hobbykokken Skrevet 30. januar 2020 #15761 Skrevet 30. januar 2020 Litt rart det her med Kasper. De er så ulike, klarer ikke helt se om han er genuin eller om han drar fordeler av forholdet på et og annet vis. 12
Gjest Gul_gul Skrevet 30. januar 2020 #15762 Skrevet 30. januar 2020 Ang. dette med å kommentere kropp: – Jeg har lest igjennom reglene og alt hva jeg kunne finne av utdypende forklaringer fra moderatorene i trådene med spørsmål til moderering. Kort sagt, det er lov å diskutere ting som folk selv kommenterer og/eller legger opp til diskusjon omkring, inklusiv kroppsrelaterte emner og kosmetiske operasjoner. Og SE har i aller høyeste grad lagt opp til diskusjon av rumpens 'naturlighet', når hun offentligt forteller at hun reiser til LA for å få fjernet unaturlig store rumpeimplantater – for så å vende hjem med en omtrent like stor rumpe og surprise hofteimplantater. Og bekrefter at hun er tilfreds med resultatet. (For ikke å nevne at hele forløpet blir vist på TV på hennes foranledning). Man kan selvklart uttrykke seg pent eller mindre pent, men å si man mener implantatene er for store og at rumpen/hoftepartiet ikke ser naturlig ut er en rimelig kommentar.
J.. Skrevet 30. januar 2020 #15763 Skrevet 30. januar 2020 43 minutter siden, Gul_gul skrev: Ang. dette med å kommentere kropp: – Jeg har lest igjennom reglene og alt hva jeg kunne finne av utdypende forklaringer fra moderatorene i trådene med spørsmål til moderering. Kort sagt, det er lov å diskutere ting som folk selv kommenterer og/eller legger opp til diskusjon omkring, inklusiv kroppsrelaterte emner og kosmetiske operasjoner. Og SE har i aller høyeste grad lagt opp til diskusjon av rumpens 'naturlighet', når hun offentligt forteller at hun reiser til LA for å få fjernet unaturlig store rumpeimplantater – for så å vende hjem med en omtrent like stor rumpe og surprise hofteimplantater. Og bekrefter at hun er tilfreds med resultatet. (For ikke å nevne at hele forløpet blir vist på TV på hennes foranledning). Man kan selvklart uttrykke seg pent eller mindre pent, men å si man mener implantatene er for store og at rumpen/hoftepartiet ikke ser naturlig ut er en rimelig kommentar. Enig. 👌🏻 4
filifjonka Skrevet 30. januar 2020 #15764 Skrevet 30. januar 2020 Sitter virkelig det mennesket og ser seg i speilet hele dagen? 24
SoftKitty Skrevet 30. januar 2020 #15765 Skrevet 30. januar 2020 Henrik virker som en veldig fin fyr og god venn! Sitter iallfall igjen med et veldig positivt inntrykk av ham etter serien 4
MaleficentAurora Skrevet 30. januar 2020 #15766 Skrevet 30. januar 2020 (endret) 2 timer siden, filifjonka skrev: Sitter virkelig det mennesket og ser seg i speilet hele dagen? Hun som skriver på IG story i ny og ned at hun ikke er den type person. Ikke en gang Kylie Jenner bruker så mye tid foran speilet som henne. Endret 30. januar 2020 av Uglesjel 7
Gjest CecilieX Skrevet 31. januar 2020 #15767 Skrevet 31. januar 2020 Dronningen av ansvarsfraskrivelse er intervjuet i denne artikkelen : https://www.aftenposten.no/a-magasinet/i/6jgBjO/influensere-reklamerer-for-dem-norske-firmaer-tjener-millioner-paa-dem-men-virker-skjoennhetspillene Artikkelen handler om alle pillene som markedsføres via influencere. Aftenposten har sjekket ut om de virker, og det gjør de altså ikke. Sophie Elise har jo hatt et stort antall slike samarbeid og blir forelagt resultatene. Hennes respons er at hun i 2019 sluttet å reklamere for slike piller. Aftenposten spør hvorfor hun har stoppet med det. Det vil Sophie Elise ikke svare på. Nei, nettopp. For hva kan forklaringen være? Hadde dette vært fantastiske produkter, så ville det jo vært uproblematisk. Mangelen på en forklaring er jo bare en indirekte innrømmelse av at hun har lurt leserne sine årevis og tjent store penger på lureriet.
Justlooking Skrevet 31. januar 2020 #15768 Skrevet 31. januar 2020 8 minutter siden, CecilieX skrev: Dronningen av ansvarsfraskrivelse er intervjuet i denne artikkelen : https://www.aftenposten.no/a-magasinet/i/6jgBjO/influensere-reklamerer-for-dem-norske-firmaer-tjener-millioner-paa-dem-men-virker-skjoennhetspillene Artikkelen handler om alle pillene som markedsføres via influencere. Aftenposten har sjekket ut om de virker, og det gjør de altså ikke. Sophie Elise har jo hatt et stort antall slike samarbeid og blir forelagt resultatene. Hennes respons er at hun i 2019 sluttet å reklamere for slike piller. Aftenposten spør hvorfor hun har stoppet med det. Det vil Sophie Elise ikke svare på. Nei, nettopp. For hva kan forklaringen være? Hadde dette vært fantastiske produkter, så ville det jo vært uproblematisk. Mangelen på en forklaring er jo bare en indirekte innrømmelse av at hun har lurt leserne sine årevis og tjent store penger på lureriet. Får ikke lest artikkelen men SE har i årevis reklamert for alle slags piller. Husker en annonse hvor håret gikk fra å vokse 1 cm til å vokse 5-6 cm i måneden. 😂 At hun har sluttet å reklamere for piller i 2019 henger kanskje sammen med at hun også sluttet med bloggen? 15
Sassenach Skrevet 31. januar 2020 #15769 Skrevet 31. januar 2020 (endret) 1 time siden, Justlooking skrev: Får ikke lest artikkelen men SE har i årevis reklamert for alle slags piller. Husker en annonse hvor håret gikk fra å vokse 1 cm til å vokse 5-6 cm i måneden. 😂 At hun har sluttet å reklamere for piller i 2019 henger kanskje sammen med at hun også sluttet med bloggen? Jeg tror det ærlige svaret ville vært: «Jeg sluttet å reklamere for Sunny Bears (betakaroten), som jeg sa gjorde meg brun uten å være i sola i tiden jeg utviklet selvbruningen min, når jeg lanserte Glöd Sophie Elise. De er tross alt konkurrenter.» Gjør seg ikke så godt på trykk å snakke sant for henne. 🤷🏼♀️ Edit: legger ved link på siste, etter hva jeg kan finne, reklame for Sunny Bears her fra juni 2019. Står eksplisitt at man ikke trenger å være i sola for å få farge. Hun har også sagt det tok et år + prøving av masse selvbruning for å komme til det endelige produktet. Bare å legge sammen 2 + 2 her. Endret 31. januar 2020 av Sassenach 26
Poltergeist Skrevet 31. januar 2020 #15770 Skrevet 31. januar 2020 Nok engang avføyer SE kritikken fra KG (ref: Vixen). Årets business, du liksom... Ordet "kynisk" manglet mellom de to ordene. 21
sofie h Skrevet 31. januar 2020 #15771 Skrevet 31. januar 2020 4 minutter siden, Poltergeist skrev: Nok engang avføyer SE kritikken fra KG (ref: Vixen). Årets business, du liksom... Ordet "kynisk" manglet mellom de to ordene. Reagerer også på hvordan hun avfeier kritikken fra Kristin Gjelsvik med at hun «har kontakt med følgerne sine». Eh, okei? 17
Gjest bienvilleparish Skrevet 31. januar 2020 #15772 Skrevet 31. januar 2020 Den sorte kjolen hun hadde på vixen var fin da
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 31. januar 2020 #15773 Skrevet 31. januar 2020 Akkurat nå, sofie h skrev: Reagerer også på hvordan hun avfeier kritikken fra Kristin Gjelsvik med at hun «har kontakt med følgerne sine». Eh, okei? For å ikke glemme kron argumentet ."Jeg har blogget i 10 år".
Sam Jones Skrevet 31. januar 2020 #15774 Skrevet 31. januar 2020 Det at hun faktisk får den prisen underbygger jo Kristin Gs poeng. Det mobbekortet er vanskelig å bruke da altså. 31
MaleficentAurora Skrevet 1. februar 2020 #15775 Skrevet 1. februar 2020 Talen til Kristin G var på sin plass. Selv så mener jeg ar SE ikke fortjente den prisen, og at den heller skulle gå til npen andre som har bugget opp formatet sitt på en ærlig vis. Og ikke på en slike kynisk vis som SE har gjort. Hun har misbrukt tilliten til sine følgere og lesere når hun blogget. 20
Gjest pop up bruker Skrevet 1. februar 2020 #15776 Skrevet 1. februar 2020 3 timer siden, Uglesjel skrev: Talen til Kristin G var på sin plass. Selv så mener jeg ar SE ikke fortjente den prisen, og at den heller skulle gå til npen andre som har bugget opp formatet sitt på en ærlig vis. Og ikke på en slike kynisk vis som SE har gjort. Hun har misbrukt tilliten til sine følgere og lesere når hun blogget. Jeg syns heller ikke hun fortjener prisen. Hva har hun gjort? Satt navnet sitt på en selvbruning og noen klær fra et undertøysmerke. Har hun skapt noe selv? Trolig ikke. Da ville vi sett det. Dette er bare nok et blog-samarbeid slik de fleste bloggerne har, og jeg forstår virkelig ikke hva som er så stort med det. Av jobb krever det selvsagt en del reklame fra bloggernes side, men det er jo det som er jobben deres.
Gjest pop up bruker Skrevet 1. februar 2020 #15777 Skrevet 1. februar 2020 SE har ingen kommunikasjon med leserne sine og lytter ikke til de. Kommentarene hun fikk da hun valgte å operere rumpa igjen er et bevis på det. Hun kjører sitt eget løp og lever i ein egen lille boble. Det er egentlig greit det, men når hun stadig kommer med løgner og selvmotsigelser offentlig så går det selvsagt ikke.
Populært innlegg Isild Skrevet 1. februar 2020 Populært innlegg #15778 Skrevet 1. februar 2020 Jeg orket ikke å se mer enn 7 minutter av Vixen i går. Det var som å se en vaklende skoleavslutning. Men jeg er da såpass nysgjerrig at jeg har fått med meg både vinnerne og Kristins tale nå på morgenen. At SE vinner prisen for årets business underbygger poenget til Kristin som flere kommenterer. Det er tydeligvis "business" å fremme plastisk kirurgi (det å operere seg til det ugjenkjennelige for så å posere daglig med resultatet i alle sine kanaler = indirekte å fremme plastisk kirugi ) Det er business å lyve til følgerne sine, det er business å si en ting og gjøre noe annet, og det er business å selvdiagnostisere seg med psykiske lidelser. Det er jo faktisk helt sykt. Tenker vi kan si at "den som har tjent mest penger" = årets business i den bransjen. Så enkelt er det nok. Talen til Kristin var muligens litt meget - i DEN settingen. Men jeg er enig i hvert ord. Forstår godt at det "rant over" litt. 51
Gjest Gul_gul Skrevet 1. februar 2020 #15779 Skrevet 1. februar 2020 Re-post fra Gjelsvik-tråden, dette er så on point som det er mulig å være. Det kan ikke gjentas nok: – 'Sophie Elise' er en dritkynisk forretningsvirksomhet, drevet av Jan-Olav og Sofie Steen Isachsen. 9 hours ago, xemiliex said: Sophie Elise er en forretningsvirksomhet. Hun blir konfrontert med hvordan hun driver denne virksomheten. For hvordan hun velger å generere klikk, for hvilke idealer og verdier hun velger å fremme; for hva hun bruker sin posisjon til. Det er ikke mobbing. At kritikken kan oppleves personlig er forståelig, men så er det en naturlig følge av det å gjøre ens navn, person og kropp til en merkevare. Man kan ikke takke for anerkjennelsen som "årets business" i det ene øyeblikket, for så å legge seg ned i fosterstilling og se seg som mobbet når man blir kritisert for hvordan man driver business. Sorry. Hvorfor kan hun ikke stå opp og forsvare seg? Står hun ikke inne for de valg hun gjør som forretningsdrivende? Hun synes jo det er helt uproblematisk å dokumentere sine operasjoner, så da kan hun vel imøtegå kritikken med de vurderinger hun har gjort? Blir all dobbeltkommunikasjonen for krevende? Det er sikkert vanskelig å balansere narrativet mellom den suksessrike karrierekvinnen på den ene siden og den usikre, stakkars bloggeren hjemme på jenterommet på den andre. Jeg mener det er på tide at kritikken mot denne bransjen blir mer konkret. For hvem er denne bransjen? Når kritikken er så generell, kan alle stille seg bak den og se den som strukturell; som noe som i hvert fall ikke angår en selv. Da pulveriseres også ansvaret. Dette er ikke et abstrakt fenomen. Dette er helt forbanna konkret, til å ta og peke på. Og så lenge Sophie Elise og hennes like ikke kan stå i en konfrontasjon, ta innover seg realitetene og se seg som mer profesjonell enn å innta den tynnslitte offerrollen igjen og igjen, vil de fortsatt bli pekt på. Kristin Gjelsvik begynner å bli vant til å gå i front, men jeg tror ikke man skal undervurdere hvor mye det koster å holde en sånn tale foran et sånt publikum.
Isild Skrevet 1. februar 2020 #15780 Skrevet 1. februar 2020 (endret) 2 timer siden, Gul_gul skrev: Re-post fra Gjelsvik-tråden, dette er så on point som det er mulig å være. Det kan ikke gjentas nok: – 'Sophie Elise' er en dritkynisk forretningsvirksomhet, drevet av Jan-Olav og Sofie Steen Isachsen. Godt poeng! "Sophie Elise" er et firmanavn. At det de selger hovedsakelig er sexy bilder og "snutter" av en lettkledd Sofie Steen Isachsen er en forretningsmodell de har valgt. Hvis de ikke liker at publikum/kjøpere/følgere kommenterer de svært synlige endringene etter operasjoner, og det svært kroppsfokuserte opplegget, så får de begynne kle på henne og finne på noe annet ! Endret 1. februar 2020 av Isild 29
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå