Gå til innhold

Sophie Elise

Fremhevede innlegg

Skrevet
17 minutter siden, ikkevoksen skrev:

Etter Ari Behns selvmord skulle man tro at folk tenkte seg om. Ikke at de var så like - men han har også fått gjennomgått i media. Om det ble en nyhet at SE tok livet sitt etter denne vixen-utdelingen, hadde nok alle som klappet jublet følt seg svært skyldig, tror dere ikke det? 

Det går an å være snillere, aksepterende og fortsatt få frem budskapet sitt. Denne takketalen var ikke rett sted eller tidspunkt for dette.

Ville du skrevet dette innlegget på FB under fullt navn? 

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet
4 minutter siden, Birdo skrev:

Virkelig?🤦🏻‍♀️

Hva med alle unge jenter som sitter å ser på SE snakke om alle feil hun har med kroppen sin, og ser henne operere disse "feilene"? Som har disse "feilene" selv, men ikke har penger til å fikse de? Og som ser "alle" fortelle hvor fantastisk hun ser ut etter operasjonene? 

Jeg støtter ikke SE sine valg eller verdier. Jeg sier bare at folk må være snillere mot hverandre, og at man tåler ikke mer hat bare fordi man er kjent. Kristin er en godt voksen dame, trygg i sin egen kropp. SE ble vokst opp med mobbing og svir for dette enda. 

Jeg kjenner meg igjen i SE, i usikkerheten hennes. Om hun er et godt forbilde eller ikke var ikke poenget mitt. Jeg føler kun for henne som person.

3 minutter siden, lillesnøfnugg skrev:

Hva med alle de jentene som får psykiske problemer livet fordi de ikke har lik kropp som SE? Som faktisk trodde at de kunne trene seg opp til den opererte ræva fordi det var det SE faktisk fortalte at hun hadde gjort? Nei, SE er en kalkulert og kynisk forretningskvinne og derav denne prisen på «Vixen»!

Som sagt - jeg støtter ikke disse verdiene til SE. Jeg sier bare at det er et tid og sted for alt. Og hvis dere tror SE kommer til å "skjerpe seg" av å bli hengt ut offentlig og på magisk vis bli kurert fra sin egen usikkerhet tror jeg dere tar kraftig feil.

• Liker 3
Skrevet
23 minutter siden, ikkevoksen skrev:

Nei, for Freia har ikke en frontperson eller ansikt. Freia er et produkt. SE er et menneske.

Jeg synes talen var pinlig. Å bruke en takketale til å ydmyke en kollega, som i tillegg har innrømt at hun sliter mentalt og er selv et offer for kroppspress - rett og slett slemt, spør du meg. Det handler ikke om hvem som har "rett" her. Det går an å ha en mening uten å gå til personangrep. 

Sett dere i SE sine sko. Du drar på en fest med kollegaene dine, du gleder deg, du har pyntet deg - og midt i en tale fra en eldre kollega blir du regelrett hengt ut. Og de andre kollegaene dine jubler og klapper. Hadde du ikke følt deg liten? Tråkket på?

Er det greit å trykke ned andre mennesker og henge de ut foran masse folk, på TV, bare fordi de er en kjendis?

Det jobber mennesker på Freia sjokoladefabrikk som også kan føle seg støtt og bli såret dersom de får kritikk. S.E har selv valgt å knytte navnet sitt opp mot egen bedrift. S.E får penger i lommen av å fronte tull. 

• Liker 15
Gjest spinjitzu
Skrevet
20 minutter siden, ikkevoksen skrev:

Etter Ari Behns selvmord skulle man tro at folk tenkte seg om. Ikke at de var så like - men han har også fått gjennomgått i media. Om det ble en nyhet at SE tok livet sitt etter denne vixen-utdelingen, hadde nok alle som klappet jublet følt seg svært skyldig, tror dere ikke det? 

Det går an å være snillere, aksepterende og fortsatt få frem budskapet sitt. Denne takketalen var ikke rett sted eller tidspunkt for dette.

Så fordi SE er psykisk ustabil skal hun kunne lyve og svindle - massiv reklame for piller som skal gjøre enn brun, få håret til å vokse etc, mens hun har brukt selvbruning og gått med parykker, sagt at det er trening som har gitt henne silikon-rumpa, at hun angrer på at hun tok operasjoner da hun var ung og dum, men nå er hun voksen, før hun tar 4-5 nye operasjoner i året som følger, og mange mange flere eksempler. Hun håver inn millioner hvert år på å lure folk til å kjøpe produkter hun vet ikke fungerer, på å pushe salg av ting folk ikke trenger mens hun hykler miljø-engasjement. Og dette kan man ikke kritisere, i tilfelle hun blir lei seg og tar selvmord?

Skrevet
1 minutt siden, spinjitzu skrev:

Så fordi SE er psykisk ustabil skal hun kunne lyve og svindle - massiv reklame for piller som skal gjøre enn brun, få håret til å vokse etc, mens hun har brukt selvbruning og gått med parykker, sagt at det er trening som har gitt henne silikon-rumpa, at hun angrer på at hun tok operasjoner da hun var ung og dum, men nå er hun voksen, før hun tar 4-5 nye operasjoner i året som følger, og mange mange flere eksempler. Hun håver inn millioner hvert år på å lure folk til å kjøpe produkter hun vet ikke fungerer, på å pushe salg av ting folk ikke trenger mens hun hykler miljø-engasjement. Og dette kan man ikke kritisere, i tilfelle hun blir lei seg og tar selvmord?

Det er forskjell på kritisering og å henge henne ut på fest, foran kollegaer. Hadde dette vært en privatperson ville kollegaene blitt sjokkert over Kristins oppførsel. Men fordi hun er "kynisk, rik og kjent" så har hun vel heller ikke rett til å bli lei seg...

• Liker 2
Skrevet
10 minutter siden, krokko skrev:

Ville du skrevet dette innlegget på FB under fullt navn? 

En oppfordring om at folk må være snillere mot hverandre? Ja, det ville jeg ikke hatt noe problem med. Hvorfor spør du?

• Liker 5
Gjest lillesnøfnugg
Skrevet (endret)
4 minutter siden, ikkevoksen skrev:

Det er forskjell på kritisering og å henge henne ut på fest, foran kollegaer. Hadde dette vært en privatperson ville kollegaene blitt sjokkert over Kristins oppførsel. Men fordi hun er "kynisk, rik og kjent" så har hun vel heller ikke rett til å bli lei seg...

Det var ikke en «fest», det var bransjens «vise oss frem» og gi pris og klapp på skulder fest. Den som er en av de mest kyniske påvirker fikk en pris av sin arbeidsgiver for å ha dratt inn mest penger i 2019. Det var ikke et «vennelag» for å si det sånn. 

Endret av lillesnøfnugg
Skrevet
8 minutter siden, spinjitzu skrev:

Om det ble en nyhet at SE tok livet sitt etter denne vixen-utdelingen, hadde nok alle som klappet jublet følt seg svært skyldig, tror dere ikke det? 

Dette også? Under fult navn?

Men å fremme kroppshysteri er supert i samarbeid med Tv2?

• Liker 8
Skrevet
7 minutter siden, ikkevoksen skrev:

Hva mener du med at hun ble uthengt på en fest?

• Liker 1
Skrevet
9 minutter siden, ikkevoksen skrev:

Det er forskjell på kritisering og å henge henne ut på fest, foran kollegaer

Så det er uthenging det å kritisere forretningsmodellen hun fronter? 

• Liker 17
Gjest spinjitzu
Skrevet
5 minutter siden, krokko skrev:

Dette også? Under fult navn?

Men å fremme kroppshysteri er supert i samarbeid med Tv2?

Det sitatet ble klippet feil, det var ikke jeg som sa det der...

Skrevet
Akkurat nå, Skrottefar skrev:

Så det er uthenging det å kritisere forretningsmodellen hun fronter? 

Forretningsmodellen er jo henne som person. Ja, hun tjener penger på dette og det burde hun kanskje ikke. Det er ikke sunt, det er ikke bra. Men hun blir fortsatt hengt ut for å være den hun er. Det må være vondt. Jeg kjenner meg igjen, jeg er på rundt samme alder og tåler lite selv, jeg har også opplevd mobbing i ung alder så jeg kan bare forestille meg hvor vondt det må være å bli slengt dritt til på åpen scene på denne måten og oppleve det på nytt. Dere kan kalle det kritikk så mye dere vil, men hadde det vært dere som fikk så mye "kritikk" så tror jeg ikke dere hadde vært like tøffe i maska her.

Nå tror jeg at jeg har fått frem poenget mitt godt nok, så dette blir mitt siste bidrag i denne debatten forhåpentligvis.

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, ikkevoksen skrev:

Forretningsmodellen er jo henne som person. Ja, hun tjener penger på dette og det burde hun kanskje ikke. Det er ikke sunt, det er ikke bra. Men hun blir fortsatt hengt ut for å være den hun er. Det må være vondt. Jeg kjenner meg igjen, jeg er på rundt samme alder og tåler lite selv, jeg har også opplevd mobbing i ung alder så jeg kan bare forestille meg hvor vondt det må være å bli slengt dritt til på åpen scene på denne måten og oppleve det på nytt. Dere kan kalle det kritikk så mye dere vil, men hadde det vært dere som fikk så mye "kritikk" så tror jeg ikke dere hadde vært like tøffe i maska her.

Nå tror jeg at jeg har fått frem poenget mitt godt nok, så dette blir mitt siste bidrag i denne debatten forhåpentligvis.

Du legger alt for mye i egne følelser i denne saken. Dine følelser har ingenting  å si når det gjelder denne bransjen,

Trist å høre at du kjenner deg igjen i denne bloggeren, det gjør vondt å lese dette. Har du fått hjelp til å bearbeide opplevelsene dine?

• Liker 30
Skrevet (endret)
8 minutter siden, ikkevoksen skrev:

Og siden forretningsmodellen er henne som person så er hun fritatt for kritikk? Altså, det henger ikke på greip, for kan man ikke få kritikk siden man som en person med en forretningsmodell ikke kan kritiseres og begrunnelsen er at hun er den hun er og det er synd på henne?
Burde kanskje ikke vært i den bransjen da spør du meg

Endret av Skrottefar
  • Liker 29
Gjest lillesnøfnugg
Skrevet (endret)
21 minutter siden, ikkevoksen skrev:

Forretningsmodellen er at du skal kjenne deg igjen i henne, slik at du skal glemme at dette er en millionbedrift. Og syns synd på henne. SE har hatt alle muligheter for å fronte viktige saker og spre positive og gode budskap mot ungdommen. Isteden kjører hun på med dobbeltmoral og overfladisk og skadelig pjatt og misbruker makten sin. Tenk hva hun kunne ha utrettet med denne makten?Nå er hun kjørt, ingen kommer til å ta denne bedriften på alvor igjen.

Endret av lillesnøfnugg
Skrevet

Hva så om hun kritiserer henne som person? Folk gjør det hele tiden. SE er den som blander er private og personlige med det offentlige. Hun må tåle kritikk for det hun står for.

• Liker 16
Skrevet
1 time siden, fotballjenta skrev:

Husk at det ikke kun handler om at SE kan påvirke unge jenter til å operere seg. Det handler om at unge jenter føler seg dårlige med seg selv, for plutselig er det en pen influenser som klager over hip dips og manglende hår bak øra. Ting de ikke var klar over var «feil». Og så ser de at SE syns det er SÅ krise at hun legger seg under kniven for å fikse det. Plastiske operasjoner har heldigvis en aldersgrense. Dårlig selvtillitt, spiseforstyrrelser og depresjon har ikke det.

Edit: Heia Kristin.  

Der er så viktig det som du sier her.

• Liker 10
Skrevet
29 minutter siden, spinjitzu skrev:

Det sitatet ble klippet feil, det var ikke jeg som sa det der...

Jeg vet ikke helt hva som skjedde der, beklager. Hvordan får jeg slettet det? 

Skrevet

Det finnes virkelig en egen tråd om alle her. La nå folk være 🙄

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...