Gå til innhold

Sophie Elise

Anbefalte innlegg

Gjest CecilieX
Skrevet (endret)

https://www.nrk.no/kultur/forbrukartilsynet-reagerer-pa-marknadsforing-av-kosmetiske-behandlingar-1.14481647

Dette hadde jeg ikke fått med meg. Sophie Elise er en av bloggerne som Forbrukertilsynet har kritisert for markedsføring av kosmetiske behandlinger. 

«Eger Skinclinic har fjernet all reklame de har hatt i samarbeid med Sophie Elise som er i den juridiske gråsona»

Håper dette betyr at bransjen nå innser at de er yrkesutøvere som må forholde seg til lovverk og regler. De har jo hittil hevdet å være unge jenter som ikke er gamle nok til å ta ansvar for noe som helst. 

Endret av CecilieX
La inn sitat
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun har nylig pratet mye om dårlige nyheter hun hele tiden får, forsto det som at noe av det var rundt jobb-ting. Mulig dette var en av tingene hun tenkte på da. (Hun har snakket om dette i vlog på youtube)

Bra forbrukerrådet begynner å gjøre noe, det er helt vilt at bloggerne kommer unna med å reklamere for så mye skjønnhetsgreier helt uregulert. Mye av det er juks (typisk hårpiller osv) og mye av det er ekstremt (botox osv) 😕

• Liker 14
Skrevet

Jeg elsker at bloggere skriver «jeg er så trist og lei meg, har fått dårlige nyheter, men hva det er vil jeg ikke fortelle». Elsker det nesten like høyt som de som «logger inn på Radiumhospitalet» og svarer etter ørtifjorten spørsmål om kreft og død: «er på besøk hos onkel Fjertvik som jobber i kantina». 

🙄

• Liker 41
Skrevet

Interessant at hun bytter plass på annonsemerkingen på Snap fra bilde til bilde,slik at det nesten ikke synes. Tilfeldig?

• Liker 14
Skrevet

Ryddet for krenkende innlegg. 

Ninab82, mod

Skrevet

Nå er det en ny runde med «da jeg var tykkere ble jeg hyllet, men da hadde jeg det ikke bra! Nå er jeg tynnere og mer trent, men nå får jeg høre at...» dvs den samme regla som bare endres litt etter om hun har gått opp eller ned i vekt. 

Man kan jo bare du det enkelt; noen som er så sykelig opphengt i kropp og utseende - og som må påpeke alt og endre det meste - ER ikke noe bra forbilde, uansett hva vekta viser eller hvilken klesstørrelse hun passer.

• Liker 24
Gjest Anna Nas
Skrevet (endret)
På 8.5.2019 den 7.17, CecilieX skrev:

https://www.nrk.no/kultur/forbrukartilsynet-reagerer-pa-marknadsforing-av-kosmetiske-behandlingar-1.14481647

Dette hadde jeg ikke fått med meg. Sophie Elise er en av bloggerne som Forbrukertilsynet har kritisert for markedsføring av kosmetiske behandlinger. 

«Eger Skinclinic har fjernet all reklame de har hatt i samarbeid med Sophie Elise som er i den juridiske gråsona»

Håper dette betyr at bransjen nå innser at de er yrkesutøvere som må forholde seg til lovverk og regler. De har jo hittil hevdet å være unge jenter som ikke er gamle nok til å ta ansvar for noe som helst. 

Det er flere som reagerer:

https://sykepleien.no/2019/05/usikkerhet-og-frykt-i-hudpleiebransjen-etter-botox-vedtak

Det er åpenbart at skremmende mange leger og kosmetiske sykepleiere gir blanke f i at de først og fremst er autorisert helsepersonell, med ansvaret som følger med. Grådigheten har jo tatt helt overhånd. Å bruke influencere til å påvirke selv de veldig unge følgene av sosiale medier til å fikse på utseendet sitt er lavmål. 

SE og mange andre influenceres evne til etisk refleksjon rundt utseendet sitt og hvordan de bruker det for å tjene millionene sine er det vel for sent å gjøre noe med, så her må helsepersonellet selv skjerpe seg kraftig, i tillegg til at myndigheter må sette inn større ressurser på å holde kontroll.

Endret av Anna Nas
Gjest no. 72
Skrevet

Syns der er veldig spesielt å reklamere for kosttilskudd som liksom skal hjelpe til bedre hud og hår, og gjøre det iført løshår og zome inn på en rumpe som er operert. 

Skrevet

Synes det er tullete at hun reklamerer for hårpiller når hun bruker løshår eller parykk 🤦‍♀️

• Liker 24
Gjest no. 72
Skrevet

Stjålet bildet også gitt. Har ikke vært innom insta hennes på en stund så bladde meg nedover, og kom over et innlegg hvor hun ber om reisetips til Italia. Åpenbart ikke hennes bilde ettersom hun selv bare har vært der en gang, og at boka er på italiensk som tullekontoen Eirk Jensen så fint kommenterer. 

Gjest nicecar
Skrevet
48 minutter siden, smalls skrev:

Synes det er tullete at hun reklamerer for hårpiller når hun bruker løshår eller parykk 🤦‍♀️

Lurer på hvilken idiot det er som biter på de dårlige markedsføringstriksene hennes.

Gjest nicecar
Skrevet

Når hun reklamerer for vegansk frozen yoghurt og benytter muligheten til å sleike i seg isen fremfor å bruke en skje som folk flest..😑 

Skrevet (endret)
1 hour ago, nicecar said:

Når hun reklamerer for vegansk frozen yoghurt og benytter muligheten til å sleike i seg isen fremfor å bruke en skje som folk flest..😑 

Det var ikke sexy, som hun helt sikkert gikk for, det var cringe.. 

Endret av ReinaSiete
  • Liker 21
Gjest nicecar
Skrevet
3 minutter siden, ReinaSiete skrev:

Det var ikke sexy, som hun helt sikkert gikk for, det var cringe.. 

Enig! Hun gjør seg til og prøver desperat å se så sexy ut som mulig ved å heve bryna så mye hun kan. Når man ser henne i virkeligheten så ser hun ikke det spor ut som hun gjør på bildene. Det er som to forskjellige personer.

Skrevet

99% av kommentarene på det siste innlegget til SE er negative til all dritten hun reklamerer for! 

• Liker 21
Gjest BethD
Skrevet

Syns det var jævlig lol at hun la ut et innlegg om skog og ødeleggelsene av den (eller hva det var) også i neste snap så reklamerte hun for boken sin 😂

Skrevet
On 5/5/2019 at 12:23 AM, Kakemiriam said:

Hun har gjort bra valg mtp kjæreste. Han alene har gitt meg et bedre syn på sophie

Men, hva sier forholdet om ham... 

• Liker 18
Gjest Kjærlighetsbarn98
Skrevet
7 timer siden, BethD skrev:

Syns det var jævlig lol at hun la ut et innlegg om skog og ødeleggelsene av den (eller hva det var) også i neste snap så reklamerte hun for boken sin 😂

Hvilken bok?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...