikker på hvor bra det vil funke, men jeg tror hun i hvert fall gjør lurt i å få inn noe annet enn kun reklame og stirring i kamerat. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende å se om hun klarer å poste om bøker og skriveriene sine  UTEN å ha med bilder av seg selv poserende i utfordrende positurer iført undertøy. 

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

35 minutter siden, pop up bruker skrev:

Ser nå at hun vurderer å opprette en konto hvor hun kan poste om bøker, ting hun skriver osv. Usikker på hvor bra det vil funke, men jeg tror hun i hvert fall gjør lurt i å få inn noe annet enn kun reklame og stirring i kamerat. 

Akkurat den hadde jeg nok begynt å følge. Hun leser nok en del bøker ( har likt tips hun har kommet med tidligere)  og kjekt å få tips om bøker som ikke er helt «mainstream». Hvertfall for meg. 
 

@pøbelsara ja, håper virkelig det blir boktips som ikke er innpakka i blondetruser og self-tan. Da gidder jeg ikke! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, pop up bruker skrev:

Ser nå at hun vurderer å opprette en konto hvor hun kan poste om bøker, ting hun skriver osv. Usikker på hvor bra det vil funke, men jeg tror hun i hvert fall gjør lurt i å få inn noe annet enn kun reklame og stirring i kamerat. 

Jeg humret rett og slett for meg selv da jeg så dette. Nå ønsker hun å fremstå som intellektuell og skapende, men sannheten er vel at den kontoen kommer sannsynligvis til å bli som en gjennomsnittlig 50-årig dames facebookprofil med sitater fra "visdomshjørnet" og liknende sider. 

For øvrig er det en studie å se hvordan hun gjør seg deilig for kamera og beundrer seg selv med trutmunn og forførerisk blikk. Jeg får assosiasjoner til historien om Narkissos.

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Era Vulgaris skrev:

Jeg humret rett og slett for meg selv da jeg så dette. Nå ønsker hun å fremstå som intellektuell og skapende, men sannheten er vel at den kontoen kommer sannsynligvis til å bli som en gjennomsnittlig 50-årig dames facebookprofil med sitater fra "visdomshjørnet" og liknende sider. 

For øvrig er det en studie å se hvordan hun gjør seg deilig for kamera og beundrer seg selv med trutmunn og forførerisk blikk. Jeg får assosiasjoner til historien om Narkissos.

Ja, jeg tror ikke hun klarer å balansere det slik at det faktisk blir moderne. Også blir det merkelig med et veldig skille med en konto med kropp og reklame for bligg ræl, og en "liksom intellektuell" konto. Hun burde heller tonet ned kropp og bligg-reklamene sine den kontoen hun har nå. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finlay
1 time siden, pøbelsara skrev:

Spennende å se om hun klarer å poste om bøker og skriveriene sine  UTEN å ha med bilder av seg selv poserende i utfordrende positurer iført undertøy. 

Når det gjelder sin egen nye bok, er problemet at SE gjort seg selv en bjørnetjeneste med ekstremt fokus på utseende over mange år.

Når hun nå uttaler at dette skal bli hennes beste bok, blir det interessant å se om tanken er at boka skal selge seg selv, med de kvaliteter den har som litterært verk, eller om den skal den promoteres med sexy bilder, på lik linje med Glöd og “egne” kleskolleksjoner?

Skal den selges som bloggerbok, eller som den tredje boka til en seriøs forfatter? SE er ingen jentunge lenger, men en voksen kvinne, det bør også boka bære preg av. Hvis boka flopper, står hun tilbake som en gjennomoperert influenser med litt for store tanker om eget talent.

Når det gjelder bokutgivelse er det heller ingen fare for sammenblanding av person og bedrift - hverken hun eller manageren kan gjemme seg bak personangrep om boka slaktes. Kan heller ikke tenke meg at SE går til pinlig motangrep på en anmelder, som Anniken Jørgensen gjorde.

Hvis boka blir godt mottatt, tenker jeg hun blir tryggere en noensinne i å poste halvnakne bilder av seg selv, gjerne med boka klemt god mot brystene i bh fra MyMuse. (Jeg kan faktisk være sexy, samtidig som jeg kan skrive godt).

Det er personen SE som gir ut bok, mener å huske hun fikk greie anmeldelser på de andre bøkene sine (har ikke lest dem), hun leser mye selv, og er opptatt av litteratur, så dette kan bli bra.

Endret av Finlay
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...