Kaisamaia Skrevet 25. april #40421 Del Skrevet 25. april Sleep coach og nanny om natta? Har hun sagt det? Føler jeg har fulgt med bra siste måneden, men jeg har bare fått med meg at hun skal ha nanny kanskje 2 dager i uka fra sånn kl. 8 - kl. 16? 🤷♀️😊 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apekatten Skrevet 25. april #40422 Del Skrevet 25. april Kaisamaia skrev (9 minutter siden): Sleep coach og nanny om natta? Har hun sagt det? Føler jeg har fulgt med bra siste måneden, men jeg har bare fått med meg at hun skal ha nanny kanskje 2 dager i uka fra sånn kl. 8 - kl. 16? 🤷♀️😊 Ja, hun har sagt at hun har bestilt sleep coach. Det er en stund siden hun snakket om det, tror ikke hun var så langt på vei da hun sa det, hvis jeg husker riktig. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hopeful Skrevet 25. april #40423 Del Skrevet 25. april Sleep coach? Hva vil de si til en baby? En som tar vare på babyen når den våkner på natta? Skal lære baby å sove? Nå fremstiller jeg meg sikkert som en idiot. Men er nok ikke av de som hverken har råd eller ønske om noe slikt. Så aldri hørt om det før 😅 7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruR Skrevet 25. april #40424 Del Skrevet 25. april Sinccis skrev (3 timer siden): Babyen skal få sleep coach. Selvfølgelig . Coache en baby til å sove . Jepp . 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoftKitty Skrevet 25. april #40425 Del Skrevet 25. april Det er en mange som selger "søvnkurs" og generelt promoterer seg som søvneksperter på baby og barn. Det er jo ikke beregnet på nyfødte da men litt eldre babyer og små barn. Ofte er det bare forskjellige varianter av "snill" gråtekur de lærer bort sånn jeg har forstått det da, eller bare veiledning om søvnhygiene, trøstetrappa og slike ting. Men uannsett det er OT, jeg vil tro det er noe sånt hun har hatt kontakt med. Det er vel foreldrene som skal "coaches" ikke babyen 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EmVeeJee Skrevet 25. april #40426 Del Skrevet 25. april Amatariel skrev (5 timer siden): Så bra det er mulig etter behovene. Men ingen tvil om at at det er forskjellig fra person til person. Da jeg ringte føden og jeg var over termin og lurte på om min fødsel var i gang og om en sjekk kunne være lurt, så drooo føden veldig på det og mente jeg kunne være hjemme litt lenger. Jeg måtte nesten trygle om å komme inn, så til slutt sa de ja. Viste seg at jeg hadde 10 cm åpning da jeg kom, og babyen ble nesten født i gangen Fødselen min var ikke i gang, langt ifra. Jeg var i uke 37 eller 38 og holdt på å omkomme av søvnmangel, nedpress, kynnere, bekkenløsning og fåglarna vet. Var på randen til sammenbrudd med 2 barn til som var hjemme som jeg ikke klarte ta meg av så jo, det var en veldig nødvendighet! Lå på barsel og de sa at hvis det ble fult så ble jeg flyttet, ikke noe problem 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xmasclovn Skrevet 25. april #40427 Del Skrevet 25. april Det er ganske sykt at det, med så mange korridorpasienter på sykehusene, skal være mulig å bli innlagt og få et rom «for å sove»… 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*blueberry* Skrevet 25. april #40428 Del Skrevet 25. april Xmasclovn skrev (51 minutter siden): Det er ganske sykt at det, med så mange korridorpasienter på sykehusene, skal være mulig å bli innlagt og få et rom «for å sove»… Det er ikke så veldig sykt. Har man slitt med søvnproblemer av ulike grunner og er nærme termin vet sykehusene at man trenger hvile for en minst mulig komplisert fødsel. Det er ikke så uvanlig å få en natt på sykehus pga dette. Er det kapasitet på KK kan det være mulig, du kan ikke putte en pasient tilhørende en annen del av sykehuset der uansett. 15 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xmasclovn Skrevet 25. april #40429 Del Skrevet 25. april *blueberry* skrev (15 minutter siden): Det er ikke så veldig sykt. Har man slitt med søvnproblemer av ulike grunner og er nærme termin vet sykehusene at man trenger hvile for en minst mulig komplisert fødsel. Det er ikke så uvanlig å få en natt på sykehus pga dette. Er det kapasitet på KK kan det være mulig, du kan ikke putte en pasient tilhørende en annen del av sykehuset der uansett. Det må finnes andre løsninger for å hvile eller sove uten å bruke sykehus og ressursene der. Er virkelig en fødestue med skrikende fødende vegg i vegg et sted for hvile? I så fall hvorfor kan ikke andre pasienter benytte rom der istedet for å ligge bak en skjerm i korridoren? 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enkelt&Komplisert Skrevet 25. april #40430 Del Skrevet 25. april Xmasclovn skrev (13 minutter siden): Det må finnes andre løsninger for å hvile eller sove uten å bruke sykehus og ressursene der. Er virkelig en fødestue med skrikende fødende vegg i vegg et sted for hvile? I så fall hvorfor kan ikke andre pasienter benytte rom der istedet for å ligge bak en skjerm i korridoren? Fordi gravide tilhører føde-barselavdelingen, det gjør ikke pasienter som ikke venter barn. Det er utrolig viktig at gravide får hvile dagene før termin, så er bra dette prioriteres slik at flest mulig får en ukomplisert fødsel. Det vanligste er å ikke overnatte der, bare dra å få sovemedisiner/morfin og så dra hjem å sove. 15 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Huttetutt Skrevet 25. april #40431 Del Skrevet 25. april Enkelt&Komplisert skrev (8 minutter siden): Fordi gravide tilhører føde-barselavdelingen, det gjør ikke pasienter som ikke venter barn. Det er utrolig viktig at gravide får hvile dagene før termin, så er bra dette prioriteres slik at flest mulig får en ukomplisert fødsel. Det vanligste er å ikke overnatte der, bare dra å få sovemedisiner/morfin og så dra hjem å sove. Sovemedisin og morfin til gravide??!? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xmasclovn Skrevet 25. april #40432 Del Skrevet 25. april Enkelt&Komplisert skrev (22 minutter siden): Fordi gravide tilhører føde-barselavdelingen, det gjør ikke pasienter som ikke venter barn. Det er utrolig viktig at gravide får hvile dagene før termin, så er bra dette prioriteres slik at flest mulig får en ukomplisert fødsel. Det vanligste er å ikke overnatte der, bare dra å få sovemedisiner/morfin og så dra hjem å sove. Det er ikke uvanlig at pasienter ligger på andre avdelinger enn den de tilhører når det er plassmangel, så hvorfor ikke? Gravide kan få hvile andre steder også, uten å belaste helsevesenet. Dette blir vi nok ikke enige om uansett. Men morfin til gravide for å få sove, høres enda sykere enn å få et rom. Er du seriøs? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bjerka Skrevet 25. april #40433 Del Skrevet 25. april Jeg ser for meg en nysminka Sophie Elise med en ettåring ved middagsbordet; som ikke har lært å spise selv enda og klæsjer mat overalt og kaster bollen på gulvet 😂 Og med en toåring som har fått omgangssyke i stua 🙈 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lorieen Skrevet 25. april #40434 Del Skrevet 25. april Bjerka skrev (1 time siden): Jeg ser for meg en nysminka Sophie Elise med en ettåring ved middagsbordet; som ikke har lært å spise selv enda og klæsjer mat overalt og kaster bollen på gulvet 😂 Og med en toåring som har fått omgangssyke i stua 🙈 Jeg lo høyt da hun pakket sheet mask og hårkur i fødebagen! 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enkelt&Komplisert Skrevet 25. april #40435 Del Skrevet 25. april Huttetutt skrev (1 time siden): Sovemedisin og morfin til gravide??!? Ja, stemmer det 6 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enkelt&Komplisert Skrevet 25. april #40436 Del Skrevet 25. april Xmasclovn skrev (1 time siden): Det er ikke uvanlig at pasienter ligger på andre avdelinger enn den de tilhører når det er plassmangel, så hvorfor ikke? Gravide kan få hvile andre steder også, uten å belaste helsevesenet. Dette blir vi nok ikke enige om uansett. Men morfin til gravide for å få sove, høres enda sykere enn å få et rom. Er du seriøs? Helt serriøs ja 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pidla Skrevet 25. april #40437 Del Skrevet 25. april Xmasclovn skrev (4 timer siden): Det er ganske sykt at det, med så mange korridorpasienter på sykehusene, skal være mulig å bli innlagt og få et rom «for å sove»… Ja, om det bare fantes rom med senger og mer stillhet et annet sted 🤔 føler det begynner på H... 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*blueberry* Skrevet 25. april #40438 Del Skrevet 25. april Xmasclovn skrev (2 timer siden): Det er ikke uvanlig at pasienter ligger på andre avdelinger enn den de tilhører når det er plassmangel, så hvorfor ikke? Gravide kan få hvile andre steder også, uten å belaste helsevesenet. Dette blir vi nok ikke enige om uansett. Men morfin til gravide for å få sove, høres enda sykere enn å få et rom. Er du seriøs? Ja, på sykehuset kan du få en liten sovedose inkludert morfin (fått det selv). Da er det også greit å være der over natten når man er gravid og nærme termin. 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fame Skrevet 25. april #40439 Del Skrevet 25. april Huttetutt skrev (3 timer siden): Sovemedisin og morfin til gravide??!? Jeg fikk det par dager før fødsel. Helt vanlig. Det var oxynorm da, ikke morfin 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Era Vulgaris Skrevet 25. april #40440 Del Skrevet 25. april Enkelt&Komplisert skrev (3 timer siden): Fordi gravide tilhører føde-barselavdelingen, det gjør ikke pasienter som ikke venter barn. Det er utrolig viktig at gravide får hvile dagene før termin, så er bra dette prioriteres slik at flest mulig får en ukomplisert fødsel. Det vanligste er å ikke overnatte der, bare dra å få sovemedisiner/morfin og så dra hjem å sove. Jeg kan forstå det hvis man har barn fra før og ikke fikser det hjemme. Men SE har kun seg selv å dulle med i fred og ro hjemme, så å ligge på sykehus for å sove, er helt fjernt. Hvis hun hadde vært så utslitt, hadde hun vel ikke snappet, trent, gått til frisør m.m. Alt for å gjøre seg interessant og spesiell. 18 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå