Gå til innhold

Sophie Elise


Gjest Klaveret

Anbefalte innlegg

Noomie skrev (13 minutter siden):

Det tenkte jeg også først. Men Henry er ikke et norsk navn som hun påstår at hun har valgt. 

Et kort og raskt søk på diverse navn på H.
Informasjonen vi har er et godt norsk navn som funker på engelsk. 

Henry har engelsk opprinnelse. Henrik er den norske varianten som du sier.  
Herman, Hans, Henning, Helmer, Hugo, Hilmar er tysk. 

Nordisk/Norsk/Norrøn navn:
Håkon, Hauk, Halvar, Harald, Helge, Heine, Hjalmar, Håvard, Hallgeir, Hårek, 

 

Men det kommer an på hva hun legger i ordet norsk navn. De norske navnene du ramser opp er ikke enkle å bruke internasjonalt. Navnet er ikke viktig for min del, bare morsomt å spekulere og gjette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noomie skrev (15 minutter siden):

Det tenkte jeg også først. Men Henry er ikke et norsk navn som hun påstår at hun har valgt. 

Et kort og raskt søk på diverse navn på H.
Informasjonen vi har er et godt norsk navn som funker på engelsk. 

Henry har engelsk opprinnelse. Henrik er den norske varianten som du sier.  
Herman, Hans, Henning, Helmer, Hugo, Hilmar er tysk. 

Nordisk/Norsk/Norrøn navn:
Håkon, Hauk, Halvar, Harald, Helge, Heine, Hjalmar, Håvard, Hallgeir, Hårek, 

 

Helt ärligt vi borde inte bry oss. Hon kommer att avslöja namnet och alla kommer att gå vidare. Hur intressant är detta egentligen? Ligger väl i människans natur att vilja veta hemligheter, men ett namn på en bebis är ändå egentligen inte SÅ spännande (enligt min mening då). Bara något Sophie håller på med för att man ska spekulera och prata om henne.

  • Liker 11
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spanky skrev (2 minutter siden):

Men det kommer an på hva hun legger i ordet norsk navn. De norske navnene du ramser opp er ikke enkle å bruke internasjonalt. Navnet er ikke viktig for min del, bare morsomt å spekulere og gjette.

Jeg vet, men å si mer enn det jeg sa blir bare slettet som spekulasjon og debatt. Selv om at hun selv har lagt opp til at folk skal gjette og spekulere rundt navnet. 

Personlig tror jeg på Hans, Henry eller Hugo. Selv om at ingen av de tre er tradisjonelle norske navn som hun selv påstår det er. Tror ikke hun ville ha valgt Hauk, men jeg synes det er et tøft navn. Ikke valgt det selv, men om jeg ble tvunget til å velge et navn på H så hadde det vært et reelt alternativ. 

 

winterchild skrev (1 minutt siden):

Helt ärligt vi borde inte bry oss. Hon kommer att avslöja namnet och alla kommer att gå vidare. Hur intressant är detta egentligen? Ligger väl i människans natur att vilja veta hemligheter, men ett namn på en bebis är ändå egentligen inte SÅ spännande (enligt min mening då). Bara något Sophie håller på med för att man ska spekulera och prata om henne.

Jeg synes navn generelt er spennende, uavhengig av hvem navnet tilhører. 

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AntiBullshit skrev (På 14.4.2024 den 12.23):

Tror nesten ikke det fins noen mer influensersk måte å omtale barnet sitt på enn «baby <forbokstav>». Eneste grunnen til at hun holder på sånn og ikke bare sier barnet eller babyen må jo være at hun aktivt ønsker og legger opp til spekulasjoner og oppmerksomhet rundt barnets navn - og folk biter på så det suser etter. Slutter ikke å overraske meg hvor mye folk kan engasjere seg i banale detaljer som navn på barnet, for hva har det egentlig å si for noen som helst hva SE velger å navngi barnet sitt? Ikke ser jeg underholdningsverdien i det heller

Tja. Vi (ikke influensere) vet også navnet vi skal ha på den lille i magen her, og vi har delt svært åpent hele veien gjennom IVF-prosess og graviditetstester. Vi sier likevel også bare forbokstaven til alle andre enn de aller nærmeste, rett og slett fordi vi synes det er koselig å dele navnet når vi annonserer at han er født. 😊

Kan for all del hende at SE sin grunn er at hun ønsker spekulasjoner, men det trenger altså ikke å være den eneste grunnen til at man ikke deler navn. 😊

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MariaIsabel skrev (18 minutter siden):

Tja. Vi (ikke influensere) vet også navnet vi skal ha på den lille i magen her, og vi har delt svært åpent hele veien gjennom IVF-prosess og graviditetstester. Vi sier likevel også bare forbokstaven til alle andre enn de aller nærmeste, rett og slett fordi vi synes det er koselig å dele navnet når vi annonserer at han er født. 😊

Kan for all del hende at SE sin grunn er at hun ønsker spekulasjoner, men det trenger altså ikke å være den eneste grunnen til at man ikke deler navn. 😊

Er det ikke vanskelig å velge navn før barnet er født?

Kylie Jenner gjorde det og ombestemte seg etter at barnet hadde fått navnet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tough cookie skrev (10 minutter siden):

Er det ikke vanskelig å velge navn før barnet er født?

Kylie Jenner gjorde det og ombestemte seg etter at barnet hadde fått navnet.

Nei, synes det er rart med de som ikke har bestemt navn før de er født 😀

  • Liker 12
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tough cookie skrev (14 minutter siden):

Er det ikke vanskelig å velge navn før barnet er født?

Kylie Jenner gjorde det og ombestemte seg etter at barnet hadde fått navnet.

Med min første, valgte vi dagen etter positiv test (hadde sterk følelse på kjønn, og det stemte) - det ble det navnet, og det er perfekt. ❤️

Denne gangen var både gutte- og jentenavn valgt ut 2 år før jeg ble gravid. Ser ingen grunn til at det ikke skulle bli riktig når ungen er født. Et navn er jo hva man gjør det til og hvilket forhold man har til det. 😊 Jeg synes det er helt naturlig å velge det på forhånd. Man begynner jo å få et forhold til barnet imens det fremdeles er i magen, og et navn gjør det mer personlig.

Endret av MariaIsabel
  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noomie skrev (5 timer siden):

Det tenkte jeg også først. Men Henry er ikke et norsk navn som hun påstår at hun har valgt. 

Et kort og raskt søk på diverse navn på H.
Informasjonen vi har er et godt norsk navn som funker på engelsk. 

Henry har engelsk opprinnelse. Henrik er den norske varianten som du sier.  
Herman, Hans, Henning, Helmer, Hugo, Hilmar er tysk. 

Nordisk/Norsk/Norrøn navn:
Håkon, Hauk, Halvar, Harald, Helge, Heine, Hjalmar, Håvard, Hallgeir, Hårek, 

 

Hun vet vel neppe at Hans og Herman ikke er norske navn. Det visste ikke jeg heller. Tipper Hugo eller Herman.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

idk_ skrev (10 minutter siden):

Hun vet vel neppe at Hans og Herman ikke er norske navn. Det visste ikke jeg heller. Tipper Hugo eller Herman.

Hans er jo en kortform av Johannes og er masse brukt i tyskspråklige land. 

Jeg tipper også Hugo. Fint og internasjonalt. 

Endret av Bjerka
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tough cookie skrev (3 timer siden):

Er det ikke vanskelig å velge navn før barnet er født?

Kylie Jenner gjorde det og ombestemte seg etter at barnet hadde fått navnet.

Å, gjorde Kylie Jenner det? Men da er det nok det som gjelder for alle.

  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noomie skrev (17 timer siden):

Jeg vet, men å si mer enn det jeg sa blir bare slettet som spekulasjon og debatt. Selv om at hun selv har lagt opp til at folk skal gjette og spekulere rundt navnet. 

Personlig tror jeg på Hans, Henry eller Hugo. Selv om at ingen av de tre er tradisjonelle norske navn som hun selv påstår det er. Tror ikke hun ville ha valgt Hauk, men jeg synes det er et tøft navn. Ikke valgt det selv, men om jeg ble tvunget til å velge et navn på H så hadde det vært et reelt alternativ. 

 

Jeg synes navn generelt er spennende, uavhengig av hvem navnet tilhører. 

Jeg tror også det enten er Henry eller Hugo. Begge er kjempepopulære i utlandet nå, men Hugo er ikke like populært her som Henry så tenker Hugo er mer sannsynlig. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Margit777 skrev (12 timer siden):

Nei, synes det er rart med de som ikke har bestemt navn før de er født 😀

Rart? 😅

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pidla skrev (9 timer siden):

Å, gjorde Kylie Jenner det? Men da er det nok det som gjelder for alle.

Da jeg var gravid tenkte jeg på forskjellige navn, men to navn var med hele svangerskapet og det ene av de valgte vi til slutt, men da var barnet over en måned gammel.

Både jeg og barnefar var enig i at vi måtte bli kjent med det lille nurket først og se hvilken personlighet han hadde, før vi tok avgjørelsen.

En venninne av meg hadde bestemt seg for at barnet skulle hete Gabriel, men da gutten var fire måneder gammel syntes hun ikke at Gabriel passet lenger, så da ble det Oliver.

Endret av Tough cookie
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det blir nok Henry eller Herman. Hun har tidligere nevnt at det ikke er Henrik 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mao1 skrev (10 timer siden):

97 % sikker på Henning.

Tror du? Det navnet er jo litt gammeldags for tiden. Ikke så mange som kaller babyen det. Mest vanlig på 90 og 2000-tallet 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tough cookie skrev (1 time siden):

Da jeg var gravid tenkte jeg på forskjellige navn, men to navn var med hele svangerskapet og det ene av de valgte vi til slutt, men da var barnet over en måned gammel.

Både jeg og barnefar var enig i at vi måtte bli kjent med det lille nurket først og se hvilken personlighet han hadde, før vi tok avgjørelsen.

En venninne av meg hadde bestemt seg for at barnet skulle hete Gabriel, men da gutten var fire måneder gammel syntes hun ikke at Gabriel passet lenger, så da ble det Oliver.

Men så er ikke dette om deg eller venninen din,men om SE.

Folk gjør det forskjellig og det spiller da ingen rolle om man velger navn før eller etter fødsel,navn blir det uansett.

  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stavangebrud2012 skrev (1 time siden):

Tror du? Det navnet er jo litt gammeldags for tiden. Ikke så mange som kaller babyen det. Mest vanlig på 90 og 2000-tallet 

Jeg tviler på det er Henning. Kan ikke tenke meg at hun syns det er et fint navn og det er jo ikke et navn som passer internasjonalt heller.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...