Gå til innhold

Sophie Elise


Gjest Klaveret

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Finlay skrev:

Problemet er at SE gjort seg selv en bjørnetjeneste med ekstremt fokus på utseende over mange år.

Når hun nå uttaler at dette skal bli hennes beste bok, blir det interessant å se om tanken er at boka skal selge seg selv, med de kvaliteter den har som litterært verk, eller om den skal den promoteres med sexy bilder, på lik linje med Glöd og “egne” kleskolleksjoner?

Skal den selges som bloggerbok, eller som den tredje boka til en seriøs forfatter? SE er ingen jentunge lenger, men en voksen kvinne, det bør også boka bære preg av. Hvis boka flopper, står hun tilbake som en gjennomoperert influenser med litt for store tanker om eget talent.

Når det gjelder bokutgivelse er det heller ingen fare for sammenblanding av person og bedrift - hverken hun eller manageren kan gjemme seg bak personangrep om boka slaktes. Kan heller ikke tenke meg at SE går til pinlig motangrep på en anmelder, som Anniken Jørgensen gjorde.

Hvis boka blir godt mottatt, tenker jeg hun blir tryggere en noensinne i å poste halvnakne bilder av seg selv, gjerne med boka klemt god mot brystene i bh fra MyMuse. (Jeg kan faktisk være sexy, samtidig som jeg kan skrive godt).

Det er personen SE som gir ut bok, mener å huske hun fikk greie anmeldelser på de andre bøkene sine (har ikke lest dem), hun leser mye selv, og er opptatt av litteratur, så dette kan bli bra.

Har hun forfattet disse bøkene selv, eller er det noen som har skrevet de for henne? Det er jo veldig vanlig at noen som faktisk er forfattere og skriveføre, skriver selvbiografiene på vegne av objektet. 

Jeg har sikkert lest tusenvis av bøker i løpet av livet, og er godt over gjennomsnittet opptatt av litteratur, men det gjør meg ikke til en forfatter(spire). Langt derifra. Og hva skal denne boken bestå av? Sitater hun finner i bøker hun har lest? Det blir jo rent plagiat. Beklager om jeg framstår som negativ, men en forfatter av seriøs litteratur er skapende, reflektert, strukturert og dyktig med språk og historier. Jeg kan ikke se at SE framstår som noe av dette.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Finlay

Jeg tror nok hun skriver selv, men får nok god hjelp underveis. De fleste forfattere unngår å lese andres bøker mens de skriver eget stoff, nettopp for ikke å bli “farget”. Ser ikke ut som det gjelder SE🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Finlay skrev:

Når det gjelder sin egen nye bok, er problemet at SE gjort seg selv en bjørnetjeneste med ekstremt fokus på utseende over mange år.

Når hun nå uttaler at dette skal bli hennes beste bok, blir det interessant å se om tanken er at boka skal selge seg selv, med de kvaliteter den har som litterært verk, eller om den skal den promoteres med sexy bilder, på lik linje med Glöd og “egne” kleskolleksjoner?

Skal den selges som bloggerbok, eller som den tredje boka til en seriøs forfatter? SE er ingen jentunge lenger, men en voksen kvinne, det bør også boka bære preg av. Hvis boka flopper, står hun tilbake som en gjennomoperert influenser med litt for store tanker om eget talent.

Når det gjelder bokutgivelse er det heller ingen fare for sammenblanding av person og bedrift - hverken hun eller manageren kan gjemme seg bak personangrep om boka slaktes. Kan heller ikke tenke meg at SE går til pinlig motangrep på en anmelder, som Anniken Jørgensen gjorde.

Hvis boka blir godt mottatt, tenker jeg hun blir tryggere en noensinne i å poste halvnakne bilder av seg selv, gjerne med boka klemt god mot brystene i bh fra MyMuse. (Jeg kan faktisk være sexy, samtidig som jeg kan skrive godt).

Det er personen SE som gir ut bok, mener å huske hun fikk greie anmeldelser på de andre bøkene sine (har ikke lest dem), hun leser mye selv, og er opptatt av litteratur, så dette kan bli bra.

Jeg tror ikke boka kommer til å selge seg selv, og tror også hennes rolle som influenser vil bli brukt helt bevisst for å selge boka. Hun har gått over til Pilar Forlag, en del av Strawberry Publishing, og hvis du ser på forfatterne som ligger der er det bloggere og andre kjendiser https://strawberrypublishing.no/pilar/pilar-forfattere/

https://kampanje.com/medier/2019/11/sophie-elise-bytter-forlag/

Jeg har ingen tro på at ikke også SE kan legge seg ned i fosterstilling om boken slaktes. det er en strategi som stadig vekk blir brukt, så jeg ser ikke hvorfor hun ikke skulle kunne bruke den her? 

Jeg er spent på om hun klarer å bygge opp fiktive karakterer, eller om vi får nok en bok om henne selv. De to andre bøkene har begge handlet om henne selv, og anmeldensene har vært greie, men jeg vet ikke om de har blitt anmeldt på samme måte som andre bøker, altså ut fra den litterære kvalitieten, eller om det har vært "bra for en bloggen å skrive dette"? 

https://www.vg.no/rampelys/bok/i/0EyRR2/bokanmeldelse-sophie-elise-isachsen-elsk-meg-utleverer-seg-selv

Også er jeg litt usikker på om det er personen SE som gir ut bok? Så lenge hun bruker influenser-SE og sitt firma inn i boka, så vil det være influenser SE som gir ut boka. Dog er skillene her så vanskelige at det seriøst snart kreves en doktorgrad. 

 

 

 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Finlay skrev:

Jeg tror nok hun skriver selv, men får nok god hjelp underveis. De fleste forfattere unngår å lese andres bøker mens de skriver eget stoff, nettopp for ikke å bli “farget”. Ser ikke ut som det gjelder SE🙄

Ja, det var for bare ett års tid siden en norsk forfatter som ble tatt for plagiat - og hun sa at hun hadde rotet sammen hva som var hennes eget og andres. Om det stemmer vet jeg ikke, men det var hennes forklaring. 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finlay
4 minutter siden, pop up bruker skrev:

Jeg er spent på om hun klarer å bygge opp fiktive karakterer, eller om vi får nok en bok om henne selv. De to andre bøkene har begge handlet om henne selv, og anmeldensene har vært greie, men jeg vet ikke om de har blitt anmeldt på samme måte som andre bøker, altså ut fra den litterære kvalitieten, eller om det har vært "bra for en bloggen å skrive dette"? 

Jeg tror det er nok en bok om henne selv. Fikk inntrykk av at den skulle dreie seg om bla. hets i kommentarfeltet. Jeg tror faktisk ikke SE kunne skrevet en roman med en fiktiv hovedperson, annet enn hvis denne lignet veldig på henne selv😄

Når det gjelder anmeldelsene har jeg en følelse av at bloggerbøkene kanskje blir sett på med litt mildere øyne enn andre. Selv der bøkene har fått terningkast 1, blir det lett med lys og lykte for å finne noe som er bra. Man legger godviljen til. Litt sånn som når norske filmer anmeldes i Norge.

Men må legge til at jeg aldri har lest en bloggerbok, og neppe kommer til å gjøre det.

(Bortsett fra ABs "Kvinner som hater kvinner". Den ble aldri anmeldt, men får terningkast 2 av meg. Ikke en godt skrevet bok, men den tar forsåvidt opp et interessant tema, samtidig som den gir et visst innblikk i psyken til en blogger blir besatt av hva andre mennesker mener om henne)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Finlay skrev:

Jeg tror det er nok en bok om henne selv. Fikk inntrykk av at den skulle dreie seg om bla. hets i kommentarfeltet. Jeg tror faktisk ikke SE kunne skrevet en roman med en fiktiv hovedperson, annet enn hvis denne lignet veldig på henne selv😄

Når det gjelder anmeldelsene har jeg en følelse av at bloggerbøkene kanskje blir sett på med litt mildere øyne enn andre. Selv der bøkene har fått terningkast 1, blir det lett med lys og lykte for å finne noe som er bra. Man legger godviljen til. Litt sånn som når norske filmer anmeldes i Norge.

Men må legge til at jeg aldri har lest en bloggerbok, og neppe kommer til å gjøre det.

(Bortsett fra ABs "Kvinner som hater kvinner". Den ble aldri anmeldt, men får terningkast 2 av meg. Ikke en godt skrevet bok, men den tar forsåvidt opp et interessant tema, samtidig som den gir et visst innblikk i psyken til en blogger blir besatt av hva andre mennesker mener om henne)

Tror du har rett i at de blir sett på med litt mildere øynene. 

Jeg syns det er litt synd at hun ikke melder seg på et forfatterstudie av noe slag. Det tror jeg kunne vært fint for både henne og bedriften. Litt mer spennende å følge med på enn bare tusen bilder av henne selv som ser inn i kamerat liksom :P

Hum. Skeptisk til disse bøkene om liksom hets, for kritikk blir også dratt med som hets, og det blir veldig fra den ene siden. På den annen side: bedre enn at hun utleverer seg selv enn andre. Er ikke noe fan av slike virkelighetsromaner hvor uskyldige plutselig er en karakter i en bok, og har null rettsvern. 

Forresten har det kommet etiske retningslinjer for sakprosa nå! Blir spennende å se om disse følges av også bloggere

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, pop up bruker skrev:

På den annen side: bedre enn at hun utleverer seg selv enn andre.

Janei.. Hun utleverte jo Thodesen på alle tenkelige vis i forrige bok..

At tenåringsjenter og damer 45+ vil sitte å lese om at Thodesen sprutet sæd i fjeset hennes,på leiebunaden hennes og kvelte henne på hennes egen oppfordring under sex,er langt mer enn jeg hadde trengt å vite om både han og hennes preferanser.

Boka si det.

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesnøfnugg
52 minutter siden, J.. skrev:

Janei.. Hun utleverte jo Thodesen på alle tenkelige vis i forrige bok..

At tenåringsjenter og damer 45+ vil sitte å lese om at Thodesen sprutet sæd i fjeset hennes,på leiebunaden hennes og kvelte henne på hennes egen oppfordring under sex,er langt mer enn jeg hadde trengt å vite om både han og hennes preferanser.

Boka si det.

Herregud, og faren/manageren  hennes tjener penger på dette. 

Endret av lillesnøfnugg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, J.. skrev:

Janei.. Hun utleverte jo Thodesen på alle tenkelige vis i forrige bok..

At tenåringsjenter og damer 45+ vil sitte å lese om at Thodesen sprutet sæd i fjeset hennes,på leiebunaden hennes og kvelte henne på hennes egen oppfordring under sex,er langt mer enn jeg hadde trengt å vite om både han og hennes preferanser.

Boka si det.

Grøss. Jeg tror at om det hadde vært en annen en Todesen hadde hun blitt saksøkt. Jeg hadde i hvert fall saksøkt noen om de hadde skrevet slike intime detaljer om meg. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, pop up bruker skrev:

Grøss. Jeg tror at om det hadde vært en annen en Todesen hadde hun blitt saksøkt. Jeg hadde i hvert fall saksøkt noen om de hadde skrevet slike intime detaljer om meg. 

Samme her.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, lillesnøfnugg skrev:

Herregud, og faren/manageren  hennes tjener penger på dette. 

"Skriver bare litt om livet sitt" som manager/far pleier å si. Jeg forstår ikke at han klarer å være med på endel av det hun selger og gjør etterhvert. 

 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Isild skrev:

"Skriver bare litt om livet sitt" som manager/far pleier å si. Jeg forstår ikke at han klarer å være med på endel av det hun selger og gjør etterhvert. 

 

It’s all about the money,money...🤮💰💰

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, pop up bruker said:

Grøss. Jeg tror at om det hadde vært en annen en Todesen hadde hun blitt saksøkt. Jeg hadde i hvert fall saksøkt noen om de hadde skrevet slike intime detaljer om meg. 

Løse rykter om at boken handlet om Todesen er ikke nok til å anlegge sak mot forfatter/forlaget. (Han var helt anonymisert i boken – Jeg vet ikke akkurat hvor grensen går, men jeg tipper et forlag som Cappelen Damm har styr på den del av saken. (Sammenlign med det togkrasj av en bok som Anniken Jørgensen skrev)). Todesen og Isachsen hadde aldri bekreftet relasjonen mens den pågikk, og den var ikke allment kjent. Det var Todesen selv som noen måneder etter boken utkom bekreftet at den handlet om ham. (Eller mer konkret, at han hadde hatt et forhold til Sofie Isachsen). Før dét kunne hun ikke si hvem boken handlet om.

(Jeg har ikke lest boken; det er bare en kommentar om de generelle omstendigheter). 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 minutter siden, Gul_gul skrev:

Løse rykter om at boken handlet om Todesen er ikke nok til å anlegge sak mot forfatter/forlaget. (Han var helt anonymisert i boken – Jeg vet ikke akkurat hvor grensen går, men jeg tipper et forlag som Cappelen Damm har styr på den del av saken. (Sammenlign med det togkrasj av en bok som Anniken Jørgensen skrev)). Todesen og Isachsen hadde aldri bekreftet relasjonen mens den pågikk, og den var ikke allment kjent. Det var Todesen selv som noen måneder etter boken utkom bekreftet at den handlet om ham. (Eller mer konkret, at han hadde hatt et forhold til Sofie Isachsen). Før dét kunne hun ikke si hvem boken handlet om.

(Jeg har ikke lest boken; det er bare en kommentar om de generelle omstendigheter). 

Det er ikke "løse rykter" da han har bekreftet det ved flere anledninger.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, J.. said:

Det er ikke "løse rykter" da han har bekreftet det ved flere anledninger.

Ja, som jeg skrev - han bekreftet det tre måneder etter boken utkom. Inntil da var det løse rykter. Skjønner du ikke poenget?  

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

24 minutter siden, Gro12 skrev:

https://www.tv2.no/nyheter/11228993/

Dette kan altså være konsekvensene av rumpeopresjonene i Tyrkia...

Jeg blir vettskremt av påvirkningskraften influensere har på våre ungdommer...

Jeg var ikke klar over at gutter/menn også skal ha store rumper nå.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Gro12 skrev:

https://www.tv2.no/nyheter/11228993/

Dette kan altså være konsekvensene av rumpeopresjonene i Tyrkia...

Jeg blir vettskremt av påvirkningskraften influensere har på våre ungdommer...

Også reiser han ned en gang til før å få satt inn enda et innlegg 🙄🙄 Ta ut det gjenværende og leve med en normal rumpe er åpenbart ikke en løsning. 

Jeg forstår ikke hvorfor han en gang uttaler seg om dette. Det virker ikke som det er for å hindre at andre skal gjøre det samme, for han reiser jo ned igjen til samme klinikk. 

Selv om SE ikke reiste tik samme klinikk reiste hun til en annen og fikk like stor rumpe, og nye hofter der. 

Ingen av disse sier "nei, ikke gjør det". De sier vel mer: "går det kalt kan du alltids korrigere det"

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, pop up bruker skrev:

Også reiser han ned en gang til før å få satt inn enda et innlegg 🙄🙄 Ta ut det gjenværende og leve med en normal rumpe er åpenbart ikke en løsning. 

Jeg forstår ikke hvorfor han en gang uttaler seg om dette. Det virker ikke som det er for å hindre at andre skal gjøre det samme, for han reiser jo ned igjen til samme klinikk. 

Selv om SE ikke reiste tik samme klinikk reiste hun til en annen og fikk like stor rumpe, og nye hofter der. 

Ingen av disse sier "nei, ikke gjør det". De sier vel mer: "går det kalt kan du alltids korrigere det"

Helt enig ! 

Det skremmer meg at de fronter plastisk kirurgi på denne måten. 😥

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, pop up bruker skrev:

Også reiser han ned en gang til før å få satt inn enda et innlegg 🙄🙄 Ta ut det gjenværende og leve med en normal rumpe er åpenbart ikke en løsning. 

Jeg forstår ikke hvorfor han en gang uttaler seg om dette. Det virker ikke som det er for å hindre at andre skal gjøre det samme, for han reiser jo ned igjen til samme klinikk. 

Selv om SE ikke reiste tik samme klinikk reiste hun til en annen og fikk like stor rumpe, og nye hofter der. 

Ingen av disse sier "nei, ikke gjør det". De sier vel mer: "går det kalt kan du alltids korrigere det"

Jeg forstår ikke hvorfor disse opererte og media mener at det at de velger å fikse og refikse på egen kropp er viktig informasjon til folket. Det ser ikke ut, er altfor risikofylt, og fordrer til ytterligere operasjoner da det som engang er implantert må ut og eventuelt erstattes avhengig av hvordan kroppen har taklet implantater og aldersrelaterte kroppsendringer, samt tyngdekraftens innflytelse.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...