MaleficentAurora Skrevet 1. februar 2020 #15801 Skrevet 1. februar 2020 11 timer siden, pop up bruker skrev: Jeg syns heller ikke hun fortjener prisen. Hva har hun gjort? Satt navnet sitt på en selvbruning og noen klær fra et undertøysmerke. Har hun skapt noe selv? Trolig ikke. Da ville vi sett det. Dette er bare nok et blog-samarbeid slik de fleste bloggerne har, og jeg forstår virkelig ikke hva som er så stort med det. Av jobb krever det selvsagt en del reklame fra bloggernes side, men det er jo det som er jobben deres. Den prisen skulle ha gått til noen andre som faktisk gjør en bedre å ærlig jobb. Det er noe man ikke kan si om SE. At hun i det hele tatt folk en pris er veldig uforståelig for meg. 11 timer siden, pop up bruker skrev: SE har ingen kommunikasjon med leserne sine og lytter ikke til de. Kommentarene hun fikk da hun valgte å operere rumpa igjen er et bevis på det. Hun kjører sitt eget løp og lever i ein egen lille boble. Det er egentlig greit det, men når hun stadig kommer med løgner og selvmotsigelser offentlig så går det selvsagt ikke. Det har hun nå aldri hatt heller. Hun jatter med å snur ryggen til noen uker senere. Synd at gullbarbien ikke ble gitt ut i når til hvert enkelte. For den ble SE nominert til og stemt på. Hun fikk skyhøye poeng og det er ikke så rart når man ser hvordan hun har holdt på. 11 timer siden, Isild skrev: Jeg orket ikke å se mer enn 7 minutter av Vixen i går. Det var som å se en vaklende skoleavslutning. Men jeg er da såpass nysgjerrig at jeg har fått med meg både vinnerne og Kristins tale nå på morgenen. At SE vinner prisen for årets business underbygger poenget til Kristin som flere kommenterer. Det er tydeligvis "business" å fremme plastisk kirurgi (det å operere seg til det ugjenkjennelige for så å posere daglig med resultatet i alle sine kanaler = indirekte å fremme plastisk kirugi ) Det er business å lyve til følgerne sine, det er business å si en ting og gjøre noe annet, og det er business å selvdiagnostisere seg med psykiske lidelser. Det er jo faktisk helt sykt. Tenker vi kan si at "den som har tjent mest penger" = årets business i den bransjen. Så enkelt er det nok. Talen til Kristin var muligens litt meget - i DEN settingen. Men jeg er enig i hvert ord. Forstår godt at det "rant over" litt. Så enig med deg. Jeg hyller Kristin for sin modig å sterke talen. Talen av jordskjelv var det faktisk. Nå har Komikerfrue snudd om på kappen etter hun jublet å hyllet Krtistin igår på både Snap og IG story. 17
MaleficentAurora Skrevet 1. februar 2020 #15802 Skrevet 1. februar 2020 3 timer siden, Ice_83 skrev: Hun prøver å få folk til å våkne opp og sjå realiteten! Stemmer det at det er faren til SE som er manageren og regnskapsføreren hennes? Han som styrer "pengesekken" og betaler ut summene til operasjonene hennes? Nekter å tro at han og moren støtter disse operasjonene. Ja,hun er 25 år og voksen og kan ta egne valg,men har de ingenting de skulle sagt? Har de prøvd å fraråde henne disse operasjonene? Eller bare deler han ut pengene til det hun vil forandre på kroppen? Vil tro de har noe formening om at hun har operert alt på kroppen nesten..Selv om man er voksen, kan foreldre mene og komme med velmenende/konstruktive råd som man kanskje bør høre på selv om man har passert en viss alder. Om du har lest bloggen eller sett serien til SE så brekfteter hun at faren har 100% kontroll over økonomien hennes. Det er han som styrer de store avtalene og møtene hun skal ha. 3
MaleficentAurora Skrevet 1. februar 2020 #15803 Skrevet 1. februar 2020 3 timer siden, MadameDeRosa skrev: Det hun gjør med tordentalen sin, er å vise de unge at det er GREIT å stå og slenge dritt om andre. Det går an å få frem en mening uten å måtte rakke ned på og henge ut enkeltpersoner. Men, dette er Norge. Ett av de verste landene når det gjelder mobbing. Det er liksom "greit" å være "forbilde som mobber" altså... Syns det er ti ganger verre enn ei som tar plastiske operasjoner, så vet ikke hvem som er "farligst forbilde" her jeg.... Ehm... 3 timer siden, loveli skrev: Nettopp. Måten hun angriper Sophie Elise på er ikke greit! Men fordi hun liksom fronter noe viktig så er det greit... Hun har rett i at Sophie Elise er et ekstremt farlig forbilde, men det er hun også slik hun holder på! Sterkt uenig med dere begge to her. Kristin prøver 100% så godt hun kan og få folk til våkne opp for hva SE sier å gjør til/mot følgerne sine. Hadde ikke SE gått ut med alle operasjonene for å skape bless og unødvendige storm rundt seg i media så ville ikke Kristin hatt dette som en hjertesak. SE er ikke så dum som folk tror at hun er. I sin helhet i dette så er det som å spille sjakk med Bobby Fisher, for så kalkulert er trekkene til SE at det går ikke ant og holde kjeft til slutt. Det kunne ha vært hvem som helst som tok denne kampen mot SE, å det ble Kerstin pga hun vet at folk lytter til henne uavhening om dem er enige eller ikke. Hun får folk til å spisse ørene se 2 ganger på saken hun taler for. Den egenskapen har ikke alle, og hvertfall ikke SE. 18
Gjest Sitronmelisse Skrevet 1. februar 2020 #15804 Skrevet 1. februar 2020 4 minutter siden, Uglesjel skrev: Om du har lest bloggen eller sett serien til SE så brekfteter hun at faren har 100% kontroll over økonomien hennes. Det er han som styrer de store avtalene og møtene hun skal ha. Det er noe skikkelig dysfunksjonelt over dette. Men de drar jo inn penger. Som sikkert er hele poenget.
MaleficentAurora Skrevet 1. februar 2020 #15805 Skrevet 1. februar 2020 2 minutter siden, Sitronmelisse skrev: Det er noe skikkelig dysfunksjonelt over dette. Men de drar jo inn penger. Som sikkert er hele poenget. Pengene blir brukt som dekkover legg når hun ikke vil fortelle fakta. Faren selv har sagt gjennom serien at hun treng ikke å opperere seg, men gir opp kampen fordi han vet at hun gjør det uavhening hva han eller moren sier til henne. 4
Gjest MadameDeRosa Skrevet 1. februar 2020 #15806 Skrevet 1. februar 2020 (endret) 3 timer siden, loveli skrev: Nettopp. Måten hun angriper Sophie Elise på er ikke greit! Men fordi hun liksom fronter noe viktig så er det greit... Hun har rett i at Sophie Elise er et ekstremt farlig forbilde, men det er hun også slik hun holder på! Ja, det er så dobbeltmoralsk som det kan bli! Og saueflokken av fansen hennes, bare følger blindt etter uten å engang SE at dette er å henge ut et annet menneske. Folk tenker ikke selv, skremmende å se. Å fremme seg selv ved å tråkke andre ned, er totalt usmakelig. Endret 1. februar 2020 av MadameDeRosa
MaleficentAurora Skrevet 1. februar 2020 #15807 Skrevet 1. februar 2020 1 minutt siden, MadameDeRosa skrev: Ja, det er så dobbeltmoralsk som det kan bli! Og saueflokken av fansen hennes, bare følger blindt etter uten å engang SE at dette er å henge ut et annet menneske. Folk tenker ikke selv, skremmende å se. Å fremme seg selv ved å tråkke andre ned, er totalt usmakelig. Hva er forskjellen på og tale høyt på en YouTube video eller det å tale høyt foran et publikum i et sal som faktisk er i samme bransje som talerne selv er i? 14
Gjest loveli Skrevet 1. februar 2020 #15808 Skrevet 1. februar 2020 1 time siden, Malum skrev: Det er her dere misser mye av poenget. Dette er ikke mobbing, det er kritikk av en bedrift som håver inn millioner på å bedrive kroppspress og å fronte plastisk kirurgi. Dette er en så inn i hampen kynisk måte å tjene penger på at det er til å grine blod av. Pokker meg bra at noen tør å si ifra, og det i en setting hvor det forhåpentligvis svir noe jævlig, og blir skikkelig lagt merke til. Om dette bidrar til å gi bedriften Sophie Elise et skikkelig dårlig omdømme blant enda flere, så er mye oppnådd. Vi trenger ikke influensere som dette. Jeg har aldri sagt at Kristin mobber.
Ice_83 Skrevet 1. februar 2020 #15809 Skrevet 1. februar 2020 17 minutter siden, Uglesjel skrev: Pengene blir brukt som dekkover legg når hun ikke vil fortelle fakta. Faren selv har sagt gjennom serien at hun treng ikke å opperere seg, men gir opp kampen fordi han vet at hun gjør det uavhening hva han eller moren sier til henne. Trist. De burde prøve hardere. Si at nok er nok,at ho ikke kan fortsette å operere den stakkars kroppen. Og ikke betale ut penger til operasjoner. Faren burde sette strengere grenser uansett om hun er over myndighetsalder! Hun burde blitt "fillerista" inn fornuft. 4
MaleficentAurora Skrevet 1. februar 2020 #15810 Skrevet 1. februar 2020 Akkurat nå, Ice_83 skrev: Trist. De burde prøve hardere. Si at nok er nok,at ho ikke kan fortsette å operere den stakkars kroppen. Og ikke betale ut penger til operasjoner. Faren burde sette strengere grenser uansett om hun er over myndighetsalder! Hun burde blitt "fillerista" inn fornuft. Eller så kunne dem ha tatt avstand fra det hele og holdt seg heller som nøytrale foreldre. Faren er alt for mye involvert i SE sitt liv til å skjønne hvorfor det er akkurat Kristin som er den som sier gang på gang ifra at det SE gjør ikke er greit. Satser på at SE ikke får noe mer pris i begynnelsen av 2021 eller blir nominert i det hele tatt. Hun er ikke lengre så synlig som hun har vært. 5
Gjest MadameDeRosa Skrevet 1. februar 2020 #15811 Skrevet 1. februar 2020 5 minutter siden, Uglesjel skrev: Hva er forskjellen på og tale høyt på en YouTube video eller det å tale høyt foran et publikum i et sal som faktisk er i samme bransje som talerne selv er i? Skjønner du ikke forskjellen på det, syns jeg nesten synd på deg...
MaleficentAurora Skrevet 1. februar 2020 #15812 Skrevet 1. februar 2020 Akkurat nå, MadameDeRosa skrev: Skjønner du ikke forskjellen på det, syns jeg nesten synd på deg... Det er ikke noe å synes synd på meg for. For det er faktisk en stor forskjell. Spørmålet blir da heller om du skjønner hva forskjellen faktisk er med at du ikke kunne utbrette svaret ditt nærmere enn å komme med halveis farstdumpt på slutten. 4
Nebel86 Skrevet 1. februar 2020 #15813 Skrevet 1. februar 2020 (endret) 4 hours ago, Trikken said: Du misforstår det jeg sier. Jeg sa at livet kommer alltid til å ha utfordringer. Man kan ikke sensurere SE, Slik er utviklingen i hele verden. Skal Norge være en sensurert stat for alt. Alle sin psykisk helse er viktig, og jeg er for mangfold. De som ønsker å ta fillers, de som ønsker å ta plastisk operasjon, de som ønsker ikke bruke sminke, kropper i alle fasonger, det er plass for alle. Men diktatorer som skal prøve å tvinge egne meninger og valg på andre burde man heller bli vernet mot. Veldig enig i dette, spesielt det uthevede. Det er nok en grunn for at Kristin Gjelsvik tok den talen på Vixen, og det etter å ha tatt i mot pris på en slik tilsetning som det Vixen er kjent for, hun vet hvor mye mediedekning det får. Det er veldig politisk korrekte meninger og hun vet at hun applauderes for det, vel hjemme kunne hun likegodt sitte og godte seg sammen med Dennis over hvor lettlurte og hvor sterkt flokkmentaliteten er. Hun har funnet sin stemme, der hun tjener penger, kred og klikk. Hun er vel ikke noe annerledes enn hvilken som helst annen blogger. Personlig er jeg er veldig for at mennesker skal få lov til å gjøre akkurat det de selv vil så lenge det ikke er ulovlig eller direkte går utover andre mennesker. Jenter er myndige i 18-20 års alderen når de velger å legge seg under kniven, og skal vi ha sensur her i Norge som fører med seg at de som har valgt å operere seg og er fornøyd med det skal føle på skam eller at mobbing er greit mot de som har tatt valget? Er det slik utvikling vi vil ha? Det finnes så mange andre måter å ta tak i dette her på, og få økt selvtilliten til unge jenter i dag. Å gå direkte til angrep på enkelte og stå der som en slags overlegen martyr er virkelig ikke måten å gjøre det på. Sofie Elise er nok også ei usikker jente i rekken som har latt seg inspirere av andre (sosiale medier, Kardashians osv). Man må begynne å jobbe med sin egen usikkerhet og mangel på selvtillit fremfor å legge ansvaret over til de som får en til å føle seg dårlig, for det er ikke andre som får deg til å føle deg dårlig, det er dine egne tanker og usikkerhet som gjør det og det er kun vi selv som har ansvaret for egen lykke og hvordan vi føler oss, ingen andre. Tenk om vi alle skulle begynt å skylde på alle for egne utilstrekkeligher? Unge jenter (og gutter) må begynne å finne sin egen vei og tanker og ikke følge en monoton strøm der alle skal se like ut, tenke likt, ha det samme og ha de samme rollemodellene uten å våge å gå egne veier, det er der mye av problemet ligger i dag, mye takket være internett og sosiale medier. Endret 1. februar 2020 av Nebel86 6
Malum Skrevet 1. februar 2020 #15814 Skrevet 1. februar 2020 (endret) 2 timer siden, loveli skrev: Jeg har aldri sagt at Kristin mobber. Jeg siterte også en annen bruker. Vedkommende brukte mobbe-kortet, du kalte det å «henge ut SE». Ingen av delene stemmer. Dette er kritikk mot en bedrift som håver inn millioner på å gjøre jenter/kvinner usikre, og på å reklamere for plastisk kirurgi. Jeg tror du egentlig forsto poenget. Endret 1. februar 2020 av Malum 19
Gjest pop up bruker Skrevet 1. februar 2020 #15815 Skrevet 1. februar 2020 17 minutter siden, Nebel86 skrev: Veldig enig i dette, spesielt det uthevede. Det er nok en grunn for at Kristin Gjelsvik tok den talen på Vixen, og det etter å ha tatt i mot pris på en slik tilsetning som det Vixen er kjent for, hun vet hvor mye mediedekning det får. Det er veldig politisk korrekte meninger og hun vet at hun applauderes for det, vel hjemme kunne hun likegodt sitte og godte seg sammen med Dennis over hvor lettlurte og hvor sterkt flokkmentaliteten er. Hun har funnet sin stemme, der hun tjener penger, kred og klikk. Hun er vel ikke noe annerledes enn hvilken som helst annen blogger. Personlig er jeg er veldig for at mennesker skal få lov til å gjøre akkurat det de selv vil så lenge det ikke er ulovlig eller direkte går utover andre mennesker. Jenter er myndige i 18-20 års alderen når de velger å legge seg under kniven, og skal vi ha sensur her i Norge som fører med seg at de som har valgt å operere seg og er fornøyd med det skal føle på skam eller at mobbing er greit mot de som har tatt valget? Er det slik utvikling vi vil ha? Det finnes så mange andre måter å ta tak i dette her på, og få økt selvtilliten til unge jenter i dag. Å gå direkte til angrep på enkelte og stå der som en slags overlegen martyr er virkelig ikke måten å gjøre det på. Sofie Elise er nok også ei usikker jente i rekken som har latt seg inspirere av andre (sosiale medier, Kardashians osv). Man må begynne å jobbe med sin egen usikkerhet og mangel på selvtillit fremfor å legge ansvaret over til de som får en til å føle seg usikker, det er kun vi selv som har ansvaret for egen lykke og hvordan vi føler oss, ingen andre. Tenk om vi alle skulle begynt å skylde på alle for egne utilstrekkeligher? Unge jenter (og gutter) må begynne å finne sin egen vei og tanker og ikke følge en monoton strøm der alle skal se like ut, tenke likt, ha det samme og ha de samme rollemodellene uten å våge å gå egne veier, det er der problemet ligger i dag, mye takket være internett og sosiale medier, og det hjelper absolutt ikke å sensurere. Jo, hun er annerledes for hun står faktisk opp mot både de influenserne som påvirker andre negativt, etter hennes mening, og de bedriftene rundt som er med på dette - som feks. TV2. Det er annerledes enn andre influensere. Vi er frie til å gjøre, si og handle som vi vil, innenfor et visst regelverk. Samtidig er vi ikke frie til å gjøre, si og handle som vi ønsker uten at noen andre kan ha en mening om det, og ytre denne meningen. KG har vel aldri sagt at hun ønsker at privatpersoner som velger å ta operasjoner skal skamme seg? Hun snakker om de som PÅVRIKER disse til å ta operasjoner, om det er andre influensere eller bedrifter som feks TV2. Siste avsnittet ditt er veldig et veldig fint bidrag i fantasiland. Selvsagt er det bare vi selv som har ansvar for nettopp oss selv osv, men de færreste av oss lever under en sten. Selv om du ikke har trykket på føler-knappen på disse influenserne dukker de opp, enten på TV eller i avisene. De er der, de påvirker deg, og du slipper ikke unna. Reklame og påvirkning funker, det er det absolutt ingen tvil om, og vi lar oss påvirke. Enten det er til å kjøpe nye gummibjørner eller nye hofter. Kanskje kjøper vi det ikke, men bare føler at vi burde sett annerledes ut. Vi kan ikke drive med massiv sensur, men vi kan stå opp mot det vi mener ikke er riktig, slik som KG faktisk gjør, og vi kan lage retningslinjer som de må forholde seg til, som feks at det ikke er lov å reklamere for plastisk kirurgi.
Gjest loveli Skrevet 1. februar 2020 #15816 Skrevet 1. februar 2020 (endret) 49 minutter siden, Malum skrev: Jeg siterte også en annen bruker. Vedkommende brukte mobbe-kortet, du kalte det å «henge ut SE». Ingen av delene stemmer. Dette er kritikk mot en befrift som håver millioner på å gjøre jenter/kvinber usikre, og på å reklamere for plastisk kirurgi. Jeg tror du egentlig forsto poenget. Ja, jeg forsto poenget, derfor skrev jeg enkelt at jeg ikke har kalt det Kristin har gjort for mobbing uten å motsi resten av innlegget ditt. Jeg er bare imot å bruke ordet der det ikke hører hjemme. Å stå foran en fullsatt sal og holde en tordentale mot én av de i salen er å "henge ut" vedkommende. Mener jeg. At du er uenig er greit. Saken til Kristin er viktig, derfor synes jeg det er synd at hun fremmer sin sak på den måten hun gjør. Man kan gjøre gode ting på en fin og en ufin måte. Endret 1. februar 2020 av loveli
Gjest Bloggleseren Skrevet 1. februar 2020 #15817 Skrevet 1. februar 2020 Funkygine 💗 Quote "Å hylle en buisness som profitterer på et image som en hel influenserbransje prøver å bli kvitt, blir som å gå baklengs inn i 2020. Der alle andre sitter i etiske råd for å gjøre livet til unge lettere å leve, premieres en influenser som operer rumpa i beste sendetid og profiterer på å skape overskrifter hver gang en implantat taes ut for å så settes inn igjen." https://www.funkygine.com/2020/02/01/jeg-klappet/
Malum Skrevet 1. februar 2020 #15818 Skrevet 1. februar 2020 41 minutter siden, loveli skrev: Ja, jeg forsto poenget, derfor skrev jeg enkelt at jeg ikke har kalt det Kristin har gjort for mobbing uten å motsi resten av innlegget ditt. Jeg er bare imot å bruke ordet der det ikke hører hjemme. Å stå foran en fullsatt sal og holde en tordentale mot én av de i salen er å "henge ut" vedkommende. Mener jeg. At du er uenig er greit. Saken til Kristin er viktig, derfor synes jeg det er synd at hun fremmer sin sak på den måten hun gjør. Man kan gjøre gode ting på en fin og en ufin måte. Igjen: bedrift. Ikke privatperson. Bedriften bærer navnet Sophie Elise. Personen bak bedriften heter Sofie Steen Isachsen. Det er meningen at du skal forveksle og forvirres. 32
Agatha Spinatha Skrevet 1. februar 2020 #15819 Skrevet 1. februar 2020 (endret) 55 minutter siden, loveli skrev: Ja, jeg forsto poenget, derfor skrev jeg enkelt at jeg ikke har kalt det Kristin har gjort for mobbing uten å motsi resten av innlegget ditt. Jeg er bare imot å bruke ordet der det ikke hører hjemme. Å stå foran en fullsatt sal og holde en tordentale mot én av de i salen er å "henge ut" vedkommende. Mener jeg. At du er uenig er greit. Saken til Kristin er viktig, derfor synes jeg det er synd at hun fremmer sin sak på den måten hun gjør. Man kan gjøre gode ting på en fin og en ufin måte. Noen ganger må det brukes harde midler for å gå mot dette kroppshysteriet som bloggeren og bransjen fremmer. Det er jo tydelig at bransjen og bloggeren selv ikke bryr seg om hvordan de velger å bruke makten sin på ovenfor barn og unge. Når S.E velger å fremme dårlige verdier og kroppspress sammen med TV2 i beste sendetid slik at de når ut til en bestemt gruppe, barn og unge må bedriftens eier være innerforstått med at reaksjoner kan og vil komme. Kritikken ble tatt opp i rett fora. Endret 1. februar 2020 av krokko 18
Gjest loveli Skrevet 1. februar 2020 #15820 Skrevet 1. februar 2020 (endret) 21 minutter siden, Malum skrev: Igjen: bedrift. Ikke privatperson. Bedriften bærer navnet Sophie Elise. Personen bak bedriften heter Sofie Steen Isachsen. Det er meningen at du skal forveksle og forvirres. https://www.vgtv.no/video/191765/her-langer-gjelsvik-ut-mot-sophie-elise Fra 00:08 til 00:18 sier Kristin både person og foretak. Hadde hun bare sagt foretak, så greit nok, men hun gikk på person. Altså henger hun ut personen Sofie. Jeg skjønner at dette kan oppleves som flisespikkeri fra meg for dere som liker Kristin. Men jeg mener at når man skal kritisere andre så åpenbart så burde man tenke igjennom hvordan man gjør det for å ikke falle i samme fella som den man kritiserer. Jeg mener Kristin har gjort feil her. Hun synes ikke det er greit at SE tjener penger på å fronte plastisk kirurgi, men jeg synes ikke det er bedre at hun tjener penger på å oppføre seg slik hun gjør mot Sofie. Men jeg skjønner at jeg er i mindretall. Endret 1. februar 2020 av loveli
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå