Gå til innhold

Sophie Elise

Fremhevede innlegg

Skrevet
4 minutter siden, MaleficentAurora skrev:

Sjekket ikke hun seg innpå et mer "glamorøs"hotell siden hun ikke var fornøyd med opplegget til EF? Jeg har ikke fått med meg hele saken og visste ikke at det var et betalt opplegg. Om jeg ikke har misforstått så skrev hun at hun skulle på ferie eller noe sånt.

Jepp.

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
5 minutter siden, lillesnøfnugg skrev:

Jeg tror det, er vel noe om det på bloggen?

《De to siste nettene skal vi på hotell å ha luksus, men bortsett fra det bor vi på studenthjem.》

Men det stemte ikke at dem hadde bodd på noe studenthjem som egentlig var planen, fra hva som ble sagt på jodel. Ikke at det er så troverdig kilde. 

https://sophieelise.blogg.no/ut-pa-tur-med-min-bestie-honolulu.html

Endret av MaleficentAurora
  • Liker 7
Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)

.

Endret av Nasse Nøff ❤
Skrevet
1 minutt siden, Nasse Nøff ❤ skrev:

Om jeg hadde fått disse bildene foran meg og spørsmålet "Hva reklameres for her?" så hadde jeg aldri klart å gjette språkreise eller reise i det hele tatt. 
Det jeg har kommet til å tenke er Ex on the beach/reality program som handler om sex og fylla. 
Tanke nr 2 er reklame for plastisk kirurgi tur, slik som disse pakke tilbudene i Tyrkia. Fantastisk opphold og ny kropp. 
Tanke nr 3 hadde vært bikini. 

Jeg hadde aldri tenkt EF. De bildene der er så unødvendige, det har ingenting med språkreise å gjøre. 

SPOOT ON👏👏

• Liker 6
Gjest Gul_gul
Skrevet
27 minutter siden, lillesnøfnugg said:

Stemmer det at hun faktisk fikk betalt for å reklamere for EF, men at hun ikke fulgte opplegget til EF eller bodde på Campus? Og at hun reiste tidligere hjem også? 

Hun og Kasper skulle egentlig ha reist til Hawaii med EF i august (kilde: bloggen 2019-08-01, 2019-08-02) men de kom bare til Gardemoen pga. et visaproblem. Så det var en 'Plan B' at hun gjorde et kort stopp på Hawaii innen rumpeoperasjonen i LA i desember. Jeg vet ikke hvor mange dager hun var der, men hun gjennomførte i alle fall ikke et vanlig språkkursus/opplegg. 

Skrevet
1 minutt siden, Gul_gul skrev:

Hun og Kasper skulle egentlig ha reist til Hawaii med EF i august (kilde: bloggen 2019-08-01, 2019-08-02) men de kom bare til Gardemoen pga. et visaproblem. Så det var en 'Plan B' at hun gjorde et kort stopp på Hawaii innen rumpeoperasjonen i LA i desember. Jeg vet ikke hvor mange dager hun var der, men hun gjennomførte i alle fall ikke et vanlig språkkursus/opplegg. 

Da fremstår det ennå mer merkelig at EF velger å gjennomføre reklamen på SE AS sin Instagram. Hvis de har betalt for dette så sier det mye om EF. At SE rullende rundt på en strand og stående på tærne i en trapp selger språkreiser kan de da virkelig ikke tro på. Det selger ingenting - det gir bare masse likes til influenceren og masse "you are so hot" i kommentarfeltet. 

• Liker 20
Gjest CecilieX
Skrevet (endret)

Jeg er så lei av at journalister ikke stiller oppfølgingsspørsmål. 

https://www.nrk.no/kultur/ef-norge-far-kritikk-for-lettkledd-reklame-1.14898665

Representanten fra EF svarer: 

«Vi forstår problemstillingen knyttet til annonsering, slik referert til av Monica Viken. Det er derfor viktig å presisere at i samarbeidsavtalene inngått med EF, skal influenserne promotere studiehverdag, lokasjon, livet på tur, utflukter, relevant studieinformasjon og gjerne refleksjoner fra studieoppholdet» 

I så fall ville jeg bedt om pengene tilbake fra SE, for det er rompa til SE som promoteres. Spørsmålet fra journalisten burde vært om de opplevde at SE gjorde det som samarbeidsavtalen beskrev. 

Endret av CecilieX
Skrevet

Ble ganske paff av yt-videoen om å få hund. Bare se kommentarfeltet. Men en annen ting er hvordan ansiktet hennes ser ut. Dårlig reklame for glöd i så fall for hun er helt oransje, og har glemt hakepartiet. Spol til 06:15.. Reklamerer for glöd med det der resultatet. 🧐

• Liker 11
Gjest Gul_gul
Skrevet
1 hour ago, Sandin said:

Altså, for det første er hun eldre enn målgruppen for EF, men for det andre så er det nettopp bikinibilder med "kom å ta meg-blikk" man kan forvente seg av SE. De må jo nødvendigvis ha sjekket Insta og bloggen før de ga henne reklametilbudet, og da har de jo ment at sexy var målet, for hvor ofte smiler egentlig den dama og viser glede? (...)

Hun har reklamert for EF språkreiser flere ganger, bl.a. New York 2015 og Costa Rica 2017 (ble avlyst). Så EF kan ikke unnskylde seg med at de ikke visste hvem de samarbeidet med. 

Skrevet

Jeg har kritisert EF språkreiser her, for deres valg av reklamekanal. Men vil også legge til at jeg finner dette særdeles uprofesjonelt gjennomført av Sophie Elise AS.

Her har reklameselgeren tatt på seg oppdrag for er produkt som har kundegruppe helt ned til 10 år. 

10 åringer.

Med denne oppdragsbeskrivelsen:

– Vi forstår problemstillingen knyttet til annonsering, slik referert til av Monica Viken. Det er derfor viktig å presisere at i samarbeidsavtalene inngått med EF, skal influenserne promotere studiehverdag, lokasjon, livet på tur, utflukter, relevant studieinformasjon og gjerne refleksjoner fra studieoppholdet.

https://www.nrk.no/kultur/ef-norge-far-kritikk-for-lettkledd-reklame-1.14898665

Dette oppdraget er altså av reklamebedriften Sophie Elise AS løst ved bilder som fokuserer på naken kropp, naken rumpe og seksualiserte positurer. Og lite annet.

Mynter på barn fra 10 til 17 år.

https://www.ef.no/lt/

Det er vanskelig å se at EF språkreiser har fått hva de har betalt for. Veldig spent på om dette får et etterspill mellom partene.

• Liker 16
Gjest Gul_gul
Skrevet
12 minutter siden, Isild said:

Da fremstår det ennå mer merkelig at EF velger å gjennomføre reklamen på SE AS sin Instagram. Hvis de har betalt for dette så sier det mye om EF. At SE rullende rundt på en strand og stående på tærne i en trapp selger språkreiser kan de da virkelig ikke tro på. Det selger ingenting - det gir bare masse likes til influenceren og masse "you are so hot" i kommentarfeltet. 

Nei, det virker veldig useriøst og nærmest flaut for EF. Det er mulig de har blitt overrasket av mengden av vulgære rumpebilder, men da må de si fra og avbryte samarbeidet. 

Skrevet
26 minutter siden, Roseh skrev:

Ble ganske paff av yt-videoen om å få hund. Bare se kommentarfeltet. Men en annen ting er hvordan ansiktet hennes ser ut. Dårlig reklame for glöd i så fall for hun er helt oransje, og har glemt hakepartiet. Spol til 06:15.. Reklamerer for glöd med det der resultatet. 🧐

Hun er flekkete i ansiktet.  Rart hun ikke skjuler det med sminke.

• Liker 13
Gjest lillesnøfnugg
Skrevet (endret)
16 minutter siden, Apocalypte skrev:

Hun er flekkete i ansiktet.  Rart hun ikke skjuler det med sminke.

Hun er flekkete på armen også fra selvbruningskremen. Den som vant «TV2 hjelper deg» sin  best i test? 

Endret av lillesnøfnugg
Gjest Gul_gul
Skrevet
14 minutter siden, Eveliina said:

(...) Med denne oppdragsbeskrivelsen:

– Vi forstår problemstillingen knyttet til annonsering, slik referert til av Monica Viken. Det er derfor viktig å presisere at i samarbeidsavtalene inngått med EF, skal influenserne promotere studiehverdag, lokasjon, livet på tur, utflukter, relevant studieinformasjon og gjerne refleksjoner fra studieoppholdet.

(...) Det er vanskelig å se at EF språkreiser har fått hva de har betalt for. Veldig spent på om dette får et etterspill mellom partene.

Jeg tror sitatet er en etterkonstruksjon fra PR-avdelingen. Jeg tror ikke de har diskutert innholdet i detaljer med SE, men bare betalt for X antall blogginnlegg, IG-poster, osv. 

Skrevet
1 time siden, Roseh skrev:

Jeg hadde ikke badet i det møkkete badekaret ...

• Liker 8
Gjest Plannergirl
Skrevet

Jeg lurer litt på om Sofie forstår at en hund trenger sin eier veldig mye, og at man nesten ikke kan være borte i valpetiden. Den må ha stabilitet og ekstremt mye oppmerksomhet. Kan hun gi dette? Reising burde hun være ferdig med før en evt hund kjøpes, evt burde Kasper være ferdigutdannet og hjemme først. Jeg ser bare på vår (unghund) at hun trenger at vi er mye hjemme eller at hun får være med, og hun har en lekekamerat hjemme i tillegg. Vi er aldri borte mer enn 8 timer om gangen, og det er sjeldent. Utenom et par timer 4-5 dager i uka er det alltid noen hjemme. Trist hvis en ny hund må være alene/ passes av andre hele tiden. Spesielt i valpe/ unghund perioden. 

Skrevet
2 minutter siden, Plannergirl skrev:

Jeg lurer litt på om Sofie forstår at en hund trenger sin eier veldig mye, og at man nesten ikke kan være borte i valpetiden. Den må ha stabilitet og ekstremt mye oppmerksomhet. Kan hun gi dette? Reising burde hun være ferdig med før en evt hund kjøpes, evt burde Kasper være ferdigutdannet og hjemme først. Jeg ser bare på vår (unghund) at hun trenger at vi er mye hjemme eller at hun får være med, og hun har en lekekamerat hjemme i tillegg. Vi er aldri borte mer enn 8 timer om gangen, og det er sjeldent. Utenom et par timer 4-5 dager i uka er det alltid noen hjemme. Trist hvis en ny hund må være alene/ passes av andre hele tiden. Spesielt i valpe/ unghund perioden. 

Ikke mange vanlige mennesker eller kjendiser som innser nettopp dette. Fikk jo dette bevist godt selv da jeg fikk min egen hund.

Farlig at influencere kjøper seg hunder fordi de er søte eller at det er trendy. Disse dyrene er ofte godt dokumentert på både blogg og insta helt til de går lei dem og innser de ikke kan ha ansvaret for et dyr. Har hun en kjæreste som er mye hjemme kan det gå, men alene har hun ikke kapasitet til å ta vare på et dyr selv. 

• Liker 10
Skrevet

Hennes forhold til dyr er til å gråte av. Hun vet faktisk virkelig ikke hva hun driver med i hele tatt når det kommer til ansvar for dyr, eller valg av rase. 

Hvorfor kan hun ikke hente den forrige hunden sin Charlie? Og kattene. Foreldrene har vel kennel for henne i tillegg til management. 

• Liker 29
Gjest lillesnøfnugg
Skrevet
Akkurat nå, Isild skrev:

Hennes forhold til dyr er til å gråte av. Hun vet faktisk virkelig ikke hva hun driver med i hele tatt når det kommer til ansvar for dyr, eller valg av rase. 

Hvorfor kan hun ikke hente den forrige hunden sin Charlie? Og kattene. Foreldrene har vel kennel for henne i tillegg til management. 

Hun behandler dyr som hun behandler egen kropp, uten respekt.

Skrevet

Hva er det den jakta tenker med?

Dyr er ikke noe klesplagg som man kan legge bort når man blir lei av det. Nei uff 🙈

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...