Carrie_S Skrevet 28. februar 2023 #35121 Skrevet 28. februar 2023 1 hour ago, J.. said: Ganske sikker der,ja. Jeg er sikker på at kontrakten er terminert, ja! 1
J.. Skrevet 28. februar 2023 #35122 Skrevet 28. februar 2023 Carrie_S skrev (2 minutter siden): Jeg er sikker på at kontrakten er terminert, ja! Heller "hold dere lavt",tenker jeg. 1
Honey Dew Skrevet 28. februar 2023 #35123 Skrevet 28. februar 2023 Finlay skrev (2 timer siden): Ansiktsuttrykket hennes da Solvang sa rundpult er verdt Kringkastingsavgiften🤣 Det var ubetalelig 😄 10
Frisk Frosk Skrevet 28. februar 2023 #35124 Skrevet 28. februar 2023 os Maxilla skrev (6 timer siden): Hvis de skal avslutte samarbeidet så lurer jeg litt på hvordan det egentlig skal fungere. For det er kanskje ikke så enkelt, det er tross alt to personer involvert i denne podcasten. En ting er å kvitte seg med Sophie men hva med Fetisha? Det er jo ikke hun som har driti seg massivt ut her, ikke hun som skaper store overskrifter, og det er ikke først og fremst henne folk klager på. Og for henne må da dette være et mye større tap enn Sophie, som nå har nesten 600 000 følgere. Ikke at jeg synes synd på henne, de virker mentalt rimelig likestilte begge to. Men tenk så dritt å miste jobben på grunn av en annens hensynsløshet. Skulle virkelig likt å se hvordan kontrakten ser ut! Jeg tenker at Nrk ikke har annet valg enn å avslutte kontrakten med begge, både SE AS og Fetisha. Fetisha har vært akkurat like stor del av denne podkasten som i innhold har brutt flere av de reglene og loven som Nrk er forpliktet til å forholde seg til og følge. Hva innhold i podkasten angår er Fetisha like skyldig som Sofie Steen Isachsen/SE AS. Så enten kvitter Nrk seg med begge, eller så beholder de begge. En mellomløsning med å beholde Fetisha, det er bare en måte for Nrk å si at de fremdeles støtter innholdet i podkasten, selv om det bryter med Nrk regelverk. Så Fetisha mister ikke jobben pga. SE, men pga. den elendige jobben også hun har gjort for Nrk. At det var Sofie S Isachsen som fikk stenen til å rulle, det gjør ikke at Fetisha har mindre ansvar for innholdet på podkasten - med det burde kanskje gjøre noe med både hvordan Fetisha selv velger å drive sin business, og også hvilke venner/samarbeidspartnere hun velger å ha. Fetisha kan ikke fortsette i Nrk, akkurat som Sofie Steen Isachsen/Sophie Elise ikke kan det. De to var sammen i å inngå en kontrakt med Nrk om et konsept. Det konseptet har de ikke levert (såsant ikke Nrks bestilling var at det til 15-åringer og umyndige skulle frontes tilfeldig og ubeskyttet sex, fyll, dop og selvskading gjennom kosmetiske operasjoner...), og dermed må også kontrakten med dem begge avsluttes fra Nrks side. 29 4
Ænema Skrevet 28. februar 2023 #35125 Skrevet 28. februar 2023 Frisk Frosk skrev (2 minutter siden): Jeg tenker at Nrk ikke har annet valg enn å avslutte kontrakten med begge, både SE AS og Fetisha. Fetisha har vært akkurat like stor del av denne podkasten som i innhold har brutt flere av de reglene og loven som Nrk er forpliktet til å forholde seg til og følge. Hva innhold i podkasten angår er Fetisha like skyldig som Sofie Steen Isachsen/SE AS. Så enten kvitter Nrk seg med begge, eller så beholder de begge. En mellomløsning med å beholde Fetisha, det er bare en måte for Nrk å si at de fremdeles støtter innholdet i podkasten, selv om det bryter med Nrk regelverk. Så Fetisha mister ikke jobben pga. SE, men pga. den elendige jobben også hun har gjort for Nrk. At det var Sofie S Isachsen som fikk stenen til å rulle, det gjør ikke at Fetisha har mindre ansvar for innholdet på podkasten - med det burde kanskje gjøre noe med både hvordan Fetisha selv velger å drive sin business, og også hvilke venner/samarbeidspartnere hun velger å ha. Fetisha kan ikke fortsette i Nrk, akkurat som Sofie Steen Isachsen/Sophie Elise ikke kan det. De to var sammen i å inngå en kontrakt med Nrk om et konsept. Det konseptet har de ikke levert (såsant ikke Nrks bestilling var at det til 15-åringer og umyndige skulle frontes tilfeldig og ubeskyttet sex, fyll, dop og selvskading gjennom kosmetiske operasjoner...), og dermed må også kontrakten med dem begge avsluttes fra Nrks side. dette er jo veldig sant, sånt gjør man om man har moral. men det spørs jo om NRK har noen moral igjen. 7
Frisk Frosk Skrevet 28. februar 2023 #35126 Skrevet 28. februar 2023 Finlay skrev (3 timer siden): Fatter ikke at hun ikke trekker seg frivillig, men tviholder på denne jobben. Stiller trofast opp til ny pod innspilling hver tirsdag, selv om hun vet at “hele Norge” ønsker henne bort fra NRK, og at NRK har havnet i deep shit pga henne. Hadde hun hatt en smule stolthet, hadde hun trukket seg da hun så denne stormen bygge seg opp. Blir mer og mer sikker på at bildet med posen var kalkulert fra hennes side, for oppmerksomhet. Nå kan hun leke diva som sniker seg rundt mens pressen lurer i buskene, nekte å kommentere annet enn i vage formuleringer i egne kanaler. Neste blir vel store solbriller og skjerf. Det positive som kom ut av posebildet, var at det også ble satt fokus på det faktiske innholdet i podcasten, og at "alle" fikk det med seg. Tror de spiller inn sin siste podcast for NRK i dag. Med SE AS sin forretningsstrategi i årevis er det ingen grunn til å tro at det er tilfeldig at det bildet ble lagt ut. Merkelig er det at det tidligere bildet på SE AS sin IG-konto, fra stuebordet, med en pose hvitt pulver og to pulverstriper heller ikke har kommet opp. Det viser omfanget av og forholdet til narkotika som Sofie Steen Isachsen og hennes bedrift Sophie Elise AS har. Bedrifter, inkl. Nrk, som samarbeider med SE AS eller Sofie Steen Isachsen fremover, de må også tåle å bli konfrontert med at de støtter bruk av kokain og andre rusmidler. Jeg tror SSI ler der hun surfer på mediestormen, hele veien til banken. 11
Ænema Skrevet 28. februar 2023 #35127 Skrevet 28. februar 2023 sykt om noen vil la hun reklamere for deres produkter fremover. disse boikottes av meg iallfall. 7 2
Frisk Frosk Skrevet 28. februar 2023 #35128 Skrevet 28. februar 2023 Humas skrev (3 timer siden): Kanskje de spiller inn en podcast, legger bånd på seg. Snakker om Alta-aksjonen, miljøvern og kosthold.. Men i tilfelle lar jeg meg ikke lure. Det er for at de skal kunne avslutte med ‘verdighet’. Om de skulle gjøre noe slikt, noe jeg tviler på at de gjør, så vil de jo ikke ha noen troverdighet uansett, og det igjen vil vise hvor lite troverdighet Nrk har. Om Nrk ønsker å få fokus på det mange unge er opptatt av i dag, Alta-aksjonen, miljøvern, kosthold - da er det så utrolig mange andre i aldersgruppen 15-30 år de kunne fått til å snakke om dette. Det kunne vært et kjempeprosjekt for Nrk, som ville involvert distriktskontorene som var bevisste på å finne kunnskapsrike og engasjerte unge som kunne stilt opp i en serie med faste programledere som også hadde kunnskap og engasjement. Hvor unge kunne få diskutere nåtiden og fremtiden de skal leve med på egne premisser. Hverken Fetisha eller Sofie Steen Isachsen/Sopie Elise har noe å komme med når det gjelder slike tema. Ikke er de interessert nok i temaene, ikke kan de formidle godt nok om temaene, og ikke vil de engasjere andre til å bli engasjert i dem heller. Nrk må skrote F og SE og være åpen om at dette innholdet ble noe helt annet enn de trenger, og derfor avslutter samarbeidet. 12
Gjest IreneV Skrevet 28. februar 2023 #35129 Skrevet 28. februar 2023 (endret) Ænema skrev (7 minutter siden): sykt om noen vil la hun reklamere for deres produkter fremover. disse boikottes av meg iallfall. Jeg kan ikke forstå hvem som kjøper det hun selger, i utgangspunktet. Syntetiske klær av dårlig kvalitet, "ullgensere" som består av store deler akryl, noe som forringer kvaliteten på det lille som er ull, solbriller med dårlig passform og kvalitet, overpriset sminke, og overpriset selvbruning. Og alt er skadelig for miljøet, men selges som bærekraftig. Endret 28. februar 2023 av IreneV
Ænema Skrevet 28. februar 2023 #35130 Skrevet 28. februar 2023 IreneV skrev (19 minutter siden): Jeg kan ikke forstå hvem som kjøper det hun selger, i utgangspunktet. Syntetiske klær av dårlig kvalitet, "ullgensere" som består av store deler akryl, noe som forringer kvaliteten på det lille som er ull, solbriller med dårlig passform og kvalitet, overpriset sminke, og overpriset selvbruning. Og alt er skadelig for miljøet, men selges som bærekraftig. det er sant. men håper iallfall de som ikke var klar over dette slutter å kjøpe noe fra hun. jeg har aldri kjøpt noe hun har reklamert. men har en søster som har kjøpt sminken hennes. 3
K91 Skrevet 28. februar 2023 #35131 Skrevet 28. februar 2023 Frisk Frosk skrev (41 minutter siden): Jeg tenker at Nrk ikke har annet valg enn å avslutte kontrakten med begge, både SE AS og Fetisha. Fetisha har vært akkurat like stor del av denne podkasten som i innhold har brutt flere av de reglene og loven som Nrk er forpliktet til å forholde seg til og følge. Hva innhold i podkasten angår er Fetisha like skyldig som Sofie Steen Isachsen/SE AS. Så enten kvitter Nrk seg med begge, eller så beholder de begge. En mellomløsning med å beholde Fetisha, det er bare en måte for Nrk å si at de fremdeles støtter innholdet i podkasten, selv om det bryter med Nrk regelverk. Så Fetisha mister ikke jobben pga. SE, men pga. den elendige jobben også hun har gjort for Nrk. At det var Sofie S Isachsen som fikk stenen til å rulle, det gjør ikke at Fetisha har mindre ansvar for innholdet på podkasten - med det burde kanskje gjøre noe med både hvordan Fetisha selv velger å drive sin business, og også hvilke venner/samarbeidspartnere hun velger å ha. Fetisha kan ikke fortsette i Nrk, akkurat som Sofie Steen Isachsen/Sophie Elise ikke kan det. De to var sammen i å inngå en kontrakt med Nrk om et konsept. Det konseptet har de ikke levert (såsant ikke Nrks bestilling var at det til 15-åringer og umyndige skulle frontes tilfeldig og ubeskyttet sex, fyll, dop og selvskading gjennom kosmetiske operasjoner...), og dermed må også kontrakten med dem begge avsluttes fra Nrks side. Hvilke regler og lover har de brutt i podcasten? 2
Ænema Skrevet 28. februar 2023 #35133 Skrevet 28. februar 2023 ja ingen sjokk... total mangel på respekt for skattebetalerene. 25 2
Carrie_S Skrevet 28. februar 2023 #35134 Skrevet 28. februar 2023 1 hour ago, IreneV said: Jeg kan ikke forstå hvem som kjøper det hun selger, i utgangspunktet. Syntetiske klær av dårlig kvalitet, "ullgensere" som består av store deler akryl, noe som forringer kvaliteten på det lille som er ull, solbriller med dårlig passform og kvalitet, overpriset sminke, og overpriset selvbruning. Og alt er skadelig for miljøet, men selges som bærekraftig. Akkurat det overrasker meg ikke i det hele tatt. Det er akkurat den samme kvaliteten på mange av de tingene som blir populære på TikTok. Kjenner ungdommer som bestiller masse klær fra utenlandske firma, fordi det er så innmari billig, og hvor klærne er av veldig dårlig kvalitet rent miljømessig. Folk vil gjerne ha det andre og populære folk har. Men, jeg har ikke inntrykk av at brillene og ullgenserne solgte så godt? Er vel nestem bare Glød som har gått bra, og merket har fått veldig gode anmeldelser i artikler hvor selvbruning vurderes. 3
Gjest Kattedama Skrevet 28. februar 2023 #35135 Skrevet 28. februar 2023 Carrie_S skrev (Akkurat nå): Akkurat det overrasker meg ikke i det hele tatt. Det er akkurat den samme kvaliteten på mange av de tingene som blir populære på TikTok. Kjenner ungdommer som bestiller masse klær fra utenlandske firma, fordi det er så innmari billig, og hvor klærne er av veldig dårlig kvalitet rent miljømessig. Folk vil gjerne ha det andre og populære folk har. Men, jeg har ikke inntrykk av at brillene og ullgenserne solgte så godt? Er vel nestem bare Glød som har gått bra, og merket har fått veldig gode anmeldelser i artikler hvor selvbruning vurderes. Brille reklamen ble refset for bruk av alkohol i reklame. Tror ikke salget har gått så bra.
nyjenta Skrevet 28. februar 2023 #35136 Skrevet 28. februar 2023 Det at de spiller inn en ny episode rett etter at de har avholdt første møte tyder jeg på at betyr NRK har lagt føringer for hva de fremover skal snakke om/jekke ned sex og alkoholprat til det som er innafor «normalen»/«sunt». 2
Carrie_S Skrevet 28. februar 2023 #35137 Skrevet 28. februar 2023 9 minutter siden, J.. said: Som forventet.. Det jeg skrev stemmer, men NRK vil ikke si noe klart før de er blitt enige om et par ting på bakrommet. Men, trenger uansett ikke å overbevise deg her. Det kommer frem snart uansett. 3
Gjest IreneV Skrevet 28. februar 2023 #35138 Skrevet 28. februar 2023 Carrie_S skrev (1 minutt siden): Akkurat det overrasker meg ikke i det hele tatt. Det er akkurat den samme kvaliteten på mange av de tingene som blir populære på TikTok. Kjenner ungdommer som bestiller masse klær fra utenlandske firma, fordi det er så innmari billig, og hvor klærne er av veldig dårlig kvalitet rent miljømessig. Folk vil gjerne ha det andre og populære folk har. Men, jeg har ikke inntrykk av at brillene og ullgenserne solgte så godt? Er vel nestem bare Glød som har gått bra, og merket har fått veldig gode anmeldelser i artikler hvor selvbruning vurderes. "Artikler". Kjøpt og betalt som regel, på den ene eller andre måten. Men det er vel endel som bruker den som også er fornøyde. De lukter stekt vaffelrøre alle mann synes jeg da Trodde disse Skapell-genserne solgte bra, men glad for å høre at de ikke gjør det. GenZ er storforbrukere av "stæsj" og ferdigmat, samtidig som de liksom er opptatt av miljø. De gidder ikke gjøre særlig research, bare kjøper hvis noen sier det er bærekraftig og "grønt", eller hvis de som reklamerer for det fronter "miljøkamp".
Carrie_S Skrevet 28. februar 2023 #35139 Skrevet 28. februar 2023 (endret) 11 minutter siden, IreneV said: "Artikler". Kjøpt og betalt som regel, på den ene eller andre måten. Men det er vel endel som bruker den som også er fornøyde. De lukter stekt vaffelrøre alle mann synes jeg da Trodde disse Skapell-genserne solgte bra, men glad for å høre at de ikke gjør det. GenZ er storforbrukere av "stæsj" og ferdigmat, samtidig som de liksom er opptatt av miljø. De gidder ikke gjøre særlig research, bare kjøper hvis noen sier det er bærekraftig og "grønt", eller hvis de som reklamerer for det fronter "miljøkamp". Jeg kan ikke noe om selvbruning, bruker det ikke selv og vet heller ikke hvordan de produkttestene i media foregår. Men jeg har snakket med folk jeg kjenner som bruker den, og de sier den er god. Og det er folk som ikke er fan av henne. Men, igjen, jeg har ikke peiling her. Har aldri brukt et sånt produkt, og kommer neppe til å gjøre det heller. Baserte meg på saker som denne: https://www.minmote.no/skjoennhet/hudpleie/a/GGnew4/test-av-selvbruning Fra saken: Wow! Dette er den aller beste selvbruningsmoussen vi har testet! Jeg vet ikke om ullgenserne ikke selger godt, det er bare mitt inntrykk at de ikke gjør det, men det kan være feil. Jeg tror at hun har tjent mest på Glöd og bøkene. Endret 28. februar 2023 av Carrie_S 1
J.. Skrevet 28. februar 2023 #35140 Skrevet 28. februar 2023 Carrie_S skrev (18 minutter siden): Det jeg skrev stemmer, men NRK vil ikke si noe klart før de er blitt enige om et par ting på bakrommet. Men, trenger uansett ikke å overbevise deg her. Det kommer frem snart uansett. For 3 gang,tror ikke det får noen som helst konsekvenser. Men for all del. 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå