Gå til innhold

Sophie Elise

Anbefalte innlegg

Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)

.

Endret av Nasse Nøff ❤
Videoannonse
Annonse
Skrevet
4 minutter siden, Nasse Nøff ❤ skrev:

Ser på talen til K nå... synd at hun roper og brøler som en liten unge i trass. Hun hadde fremstått mer oppegående, selvsikker og moden ved å snakke i stedet for brøle. Det å legge trykk på ord for å få ting frem klart og tydelig er vanlig i "viktige" taler. Men det er forskjell på å legge trykk på og det å stå å brøle og rope. Samme med unødvendig banning, det ødela talen veldig mye.
Fint budskap..... men hun skulle ha vært bittelitt mer moden og voksen. Da hadde hun nok nådd frem til enda flere. Det er voksne uvitende mennesker som styrer blogg.no, vixen osv. Ikke 25 år gamle unge kvinner som vet hvordan det er å vokse opp i dette SoMe-miljøet, disse offerene som K snakker om.

Helt på sin plass å si noe, så hatten av for henne. For hun tar nok virkelig en for laget her. Men hun kunne også ha vært bittelitt mer moden og nådd frem til enda flere.

Hun var sikkert nervøs, og det skjønner jeg godt. Da kan man fort miste litt kontroll over stemmevolumet.

Det krever stort mot å ta opp noe så kontroversielt mens hun ser alle de involverte i bransjen rett i ansiktet. Og det hun sa var både gjennomtenkt, velformulert (tross banningen, som jeg også kan styre meg for) og to the point. 

• Liker 45
Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)
Aricia skrev (På 1.2.2020 den 13.18):

Hun var sikkert nervøs, og det skjønner jeg godt. Da kan man fort miste litt kontroll over stemmevolumet.

Det krever stort mot å ta opp noe så kontroversielt mens hun ser alle de involverte i bransjen rett i ansiktet. Og det hun sa var både gjennomtenkt, velformulert (tross banningen, som jeg også kan styre meg for) og to the point. 

Endret av Nasse Nøff ❤
Skrevet

Syns SE er en oppegående kvinne som står for sine valg. Om hun velger plastisk kirurgi burde hun få lov til det. Å sensurere Norge mer enn det allerede er i mine øyne latterlig.  Om man skal ta en operasjon har de ikke lov med før etter bilder på egne nettsider, man må møte opp personlig. 
Det er aldergrense på plastisk kirurgi, 20 år fleste plasser. Og om man da velger forandre noe burde man ha lov til det. Unge mennesker har hatt vansker med selvbilde så lenge mennesket har eksistert, det er bare mer synlig nå. Og tilgjengelig. Hvorfor skal Norge være et lite sensurert land der ingenting er lov, kan ikke folk få bestemme selv.

Og talen til KG var flau. Hun mobber og henger ut SE, og hun elsker oppmerksomheten det gir. Hun har levd på det hele året og er eneste hun prater om. Tenk at i Norge er dette det største samfunnsproblemet, ikke fattigdom, klima, sosial dumping, arbeidsmiljø og pensjonsvilkår. Om hun hadde fokusert mer på ting utenfor boblen hadde kanskje ungdom blitt mer aktiv politisk engasjert, bedre rustet til å ta egne valg. Sette seg mer inn i klima og politikk enn å rope at oljen og kjøtt produksjon må stoppe.

• Liker 7
Skrevet
2 minutter siden, Nasse Nøff ❤ skrev:

Helt enig i alt du skriver. Det er så viktig og riktig det hun sier! Bare så ufattelig dumt at det ble litt ødelagt slik at færre folk vil ta det seriøst. 

Jeg tror ikke færre vil ta det seriøst. jeg tror mange utenfor rosa-SoMe-sfæren vil få opp øynene for hva som skjer. INnslaget ble sendt på kveldsnytt. Jeg tror ingen som ikke kjenner bransjen tenker at "Oj, det var interessant - men jeg gidder ikke bry meg fordi hun bannet". 

• Liker 22
Gjest MadameDeRosa
Skrevet

Så... Hvor kan man se vixen og hvorfor var ikke Isabel Raad der. 

Skrevet
28 minutter siden, Trikken skrev:

Tenk at i Norge er dette det største samfunnsproblemet, ikke fattigdom, klima, sosial dumping, arbeidsmiljø og pensjonsvilkår.

......Men alikevel har norsk ungdom større press en noen gang på prestasjon,økonomi,psykisk helse og utseende enn før..

• Liker 14
Skrevet
13 minutter siden, J.. skrev:

......Men alikevel har norsk ungdom større press en noen gang på prestasjon,økonomi,psykisk helse og utseende enn før..

For hver generasjon er det nok samme press bare på forskjellig måter. På 1800 tallet var det fattigdom, stort press for å overleve og stor skam både med valg av partner og hva man kunne finne av sladder gjennom vinduene. 

starten av 1900 tallet var Norge fattig og krigstiden kom. Stort press for å overleve og frykt. 

så kom industrien og olja. Var masse press for æ få jobb, hus osv. Dårligere arbeidskår og man måtte kjempe. 

Nå har man mat, man har hus. Nå er det press for å andre ting. Men utseende har alltid fått mennesker fram i verden. 

• Liker 4
Gjest Gul_gul
Skrevet
45 minutter siden, Aricia said:

Ja, det skal ikke undervurderes. Det kan ikke sammenlignes med å sitte hjemme og oppta en monolog på video, som man har full kontroll over og kan redigere m.m. før den publiseres. 

Skrevet
25 minutter siden, Trikken skrev:

For hver generasjon er det nok samme press bare på forskjellig måter. På 1800 tallet var det fattigdom, stort press for å overleve og stor skam både med valg av partner og hva man kunne finne av sladder gjennom vinduene. 

starten av 1900 tallet var Norge fattig og krigstiden kom. Stort press for å overleve og frykt. 

så kom industrien og olja. Var masse press for æ få jobb, hus osv. Dårligere arbeidskår og man måtte kjempe. 

Nå har man mat, man har hus. Nå er det press for å andre ting. Men utseende har alltid fått mennesker fram i verden. 

Ja drit i unges psyke,folk før i tida har alltid hatt det verre,si.

• Liker 15
Gjest Gul_gul
Skrevet
2 minutter siden, J.. said:

Drit i endagsturister i tråden som bare bidrar med whatabout'isme. :) 

Skrevet
11 minutter siden, Gul_gul skrev:

Drit i endagsturister i tråden som bare bidrar med whatabout'isme. :) 

Sant nok.

• Liker 4
Gjest MadameDeRosa
Skrevet (endret)

Det hun gjør med tordentalen sin, er å vise de unge at det er GREIT å stå og slenge dritt om andre. Det går an å få frem en mening uten å måtte rakke ned på og henge ut enkeltpersoner. Men, dette er Norge. Ett av de verste landene når det gjelder mobbing. Det er liksom "greit" å være "forbilde som mobber" altså... Syns det er ti ganger verre enn ei som tar plastiske operasjoner, så vet ikke hvem som er "farligst forbilde" her jeg.... Ehm...

Endret av MadameDeRosa
Skrevet
6 minutter siden, MadameDeRosa skrev:

Det hun gjør med tordentalen sin, er å vise de unge at det er GREIT å stå og slenge dritt om andre. Det går an å få frem en mening uten å måtte rakke ned på og henge ut enkeltpersoner. Men, dette er Norge. Ett av de verste landene når det gjelder mobbing. Det er liksom "greit" å være "forbilde som mobber" altså... Syns det er ti ganger verre enn ei som tar plastiske operasjoner, så vet ikke hvem som er "farligst forbilde" her jeg.... Ehm...

Nettopp. Måten hun angriper Sophie Elise på er ikke greit! Men fordi hun liksom fronter noe viktig så er det greit...

Hun har rett i at Sophie Elise er et ekstremt farlig forbilde, men det er hun også slik hun holder på!

Skrevet
1 time siden, J.. skrev:

Du misforstår det jeg sier. Jeg sa at livet kommer alltid til å ha utfordringer. Man kan ikke sensurere SE, Slik er utviklingen i hele verden. Skal Norge være en sensurert stat for alt. Alle sin psykisk helse er viktig, og jeg er for mangfold. De som ønsker å ta fillers, de som ønsker å ta plastisk operasjon, de som ønsker ikke bruke sminke, kropper i alle fasonger, det er plass for alle. Men diktatorer som skal prøve å tvinge egne meninger og valg på andre burde man heller bli vernet mot. 

• Liker 5
Skrevet
3 minutter siden, loveli skrev:

Nettopp. Måten hun angriper Sophie Elise på er ikke greit! Men fordi hun liksom fronter noe viktig så er det greit...

Hun har rett i at Sophie Elise er et ekstremt farlig forbilde, men det er hun også slik hun holder på!

Hun prøver å få folk til å våkne opp og sjå realiteten!

Stemmer det at det er faren til SE som er manageren og regnskapsføreren hennes? Han som styrer "pengesekken" og betaler ut summene til operasjonene hennes? Nekter å tro at han og moren støtter disse operasjonene. Ja,hun er 25 år og voksen og kan ta egne valg,men har de ingenting de skulle sagt?   Har de prøvd å fraråde henne disse operasjonene? Eller bare deler han ut pengene til det hun vil forandre på kroppen?  Vil tro de har noe formening om at hun har operert  alt på kroppen nesten..Selv om man er voksen, kan foreldre mene og komme med velmenende/konstruktive råd som man kanskje bør høre på selv om man har passert en viss alder. 

• Liker 18
Skrevet (endret)
12 minutter siden, Ice_83 said:

Stemmer det at det er faren til SE som er manageren og regnskapsføreren hennes? Han som styrer "pengesekken" og betaler ut summene til operasjonene hennes? Nekter å tro at han og moren støtter disse operasjonene. Ja,hun er 25 år og voksen og kan ta egne valg,men har de ingenting de skulle sagt?   Har de prøvd å fraråde henne disse operasjonene? Eller bare deler han ut pengene til det hun vil forandre på kroppen?  Vil tro de har noe formening om at hun har operert  alt på kroppen nesten..Selv om man er voksen, kan foreldre mene og komme med velmenende/konstruktive råd som man kanskje bør høre på selv om man har passert en viss alder. 

SE har vel ikke blitt den hun har blitt i et vakuum. Det er tydelig at hun sliter på mange plan, noe som normalt starter i barndommen. Ikke vet jeg hva foreldrene _egentlig_ mener om operasjonene hennes, men det stemmer i alle fall at pappa Isachsen lever på lønnen han mottar fra datterens firma og dermed har gjort seg økonomisk avhengig av at en psykisk ustabil sårbar jente fortsetter å være i rampelyset. Trist at sånt foregår i Norge. Det samme har vi sett med Lindsay Lohan og Britney Spears for å nevne noen, og se hvor bra det gikk. Jeg synes det er rart at folk tror at faren til SE er en kosebamse. Tidligere ble kritikk av ham slettet i denne tråden, for det var liksom kritikk av familien, men jeg håper det ikke er slik lenger, da han er en like stor deltager i bedriften Sophie Elise AS som Lars-Kristian Eriksen er i CBE-bedriften.

Endret av Bloggleseren
Tok i litt hardt.
  • Liker 30
Skrevet
44 minutter siden, Ice_83 skrev:

Jeg vet hva Kristin prøver på, men jeg mener hun ikke gjør det på ok måte.

Ellers enig i det du sier om papageren (vet ikke hva den mannlige versjonen av momager heter). Det er lett å tenke at det forholdet han har til egen datter og hans veldige innblanding i hennes bedrift ikke bare er positivt. Hvor drar man grensene? Hvor er skillet mellom den ene rollen og den andre? Hvis han som manager anbefaler henne å operere seg foran kamera, mener han også som pappa at dette er lurt? Skal han beskytte barnet sitt eller selge henne til høystbydende?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...