Gå til innhold

Sophie Elise


Gjest Klaveret

Anbefalte innlegg

Akvarium85 skrev (43 minutter siden):

Altså jeg skjønner at dette ikke er pent å si, men hun har jo gjort dette frivillig... 

Jeg får sånn uncanny valley følelse av å se på henne. Hun ser ikke ut som et menneske, bare nesten. Det er creepy. 

https://no.m.wikipedia.org/wiki/Den_uhyggelige_dal

Helt sant. 

Det blir noe "dukkeaktig" med de små unaturlige nesene over altfor store lepper. Altfor stram hud, mimikkløst ansikt, -  og toppe det hele med parykkhår. 

Det er litt creepy. 

 

  • Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akvarium85 skrev (52 minutter siden):

Altså jeg skjønner at dette ikke er pent å si, men hun har jo gjort dette frivillig... 

Jeg får sånn uncanny valley følelse av å se på henne. Hun ser ikke ut som et menneske, bare nesten. Det er creepy. 

https://no.m.wikipedia.org/wiki/Den_uhyggelige_dal

 

Akvarium85 skrev (36 minutter siden):

Uncanny Valley handler om at vi mennesker føler ubehag når noe likner veldig på et menneske men ikke helt. Eksempler som gir denne ubehagelige følelsen er dukker, humanoide roboter, klovner og zombier. Det føles ubehagelig fordi man leter etter det menneskelige i noe som ikke er det eller er sykt. 

Når jeg ser på SE eller andre mennesker som har ødelagt ansiktene sine med plastisk kirurgi eller ekstrem photoshopping, føler jeg dette ubehaget. Det ser ikke friskt og normalt ut. 

Jeg har en nær venn med brannskader i fjeset, men føler ikke det samme når jeg ser på henne. Sikkert fordi det føles verre når noen har påført seg disse skadene med vilje. Og også fordi det promoteres som attraktivt. 

Enig

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjøgrønn skrev (29 minutter siden):

Altså, NRK. Jeg elsker NRK!

Men Sophie Elise, som viser for alle at det å stille opp halvnaken med uekte munn, nese, øyne, pupper og rumpe er for å vise at man elsker seg selv. 

Og Fetisha som vel egentlig skryter at hun nærmest er prostituert og har et stort alkoholmisbruk... Med en veldig problemstisk oppvekst.

Skal de liksom være NRKs bidrag for å hanke inn unge jenter til kanalen? De er jo begge åpenbart ødelagt av den livsstilen de har hatt gjennom ungdommen og opp i voksenlivet.

Huff, jeg er helt lei meg over NRK denne gangen :(

Er Fetisha (forstår ikke at noen kan hete det) sugarbaby…..kremt prostituert? 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Djungelvrål skrev (5 minutter siden):

Er Fetisha (forstår ikke at noen kan hete det) sugarbaby…..kremt prostituert? 

Ifølge henne selv har hun hvertfall hatt en sugardaddy… 

D0EFB2AA-0442-41EF-8A54-87973D715686.jpeg

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetau skrev (22 timer siden):

Jeg kjenner at dess mer jeg tenker på det dess mer forbannet blir jeg. NRK skriver i VG at de sliter med å må jenter. Er ungt kvinnelig publikum. Og den strategien de da tenker fungerer er å fremme en kvinne, som har vunnet gullbarbie, som fronter sex og plastisk kirurgi, som var utro på tv i beste sendetid? 

Er DETTE det NRK mener de må bruke for å treffe kvinner? Det første tiltaket er da ikke å fremme en sterk, kul, politisk kvinne, men en (gull)Barbie i stedet. For hva treffer vel ikke kvinner bedre en en som selger selvbruningskrem lissom? Det blir så ekstremt gammeldags kjønnssterotypisk at jeg får lyst til å skrike!

HELT forkastelig av NRK.

Enten er de mer naive enn hva godt er, eller så er de blitt fullstendig kyniske.

Jeg plages virkelig over at jeg er tvunget til å betale NRK-lisens som går til å lønne Sophie Elise. Fy f.

  • Liker 26
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om noen har kommentert det allerede. 

Nå kan ikke Sophie Elise drikke alkohol heller.

Selv om man har vært på "rehab" kun for piller så inneholder også alle rusbehandlinger (jeg vet om) totalavhold fra alkohol. 

 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Djungelvrål skrev (44 minutter siden):

Er Fetisha (forstår ikke at noen kan hete det) sugarbaby…..kremt prostituert? 

Jepp

Zenhouse skrev (38 minutter siden):

Ifølge henne selv har hun hvertfall hatt en sugardaddy… 

D0EFB2AA-0442-41EF-8A54-87973D715686.jpeg

🤢🤮

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis alle som synes det er krise med disse to som påvirkere gjennom NRKs kanaler, gidder si fra til NRK, tenker jeg det er beste måten å protestere på. 

  • Liker 23
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zenhouse skrev (1 time siden):

Ifølge henne selv har hun hvertfall hatt en sugardaddy… 

D0EFB2AA-0442-41EF-8A54-87973D715686.jpeg

Herregud....bare de ikke slipper inn til Fantorangen🙈

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

shab skrev (51 minutter siden):

Vet ikke om noen har kommentert det allerede. 

Nå kan ikke Sophie Elise drikke alkohol heller.

Selv om man har vært på "rehab" kun for piller så inneholder også alle rusbehandlinger (jeg vet om) totalavhold fra alkohol. 

 

I podcasten forteller hun at hun både har drukket alkohol etter rehab, og at hun kommer til å fortsette med det. Og at hun kjenner suget etter pillene når hun drikker, men har altså aldri hatt problemer med å begrense alkoholinntaket.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finlay skrev (6 minutter siden):

I podcasten forteller hun at hun både har drukket alkohol etter rehab, og at hun kommer til å fortsette med det. Og at hun kjenner suget etter pillene når hun drikker, men har altså aldri hatt problemer med å begrense alkoholinntaket.

 

Hun sa vel at hun får videre oppfølging så det kan jo hende det skjer en endring i alkoholkonsumet etter hvert. Krysser fingrene for det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finlay skrev (1 time siden):

I podcasten forteller hun at hun både har drukket alkohol etter rehab, og at hun kommer til å fortsette med det. Og at hun kjenner suget etter pillene når hun drikker, men har altså aldri hatt problemer med å begrense alkoholinntaket.

 

Ja, da synes faktisk ikke jeg synd på henne lenger når hun fortsetter å drikke alkohol.

Kan aldri tenke meg en eneste terapeut/psykiater/lege som tenker at det er lurt å drikke alkohol når man har vært innlagt for benzo-avhengighet. 

Alkohol er den beste medisinen for å forverre angst. 

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

shab skrev (1 minutt siden):

Ja, da synes faktisk ikke jeg synd på henne lenger når hun fortsetter å drikke alkohol.

Kan aldri tenke meg en eneste terapeut/psykiater/lege som tenker at det er lurt å drikke alkohol når man har vært innlagt for benzo-avhengighet. 

Alkohol er den beste medisinen for å forverre angst. 

Jeg kan heller aldri tenke meg at hun har behandlernes velsignelse til å drikke alkohol rett etter en innleggelse.

SE blandet jo dessuten xanax og alkohol, etter hva hun har postet i SoMe - over en periode på (minst) et år. At hun nå plutselig skal kunne være tilfreds med å nippe til et glass vin høres lite sannsynlig ut, særlig med tanke på det miljøet hun vanker i, med mye alkohol (muligens også andre rusmidler) og mye party. Hun må i så fall være ekstremt forsiktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Finlay skrev (12 timer siden):

I podcasten forteller hun at hun både har drukket alkohol etter rehab, og at hun kommer til å fortsette med det. Og at hun kjenner suget etter pillene når hun drikker, men har altså aldri hatt problemer med å begrense alkoholinntaket.

 

2016:

https://www.seher.no/kjendis/sophie-elise-ville-sjekke-inn-pa-rehab-etter-stort-alkoholbruk/66583377

 

  • Liker 20
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig, veldig spesielt at NRK (statskanal betalt av dine og mine skattepenger) velger å benytte SE som et middel til å nå unge jenter og kvinner. Hvordan har de kommet frem til at SE er en god figur i en slik sammenheng? Hun er et fenomen som alle kjenner til, det er den eneste forklaringen jeg kan finne, derfor kommer «alle» til å klikke seg inn på NRK TV for å se Lindmo og NRK radio for å lytte til appen. Men, det er et stort men. Hvem er det som klikker seg inn og hvorfor gjør de det? Er det bare menneskets grådige lyst etter det som lukter skandale? Uansett, jeg tipper det er de godt voksne som kikker og lytter, akkurat som det var de godt voksne som fulgte Paradise hotel da det var på sitt mest usensurerte. SE har neppe en «stemme» som når ut til de unge, hun er for gammel, og så har hun ikke innhold (i sine plattformer) som tiltrekker unge, tvert om; jeg bare minner om GullbarbieDe unge mener altså at hun ikke er en bra figur å følge i SoMe, tvert om, hun får dem til å føle seg dårlig. 

Det er direkte tragisk at NRKs redaktører faller så grundig i tabloidgryta. Eller var det en hurtig avgjørelse basert på antagelser? Researchen mangler totalt.

PS Har hun ryddet grundig på Instagram? Nesten alle de drøye bildene i feeden er borte … 

  • Liker 39
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...