Gå til innhold

Sophie Elise

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun skal ha fire ukers permisjon, samboeren resten. Ønsker  amme, det kan bli vanskelig. Å greie og knytte bånd til den nyfødte i løpet av fire uker, og så bli busy businesswoman igjen, det vil gjøre noe med forholdet mor/barn. Jeg kjenner ingen som har gått så tidlig tilbake til «jobb», er det vanlig blant influencere?

• Liker 8
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Pidla skrev (11 timer siden):

Nå gidder jeg ikke klikke meg inn på snappene hennes. Sa hun virkelig det???

Lykke til med håravfallet som følger etter en graviditet 😂

Hun har jo hodet fullt av løshår. 🙄

• Liker 11
  • Nyttig 2
Skrevet

Litt spent på hvordan hun ska greie å klemme inn ukentlige frisørbesøk,  fiksing av negler, vipper, botox, filler, og ikke minst to operasjoner årlig mens hun har en baby. 

• Liker 12
  • Nyttig 4
Skrevet
Djungelvrål skrev (20 minutter siden):

Litt spent på hvordan hun ska greie å klemme inn ukentlige frisørbesøk,  fiksing av negler, vipper, botox, filler, og ikke minst to operasjoner årlig mens hun har en baby. 

Hun har vel sagt at hun skal ha barnepike? Det skal hun garantert ha. Tror ikke på at SE har tenkt å ta jobben med å stelle den ungen døgnet rundt, samt hvordan skal hun få gått i møter og holde på med prosjekter, og samtidig ha våkenetter hvor hun ammer hver tredje -fjerde time? 

• Liker 13
Skrevet (endret)

.

Endret av Wald86
Personvern og sikkerhet
  • Liker 14
  • Nyttig 5
Skrevet

Men hva vil dere? Det er nok riktig at barnet kommer til å bli altfor eksponert og utsatt for rykter. En bekymring dere illustrerer ved selv å spekulere i vei om barnet, at moren vil behandle det som et av kjæledyrene sine og sette det vekk, at hun er rusmisbruker, at faren er *sett inn unevnelig rykte* osv. At barnet er unnfanget for å tjene penger og lage innhold. Hyggelig. Hvordan hjelper dette det ufødte barnet? Sophie Elise er langt på vei, hva tenker dere skal gjøres nå? Annet enn å antyde at barnet ikke burde blitt unnfanget i det hele tatt.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

.

Endret av Wald86
Personvern og sikkerhet
  • Liker 12
  • Nyttig 10
Skrevet
Wald86 skrev (5 minutter siden):

Det er ikke annet å gjøre enn å jobbe for at regelverk kommer på plass, slik at denne kyniske industrien ikke kan få holde på slik de gjør. Det må bli slutt på at barn skal leve sitt liv utlevert på en salgskanal, der det ikke er grenser mellom privatliv og business. Fra unnfangelse utleveres de. Noen føder live. Livet styres etter klikk, likes og engasjement. Der de kan lyve, og komme med ubegrunnede påstander, og blande spons med "hverdag", og gå målrettet etter sårbare målgrupper.
Det er også viktig å bevisstgjøre helsemyndigheter om den sammensatte avhengighetsproblematikken rundt dette. Der influenceren selv også rammes. En slik konstant utlevering av seg selv er ekstremt mentalt belastende. 

Enig i det. Det hadde vært mer konstruktivt enn konstant jazzing om Sophie Elises varig svekkede sjelsevner.

• Liker 2
Skrevet (endret)

.

Endret av Wald86
Personvern og sikkerhet
  • Liker 3
  • Nyttig 14
Skrevet (endret)

.

Endret av Wald86
Personvern og sikkerhet
  • Liker 4
  • Nyttig 8
Skrevet

Greit nok at hun kan kjøpe seg private jordmortimer hos ei jordmor som ikke stiller spørmål rundt tidligere utsagn og oppførsel av Sofie i offentlig media, men enn så lenge så finnes det ikke private føde og barselklinikker der ansatte ikke stiller spørsmål eller vet om den fødende sin bakgrunn med feks rus.

Sofie blir ikke behandlet annerledes enn andre som får barn og har en tidligere rusproblematikk, selv om hun er kjent og har høy inntekt. Når det gjelder ett nyfødt barn sin velferd og bekymring om omsorgsevne fra foreldre så gir de ansatte blanke om der er kong Salomon eller Jørgen Hattemaker (eller konene deres da….) som får barn.

Har en eller begge foreldrene en forhistorie med feks barnevern så blir hjelpeinnsatser påkoblet tidlig. Særlig årvåkent ved tidligere rus. Jeg mener ikke at barnevernet nødvendigvis står klar til å ta babyen, men å sette inn tiltak for at barnet skal få best mulig omsorg og oppvekstvilkår. Barnevernet er ikke et tohodet troll som står der klare til å ta babyer.

Det er faktisk ikke lenge siden Sofie var åpen om at hun slet med avhengighet til tabletter og var innlagt. Men skrev seg ut tidligere og feiret hjemkomsten med en fest. For alkohol var ikke tabletter, så det gikk bra (de som kan dette vet at rusavhengige må holde seg unna alt som gir rus, om det så er tabletter, alkohol, hasj, kokain, alkohol osv)

Det er heller ikke lenge siden hun raserte både sin egen karriere og Nora sitt rykte og omdømme (og samboerskap) etter at Sofie mot Nora sin viten postet det berømmelige bildet i speilet med en pose med noe hvitt i og teksten « livet er en million ganger bedre når man gir faen» 

Helsepersonell fikk jo også med seg dette 

Personlig synes jeg det er bra det ikke gjøres forskjell på vanlige folk og kjente folk; det er hensynet til nyfødte barn som står i fokus og barnets beste, ikke hvem foreldrene er.

Så Sofie slipper nok ikke unna spørsmål på St Olavs der hun skal føde. 

• Liker 17
  • Nyttig 6
Skrevet (endret)

Så nettopp på pakking av fødebagen og savner strømpebukse til babyen og hun sa heller ikke noe om klærne til babyen er i ull?

Jeg hadde ønsket å bruke parfymefrie våtservietter på babyen, men jeg er litt nøye med å bruke produkter som er økologiske og fri for parfyme både på meg selv og barn

Endret av Tough cookie
Skrevet (endret)

.

Endret av Wald86
Personvern og sikkerhet
  • Liker 12
  • Nyttig 4
Skrevet
skruf skrev (18 minutter siden):

Det er faktisk ikke lenge siden Sofie var åpen om at hun slet med avhengighet til tabletter og var innlagt. Men skrev seg ut tidligere og feiret hjemkomsten med en fest. For alkohol var ikke tabletter, så det gikk bra (de som kan dette vet at rusavhengige må holde seg unna alt som gir rus, om det så er tabletter, alkohol, hasj, kokain, alkohol osv.

"De som kan dette" - jobber du med det? Det er absolutt ingen evidens for at alle som har hatt et rusproblem må holde seg unna alt som kan gi rus. Dette kommer i høy grad fra Anonyme Alkoholikere og 12-trinnsideologien. Noen som har hatt et rusproblem får "tenning" av alt som kan gi rus, for andre er det ikke sånn - og det å kreve totalavhold kan faktisk stå i veien for å kunne leve relativt rusfrie liv. Identitet og stigma som "en gang rusmisbruker, alltid rusmisbruker" , kan også stå i veien for tilfriskning.

Det kommer jo helt an på hva som fikk en inn i avhengighet, substansen(e) man har vært avhengig av, nåværende livssituasjon osv.

Det sagt er jo dette forskjellig for hver enkelt, og en krevende ting å finne ut av. Så jeg ville ikke anbefalt noen å feste med kokain rett etter avrusning. (Vil egentlig ikke anbefale noen å ta kokain noensinne.) Så jeg har ikke noe behov for å forsvare posestuntet til Sophie Elise - vil mene det er veldig dumt, da kokain også er en stimulant som kan øke behovet for beroligende tabletter, som hun var avhengig av. Pluss at man mister veldig mye hemninger også av alkohol.

Men at det å ha hatt et (etter det vi vet) relativt kortvarig rusproblem, og så (etter det vi vet) få orden på det, skal kvalifisere til å være en kronisk sykdom man alltid må forbindes med, er det ikke bred enighet om. Det er i beste fall kontroversielt. Så det blir for lettvint å si "de som kan dette". Det er ingen konsensus om det.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

.

Endret av Wald86
Personvern og sikkerhet
  • Liker 6
  • Nyttig 11
Skrevet (endret)
Wald86 skrev (3 minutter siden):

Har du egentlig lest det SE AS har lagt ut av selvdiagnoser, diagnoser hun hevder å ha fått av leger og psykiater, traumer hun bærer på etter påståtte overgrep, selvskading, depresjoner, rusavhengighet, avhengighet av plastisk kirurgi et cetera, et cetera. Hun tegner selv et bilde av en sammensatt lidelse. Også hvis det skulle vise seg å være ren løgn alt sammen. Det er så mange varsellamper at det er øredøvende. 

Det var ikke det jeg svarte på. Det var et generelt utsagn, ikke knyttet til Sophie Elise spesifikt. Hun har sikkert enorme problemer. Det var generaliseringen på vegne av alle mennesker jeg ville nyansere.

Endret av Sarah93
  • Liker 4
Skrevet (endret)

.

Endret av Wald86
Personvern og sikkerhet
  • Liker 3
  • Nyttig 7
Skrevet
Tough cookie skrev (2 timer siden):

Så nettopp på pakking av fødebagen og savner strømpebukse til babyen og hun sa heller ikke noe om klærne til babyen er i ull?

Jeg hadde ønsket å bruke parfymefrie våtservietter på babyen, men jeg er litt nøye med å bruke produkter som er økologiske og fri for parfyme både på meg selv og barn

En baby født i slutten av april greier seg fint uten strømpebukse.. I desember også for den sags skyld, det er ikke akkurat som om de tilbringer tid ute så tidlig. Hun har både tepper og helt sikkert pose eller utetøy også.

Samme med våtservietter, ja vi hører at det ikke er det beste alltid, men, veldig mange bruker det gjennom hele bleieperioden.

• Liker 7
Skrevet
J.. skrev (På 25.1.2024 den 13.00):

LUB anbefaler heller ikke babynest,ikke den huske/vugge greia heller.

Desverre er begge disse produktene noe mange førstegangsforeldre kjøper i beste mening.

Skulle ønske ingen av produktene var i salg.

Det er da ikke noe problem å bruke Babynest eller vugge på dagtid under tilsyn. 

• Liker 2
Skrevet
Tough cookie skrev (4 timer siden):

Mammapoliti. Herlighet...

• Liker 13

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...