Gå til innhold

Sophie Elise


Gjest Klaveret

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, pop up bruker skrev:

Hvor er dere ser at hun i imøtegår kritikken med offerrollen? Ser ikke noen kommentarer på insta som handler om EF, og eneste jeg har sett i media er at det ikke er noen kommentar? 

InstaStory.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 minutter siden, J.. skrev:

InstaStory.

Ah, da har jeg de glipp av det klippet... men takk uansett! 

Endret av pop up bruker
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Castor Troy skrev:

Hvorfor snakker hun så mye engelsk på instatory? Er det så mange internasjonale fans?

Det var noe hun startet med etter å ha blitt latterliggjort i DailyMail..

Prøver vel å holde på de nye utenlandske følgerne (som sikkert bare ville se trainwreck'et med egne øyne)..

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Castor Troy skrev:

Hvorfor snakker hun så mye engelsk på instatory? Er det så mange internasjonale fans?

Var vel noe hun begynte med etter den reportasjen i DailyMail som @J.. sier. 

Syns å huske at hun også har nevnt at hun vil satse mer på et internasjonalt publikum, for de støtter og heier mer visstnok. (eventuellt bare skriver "you`re so hot" i kommentarfeltet uten å hele tiden nevne operasjonene som har ført til "hotnessen" slik vi gjør her i lille gørre Norge) 

Litt komisk å lese hva som står i artikkelen i DailyMail nå etter vi har sett etter-bildene etter "reduksjonen" i LA forøvrig: 

'I’m tired of having an a** which doesn’t look natural. https://www.dailymail.co.uk/femail/article-7588771/Norwegian-singer-24-admits-tired-having-backside-doesnt-look-natural.html

Den ser veldig mye mer naturlig ut nå , så det er jo bra :ironi:

 

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, pop up bruker skrev:

Ah, da har jeg de glipp av det klippet... men takk uansett! 

Det ligger på 0mgjustdont (null som første tegn, ikke bokstaven O)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Pust skrev:

Det ligger på 0mgjustdont (null som første tegn, ikke bokstaven O)

Takk, da fikk jeg også sett det. 

Vet ikke hva jeg skal si om reaksjonen annet enn nettopp #OMGjustdont. Manageren svarer konsekvent at han ikke kan svare "på vegne av", og frontfiguren selv svarer som "vanlig" med at andre er slemme og dumme. Nå er det avisene tydeligvis. 

Forstår at det er uvant for de at media og andre etterhvert ikke bare hyller og duller, men nå er frontfiguren faktisk en voksen kvinne - som tjener millioner av kroner på å selge produkter til ungdommer ved å vise frem kroppen sin, i tillegg til å være selvutnevnt smartere enn psykologer, og diagnostisere seg selv med en haug lidelser. SE AS har vært fredet i alle år. 

Jeg er lei, og det er nok mange. 

Bildene av en sexy SE på en strand ga helt andre assosiasjoner enn språk, utdanning, relasjonsbygging og læring. 

At SE AS ikke VIL forstå får snart bare være. Det blir for dumt. DE hadde muligheten til å bruke sin status og store plattform til å bli hørt rundt den tiden da frontfiguren ble "årets mektigste mediekvinne" (vel og merke i en liten mediekanal)  Den tiden følte jeg de hadde et valg, og mange lyttet. Hvem var denne tøffe unge influenceren som ungdom elsket. Hun som snakket til de om dårlig selvbilde, mobbing, miljø og dyrevelferd. 

Desverre så kokte alt ned til løgner om operasjoner, og mer og mer seksualisert profil. 

Alt ble bare værre. Så mye værre. 

SE AS har nok rett i at denne typen influencer-opplegg de har lagt seg på ikke egentlig har et ukritisk og stort marked i lille Norge. Og det er jeg så ufattelig glad for faktisk! 

 

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Isild skrev:

Takk, da fikk jeg også sett det. 

Vet ikke hva jeg skal si om reaksjonen annet enn nettopp #OMGjustdont. Manageren svarer konsekvent at han ikke kan svare "på vegne av", og frontfiguren selv svarer som "vanlig" med at andre er slemme og dumme. Nå er det avisene tydeligvis. 

Forstår at det er uvant for de at media og andre etterhvert ikke bare hyller og duller, men nå er frontfiguren faktisk en voksen kvinne - som tjener millioner av kroner på å selge produkter til ungdommer ved å vise frem kroppen sin, i tillegg til å være selvutnevnt smartere enn psykologer, og diagnostisere seg selv med en haug lidelser. SE AS har vært fredet i alle år. 

Jeg er lei, og det er nok mange. 

Bildene av en sexy SE på en strand ga helt andre assosiasjoner enn språk, utdanning, relasjonsbygging og læring. 

At SE AS ikke VIL forstå får snart bare være. Det blir for dumt. DE hadde muligheten til å bruke sin status og store plattform til å bli hørt rundt den tiden da frontfiguren ble "årets mektigste mediekvinne" (vel og merke i en liten mediekanal)  Den tiden følte jeg de hadde et valg, og mange lyttet. Hvem var denne tøffe unge influenceren som ungdom elsket. Hun som snakket til de om dårlig selvbilde, mobbing, miljø og dyrevelferd. 

Desverre så kokte alt ned til løgner om operasjoner, og mer og mer seksualisert profil. 

Alt ble bare værre. Så mye værre. 

SE AS har nok rett i at denne typen influencer-opplegg de har lagt seg på ikke egentlig har et ukritisk og stort marked i lille Norge. Og det er jeg så ufattelig glad for faktisk! 

 

Synes det er rimelig bakvendt å bruke en person uten noen form for utdanning,til å oppfordre ungdommen til å ta utdannelse seriøst.

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Jeeeeeeea skrev:

Det er så ironisk at hun velger å reise til New York for å skrive og finne tid til seg selv, når hun er sååå opptatt av miljøet. Vanlige folk tar seg da en tur i skogen liksom... 

Sist hun fikk kritikk på disse evige flyturene, forsvarte hun det med at det var nødvendig for henne og reise og treffe samarbeidspartnere, se på produkter osv. Lurer på hvordan hun skal forsvare det denne gangen. 

Er det noen som virkelig tror at hun reiser til NY for å "skrive og ha tid til seg selv"? :ler:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Finlay skrev:

Er det noen som virkelig tror at hun reiser til NY for å "skrive og ha tid til seg selv"? :ler:

 

Flere operasjoner? 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Isild said:

Var vel noe hun begynte med etter den reportasjen i DailyMail som @J.. sier. 

Syns å huske at hun også har nevnt at hun vil satse mer på et internasjonalt publikum, for de støtter og heier mer visstnok. (eventuellt bare skriver "you`re so hot" i kommentarfeltet uten å hele tiden nevne operasjonene som har ført til "hotnessen" slik vi gjør her i lille gørre Norge) 

(...)

Ja. Og jeg tror hun, dvs. Isachsen, lenge har ønsket seg (ubevisst?) enten å redefinere eller helt bli kvitt den gamle 'Sophie Elise'-karakteren som hun spillet på bloggen. (Det var den karakteren som engasjerte seg for sirkuselefanter og palmeolje iblant, og som hadde litt mer å by på enn bare rumpebilder). Nå er bloggen avsluttet, og som en fugl føniks har vi fått den internasjonale 'Sophie Elise 2.0' som mer eller mindre jobber fulltid på Instagram. Halvnaken, forstås. Språket er bare en av flere måter å distansere seg fra den gamle 'Sophie Elise' på. Isachsen spiller en ny rolle. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Finlay skrev:

Er det noen som virkelig tror at hun reiser til NY for å "skrive og ha tid til seg selv"? :ler:

 

Hun skal sikkert prøve å utvide nettverket eller photoshoot. Prøve å sikre en kontrakt.

Endret av LittleBabyNothing
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Gul_gul skrev:

Ja. Og jeg tror hun, dvs. Isachsen, lenge har ønsket seg (ubevisst?) enten å redefinere eller helt bli kvitt den gamle 'Sophie Elise'-karakteren som hun spillet på bloggen. (Det var den karakteren som engasjerte seg for sirkuselefanter og palmeolje iblant, og som hadde litt mer å by på enn bare rumpebilder). Nå er bloggen avsluttet, og som en fugl føniks har vi fått den internasjonale 'Sophie Elise 2.0' som mer eller mindre jobber fulltid på Instagram. Halvnaken, forstås. Språket er bare en av flere måter å distansere seg fra den gamle 'Sophie Elise' på. Isachsen spiller en ny rolle. 

Du har nok helt rett. Imageskiftet og fokusskiftet er ganske omfattende (og planlagt vil jeg tro)  Vil gjette på at en del av de gode gamle følgerne er lei seg for at "venninnen" deres plutselig har blitt helt annerledes.  "Dagbok" og skrevne innlegg med personlige meninger er byttet ut med sexy poseringer og salg av varer HELE tiden. 

Får se om den internasjonale SE slår an der ute i den store verden da. Her hjemme på "Berget" spørs det vel. 

 

 

 

Endret av Isild
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesnøfnugg
59 minutter siden, LittleBabyNothing skrev:

Hun skal sikkert prøve å utvide nettverket eller photoshoot. Prøve å sikre en kontrakt.

Den miljøvennlige S-E historie. Med det antallet flyturer hun lagt bak seg hittil så er er miljøengasjementet en vits.

Endret av lillesnøfnugg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hun reklamerer for engangsprodukter, bokser med skjønnhetsprodukter man ikke trenger osv osv osv 

Miljøet lider. Istedet for å reklamere for gjenbruksprodukter, å senke forbruk/finne få og gode produkter, som feks rituals som har refills. Hun gir jo faen i miljøet hvis det er snakk om penger. Forretningskvinnen blir stadig synligere og synligere. Jeg er såå lei 

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Ice_83 said:

Flere operasjoner? 

Var akkurat det jeg tenkte også.. hun ble vel avslørt av Jodel sist hun var «på tur»  

kjøper ikke at hun er der kun for å skrive ..🙄

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesnøfnugg
27 minutter siden, *Stjerne*støv* skrev:

Var akkurat det jeg tenkte også.. hun ble vel avslørt av Jodel sist hun var «på tur»  

kjøper ikke at hun er der kun for å skrive ..🙄

Kan ikke se for meg at en seriøs kirurg vil operere noe mer på en så allerede operert kropp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, lillesnøfnugg said:

Kan ikke se for meg at en seriøs kirurg vil operere noe mer på en så allerede operert kropp?

Nei ikke en seriøs, men flere tenker penger fremfor etikk dessverre .. 

+ jeg tror hun klager på komplikasjoner så de prøver å hjelpe rundt det

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...