Gå til innhold

Sophie Elise

Anbefalte innlegg

Skrevet
Sfr skrev (14 minutter siden):

Trodde det var voksne folk på KG, skjønner ikke at godt voksne folk diskuterer og bryr seg om Sofie Elise og fjortistullet hennes 🙄

Hvorfor avskriver du dette som "fjortistull"? Dama er 26 år, og har rundt 450 000 følgere på Instagram.

Ingen grunn til å håne brukere på KG. Les deg heller opp her:

Markedsanalytiker Arne-Inge Christophersen (58) sier at man skal være forsiktig med å legge ut ting som kjent person.

– Når man ser at sånne personligheter ikke følger de anbefalte reglene som vi har, så er det lett for andre å tenke at de også kan gjøre det samme som forbildet sitt, forteller han.

Christophersen mener at man gir feile signaler ved å legge ut slike bilder.

– Det er noe av det som har vært et stort problem i forhold til ung smittespredning, folk tenker at dette skjer ikke meg, og hvis det skjer meg så går det over, sier han og fortsetter:

– At de gjør det er en ting, men at det legger ut bilde av det, det syns jeg er svært uheldig.

https://www.tv2.no/underholdning/11835401/

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg blir så sint. Jeg er en av disse som har mistet jobben og ikke får feiret jul med foreldrene mine pga corona. Ei av mine nære venninner er sykepleier og ble alvorlig coronasyk tidligere i år. 

Og så får vi servert dette på instagram. Jeg vet ikke om SE rett og slett er for korttenkt til å forstå hva hun driver med, eller om hun rett og slett bare gir F i alle andre enn seg selv. 

Endret av borifrankrike
  • Liker 37
Skrevet
55 minutter siden, Sfr said:

Trodde det var voksne folk på KG, skjønner ikke at godt voksne folk diskuterer og bryr seg om Sofie Elise og fjortistullet hennes 🙄

«Fjortistullet» hennes kan påvirke fryktelig mange mennesker, derfor bryr folk seg. Det er ikke en filleting, hun bagatelliserer smittevern og viser det til flere hundre tusen følgere. Det er farlig! 
Det er provoserende å se for mennesker som er påvirket av viruset på en eller annen måte og som prøver å gjøre sitt for å bli kvitt viruset. 

• Liker 21
Skrevet

«Fjortistullet» til SE innkasserer henne 6,9 millioner i året. At ingen redaksjonelle medier stiller henne til ansvar for den dårlige påvirkningen, og handlinger denne millionbedriften  gjør er bare trist som f..

Skrevet
borifrankrike skrev (37 minutter siden):

Jeg blir så sint. Jeg er en av disse som har mistet jobben og ikke får feiret jul med foreldrene mine pga corona. Ei av mine nære venninner er sykepleier og ble alvorlig coronasyk tidligere i år. 

Og så får vi servert dette på instagram. Jeg vet ikke om SE rett og slett er for korttenkt til å forstå hva hun driver med, eller om hun rett og slett bare gir F i alle andre enn seg selv. 

Føler med deg, og alle i din situasjon ❤️

Når det gjelder SE så er det nok en salig blanding av å være både mindre smart og ekstremt narsissistisk. 

• Liker 19
Skrevet
Sfr skrev (1 time siden):

I en pandemi så har alle noe med hvordan andre opptrer, fordi det går ut over alle. Som offentlig person bør hun være mer bevisst på hva hun legger ut og hva hun deler, men dama er komplett idiot! og idioter bør vernes mot seg selv og andre

• Liker 14
Skrevet

Til vedkommende som ikke skjønner at godt voksne diskuterer "fjortisstullet" til SE: Jeg tenker at du heller burde bekymre deg over de som "tilber fjortisstullet", og media som "freder" denne bedriften. Her på KG finner man en motstemme, noe dette fjortisstullet sårt trenger. 

Og by the way, det er en stund siden SE var fjortiss nå. Den harmløse tenåringsbloggeren har blitt en stor bedrift -  som påvirker/influencer. Og heldigvis så er vi mange som er opptatt av hva påvirkere påvirker til. 

• Liker 27
Skrevet
Finlay skrev (1 time siden):

Hvorfor avskriver du dette som "fjortistull"? Dama er 26 år, og har rundt 450 000 følgere på Instagram.

Ingen grunn til å håne brukere på KG. Les deg heller opp her:

Markedsanalytiker Arne-Inge Christophersen (58) sier at man skal være forsiktig med å legge ut ting som kjent person.

– Når man ser at sånne personligheter ikke følger de anbefalte reglene som vi har, så er det lett for andre å tenke at de også kan gjøre det samme som forbildet sitt, forteller han.

Christophersen mener at man gir feile signaler ved å legge ut slike bilder.

– Det er noe av det som har vært et stort problem i forhold til ung smittespredning, folk tenker at dette skjer ikke meg, og hvis det skjer meg så går det over, sier han og fortsetter:

– At de gjør det er en ting, men at det legger ut bilde av det, det syns jeg er svært uheldig.

https://www.tv2.no/underholdning/11835401/

Nettopp derfor hun tjener alle de pengene når folk gidder å følge henne samt kommentere i hytt og pine.

Eneste grunnen til at jeg sjekket ut tråden var fordi jeg titt og ofte ser den blir kommentert på så ville jeg se hva som blir skrevet. I mine øyne er hun en dobbelmoralsk narsissist og et enormt farlig forbilde for unge mennesker som ser opp til henne! Hun er så ihjeloperert at hun har blitt en karikatur av seg selv. 

Og jeg er enig i at hun har gjort mye bra, men ofte blir det et steg frem og et steg tilbake. Enda verre at media tilber henne, sender rumpeopperasjon i beste sendetid osv. Virkelig usmakelig.

• Liker 4
Skrevet

Tråden er ryddet for brudd på opphavsrett.

Måne, admin.

Skrevet

Med tanke på hvor mange følgere influenserne har så bør de få en langt større bot for å bryte smittevernreglene, slik at signaleffekten blir større

• Liker 32
Skrevet

Problemet nå er at Sofie har fått det hun ønsket seg; nemlig oppmerksomhet -> klikk -> høyere inntekt. Kunne hun ikke i det minste fått en kraftig bot for brudd på smittevernsreglene? Tenk å tjene seg rik på slike stunts. 

• Liker 38
Skrevet
Jaymie skrev (18 minutter siden):

Problemet nå er at Sofie har fått det hun ønsket seg; nemlig oppmerksomhet -> klikk -> høyere inntekt. Kunne hun ikke i det minste fått en kraftig bot for brudd på smittevernsreglene? Tenk å tjene seg rik på slike stunts. 

Man tjener ikke per klikk på Instagram.

Skrevet
J.. skrev (Akkurat nå):

Man tjener ikke per klikk på Instagram.

Det sa jeg ikke, men flere klikk gir større sjanse for at flere blir provosert og kommenterer som gir samhandling og større engasjement som ser bra ut hos potensielle samarbeidspartnere. Det er mange steg, men samme resultat. 

• Liker 20
Skrevet
Jaymie skrev (21 minutter siden):

Det sa jeg ikke, men flere klikk gir større sjanse for at flere blir provosert og kommenterer som gir samhandling og større engasjement som ser bra ut hos potensielle samarbeidspartnere. Det er mange steg, men samme resultat. 

Faste,reelle følgere = penger.

Kommentarer/engasjement er det ikke mye penger i.

Hvem som helst kan kommentere uten å følge.

Samarbeidspartnere vil ha noe mer fast enn folk som svarer i ren provakasjon å har døgnflue-effekt.

• Liker 2
Skrevet
J.. skrev (Akkurat nå):

Faste,reelle følgere = penger.

Kommentarer/engasjement er det ikke mye penger i.

Hvem som helst kan kommentere uten å følge.

Samarbeidspartnere vil ha noe mer fast enn folk som svarer i ren provakasjon å har døgnflue-effekt.

Samarbeidspartnere går ofte utifra engasjement på Instagram innsikt, ingen samarbeidspartnere går utifra antall følgere. 

• Liker 11
Skrevet
Jaymie skrev (58 minutter siden):

Hun har vel strengt tatt ikke brutt en regel, men en anbefaling. Det er uetisk men ikke ulovlig å ha mer enn 2-3 nærkontakter utenfor husstanden. 

• Liker 1
Skrevet

Har noen en liste over alle samarbeidspartnerne til Sophie Elise? 

• Liker 13
Gjest Twistdott
Skrevet

Hun får oppmeksomhet - igjen. For et kalkulerende nek hun er.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...