Xstrella Skrevet 7. januar #48961 Skrevet 7. januar Missy1 skrev (Akkurat nå): Og til tross for dette er hun SÅ sliten og småbarnstiden er SÅ hektisk for henne stakkars Er ikke hun mer borte enn sammen med barnet? 12 2
Missy1 Skrevet 7. januar #48962 Skrevet 7. januar Xstrella skrev (5 minutter siden): Er ikke hun mer borte enn sammen med barnet? Jo, men de få timene hun er sammen med sønnen og nannyen er veldig krevende. Får såvidt tid til å se seg selv i speilet 15 4
Era Vulgaris Skrevet 7. januar #48963 Skrevet 7. januar Missy1 skrev (49 minutter siden): Jo, men de få timene hun er sammen med sønnen og nannyen er veldig krevende. Får såvidt tid til å se seg selv i speilet Hun har selvsagt ekstremt lav tålegrense når det kommer til å ha ansvar for noe annet enn å pleie seg selv. Hun maktet ikke engang å ha en liten hund fordi den bjeffet når hun skulle skrive, så den satte hun bort. Og det var jo ikke det eneste dyret hun anskaffet og satte vekk. Det var ganske mange i denne tråden som forutså hvordan hun kom til å håndtere morsrollen, og dessverre fikk vi rett. 17 14
Sinccis Skrevet 9. januar #48964 Skrevet 9. januar Har hun sagt at hun ikke har noe rumpeimplantater nå? Eller bare at hun har fjernet implantatene? Fordi man må jo fjerne implantater for å få satt inn nye, så hvis hun bare har sagt at hun har fjernet rumpeimplantatene så er det vel ikke løgn i hennes øyne 😅 11 1
velociraptor Skrevet 9. januar #48965 Skrevet 9. januar Palmemor skrev (På 7.1.2026 den 16.49): Du sier det jo selv. Isolert sett er det ingenting i veien for det. Men det er totalen som blir helt absurd. «Nå har jeg endelig fått meg en hobby». Flott det. Du har 1000 andre hobbyer. Når har du tenkt å være mamma? Nettopp. Litt som når barnevernet og foreldrene påstår at det er fordi ungene hadde hull på kneet på buksene sine. Mens poenget var totalen med lite og dårlig mat, skittent hus der det ligger hundeavføring på gulvene og det er mugg i matrestene på kjøkkenet, ustelt hår, dårlig personlig hygiene, råtne tenner pga manglende tannstell, aldri matpakke, ikke klær etter vær, for små eller alt for store sko, og hullete skitne klær i feil størrelse. Xstrella skrev (På 7.1.2026 den 18.56): Er ikke hun mer borte enn sammen med barnet? Det er vel dessverre de fleste foreldre - 8 timer i barnehage av døgnets kanskje 12 våkne timer…? Men hun velger da i tillegg å være borte og ha barnevakter store deler av den siste tiden også. 12 3
Justlooking Skrevet 9. januar #48966 Skrevet 9. januar https://www.nrk.no/nyheter/mattilsynet_-sophie-elise-solspray-bryter-loven-1.17720808 Solsprayen bryter loven. 5 4
CeXNS Skrevet 9. januar #48967 Skrevet 9. januar (endret) Justlooking skrev (1 time siden): https://www.nrk.no/nyheter/mattilsynet_-sophie-elise-solspray-bryter-loven-1.17720808 Solsprayen bryter loven. https://www.tv2.no/underholdning/sophie-elise-produkt-bryter-loven-krever-omfattende-endringer/18439275/ SE har jo frontet dette som sitt produkt og med en stor hånd på utviklingen. Men denne artikkelen forteller jo sannheten; dette er et produkt som hun kun har satt navnet på. Løgnaktig markedsføring for å kapitalisere på tilliten følgerne har til henne. «Nå som vedtaket er fattet, sier Sofie Oraug-Rygh i Jordanes følgende til TV 2: – Vi er trygge på produktet. Teknologien som ligger bak, finnes i produkter til salgs i andre markeder i Europa. Men vi i retter oss selvfølgelig etter Mattilsynets beslutning og vil ha merket om produktet innen fristen» Det er jo farlig å hevde at produktet beskytter mer enn det egentlig gjør. Vi nordmenn er i verdenstoppen når det gjelder hudkreft. Influencer-moral på bunn-nivå. Håper folk får opp øynene snart. Endret 9. januar av CeXNS La til lenke 11 7
hotfudge Skrevet 10. januar #48968 Skrevet 10. januar Cami9 skrev (På 4.1.2026 den 17.03): Takk gud for at jeg aldri har gjort noe med hofter eller ræv, for dette er ILLE?!! 😲 Jeg ser også sånn ut i den posisjonen, uten å ha operert.. Ser ikke problemet? 5 2
Palmemor Skrevet 10. januar #48969 Skrevet 10. januar hotfudge skrev (4 timer siden): Jeg ser også sånn ut i den posisjonen, uten å ha operert.. Ser ikke problemet? Jeg og. Men jeg har veid 140 kilo og veier nå 85, så det er overskuddsfett som tyter ut. Hu er sylslank og bør jo ikke ha noe overskudd av noe 18 1
hotfudge Skrevet 10. januar #48970 Skrevet 10. januar Palmemor skrev (19 minutter siden): Jeg og. Men jeg har veid 140 kilo og veier nå 85, så det er overskuddsfett som tyter ut. Hu er sylslank og bør jo ikke ha noe overskudd av noe Rart med det, men kropper er veldig forskjellig. Hva som er "normalt" og ikke burde ikke sammenlignes. Denne tråden handler om å normalisere seg selv og være bedre enn henne, mens hun aldri vil bli bra nok fordi hun har operert seg. Må være slitsomt å analysere og rakke så mye ned på ett annet menneske. 1 2
Era Vulgaris Skrevet 10. januar #48971 Skrevet 10. januar hotfudge skrev (Akkurat nå): Rart med det, men kropper er veldig forskjellig. Hva som er "normalt" og ikke burde ikke sammenlignes. Denne tråden handler om å normalisere seg selv og være bedre enn henne, mens hun aldri vil bli bra nok fordi hun har operert seg. Må være slitsomt å analysere og rakke så mye ned på ett annet menneske. Det påpekes hvorfor hun er en farlig og usunn influenser, og handler overhodet ikke om hennes naturlige utseende. Som vi for øvrig ikke har sett på over 10 år. 7 15
Palmemor Skrevet 10. januar #48972 Skrevet 10. januar hotfudge skrev (10 minutter siden): Rart med det, men kropper er veldig forskjellig. Hva som er "normalt" og ikke burde ikke sammenlignes. Denne tråden handler om å normalisere seg selv og være bedre enn henne, mens hun aldri vil bli bra nok fordi hun har operert seg. Må være slitsomt å analysere og rakke så mye ned på ett annet menneske. Poenget er vel at hun lyver om utseende og operasjoner. Hadde hun sett sånn ut fra naturens side hadde jo ingen brydd seg. Ingen som opererer seg så mye er gode forbilder. Og i tillegg lyver om det sånn at de får usikre unge jenter til å føle seg mindre? Men vi som analyserer er dårlige mennesker…? Okey 12 13
hotfudge Skrevet 10. januar #48973 Skrevet 10. januar Era Vulgaris skrev (35 minutter siden): Det påpekes hvorfor hun er en farlig og usunn influenser, og handler overhodet ikke om hennes naturlige utseende. Som vi for øvrig ikke har sett på over 10 år. Det å påpeke hvordan kroppen hennes når hun står å danser ballett, er å diskutere hva som er en farlig og usunn influenser? Palmemor skrev (26 minutter siden): Poenget er vel at hun lyver om utseende og operasjoner. Hadde hun sett sånn ut fra naturens side hadde jo ingen brydd seg. Ingen som opererer seg så mye er gode forbilder. Og i tillegg lyver om det sånn at de får usikre unge jenter til å føle seg mindre? Men vi som analyserer er dårlige mennesker…? Okey Du må gjerne sitere hvor jeg skrev at dere er dårlige mennesker. Poenget mitt er: Hvis man skal diskutere en person, diskuter saklig - ikke vær unødvendig ufine fordi hun er operert. Det gir lite grunnlag og ser bare dumt ut. Skjønner godt det kan være vanskelig å se at noen som går inn her ikke fortsetter å fyre på bålet. Det er vel det man ønsker når man går inn her. Få medhold for sine stygge kommentarer om utseendet hennes. 3
Era Vulgaris Skrevet 10. januar #48974 Skrevet 10. januar hotfudge skrev (Akkurat nå): Det å påpeke hvordan kroppen hennes når hun står å danser ballett, er å diskutere hva som er en farlig og usunn influenser? Du må gjerne sitere hvor jeg skrev at dere er dårlige mennesker. Poenget mitt er: Hvis man skal diskutere en person, diskuter saklig - ikke vær unødvendig ufine fordi hun er operert. Det gir lite grunnlag og ser bare dumt ut. Skjønner godt det kan være vanskelig å se at noen som går inn her ikke fortsetter å fyre på bålet. Det er vel det man ønsker når man går inn her. Få medhold for sine stygge kommentarer om utseendet hennes. Hun lyver om å ha fjernet implantater, det er hele poenget. Det er helt meningsløst, hvorfor ikke bare la være å si noe om det overhodet? Nei, det gir jo ikke oppmerksomhet og penger i kassa. Og ja, hun er et farlig og ekstremt usunt «forbilde». 11 16
Palmemor Skrevet 10. januar #48975 Skrevet 10. januar hotfudge skrev (1 minutt siden): Det å påpeke hvordan kroppen hennes når hun står å danser ballett, er å diskutere hva som er en farlig og usunn influenser? Du må gjerne sitere hvor jeg skrev at dere er dårlige mennesker. Poenget mitt er: Hvis man skal diskutere en person, diskuter saklig - ikke vær unødvendig ufine fordi hun er operert. Det gir lite grunnlag og ser bare dumt ut. Skjønner godt det kan være vanskelig å se at noen som går inn her ikke fortsetter å fyre på bålet. Det er vel det man ønsker når man går inn her. Få medhold for sine stygge kommentarer om utseendet hennes. Jeg antok du mente det, slik du antyder at andre rakker ned på for å føle seg bedre, eller antar at man ønsker å fyre ett bål Dama er ett skummelt forbilde. Hun lyver om operasjoner og fremstiller seg naturlig. Hun er en flott dame med en flott kropp - naturlig. Det hun har gjort med kroppen sin er ikke pent. 9 5
Frisk Frosk Skrevet 10. januar #48976 Skrevet 10. januar hotfudge skrev (7 minutter siden): Rart med det, men kropper er veldig forskjellig. Hva som er "normalt" og ikke burde ikke sammenlignes. Denne tråden handler om å normalisere seg selv og være bedre enn henne, mens hun aldri vil bli bra nok fordi hun har operert seg. Må være slitsomt å analysere og rakke så mye ned på ett annet menneske. Mitt engasjement i et par-tre influensertråder handler ingenting om meg selv å gjøre. For min del handler det utelukkende om det faktum at farlige influensere påvirker barn, ungdom og voksen på en måte som er helsefarlig. Farlig for psykisk helse, farlig for fysisk helse. Og det helsefarlige, kyniske innholdet som influenserne skaper kun for å tjene grovt og få oppmerksomhet selv, det fremstilles i tillegg ofte som "normalt" (siden du er opptatt av normalt), det fremstilles ofte også som sunn helse osv. Faktum er at Sofie Steen Isachsen har operert inn implantater både i hofter og sete. Hun påstår at hun fjernet de i setet, men bilder tyder på at hun bare har lagt inn noen mindre i setet. Uansett er faktum at Sophie Elise AS aldri har påstått at SSI har fjernet implantater i hoftene - og det er jo det som vises så godt her. Altså ikke noe som er "normalt", men noe vi vet er falskt og ikke har noe med helse å gjøre. Denne ballettinteressen går uansett bare rett inn i et av hennes utallige forsøk på imageendring, som hun har holdt på med i årevis. Hun har fått massiv - berettiget! - kritikk siste tre årene. Den berettige kritikken kom fordi hun kjørte eget omdømme totalt i grøfta. Hennes rebranding til "mammainfluenser" gir heller ikke den store inntjeningen hun nok hadde håpet på, samtidig som utgiftene hennes må ha økt enormt (selv om jeg antar at hun også skriver av utgifter til lønn for dag- og nattnannyer fordi hun ofte har brukt dette/disse som innhold på sine firmakanaler, mao, også de som tar seg av hennes barn er en del av hennes inntjening..). Sophie Elise AS forsøkte gjennom svangerskapet å veksle mellom Madonna- og... et slags merkelig Lolita-image. Etter fødsel forsøkte hun seg på det sammen, men skled raskt inn i seksualiseringen av seg selv. Hennes forsøk på å fremstille seg som mer "voksen" ble omtrent avsluttet før de begynte. Den kyniske utnyttelsen og eksponeringen av barnet får stadig mer kritikk. Plastklærne hun påstod var så bra har tilsynelatende heller ingen stor interesse blant folk, fordi de linkes til hennes sykelige og usunne kroppsfokus blandet med seksualisering av henne selv og barnets barnepasser. Så Sophie Elise AS forsøker atter en gang å endre image, og akkurat nå gjøres det på samme måte som SSI alltid gjør det, ved å finne en ny måte hun kan posere på seksualiserende måter. For all del, kan godt hende hun liker balletttreningen sin, men man ser tydelig av det hun legger ut at dette først og fremst bare er nok et forsøk på å finne en uskyldig, akseptabel måte hun som 31 år gammel mor kan fremstille enda et Lolita-image, nå under dekke at "ballett", som jo regnes å være mer voksent og klassisk. Men voksent og klassisk, det viser bedriftseier Sofie Steen Isachsen at hun ikke ønsker å vise frem. Hun ønsker oppmerksomhet for kroppen, hun ønsker å fortsette å bygge et image som seksualiserer henne, og hun forsøker også å gjøre det for å presentere dette plastklær-merket som mer enn noe annet fremstiller SSI selv som en lite troverdig Lolita. I disse "ballett"-innleggene hennes ser man også at fokuset ikke ligger på ballett, det ligger på seksualisering av henne, å dra tilskuerens øyne til hennes kropp, og det brukes virkemidler både med valg av klær og "poseringer" som har lite med ballett å gjøre. Det handler ikke om at hun er helt ferskt i å trene ballett, hun avslører med bildene (vinkling, klær, poseringer, minespill osv.) at fokuset som alltid er på å seksualisere henne selv og fremheve de delene av henne selv som er ihjeloperert, under dekke av at dette er en "normal" kropp - noe den langt fra er. Du har all rett til å mene at kritikken er for mye. Men det som refereres er dessverre bare faktum ut fra hva Sofie Steen Isachsen selv gjennom Sophie Elise AS i årevis har vist og fortsetter å vise. Avataren Sophie Elise er fremdeles en av de farligste influenserne vi har her i landet, selv om hun tjener mindre nå enn før. Det som gjør henne enda farligere nå er hennes normalisering av helseskadelige og risikofylte, helt unødvendige kosmetiske endringer av kroppen etter svangerskap og fødsel, og ikke minst, det at hun normaliserer å kynisk utnytte småbarn for egen økonomiske vinning og på den måten sette eget barn i stor risiko for å bli utnyttet på det mørke nettet og bli utsatt for identitetstyveri (og det er de "snillere" bakdelene av barneeksponering...). Gjennom min jobb har jeg møtt flere unge som sliter ekstremt, nettopp pga. slike som "Sophie Elise", som på ingen måte er en uskyldig, normal ungjente, som hun alltid har forsøkt å selge seg som. Sofie Steen Isachsen som omtales med sitt firmanavn Sophie Elise er en av de største kynikerne i måten hun opererer på, som hun også har innrømmet selv at hun er. Dessverre blir både barn, unge og voksne påvirket på en helsefarlig måte av dette. Så mitt engasjement er å bidra til å vise hvordan slike kyniske bedriftseiere som så mange influensere i realiteten er. Bedriftseiere som altfor ofte bevisst, bryter norsk lov uten at det i realiteten får noen følger for dem. Norske politikere er 10-15 år utdatert i måten de fremdeles ser på influensere som "ufarlige rosabloggere". Norske politikere forsømmer sin plikt til å beskytte norske barn, unge og voksne som skades av innholdet influenserne helt bevisst legger ut og har som forretningsstrategier. Lovgivning som faktisk beskytter barn MÅ på plass, og det må skje NÅ. Lovbrudd som influensere som Sofie Steen Isachsen, Sophie Elise, begår må faktisk straffes, og må straffes så hardt at de ikke lenger er lønnsomt for influenserne å systematisk bryte norsk lov. Lovgivningen må også bli så tydelig at også aktører som samarbeider om disse lovbruddene influenserne begår for å annonsere også får så store bøter at det ikke vil være attraktivt lenger å velge lovbrytende influensere. Dette er litt om mitt engasjement i denne og en-to andre influensertråder. Det handler ingenting om meg selv å gjøre. Det handler om bekymring for de skadene influensere påfører andre. Det handler om bekymring for det faktum at influenserbarn i dag i realiteten er helt rettsløse fordi norske myndigheter nekter å beskytte disse barna slik barna har rett på. Det handler om det som er en milliardindustri, og "bakmennene" som er alle de som tjener på å bruke kyniske og lovbrytende influensere, og at også disse slipper unna det som gang på gang viser seg å være bevisste og systematiske lovbrudd. Det handler om å ønske en tryggere oppvekst både for influenserbarn og andre barn, unge og voksne som i dag blir skadet av influenserinnhold. 16 1 20
Missy1 Skrevet 11. januar #48977 Skrevet 11. januar Sofie skal utrede seg for ADHD, dette gjør hun privat og bruker rundt 30k på utredningen. merkelig at hun skulle ha behov for det. Hun har jo påstått tidligere at hun allerede har diagnosen. Det vet jeg for jeg kan huske jeg sendte henne melding og oppfordret henne til å snakke mer om ADHD for å hjelpe andre unge jenter (hun svarte aldri) 10 7
Palmemor Skrevet 11. januar #48978 Skrevet 11. januar Toleransen er liten der og ser jeg, når den største utfordringa er å ikke rekke det man har planlagt. Eller sminke seg da, som hun skulle… blir helt matt 8 1
Sinccis Skrevet 11. januar #48979 Skrevet 11. januar Okei hvis denne rumpa er uten implantater, så skal jeg spise hatten min. Screenshots fra video fra snapstory i dag. I tillegg forteller hun om planlagt ny operasjon av puppene, da hun ikke er fornøyd med implantatene nå likevel. Så det tok jo ikke lang tid med litt mindre pupper allikevel. 7 10
Palmemor Skrevet 11. januar #48980 Skrevet 11. januar Sinccis skrev (4 minutter siden): Okei hvis denne rumpa er uten implantater, så skal jeg spise hatten min. Screenshots fra video fra snapstory i dag. I tillegg forteller hun om planlagt ny operasjon av puppene, da hun ikke er fornøyd med implantatene nå likevel. Så det tok jo ikke lang tid med litt mindre pupper allikevel. Hun sier hun fortsatt har fett der. Men jeg tror nok hun bare har bytta implantat… 10 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå