Djerv2020 Skrevet 1. mars 2023 #35361 Skrevet 1. mars 2023 Anne907 skrev (2 timer siden): Jeg er også boomer, men jeg har hovedsakelig alltid syntes synd på Sophie Elise. Og det virkelige problemet her er at samfunnet vårt viser henne så stor interesse. Hun burde aldri vært fremhevet på den måten hun blir. Jeg sier ikke at hun ikke er noe verdt, men hun har jo psykiske problemer, så lavt selvbilde at det finnes åpenbart ikke grenser for hva hun er villig til å gjøre med seg selv for oppmerksomhet. Det eneste jeg har likt og respektert henne for er at hun alltid har vært opptatt av dyrevern og har hatt empati med dyr. Det synes jeg er en flott egenskap. Men også dette gikk til helvete da hun ble sammen med Isak og står og holder opp døde skogsfugler på insta. Da viste hun meg at en manns oppmerksomhet er viktigere enn dyresaken og at hun snur kappen etter vinden. Og at man kan bli millionær ved å ta bilder av en plastrumpe og legge ut på nettet, det sier ganske mye om samfunnet vårt, dessverre. Nå er hun snart 30 år, og jeg synes det er rart at hun ikke har blitt mer moden, jeg hører ikke så stor forskjell på henne nå, og da hun var 14. Alt dette !!! 👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻 4
Djerv2020 Skrevet 1. mars 2023 #35362 Skrevet 1. mars 2023 Bloom13 skrev (4 timer siden): SE har alltid vært problematisk, men etter hun var utro på tv og det ble slutt med Kasper føler jeg virkelig det bare har gått skikkelig nedover. Jeg brukte å følge henne for noen år siden, da hun og K var sammen og hun vlogget. Jeg likte når hun anbefalte bøker osv., men jeg fatter ikke hva som har skjedd med henne de siste par årene. Det er som å være vitne til et togkrasj. Enig. Og det forundrer meg ikke om det snart får fatale konsekvenser for henne. Det er begrenset hvor lenge man kan ekstremoperere seg, misbruke dop, drikke alkohol jevnlig og eksponere seg selv herfra til evigheten før det går galt…. 😩 9 1 3
Havnefogden Skrevet 1. mars 2023 #35363 Skrevet 1. mars 2023 I kveld har Se&Hør endelig publisert dette berømte intervjuet med Jan Thomas.Tilbakeblikk på hvordan hun har sett ut gjennom årene. Han har stylist-brillene på, så det er ikke så veldig dypt det graves. Hvis intervjuet er gjort etter dette IG-bildet, er det jo veldig spesielt at det ikke nevnes med ett ord. Hun skryter forresten av at hun endrer personlighet etter hvem hun er sammen med. Det synes hun er så kult... 15 2
Humas Skrevet 1. mars 2023 #35364 Skrevet 1. mars 2023 (endret) Det var kronikk i en avis i dag om at det ikke var bedre forbilder før heller, M Monroe, M Jackson, Elvis++ Men, det triste ved den sammenligningen.. De døde i selvmord og av dop/alkohol/piller. Så den sammenligningen var ikke heldig. Og man skal vel ikke glemme at de var hhv skuespiller og et par av verdens mest kjente pop og rock-artister. Endret 2. mars 2023 av Humas 14
Djerv2020 Skrevet 1. mars 2023 #35365 Skrevet 1. mars 2023 Humas skrev (20 minutter siden): Det var kronikk i en avis i dag om at det ikke var bedre forbilder før heller, M Monroe, M Jackson, Elvis++ Men, det triste ved den sammenligningen.. De døde i selvmord og av dop/alkohol/piller. Så den sammenligningen var veldig uheldig. SE kan ikke skylde på KG heller altså, dette har vært feil for henne helt siden hun begynte å blogge om problemene sine i 2011. Ref min kommentar over, blir jeg ikke overrasket om SE går i samme forspor…. 3
MyMichelle Skrevet 1. mars 2023 #35366 Skrevet 1. mars 2023 FruR skrev (2 timer siden): Mhm. Helt greit hvis hun mener det. Men hun trenger ikke si det offentlig og kanskje gi gutta et bilde av at de fleste jenter mener det samme som henne når det gjelder de tingene. Hvertfall ikke på en lisensfinansiert podkast. Enig i at hun ikke burde si noe. Faktisk så ble hun og Fetisha sine uttrykk der Fetisha sa «fette nørd» om kondomer og SE sa «æsj, nei», kalt prevensjonshaming. De måtte rette det opp i en senere episode. Sikkert etter ordre fra NRK. Jeg synes NRK burde fjernet det fra starten av! 9
MyMichelle Skrevet 1. mars 2023 #35367 Skrevet 1. mars 2023 (endret) Havnefogden skrev (34 minutter siden): I kveld har Se&Hør endelig publisert dette berømte intervjuet med Jan Thomas.Tilbakeblikk på hvordan hun har sett ut gjennom årene. Han har stylist-brillene på, så det er ikke så veldig dypt det graves. Hvis intervjuet er gjort etter dette IG-bildet, er det jo veldig spesielt at det ikke nevnes med ett ord. Hun skryter forresten av at hun endrer personlighet etter hvem hun er sammen med. Det synes hun er så kult... Lenke til videoen: https://www.seher.no/?playVideo=fw87vc9U&isLive=false Jeg ble overrasket over at hun mente jenter og gutter ikke måtte gå samme vei som henne. Endret 1. mars 2023 av MyMichelle 2
MyMichelle Skrevet 1. mars 2023 #35368 Skrevet 1. mars 2023 Humas skrev (34 minutter siden): Det var kronikk i en avis i dag om at det ikke var bedre forbilder før heller, M Monroe, M Jackson, Elvis++ Men, det triste ved den sammenligningen.. De døde i selvmord og av dop/alkohol/piller. Så den sammenligningen var veldig uheldig. SE kan ikke skylde på KG heller altså, dette har vært feil for henne helt siden hun begynte å blogge om problemene sine i 2011. Jeg tenker også, var de mennene forbilder for jenter? Jeg kan ikke huske jeg hadde noen forbilder i det hele tatt som ung. Men jeg likte Freddie Mercury, Jon Bon Jovi, Axl Rose, og drømte om å spille gitar som Slash. Det virker som om tenåringsjenter nå bare går etter kvinnelige influensere med alt annet enn naturlig utseende. Jeg synes det er trist det har blitt sånn. 6
Frisk Frosk Skrevet 2. mars 2023 #35369 Skrevet 2. mars 2023 MyMichelle skrev (30 minutter siden): Lenke til videoen: https://www.seher.no/?playVideo=fw87vc9U&isLive=false Jeg ble overrasket over at hun mente jenter og gutter ikke måtte gå samme vei som henne. Og at hun hadde spurt seg selv hva hun hadde å bidra med, og at unge ikke må ønske å bli kjent for å bli kjent, men hva de kan bidra med... Hun har jo selv bidratt til kroppspress, forherlige kirurgiske operasjoner, overforbruk, sløsing, fyll, fest, og i det siste også rus og dop. Stort annet enn det har hun faktisk aldri bidratt med. Hun har jo ingenting å formidle. Helt nitrist å se to så ihjelopererte personer som ofrer seg selv på utseendets alter. Sofie Steen Isachsen hadde energi nok og gadd og ville la seg intervjue av Jan Thomas/ Se og Hør. ...men å stille opp for sin oppdragsgiver Nrk, det var hun for sliten til, gadd ikke og ville ikke. Dette intervjuet er et bestillingsintervju, hvor det forsøkes å videreføre avataren Sophie Elise slik hun var før podkasten, før alle skandalene hun har laget etter hun ble hyret av Nrk. Nitrist. Se og Hør bør virkelig gå i seg selv og se om de vil bidra til å støtte en psykisk syk person og som misbruker dop og fronter en farlig livsstil. 17 4
MyMichelle Skrevet 2. mars 2023 #35370 Skrevet 2. mars 2023 (endret) Frisk Frosk skrev (11 minutter siden): Og at hun hadde spurt seg selv hva hun hadde å bidra med, og at unge ikke må ønske å bli kjent for å bli kjent, men hva de kan bidra med... Hun har jo selv bidratt til kroppspress, forherlige kirurgiske operasjoner, overforbruk, sløsing, fyll, fest, og i det siste også rus og dop. Stort annet enn det har hun faktisk aldri bidratt med. Hun har jo ingenting å formidle. Helt nitrist å se to så ihjelopererte personer som ofrer seg selv på utseendets alter. Sofie Steen Isachsen hadde energi nok og gadd og ville la seg intervjue av Jan Thomas/ Se og Hør. ...men å stille opp for sin oppdragsgiver Nrk, det var hun for sliten til, gadd ikke og ville ikke. Dette intervjuet er et bestillingsintervju, hvor det forsøkes å videreføre avataren Sophie Elise slik hun var før podkasten, før alle skandalene hun har laget etter hun ble hyret av Nrk. Nitrist. Se og Hør bør virkelig gå i seg selv og se om de vil bidra til å støtte en psykisk syk person og som misbruker dop og fronter en farlig livsstil. Jeg tror Se og Hør vil fortsette. De liker å skrive om skandaler og rykter fordi det selger. Er sikker på at de får både flere klikk og selger flere magasiner i butikkene om SE er på forsiden. Vil ikke forundre meg om de kommer med noen sider «Hjemme hos..» der SE forteller om den tunge tiden da hele Norge var fæle mot henne og ville hun skulle miste jobben sin som hun likte så godt. Endret 2. mars 2023 av MyMichelle 6 1
MyMichelle Skrevet 2. mars 2023 #35371 Skrevet 2. mars 2023 Jeg kan ikke huske å ha lest om Fetisha er ansatt i SE AS, eller om NRK ansatte henne i tillegg til SE. Noen som vet? Om Fetisha har egen kontrakt med NRK, må de jo forhandle med henne også. Men jeg frykter de fortsetter ettersom det står «venninnene» i podcastbeskrivelsen nå 😞 2
- Brian Skrevet 2. mars 2023 #35372 Skrevet 2. mars 2023 (endret) Turkis Sau skrev (11 timer siden): Det går faen meg ikke én dag uten SE på forsiden av VG! Jeg er så lei at jeg spyr! Slutt. Å. Gjøre. Henne. AKTUELL! Sånn. Måtte bare få det ut. Fullstendig enig. Én ting er å kritisere NRK-s pengebruk og prioriteringer i denne saken; en annen ting er å kaste bort verdifull tid på hjernedødt sludder. Verden trenger en velfortjent ferie fra siste nytt om plastikkbarbier; det finnes langt viktigere ting å tenke på. ¤Pippilotta¤ skrev (14 timer siden): Googlet litt og ser de har endret fra storesøstrene til venninner.... Korrekt - hvis man har lyst til å se hvordan en webside så ut før i tiden, anbefales det å gå til archive.org; de dokumenterer netthistorien. Her er NRK-s side slik den så ut 18. februar i år, med "storesøstrene": https://web.archive.org/web/20230218022010/https://radio.nrk.no/podkast/sophie_og_fetisha MyMichelle skrev (2 timer siden): Jeg kan ikke huske å ha lest om Fetisha er ansatt i SE AS, eller om NRK ansatte henne i tillegg til SE. Noen som vet? Om Fetisha har egen kontrakt med NRK, må de jo forhandle med henne også. Men jeg frykter de fortsetter ettersom det står «venninnene» i podcastbeskrivelsen nå 😞 Dersom NRK likevel vil fortsette med podkasten til tross for over 4000 klager til Kringkastingsrådet, graver de sin egen grav med tanke på omdømme, så endringen til "venninnene" tror jeg rett og slett skyldes at de har fått kalde føtter når det gjelder målgruppens alder; det tar seg veldig dårlig ut når en statskanal som kommer med store ord om ansvar og etikk samtidig på sine egne sider presenterer sexbabbel til 15-åringer. Endret 2. mars 2023 av - Brian 16 7
Zenhouse Skrevet 2. mars 2023 #35373 Skrevet 2. mars 2023 (endret) Leste litt av hva som er sluppet i siste pod-episode. Der kommenterer de lønningene sine ( i NRK) , at ikke de tjener så mye der som folk tror, at de kunne tjent bedre andre plasser, men ønsket å være på en gratis app for å nå ut til alle. Altså-her bruker de podden til å snakke/forsvare seg? Tillegg: NRK tillater altså dette. De vet jo det nå, at det er kun der de snakker om dette. Endret 2. mars 2023 av Zenhouse Tillegg 23
Drizzt Skrevet 2. mars 2023 #35374 Skrevet 2. mars 2023 BellaSwan skrev (11 timer siden): Det å høres sløv ut er nok for å bli oppfattet som sexy. Det samme når hun ler. Hun har lagt seg til en latter som så tydelig skal være sexy og forførende. Det er så oppkonstruert at man hører det med et halvt øre. I podcasten er Fetisha happy go lucky på steroider, mens Sofie skal være den sløve, (les sexy). Meget mulig de er påvirket av diverse droger under innspillingene også. 🙃 Det er ikke noe sexy i det. 4
K_mb Skrevet 2. mars 2023 #35375 Skrevet 2. mars 2023 Siste nytt: https://www.tv2.no/underholdning/god-kveld-norge/sophie-elise-avslorer-endringer-i-podkast/15548502/ Helt utrolig! 7
- Brian Skrevet 2. mars 2023 #35376 Skrevet 2. mars 2023 K_mb skrev (7 minutter siden): Siste nytt: https://www.tv2.no/underholdning/god-kveld-norge/sophie-elise-avslorer-endringer-i-podkast/15548502/ Helt utrolig! Om NRK velger å fortsette med dette tullet til tross for folks åpenbare misnøye, er det vel på tide å starte en debatt om institusjonens finansiering gjennom skatten. 23 10
Isild Skrevet 2. mars 2023 #35377 Skrevet 2. mars 2023 K_mb skrev (8 minutter siden): Siste nytt: https://www.tv2.no/underholdning/god-kveld-norge/sophie-elise-avslorer-endringer-i-podkast/15548502/ Helt utrolig! Så ufattelig uprofft av NRK det hele! Direkte pinlig! Den saken med nest flest klager i kringkastingsrådet noengang, men "podcast as usual" der altså. NRK syns tydeligvis det er helt innafor at skattebetalerne ikke får noen som helst annen info ang denne tvilsomme saken enn noen spydige små drypp fra nettopp den - den innklagede rundpultpodcasten. 29 4
Drizzt Skrevet 2. mars 2023 #35378 Skrevet 2. mars 2023 K_mb skrev (21 minutter siden): Siste nytt: https://www.tv2.no/underholdning/god-kveld-norge/sophie-elise-avslorer-endringer-i-podkast/15548502/ Helt utrolig! Venter NRK bare på folk å glemme og slutte å reagere? Tydeligvis er 4200 klager ikke nok. De har sikkert fått beskjed på første måte om at rundtpuling kan de ikke snakke om, men om NRK virkelig jobber for å beholde SE og podcasten hennes, da har de ikke lært noe. En ny runde klager må kanskje til? 20
Drizzt Skrevet 2. mars 2023 #35379 Skrevet 2. mars 2023 - Brian skrev (14 minutter siden): Om NRK velger å fortsette med dette tullet til tross for folks åpenbare misnøye, er det vel på tide å starte en debatt om institusjonens finansiering gjennom skatten. Denne debatten burde vært startet for flere år siden. NRK burde ikke finansieres av skatten. Tydeligvis flere i ledelsen med høy lønn som ikke skjønner hva NRK bør drive med hvis det skal brukes skattepenger på dem. SE har null integritet. Hun burde skjønne at hun er for kommersiell for NRK og avsluttet avtalen selv. 16 5
Gjest Finlay Skrevet 2. mars 2023 #35380 Skrevet 2. mars 2023 Drizzt skrev (4 minutter siden): De har sikkert fått beskjed på første måte om at rundtpuling kan de ikke snakke om Det ser ut som det er den løsningen NRK går for. Å moderere innholdet, men beholde podcasten. Tragisk.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå