Isild Skrevet 20. desember 2020 #20541 Skrevet 20. desember 2020 Jane Eyre skrev (1 minutt siden): Dette blir for dumt. Du vet ikke alt om SE og hennes forhold til Anniken. Det er ikke forbudt å kline med en person som du ikke har gått ut i media og bekreftet at du har et kjærste forhold til. Slutt å vær hysterisk. Ok 25
Jane Eyre Skrevet 20. desember 2020 #20542 Skrevet 20. desember 2020 Finlay skrev (På 18.12.2020 den 8.27): Men at SE "virker besatt av å endre på utseende" er greit å skrive? At SE har en besettelse hva gjelder eget utseende er spekulering i SEs psykiske helse, og ligger betydelig nærmere trolling enn å påpeke at hun bryter smittevernregler under pandemien. Jeg som alle andre har lov til å mene noe om SE og man må ikke være enig i alt hun gjør eller være uenig i alt hun gjør. Denne gangen er jeg faktisk ikke så uenig at hun og Anniken kysser. Det er ikke forbudt å kysse et annet menneske. Sånt får man ikke bot av. Det er ikke lov å feste med X antall mennesker hjemme... det er forbudt og det får man bot for. Dette er å shame feil person. Brukte du lang tid på å finne kommentaren min?
J.. Skrevet 20. desember 2020 #20543 Skrevet 20. desember 2020 Jane Eyre skrev (13 minutter siden): Jeg som alle andre har lov til å mene noe om SE og man må ikke være enig i alt hun gjør eller være uenig i alt hun gjør. Denne gangen er jeg faktisk ikke så uenig at hun og Anniken kysser. Det er ikke forbudt å kysse et annet menneske. Sånt får man ikke bot av. Det er ikke lov å feste med X antall mennesker hjemme... det er forbudt og det får man bot for. Dette er å shame feil person. Brukte du lang tid på å finne kommentaren min? Du vet hvordan smitte spres,eller? 32
Jane Eyre Skrevet 20. desember 2020 #20544 Skrevet 20. desember 2020 J.. skrev (Akkurat nå): Du vet hvordan smitte spres,eller? Ja det vet jeg. Men igjen. Det finnes ikke en lov eller en regel som sier at man ikke kan kysse et annet menneske som du ikke har bekreftet er kjærsten din? Hun får ikke bot for dette.
Jane Eyre Skrevet 20. desember 2020 #20545 Skrevet 20. desember 2020 Era Vulgaris skrev (På 17.12.2020 den 17.58): Hva mener du hun kan ta ansvar for, da? Ikke bryte covid reglene som eksempelvis holde fest med X antall mennesker. Hvis hun er syk, må hun ta ansvar for å være i karantene.. Ja alt som er pålagt av myndighetene å gjøre. Det finnes ikke en lov som sier at du ikke kan kysse et annet menneske som du ikke har gått ut i media og bekreftet at du har et forhold til. Scroll gjennom kvinneguiden sin oversikt ove tema som diskuteres det og du vil garantert finne noen som dater har sex osv under denne pandemien som ikke er i ey eksklusivt forhold.
J.. Skrevet 20. desember 2020 #20546 Skrevet 20. desember 2020 (endret) Jane Eyre skrev (8 minutter siden): Ja det vet jeg. Men igjen. Det finnes ikke en lov eller en regel som sier at man ikke kan kysse et annet menneske som du ikke har bekreftet er kjærsten din? Hun får ikke bot for dette. Du henger deg opp i helt feil detaljer. Ingen bryr seg døyten om hun har en eller 22 kjærester. Det folk der imot påpeker er at det per dags dato pågår en pandemi hvor folk oppmuntres til munnbind,holde avstand,og om dette ikke er mulig - snu deg vekk fra den andre,ikke stå ansikt mot ansikt. "Ikke ha flere kjærester" var vel heller en "morsom" måte å si - dette er ikke rette tiden til å kline/hooke med noen andre enn den du evt bor med. Endret 20. desember 2020 av J.. 28
Jane Eyre Skrevet 20. desember 2020 #20547 Skrevet 20. desember 2020 Hockeypulver skrev (På 15.12.2020 den 13.43): Ja det er min mening, jeg skriver ikke at dette er andres mening. Jeg tolker det som et «fuck you- I do what I want» Og du har lov til å tolke det slik selvom dette ikke trenger å være hennes budskap. Tolkning er akkurat det. En subjektiv opplevelse som ikke nødvendig er noen sannhet.
Infinity Skrevet 20. desember 2020 #20548 Skrevet 20. desember 2020 Jane Eyre skrev (5 minutter siden): Ja det vet jeg. Men igjen. Det finnes ikke en lov eller en regel som sier at man ikke kan kysse et annet menneske som du ikke har bekreftet er kjærsten din? Hun får ikke bot for dette. Kan hun ikke kan klare seg med en intim kjæreste under en pandemi ? Snakk om å mene seg «entitled«. 21
Jane Eyre Skrevet 20. desember 2020 #20549 Skrevet 20. desember 2020 J.. skrev (2 minutter siden): Du henger deg opp i helt feil detaljer. Ingen bryr seg døyten om hun har en eller 22 kjærester. Det folk der imot påpeker er at det per dags dato pågår en pandemi hvor folk oppmuntres til munnbind,holde avstand,og om dette ikke er mulig - snu deg vekk fra den andre,ikke stå ansikt mot ansikt. "Ikke ha flere kjærester" var vel heller en "morsom" måte å si - dette er ikke rette tiden til å kline/hooke med noen andre enn den du evt bor med. Men dette er jo smørøyet i diskusjonen at folk faktisk henger seg opp i hvor mange "kjærester" du har. Hvis folk ikke hadde brydd seg om dette hadde ikke SE blitt shamet.. og hun kan fint gjøre alt det andre du ramser opp men så kysset hun også Anniken. Javel så gjorde hun det som trolig veldig mange andre nordmenn gjør under pandemien..
Jane Eyre Skrevet 20. desember 2020 #20550 Skrevet 20. desember 2020 Infinity skrev (1 minutt siden): Kan hun ikke kan klare seg med en intim kjæreste under en pandemi ? Snakk om å mene seg «entitled«. Noen klarer seg ikke med bare én kjærester under en pandemi og det finnes garantert flere der ute som dater og kysser andre de ikke er i et eksklusivt forhold med. Sjekk kvinneguiden son oversikt over tema som diskuteres nå og du vil garantert finne noen som dater og har sex med noen de ikke er i et definert forhold med. Skriver du også til dem at de bør stoppe med dette?
J.. Skrevet 20. desember 2020 #20551 Skrevet 20. desember 2020 Jane Eyre skrev (1 minutt siden): Men dette er jo smørøyet i diskusjonen at folk faktisk henger seg opp i hvor mange "kjærester" du har. Hvis folk ikke hadde brydd seg om dette hadde ikke SE blitt shamet.. og hun kan fint gjøre alt det andre du ramser opp men så kysset hun også Anniken. Javel så gjorde hun det som trolig veldig mange andre nordmenn gjør under pandemien.. Du vinner ikke en diskusjon ved å lukke ørene. "Det er anbefalt å holde seg hjemme og begrense sosial fysisk kontakt med andre mennesker. Det er derfor anbefalt å utsette å ha besøk nå. I private hjem, hager eller hytter er det ikke anbefalt å samle flere enn 5 gjester i tillegg til husstandsmedlemmene. Det bør være minst én meter mellom gjestene. Dette gjelder ikke for dem som tilhører samme husstand eller samme barnehage- eller barneskolekohort." Kilde - HelseNorge. Å kline med "fremmede" under en pandemi er egoistisk og tankeløst uansett hvem som gjør det. Å bevise for 450K mennesker hvor ufattelig korka man er,er utrolig flaut. 37
Isild Skrevet 20. desember 2020 #20552 Skrevet 20. desember 2020 (endret) J.. skrev (12 minutter siden): Du henger deg opp i helt feil detaljer. Ingen bryr seg døyten om hun har en eller 22 kjærester. Det folk der imot påpeker er at det per dags dato pågår en pandemi hvor folk oppmuntres til munnbind,holde avstand,og om dette ikke er mulig - snu deg vekk fra den andre,ikke stå ansikt mot ansikt. "Ikke ha flere kjærester" var vel heller en "morsom" måte å si - dette er ikke rette tiden til å kline/hooke med noen andre enn den du evt bor med. Tror ikke vedkommende forstår dette, ikke vil forstå det eller ikke vet det... Godt alle vi andre følger reglene. Slik jeg har fått det med meg så skal man holde 1 meters avstand til mennesker man ikke er i samme hustand som. Og jeg kan ikke huske å ha hørt at Anniken har flyttet inn til SE. Så, de brøt 1 meters regelen, noe mange finner provoserende at andre gjør, og det er iallefall provoserende å vise i en stor påvirkerkanal. Det handler ikke om hysteri, jentekyssing, antall kjærester, shaming eller troll. Det handler om SE ikke følger 1 meters regelen, og det er ugreit. Endret 20. desember 2020 av Isild 34
Infinity Skrevet 20. desember 2020 #20553 Skrevet 20. desember 2020 Jane Eyre skrev (4 minutter siden): Noen klarer seg ikke med bare én kjærester under en pandemi og det finnes garantert flere der ute som dater og kysser andre de ikke er i et eksklusivt forhold med. Sjekk kvinneguiden son oversikt over tema som diskuteres nå og du vil garantert finne noen som dater og har sex med noen de ikke er i et definert forhold med. Skriver du også til dem at de bør stoppe med dette? Jeg både sier det høyt og vil selvfølgelig skrive det hvis jeg kommer over slike egoistiske utsagn. I disse tider så skal man ikke ha flere partnere samtidig. Punktum. 19
Jane Eyre Skrevet 20. desember 2020 #20554 Skrevet 20. desember 2020 J.. skrev (4 minutter siden): Du vinner ikke en diskusjon ved å lukke ørene. "Det er anbefalt å holde seg hjemme og begrense sosial fysisk kontakt med andre mennesker. Det er derfor anbefalt å utsette å ha besøk nå. I private hjem, hager eller hytter er det ikke anbefalt å samle flere enn 5 gjester i tillegg til husstandsmedlemmene. Det bør være minst én meter mellom gjestene. Dette gjelder ikke for dem som tilhører samme husstand eller samme barnehage- eller barneskolekohort." Kilde - HelseNorge. Å kline med "fremmede" under en pandemi er egoistisk og tankeløst uansett hvem som gjør det. Å bevise for 450K mennesker hvor ufattelig korka man er,er utrolig flaut. Hun kan ta hensyn til alle forholdene du nevner her uteom nærkontakt med Anniken. Jeg lukker verken øyne eller ører men synes dere går for langt når dere shamer henne for kysset som ble dokumentert og lagt ut på nettet. Igjen. Sjekk forumet du allerede er på. Det finnes mange tråder hvor du kan lese om menesker som gjør det SE gjør. Og kanskje også gjør med mer enn én fremmed. Skriv også melding til dem hvis dette plager deg veldig
hulillerunde Skrevet 20. desember 2020 #20555 Skrevet 20. desember 2020 Jane Eyre skrev (3 minutter siden): Noen klarer seg ikke med bare én kjærester under en pandemi og det finnes garantert flere der ute som dater og kysser andre de ikke er i et eksklusivt forhold med. Sjekk kvinneguiden son oversikt over tema som diskuteres nå og du vil garantert finne noen som dater og har sex med noen de ikke er i et definert forhold med. Skriver du også til dem at de bør stoppe med dette? Hva SE velger å gjøre på privaten er en ting, men når hun deler dette til 450 000 følgere så kan ringvirkningene bli enorme. Hun har stor påvirkningskraft, og bør dermed være langt mer forsiktig med hva hun deler i SoMe enn noen med 20 følgere. Denne holdningen du fremviser ved å si at "andre gjør det, så da bør det være OK at SE også gjør det" blir for enkel nettopp på grunn av den store følgermassen hun har, og dermed det store ansvaret hun har. Om hun ikke ønsker å ha dette ansvaret så bør hun finne seg en annen jobb 33
Jane Eyre Skrevet 20. desember 2020 #20556 Skrevet 20. desember 2020 Infinity skrev (1 minutt siden): Jeg både sier det høyt og vil selvfølgelig skrive det hvis jeg kommer over slike egoistiske utsagn. I disse tider så skal man ikke ha flere partnere samtidig. Punktum. Skal single kun få én mulighet til å date en partner i denne pandemien og hvis det ikke funker må de vente til alt er over? Synes du virkelig det er realistisk å forvente dette av noen? Den har vart i 10 mnd og kommer nok til vedvare en stund til. 1
Jane Eyre Skrevet 20. desember 2020 #20557 Skrevet 20. desember 2020 hulillerunde skrev (1 minutt siden): Hva SE velger å gjøre på privaten er en ting, men når hun deler dette til 450 000 følgere så kan ringvirkningene bli enorme. Hun har stor påvirkningskraft, og bør dermed være langt mer forsiktig med hva hun deler i SoMe enn noen med 20 følgere. Denne holdningen du fremviser ved å si at "andre gjør det, så da bør det være OK at SE også gjør det" blir for enkel nettopp på grunn av den store følgermassen hun har, og dermed det store ansvaret hun har. Om hun ikke ønsker å ha dette ansvaret så bør hun finne seg en annen jobb Jeg tror folk kommer til å date, kysse og slikke andres kjønnsorganer i denne pandemien uavhengig om SE legger ut et kysse bilde eller ikke. Det er ikke realistisk å forvente at mennesker skal temme sin seksualitet i 10 + måneder. 1
J.. Skrevet 20. desember 2020 #20558 Skrevet 20. desember 2020 Jane Eyre skrev (1 minutt siden): Jeg tror folk kommer til å date, kysse og slikke andres kjønnsorganer i denne pandemien uavhengig om SE legger ut et kysse bilde eller ikke. Det er ikke realistisk å forvente at mennesker skal temme sin seksualitet i 10 + måneder. Hvis alle skal ha den "er det så farlig" holdningen du utviser,har du helt rett i at dette kommer til å dra ut i tid. 31
hulillerunde Skrevet 20. desember 2020 #20559 Skrevet 20. desember 2020 Jane Eyre skrev (Akkurat nå): Jeg tror folk kommer til å date, kysse og slikke andres kjønnsorganer i denne pandemien uavhengig om SE legger ut et kysse bilde eller ikke. Det er ikke realistisk å forvente at mennesker skal temme sin seksualitet i 10 + måneder. Det er da heller ikke det jeg sier! Det er ingen her som sier at man skal temme sin seksualitet i 10 + måneder, du misforstår totalt! For å gi deg det med teskje: SE bør være forsiktig med hva hun deler i SoMe med sine 450 000/firehundreogfemtitusen følgere da hun lever av å påvirke. Om du virkelig tror at folk kun blir påvirket til å kjøpe produktene hun selger/får betalt for å selge og ikke alt det andre i tillegg så undervurderer du både SE og følgerne hennes. 21
Jane Eyre Skrevet 20. desember 2020 #20560 Skrevet 20. desember 2020 J.. skrev (1 minutt siden): Hvis alle skal ha den "er det så farlig" holdningen du utviser,har du helt rett i at dette kommer til å dra ut i tid. Men dette har allerede dratt ut i tid. Pandemien har holdt på i over 10 mnd bare i Norge. Det finnes utallige andre forholdsregler vi kan ta som ikke begrenser single mennesker eller seksualitet. Er du syk vær hjemme. Har du fått påvist covid-19 hold deg hjemme. Når du reiser kollektivt hold avstand. Bruk munnbind hvis du ikke klarer å holde avstand til andre.. osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå