Gå til innhold

Bør sexkjøp legaliseres?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, Lucius skrev:

Sex skal være et samtykke. Ikke noe man skal forvente eller fortjene. 

Får man ikke samtykke av ei eskorte jente da? Blir det legalisert må de jo betale skatt og moms på sine tjenester, og det liker jo staten. For min del har jeg prøvd dette selv, men kommer aldri tilbake dir igjen🤭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 minutter siden, museslikker69 skrev:

Får man ikke samtykke av ei eskorte jente da? Blir det legalisert må de jo betale skatt og moms på sine tjenester, og det liker jo staten. For min del har jeg prøvd dette selv, men kommer aldri tilbake dir igjen🤭

Det finnes samtykke, og det finbes "samtykke". Sex skal være noe begge parter ønsker, ikke noe den ene parten går med på. Det er ikke sikkert det er et oppriktig samtykke du får fra en eskorte. Det kan være at vedkommende "samtykker" for å slippe represalier fra bakmenn. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men du skjønner vel at når folk kjøper sex så bidrar de til bakmenn som bedriver tvang?

Men det er kanskje ikke så farlig? Vi er jo bare kvinner som er verdiløse ting for menn så vi skal kunne misbrukes som dere ønsker?

Anonymkode: e7e47...b98

Når du kjøper en iphone så bidrar du til slavearbeid og selvmord i Kina.

Anonymkode: 85a16...ebc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Største problemet er jo ikke samtykke, men kanskje heller at de tjener penger uten å betale skatt og moms? Og det er jo ikke lov?

Ah, nå forsto jeg det siste om bakmenn ja, desverre er slikt. Samtidig har jeg omsorg for disse kvinnene også. Eden Rock Hotel i Torrevieja, traff jeg ei ukrainsk jente, hun fortalte meg litt om hennes hverdag. Hun ble behandlet godt i forhold til andre plasser, kjempetrivelig jente og hun hadde en datter på 9 år, jeg hadde ikke hjerte til å utnytte henne seksuelt. Jeg gav henne dobbel betaling på 200 euro, pluss en lang og god klem❤️

Endret av museslikker69
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Thyra said:

Det finnes samtykke, og det finbes "samtykke". Sex skal være noe begge parter ønsker, ikke noe den ene parten går med på. 

Det er det ingen naturlov som sier. 

Anonymkode: 65262...223

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er det ingen naturlov som sier. 

Anonymkode: 65262...223

Det er infen naturlov som sier man ikke skal slå, drepe, voldta eller stjele heller. Men har man et minimum av empati og respekt for sine medmennesker, så gjør man ikke det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

50 minutter siden, Thyra said:

Det er infen naturlov som sier man ikke skal slå, drepe, voldta eller stjele heller. Men har man et minimum av empati og respekt for sine medmennesker, så gjør man ikke det. 

Tåpelig sammenligning. I det fleste sammenhenger finnes det en glidende overgang mellom "ønsker veldig" og "går med på" (også i de mange soverom). Jeg forstår ikke enkeltes behov for å detaljstyre hvordan andre skal leve.

Anonymkode: 65262...223

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, mannfolk får ta noen sprøyter som tøyler den grenseløse kåtskapen sin. Sex er ikke så mye å rope høyt om.

Anonymkode: af1dc...590

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tåpelig sammenligning. I det fleste sammenhenger finnes det en glidende overgang mellom "ønsker veldig" og "går med på" (også i de mange soverom). Jeg forstår ikke enkeltes behov for å detaljstyre hvordan andre skal leve.

Anonymkode: 65262...223

Jeg har ikke detaljstyrt hvordan noen skal leve, men jeg kan jo ha mine meninger om enkelte ting likevel. 

Og jeg skjønner faktisk ikke hvordan noen kan ha glede av å ha sex med noen som ser det som en sur plikt. Uansett om det er pliktsex i forhold eller det er kjøp av sex. Personlig hadde jeg ihvertfall mye mye heller levd i sølibat resten av livet enn å hatt sex med noen jeg visste gjorde det kun fordi hn trengte pengene. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/9/2019 at 8:32 PM, Thyra said:

Dette er selvsagt det reneste pissprat. Unskyld uttrykket. 

For min del må norske menn ha sex med hvem de vil, så lenge det er frivillig sex til gjensidig glede og nytelse...... Det skal ikke være en plikt. Det er ingen som har rett på sex, og det er ingen som skylder noen sex. 

1) For å være frivillige sex kan da du får ikke bestemme om jeg og noen gjør det for glede eller som en handel. Ellers er det er din vilje og ikke fri vilje

2) Alle har rett på sex med noen som vil ha sex med dem. Så lenge ingen er tvunget til det er det ikke din sak

Anonymkode: a0d7c...472

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

1) For å være frivillige sex kan da du får ikke bestemme om jeg og noen gjør det for glede eller som en handel. Ellers er det er din vilje og ikke fri vilje

2) Alle har rett på sex med noen som vil ha sex med dem. Så lenge ingen er tvunget til det er det ikke din sak

Anonymkode: a0d7c...472

Jeg har ikke bestemt heller. Jeg har ytret min mening. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Thyra said:

Jeg har ikke bestemt heller. Jeg har ytret min mening. 

Jeg har ikke ytret noe. Om jeg vil ha sex frivillige, kan det vare for min glede, for å gjøre  noen glad, eller for å gjøre meg rikere. Det er min sak. Du påstar at jeg får ikke bestemme.

Du vil bestemme hvilken motivasjon er greit og hvilken motivasjon er ikke greit  -mens du samtidige snakker om fri vilje.  Det går ikke.  

Anonymkode: a0d7c...472

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.8.2019 den 23.34, SA00 skrev:

Tviler på at noen i dette uformelle forumet på noe vis snakker av erfaring, men det er en debatt av etisk karakter fordi det omhandler verdier som ligger mennesket nært. Samfunnet skal sette velferd som fokus på slik måte at det skal være mulighet for de fleste å gå ut i en trygg, stabil jobb. Sjeldent det er tilfeller hvor prostitusjon fremkommer som et idéelt jobbyrke, tvert om er det en «situasjon» som blir aktuell når man desperat krever penger for å få innpass som samfunnsborger. Det mener jeg er logisk og enkelt å forstå? 

Det er utrygt å tenke slik du gjør: å tillate prostitusjon og salg/kjøp av sex sier mye om samfunnet i helhet. Og det er ikke et samfunn jeg vil bo i. 

Jeg kan være helt enig med deg i at det at noen må selge sex under tvang er forkastelig på så mange vis. Som samfunn bør vi bekjempe de sosiale problemene som medfører at kvinner og menn selger sex for å kunne finansiere sin livsførsel. At de ikke har noe alternativ. 

I så måte er det ettertrykkelig bevist at gjeldende sexkjøpslov er helt uhensiktsmessig for å få kvinner og menn som er prostituerte under tvang ut av dette livet. Så,- hvis ditt anliggende er å få kvinner og menn som under tvang prostituerer seg: Hva er ditt alternativ som kunne ha hatt effekt? Sexkjøpsloven,- som du vil opprettholde,- har ikke ønsket effekt. Den gjør livet til de svakeste enda dårligere. Kan du leve med det? For du snakker jo om verdier.

Sexkjøpsloven er etter mitt syn en hyklersk lov. Den ble i sin tid solgt inn som en norm som skulle beskytte de prostituerte og hjelpe dem ut av uføret. Det ble lovet penger på statsbudsjettet for å hjelpe kvinner ut av dette «yrket». Loven ble vedtatt med stor grad av skepsis og ganske riktig: Da loven var på plass ga Stortinget faen i de prostituerte og penger til rehabilitering er uteblitt. Men: Det ble satt krav til at politiet skulle bøtelegge så mange sexkjøpere som mulig.

Derfor er det helt tydelig: Sexkjøpsloven fungerer idag som en ren moralistisk lov som har som formål å bøtelegge og henge ut flest mulig menn. Den har ingen rehabiliterende effekt for dem som skulle ha blitt hjulpet ut av en tvangssituasjon. Sexkjøpsloven forkjempere har mistet all troverdighet...fordi de ikke bryr seg om de prostituerte. De bryr seg kun om å ta flest mulig menn som kjøper sex...av tusen ulike årsaker.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke ytret noe. Om jeg vil ha sex frivillige, kan det vare for min glede, for å gjøre  noen glad, eller for å gjøre meg rikere. Det er min sak. Du påstar at jeg får ikke bestemme.

Du vil bestemme hvilken motivasjon er greit og hvilken motivasjon er ikke greit  -mens du samtidige snakker om fri vilje.  Det går ikke.  

Anonymkode: a0d7c...472

Du misforstår. Jeg har min oppfatning av hva som er rett og galt, men vil inke bestemme over andre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DETTE Er serr komplekst, -IMHO... Jeg ser sex-salg ¨på gata¨ opp mot Narkotikapoilitikk...

Frykter det har blitt farligere for at de Som ¨MŨ Skaffe seg en ¨Friskemelding¨ -les NESTE DOSE Heroin, e.l. Har blitt mer utsatt,

-pga. nye loven... VET Ikke, men... Vurdere å avkriminalisere personlig bruk ... :vetikke: , -GÅ ¨ALL INN¨ Mot organisert Knark, -og menneskehandel... Måtte seff skaffet ¨Ikke-krimminell¨ tilgang til Knarkotikum, -for å ¨nulle¨ det markedet... 

Støtter IKKE Full legalisering av Knarkotikum. ... Ehhh, -sÅ ENKELT, -OG Så vanskelig er det... I hue mitt...

a.

Endret av Sliten&kjørt52
... UFF... -Bare Trist... Som vanlig, -Skulle ønske jeg Kunne TRYLLE. ... a.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Jalp skrev:

Sexkjøpsloven fungerer idag som en ren moralistisk lov som har som formål å bøtelegge og henge ut flest mulig menn.

Det var jo også hele hensikten. Det er bare å se på hva slags grupper som står bak loven.

Anonymkode: 85a16...ebc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 8.8.2019 den 7.20, Thyra skrev:

Østeuropeiske prostituerte kommer hit fordi de har dårlige økonomiske kår i hjemlandet. Ikke fordi de ser på dette som en bra jobb.

Og hvorfor er byggebransjen full av østeuropeiske menn? Skal vi forby det også?

Anonymkode: 85a16...ebc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og hvorfor er byggebransjen full av østeuropeiske menn? Skal vi forby det også?

Anonymkode: 85a16...ebc

Jeg gir snart opp. Jeg har gjentatte ganger skrevet at jeg ikke er tilhenger av forbud mot sexkjøp. Men jeg forbeholder meg retten på et debattforum til å si hva jeg mener om horekunder som utnytter andres nød for å få tømt seg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, Thyra said:

Jeg gir snart opp. Jeg har gjentatte ganger skrevet at jeg ikke er tilhenger av forbud mot sexkjøp. Men jeg forbeholder meg retten på et debattforum til å si hva jeg mener om horekunder som utnytter andres nød for å få tømt seg. 

Får disse kvinnene det bedre uten pengene de får fra prostitusjon?

Anonymkode: 65262...223

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Får disse kvinnene det bedre uten pengene de får fra prostitusjon?

Anonymkode: 65262...223

Hun mener vel at hun er en venn av sexarbeidere når hun synes det er forkastelig at de får betalt for sex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...