Gå til innhold

Sophie Elise

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er han så nedsnødd ureflektert, eller bare later han som??

Sophie Elise skriver om livet sitt faktisk, så kritikk av det hun skriver blir en kritikk av livet hennes. liksom. Og når Kristin Gjelsvik sier at hun er Norges farligste forbilde, så går det på henne som person.

Her har man hanket inn pappa for å legge seg i fosterstilling, med andre ord. 

• Liker 37
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Staude sier det som det er! Løfter det hele fra «Sofie» til «markedsførere og salgskanaler». 

• Liker 18
Gjest Justsaying
Skrevet

Hun fra Tv2 gikk rett i Solvang-fella da hun svarte på hvorfor de dokumenterer alt dette :) Fordi hun påvirker! 

Kristin og Isabel gjorde det bra, Barbipappa kunne like greit holdt seg hjemme. Sophie: dette tapte du ansikt på, men so what-du har iallefall ny rumpe.

Gjest eelisabethh
Skrevet

Sophie Ellse sitt «svar» på instastory... Syntes ikke man kan si «Jeg gjør valg som føles rett for meg» og «vi vet ikke hva årsaken til dårlig selvbilde er» (ikke direkte sitat) når man er en offentlig person. 

Hun spør også om vi skal ha egne regler for personer i Norge når vi folk i andre land vil fortsette med lettkledde bilder og uoppnåelige kroppsidealer. Eh, ja?! 

Influenserne i Norge er mye lettere å relatere til enn feks. favoritt-youtuberen fra USA, derfor vil de ofte også ha større påvirkningskraft på enkeltpersoner. 

Vi må jo begynne et sted! Å ikke dele operasjoner på tv, og lettkledde bilder av operert rumpe hadde gjerne vært en god start. Og at influenserne viser at de er bevisst på innflytelsen sin😊 Ikke svarer med masse svevende spørsmål som alle, på begge sider av saken, allerede tenker over. 

Skrevet

Uansett HVA så er både sophie og Kristin avhenging av lesere og oppmerksomhet begge to for å få noe å leve av. Og det klarer de jo fint begge to. 🙄

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, Aricia skrev:

Er han så nedsnødd ureflektert, eller bare later han som??

Sophie Elise skriver om livet sitt faktisk, så kritikk av det hun skriver blir en kritikk av livet hennes. liksom. Og når Kristin Gjelsvik sier at hun er Norges farligste forbilde, så går det på henne som person.

Her har man hanket inn pappa for å legge seg i fosterstilling, med andre ord. 

Man blir jo bare matt! Mener han at hun ikke kan kritiseres fordi hun skriver om livet sitt? Eller er det det eneste forsvaret han har? Han virket ukomfortabel og hadde lite å komme med! 
Isabel gjorde en bra figur synes jeg! 

• Liker 30
Skrevet

Synes Solvang er mye bedre denne gangen enn i fjor - han er bedre forberedt, og har hentet inn bedre debattanter. Den som trekker nivået ned er Jan Olav Isaksen.

• Liker 40
Skrevet (endret)

Bra folk i debatten! :klappe: 
(Utenom Isachsen, som ikke kunne komme med et eneste poeng.) 

Endret av loffen
  • Liker 31
Skrevet
4 minutter siden, Aricia skrev:

Synes Solvang er mye bedre denne gangen enn i fjor - han er bedre forberedt, og har hentet inn bedre debattanter. Den som trekker nivået ned er Jan Olav Isaksen.

Det er jeg helt enig i👍

• Liker 8
Skrevet (endret)

Pappa Isachsen er nok mest bekymret for lønna si slik som han stotret og svarte i hytt og gevær uten å i det hele tatt ha noen gode argumenter å komme med🤣

Endret av Skrottefar
  • Liker 39
Skrevet

Synes det var litt ubehagelig å se hvordan han ter seg i Debatten. All respekt til Kristin❤️🙌🏼

• Liker 34
Skrevet

Mens pappa driter seg ut på NRK,prater SE selv svada på Insta (tryggest å prate uten "motstand"..)

Hun viser igjen å igjen at hun ikke forstår problemet..

20200204_221355.png

• Liker 23
Skrevet (endret)

Jeg synes det var veldig interessant å observere hvor vanskelig det blir å føre en debatt om temaet for dem som kritiserer når man ser "motparten" rett i øynene. SEs far så ut som han ville drepe Kristin Gjelsvik med blikket, og svarte henne enten med noe tilsvarende "ingen kommentar" , feks "det er privat", "det vet ikke jeg, bare Sofie selv" osv, eller på en fullstendig følelsesstyrt og krenket måte. Når kritikk imøtegås på den måten "live" blir det veldig tydelig hvor effektivt det er som unnvikelsesstrategi, selv når en voksen mann gjør det.

Ellen Morgenstierne framsto som det krystallklare motstykket i så måte da hun slo fast at det er på tide å vise influencerne respekt ved å behandle dem som de mektige og dyktige forretningskvinnene de faktisk er. Men man skal ha tenkt en god del gjennom problematikken for å skjønne at hun da snakket om den samme tematikken og kommunikasjonen som Sophie Elises far gjorde på sitt vis. Det var liksom to virkelighetsbeskrivelser med en avgrunn mellom seg, og man tar seg i å lure på hvor mye Isachsen skjønner av bransjen han selv er ledende i, og hvor mye han bare spilte et kalkulert og planlagt spill. Jeg lurer oppriktig.

Tillegg: Sophie Elise selv skjønner åpenbart alle mekanismene intuitivt - hun er et naturtalent, tror jeg.

Endret av Aricia
  • Liker 38
Skrevet

Faren til SE virker jo litt... enkel?

• Liker 42
Skrevet
1 minutt siden, J.. skrev:

Mens pappa driter seg ut på NRK,prater SE selv svada på Insta (tryggest å prate uten "motstand"..)

20200204_221355.png

Ikke bare på insta. Kronikk på VG.... 🙄

• Liker 13
Gjest lillesnøfnugg
Skrevet (endret)
11 minutter siden, J.. skrev:

20200204_221355.png

Legg til :» Jeg ønsker at jeg skal tjene på operasjoner og lettkledde bilder uten at noen skal bry seg med det». At hun mener at verden trenger slike dårlige forbilder sier sitt om den kynismen hun fronter. I tillegg henger ikke denne teksten på greip med at hun bare måtte fikse på noe som var gjort feil, og thats IT. Slik både tv2 og pappa SE presenterer som en sannhet.

Endret av lillesnøfnugg
Skrevet

Akkurat nå, Glorious skrev:

Ikke bare på insta. Kronikk på VG.... 🙄

Må ikke glemme det!

Men å stille opp ansikt til ansikt for å ytre samme meninger,det tørr hun ikke.

Stakkars.

• Liker 23

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...