Gå til innhold

Sophie Elise

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest StinkySocks
Skrevet
parmanoia skrev (1 time siden):

Dama er smart og media er dumme som brød. Alt er nøye planlagt. Nå skal det snakkes ut om den tunge tiden og hun skal hylles for åpenhet og hun blir uangripelig. Jeg blir gal. 

media får noe å skrive om som genererer en del klikk. Pluss at folk som Sophie Elise får masse ekstra PR og oppmerksomhet. Altså en vinn-vinn for begge parter. 

folk som egentlig er "dumme som brød" i denne situasjonen er vel alle dem som faktisk velger å gi så mange "klikk" til alt dette sludderet.

Skrevet
Marsh skrev (4 timer siden):

At hun sitter på NRK i beste sendetid og sier at hun alltid har vært ærlig, og det ikke kommer et kritisk spørsmål fra Lindmo, det skuffer meg stort. 

Jeg er hverken skuffet eller overrasket.

• Liker 3
Skrevet (endret)
Hoppetau skrev (2 timer siden):

Jeg kjenner at dess mer jeg tenker på det dess mer forbannet blir jeg. NRK skriver i VG at de sliter med å må jenter. Er ungt kvinnelig publikum. Og den strategien de da tenker fungerer er å fremme en kvinne, som har vunnet gullbarbie, som fronter sex og plastisk kirurgi, som var utro på tv i beste sendetid? 

Er DETTE det NRK mener de må bruke for å treffe kvinner? Det første tiltaket er da ikke å fremme en sterk, kul, politisk kvinne, men en (gull)Barbie i stedet. For hva treffer vel ikke kvinner bedre en en som selger selvbruningskrem lissom? Det blir så ekstremt gammeldags kjønnssterotypisk at jeg får lyst til å skrike!

Merkelig å velge en som er mest kjent for alle de sprø operasjonene (og løgnene) når de vil treffe et ungt publikum. Det blir jo helt feil å gi det legitimitet når kropp og utseendepress er så stort for unge jenter i utgangspunktet. Om de ikke valgte noen som er politisk (og sikkert kjedelig i manges øyne) så kunne de i det minste valgt en ung og naturlig jente med gode holdninger. Det finnes sikkert flere av de også håper jeg. Nei, dette var skivebom av en annen verden av selveste statskanalen - som vi alle er med på å finansiere via skatteseddelen om vi vil eller ikke  ... Og så påstår hun i tillegg at hun er en ærlig person i beste sendetid, hun som er tatt i å lyve utallige ganger ..

Endret av Justlooking
Litt tillegg - at dette må vi alle være med på å betale …
  • Liker 25
  • Hjerte 4
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)

Sendte en mail til NRK om deres nye samarbeid med Sofie Elise.

Min mail:

Kjære Nrk.

Kan egentlig ikke si så mye mer enn at jeg er skuffet. Skuffet over at NRK, som har ett særlig samfunnsoppdrag ( å oppfylle folkets demokratiske, sosiale og kulturelle behov), velger dere Sofie Elise for å nå "ett større

kvinnelig publikum"?! Tror dere virkelig at Sofie Elise er det vi kvinner
vil ha? Det er faktisk intet mindre enn en fornærmelse, NRK!

Vi, kvinnene som betaler for NRK gjennom skattenseddel, fortjener så
inderlig mye bedre enn dette!!
Mener dere virkelig at det ikke finnes sunnere, og ikke minst mer
inspirerende kvinnelige stemmer i Norge enn (gull) Barbien for de unge
kvinnene dere ønsker å nå?!

NRK sitt svar:
Hei, og takk for en godt formulert tilbakemelding.
Din tilbakemelding er brakt videre til "Lindmo" redaksjonen. Ønsker deg samtidig god helg!

Oppfordrer andre som er kritiske til å sende NRK en mail:  [email protected]

Endret av sirenas
  • Liker 30
  • Hjerte 1
  • Nyttig 18
Skrevet (endret)
sirenas skrev (18 minutter siden):

Sendte en mail til NRK om deres nye samarbeid med Sofie Elise.

Min mail:

Kjære Nrk.

Kan egentlig ikke si så mye mer enn at jeg er skuffet. Skuffet over at NRK, som har ett særlig samfunnsoppdrag ( å oppfylle folkets demokratiske, sosiale og kulturelle behov), velger dere Sofie Elise for å nå "ett større

kvinnelig publikum"?! Tror dere virkelig at Sofie Elise er det vi kvinner
vil ha? Det er faktisk intet mindre enn en fornærmelse, NRK!

Vi, kvinnene som betaler for NRK gjennom skattenseddel, fortjener så
inderlig mye bedre enn dette!!
Mener dere virkelig at det ikke finnes sunnere, og ikke minst mer
inspirerende kvinnelige stemmer i Norge enn (gull) Barbien for de unge
kvinnene dere ønsker å nå?!

NRK sitt svar:
Hei, og takk for en godt formulert tilbakemelding.
Din tilbakemelding er brakt videre til "Lindmo" redaksjonen. Ønsker deg samtidig god helg!

Oppfordrer andre som er kritiske til å sende NRK en mail:  [email protected]

Bragt videre til Lindmo? Det er jo statskanalen som står bak signeringen. Lindmo er bare et eget pr stunt for podkasten på nrk. 
Men bra du sendte mail!

Endret av Justlooking
Tillegg
  • Liker 21
  • Nyttig 6
Skrevet
skruf skrev (2 timer siden):

Hvis hun virkelig hadde vært innlagt for pille-avrusing så ville det tatt lengre enn 5 uker, i tilkegg ville hun fått beskjed av legen  om å også holde seg unna alkohol. Det funker ikke sånn at man kutter piller, men fortsetter å fore avhengigheten med ett annet rusmiddel som alkohol faktisk er 

Og gode venninner hadde holdt seg edrue sammen med henne for å hjelpe å unngå triggere

Jeg tror ikke på at hun har vært på 5 uker rehab og er nå nykter og klar for å klare seg selv 

Hun sier jo også i podcasten (om jeg ikke hørte feil) at hun ser ikke noen grunn til å slutte å drikke alkohol, for det var jo ikke det hun var avhengig av, og ser ikke hvordan alkohol skal være problematisk eller gjøre det mer sannsynlig at hun begynner på piller igjen 🙄 Vitner om særdeles liten innsikt i hvordan avhengighet fungerer spør du meg. Såklart nedsatt impulskontroll og rusen i seg selv vil gjøre at du craver annen rus.

• Liker 27
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
Justlooking skrev (29 minutter siden):

Bragt videre til Lindmo? Det er jo statskanalen som står bak signeringen. Lindmo er bare et eget pr stunt for podkasten på nrk. 
Men bra du sendte mail!

Helt enig! 

Jeg sendte en mail hvor jeg påpekte at deltagelsen på Lindmo var sekundært, min skuffelse er primært rettet mot NRK som kringkaster og  pod cast redaksjonen  som har hyret henne.

Endret av sirenas
Presiserte redaksjon omtalt
  • Liker 21
  • Nyttig 8
Skrevet (endret)

Jeg kan ikke skjønne at det ikke er mulig å ikke være mer kritisk og konfronterende når SE stiller opp i Lindmo på NRK, men neida, det blir bare så platt og tragisk og SE sitter der og skylder på alt og alle uten at Lindmo setter henne til veggs med det alle tenker og føler......Hadde jeg vært Anne Lindmo så ville jeg virkelig satt henne på plass med alt av spørsmål som er av kritisk art......jaja, NRK vil vel beskytte den nye gullkalven sin siden de satser på SE med podcast'en hun har sammen med Fetisha

Endret av Skrottefar
  • Liker 26
  • Nyttig 1
Skrevet
sirenas skrev (23 minutter siden):

Helt enig! 

Jeg sendte en mail hvor jeg påpekte at deltagelsen på Lindmo var sekundært, min skuffelse er primært rettet mot NRK som kringkaster og  pod cast redaksjonen  som har hyret henne.

Det er bra med alle henvendelse uansett hvor man klager 😊 Kanskje det aller beste er kringkastingsrådet hvor man tar for seg klagene og diskuterer disse.

https://m24.no/erik-skarrud-klager-kringkastingsradet/disse-sakene-fikk-mest-klager-i-kringkastingsradet-i-2021/428149

• Liker 7
  • Nyttig 4
Skrevet
Skrottefar skrev (34 minutter siden):

Jeg kan ikke skjønne at det ikke er mulig å ikke være mer kritisk og konfronterende når SE stiller opp i Lindmo på NRK, men neida, det blir bare så platt og tragisk og SE sitter der og skylder på alt og alle uten at Lindmo setter henne til veggs med det alle tenker og føler......Hadde jeg vært Anne Lindmo så ville jeg virkelig satt henne på plass med alt av spørsmål som er av kritisk art......jaja, NRK vil vel beskytte den nye gullkalven sin siden de satser på SE med podcast'en hun har sammen med Fetisha

Anne Lindmo er en tam programleder. Hun koseprater og pludrer, stiller aldri til veggs. Bare se på intervjuet med haddy n’je. Elendig! 

• Liker 21
  • Nyttig 3
Skrevet
Djerv2020 skrev (7 minutter siden):

Anne Lindmo er en tam programleder. Hun koseprater og pludrer, stiller aldri til veggs. Bare se på intervjuet med haddy n’je. Elendig! 

Ja, man skulle kanskje stille Anne Lindmo til veggs, men hun gjør sikkert hva NRK sier hun skal si og gjøre regner jeg med

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
Lalunagoid skrev (På 29.9.2022 den 11.53):

Enig, hun har en sykdom som kalles avhengighet.  Første gang hun er ærlig om en diagnose. Hun har nok noen tøffe måneder fremfor seg, men å skylde på andre blir for dumt. For noen så varer avhengighet  livet ut. Jeg har bipolar og har gått igjennom det samme. Det var et helvete, men kun min egen feil. Det så jeg veldig klart i ettertid. Hun trenger laaang behandlig for ikke å falle utpå igjen. 

Ja - og derfor er det etisk betenkelig av NRK å bruke henne som flaggskip nå. Først og fremst overfor henne, hun er skjør og trenger behandling og ro. Men også med tanke på sårbare unge mennesker. 

• Liker 6
Skrevet

Jeg bare skjønner ikke hvorfor alle spiser av hånden til SE? Hva er de redd for? Hun innrømmer at operasjoner ikke har gjort henne mer lykkelig, tar ut silikon i bryst og rumper, bare for, etter å ha blitt hyllet for å ta det ut, setter inn nytt. Hun sitter på Farmen kjendis og snakker om hvor bra det har vært for henne, for å stikke til USA rett etter hun er ute for å operere seg til det ugjenkjennelige. I kommentarfeltet på NRK blir pekefingeren rettet mot de stakkarene som tør å si hva de mener, men de er jo bare mobbere, og så tøff den lille jenta er som tør å stå frem, og det hjelper andre i samme situasjon, hun er jo sånt et forbilde. Folk vil bli lurt! Det er nok ikke så veldig lenge til boka om hennes tid som rusavhengig kommer ut, tenk så bra at hun etter 5 uker på rehab er kommet ut på den andre siden- for det er det hun sitter og sier på Lindmo, at hun er over det nå. 

Skrevet

Jeg synes Anne Lindmo var fin, jeg. Man sparker ikke noen som ligger nede, det er nedrig gjort. Sophie snakker om ting som er uhyre vanskelig å åpne seg om, og da passer det seg ikke med veldig kritiske spørsmål. 

• Liker 6
  • Hjerte 4
Skrevet
6 hours ago, Marsh said:

Hun blir hyllet for å stå frem med rusavhengighet, men dette er en person som for ikke lenge siden uttalte at alt hun sa og gjorde i offentligheten var nøye planlagt, hun er tatt i løgn mange ganger. Det skuffer meg at ikke Lindmo stiller flere kritiske spørsmål. Som noen nevner over her, kan det være at hun har blitt avhengig av smertestillende etter alle operasjonene sine? Tr det virkelig bare 5 uker å komme over en avhengighet i den graden hun beskriver det? 

Hun har ikke kommet over noen avhengighet. Hun har lang vei igjen å bli frisk. Men ja, det er vanlig å bli innlagt i feks 5 uker før man skrives ut - men utskriving betyr ikke at man er over noe. Hun sier jo at hun ikke en gang vil at folk skal nevne piller rundt henne, fordi hun er redd for hvilken effekt det kan ha på henne. 

Synes det er direkte ufyselig hvordan du insinuerer at hun lyver om dette!

• Liker 2
Skrevet
4 hours ago, Bulletproofhoware said:

Kart og terreng stemmer ikke overens. 1 års avhengighet og store doser- plutselig etter 5 små uker er alt som før, og hun kjører på akkurat likens? Jeg vet at man ofte bytter til annen benzo for å trappe ned på den typen man er avhengig av, uten å insinuere at hun fortsatt går på noe..

Hvor nevnes det at "alt er som før" etter 5 uker?

• Nyttig 1
Skrevet
4 hours ago, parmanoia said:

Dama er smart og media er dumme som brød. Alt er nøye planlagt. Nå skal det snakkes ut om den tunge tiden og hun skal hylles for åpenhet og hun blir uangripelig. Jeg blir gal. 

Nå var det vel NRK som er smarte her da, for det var de som planla og booket henne til denne podkasten. 

Skrevet
4 hours ago, skruf said:

Hvis hun virkelig hadde vært innlagt for pille-avrusing så ville det tatt lengre enn 5 uker, i tilkegg ville hun fått beskjed av legen  om å også holde seg unna alkohol. Det funker ikke sånn at man kutter piller, men fortsetter å fore avhengigheten med ett annet rusmiddel som alkohol faktisk er 

Og gode venninner hadde holdt seg edrue sammen med henne for å hjelpe å unngå triggere

Jeg tror ikke på at hun har vært på 5 uker rehab og er nå nykter og klar for å klare seg selv 

Du og andre må slutte å uttale dere om ting dere ikke vet noe om! 
Det er vanlig at man legges inn i den perioden, men det er også vanlig at det er lenger. Ingen behandlingsopplegg er like, de kommer helt an på personen hvordan dette legges opp. Det stemmer heller ikke at man får beskjed om å kutte ut alkohol om det ikke er dette som er en del av avhengigheten. 

Hvis du ikke tror på det, kan du feks lese Romerikes Blad. De forteller at de fikk flere tips om at hun var på rehab, men de skrev ikke om det før hun selv gikk ut med dette offentlig. Hun har vært på rehab, og det er velkjent i presse-Norge at hun har hatt et misbruk. Det kan man også se på bilder av henne - om man vet hva man skal se etter. 

• Liker 2
Skrevet
3 hours ago, kraftwerk said:

som for øvrig tar mye lengre tid enn 4-5 uker å bli kvitt (man blir aldri kvitt avhengighet, man må lære seg å leve med det). 

Hvor og når har hun sagt at hun er kvitt avhengigheten? Hun sier tvert imot at hun fortsatt har en lang vei å gå. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...