AnonymBruker Skrevet 3. august 2019 #21 Skrevet 3. august 2019 25 minutter siden, Chantielle skrev: Tusen takk for svar alle sammen! Jeg har snakket med hundeeieren flere ganger,hun er helt utafor og stort sett bare gråter.Jeg sa at jeg tror at hun ikke står ansvarlig,så lenge som hunden var forsvarlig inngjerdet. Det er godt å få svar fra andre og hva dere tenker om saken. Det hele er selvsagt veldig tragisk. Naboen har anmeldt henne,jeg er usikker på om det er til MT eller politi. Hun har som nevnt tilbydt seg å betale for kremering og beklaget på det dypeste.Til de som nevner barn,så har hun barnebarn som jevnlig omgåes hunden,har aldri vært noe problem. 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke normalt at hunder dreper katter, det må være noe galt med den hunden. Kanskje den faktisk burde blitt avlivet? Anonymkode: 20342...852 Dette tenker jeg også. Gråter hundeeier fordi hun er redd for å få sin hund avlivet, eller gråter hun fordi hunden har drept en katt? Hva tenker hun rundt dette? Anonymkode: 3d734...85e 5
AnonymBruker Skrevet 3. august 2019 #22 Skrevet 3. august 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke normalt at hunder dreper katter, det må være noe galt med den hunden. Kanskje den faktisk burde blitt avlivet? Anonymkode: 20342...852 Tvert imot, det er helt naturlig at en hund dreper en katt. Især hvis den har trengt seg inn på hundens område, og også er en liten kattunge. Helt naturlig, og den burde selvsagt ikke bli avlivet av den grunn. Er fullstendig enig med mattilsynet i denne saken, hunden, og hundeeiere har her ikke gjort noe galt, det er katteieren som ikke har passet på bastardkatten sin, og prøver å gjøre seg litt penger på ulykken. Jeg ville ha latt dyrlegen få undersøkt hunden og sendt regningen til katteieren for evt. sår og rifter som hunden evt. har fått av katten. Jeg har selv en hund med usedvanlig godt gemytt, og har aldri sett det minste tegn på aggressivitet, men jeg vet at hvis det hadde kommet en kattunge inn i hundegården hennes, så hadde katten blitt lunsj. Ikke hadde jeg tenkt å betale ett rødt øre for det heller. Anonymkode: ae5e8...924 15
AnonymBruker Skrevet 3. august 2019 #23 Skrevet 3. august 2019 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke normalt at hunder dreper katter, det må være noe galt med den hunden. Kanskje den faktisk burde blitt avlivet? Anonymkode: 20342...852 Enda en som tror at hunder ikke har instinkter som å jakte, drepe, passe på sitt terretorie etc 🙄 Anonymkode: 0d68a...a5d 22
Gjest Promqueen Skrevet 3. august 2019 #24 Skrevet 3. august 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Her er det katteeier som ikke har passet på katten sin. Hundeeier behøver ikke å gjøre noen ting. Anonymkode: 7fd05...ab4 Må si meg enig i dette. Katter skal ikle slippes ut alene når de er så små.
Gjest Promqueen Skrevet 3. august 2019 #25 Skrevet 3. august 2019 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: Katter skal holdes inne til de er minst 8 måneder. Katteeieren her kan ikke kreve noe. Forferdelig sak, men om katteeier hadde vært ansvarlig, hadde ikke dette skjedd. Anonymkode: ff472...300 Det er feil. Katter har ikke utviklet stedsans før de er et år. 8 måneder er fortsatt for tidlig å slippe en kattunge ut alene.
AnonymBruker Skrevet 3. august 2019 #26 Skrevet 3. august 2019 Nei, vent heller til hunden dreper et menneskebarn.. Anonymkode: 6d712...3f7 3
Chantielle Skrevet 3. august 2019 Forfatter #27 Skrevet 3. august 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Dette tenker jeg også. Gråter hundeeier fordi hun er redd for å få sin hund avlivet, eller gråter hun fordi hunden har drept en katt? Hva tenker hun rundt dette? Anonymkode: 3d734...85e Hvorfor hun gråter? Hun gråter selvsagt over hele den fortvilte situasjonen. 4
AnonymBruker Skrevet 3. august 2019 #28 Skrevet 3. august 2019 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, vent heller til hunden dreper et menneskebarn.. Anonymkode: 6d712...3f7 Ja, er bare å passa barna sine for den hunden her altså, en kattunge og menneskeunge er nærme nok! Anonymkode: 57d95...a95 5
AnonymBruker Skrevet 3. august 2019 #29 Skrevet 3. august 2019 9 minutter siden, Chantielle skrev: Hvorfor hun gråter? Hun gråter selvsagt over hele den fortvilte situasjonen. Så hun er også fortvilet over at hunden har drept en katt? Det virket nesten ut som at hun kun var fortvilet pga hundens sjebne. Anonymkode: 3d734...85e 3
AnonymBruker Skrevet 3. august 2019 #30 Skrevet 3. august 2019 Har aldri hørt om en hund som har drept en kattunge. Ville aldri stolt på den hunden. Anonymkode: 8090c...27b 10
AnonymBruker Skrevet 3. august 2019 #31 Skrevet 3. august 2019 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, vent heller til hunden dreper et menneskebarn.. Anonymkode: 6d712...3f7 Hunder har jo helt andre instinkter overfor menneskebarn enn kattunger. Anonymkode: 3edd4...ded 3
AnonymBruker Skrevet 3. august 2019 #32 Skrevet 3. august 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hunder har jo helt andre instinkter overfor menneskebarn enn kattunger. Anonymkode: 3edd4...ded Hvordan vet man det? Her om dagen var det et sak om en ellers rolig hund som plutselig gikk til angrep på en 4 åring og bet ham mange ganger. Anonymkode: 8090c...27b 3
Kontormus Skrevet 3. august 2019 #33 Skrevet 3. august 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Tvert imot, det er helt naturlig at en hund dreper en katt. Især hvis den har trengt seg inn på hundens område, og også er en liten kattunge. Helt naturlig, og den burde selvsagt ikke bli avlivet av den grunn. Er fullstendig enig med mattilsynet i denne saken, hunden, og hundeeiere har her ikke gjort noe galt, det er katteieren som ikke har passet på bastardkatten sin, og prøver å gjøre seg litt penger på ulykken. Jeg ville ha latt dyrlegen få undersøkt hunden og sendt regningen til katteieren for evt. sår og rifter som hunden evt. har fått av katten. Jeg har selv en hund med usedvanlig godt gemytt, og har aldri sett det minste tegn på aggressivitet, men jeg vet at hvis det hadde kommet en kattunge inn i hundegården hennes, så hadde katten blitt lunsj. Ikke hadde jeg tenkt å betale ett rødt øre for det heller. Anonymkode: ae5e8...924 Et godt eksempel på at hundeeiere er noe for seg selv, og at enkelte ikke burte ha hund. Si meg, hadde det stilt seg anderledes hvis hunden din hadde drept en annen hund? Eller har du bare generelt liten sympati? Eller er kattehater fordi de ikke lar seg herse med på samme måte som hunder? 12
AnonymBruker Skrevet 3. august 2019 #34 Skrevet 3. august 2019 1 hour ago, AnonymBruker said: Enda en som tror at hunder ikke har instinkter som å jakte, drepe, passe på sitt terretorie etc 🙄 Anonymkode: 0d68a...a5d Det der er ganske høl i huet-holdning, hunder ble tamdyr for 50.000år siden og om de begynner å oppføre selv om ville rovdyr så er de ikke egna som kjæledyr. Så om et menneske hadde kommet inn på hundens "territorie" og bitt så hadde det vært helt greit? Hunder skal ikke drepe andre dyr. Anonymkode: e51a9...1c8 6
AnonymBruker Skrevet 3. august 2019 #35 Skrevet 3. august 2019 3 timer siden, Violetta skrev: Da er det jo en helt annen situasjon. Er det? Vår hund kom inn på deres tomt. (Stod med hodet inni hekken deres) og så kom deres hund som gikk i line farende og rev av hodet på vår hund. Anonymkode: 0e7d1...d94 2
AnonymBruker Skrevet 3. august 2019 #36 Skrevet 3. august 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke normalt at hunder dreper katter, det må være noe galt med den hunden. Kanskje den faktisk burde blitt avlivet? Anonymkode: 20342...852 Tøys, hunder er rovdyr, og det er like naturlig for dem å drepe små dyr, som det er for en katt å drepe mus. Graden av jakt i hunden kan variere, både med rase og individ, men alle hunder kan få trigget jakt/vakt i gitte situasjoner. Som katteeier er jeg også fullstendig klar over at jeg tar en risiko ved å la katten min være utekatt, den kan bli påkjørt eller drept av tamme eller ville dyr. Men jeg mener at utelivet gir så mye livskvalitet til min katt, og risikoen er såpass liten at den lever jeg greit med. Kunne ikke falle meg inn å klandre noen dersom det går galt, dette går på shit happens kontoen. Og 15k? Rull inn, du får en renraset katt for den prisen, og en blandingskatt har ingen ekstra verdi. Anonymkode: f9f91...773 10
Gjest Tamsi Skrevet 3. august 2019 #37 Skrevet 3. august 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke normalt at hunder dreper katter, det må være noe galt med den hunden. Kanskje den faktisk burde blitt avlivet? Anonymkode: 20342...852 Men nå har som regel ikke hunder fri tilgang på katt heller, da de ikke skal gå fritt. Hadde hundene fått løpe rundt slik som katter hadde det nok vært veldig vanlig. Jeg har sett hunder løpe etter katta vår, jeg er glad den kan klatre for å si det sånn.
AnonymBruker Skrevet 3. august 2019 #38 Skrevet 3. august 2019 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det der er ganske høl i huet-holdning, hunder ble tamdyr for 50.000år siden og om de begynner å oppføre selv om ville rovdyr så er de ikke egna som kjæledyr. Så om et menneske hadde kommet inn på hundens "territorie" og bitt så hadde det vært helt greit? Hunder skal ikke drepe andre dyr. Anonymkode: e51a9...1c8 Ja nei for instinktene er jo helt borte må vite. Har jeg sagt at det er greit? Nei. Men du virker ikke til å forstå at dyr har instinkter og at de av og til kan ta overhånd. Anonymkode: 0d68a...a5d 3
AnonymBruker Skrevet 3. august 2019 #39 Skrevet 3. august 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke normalt at hunder dreper katter, det må være noe galt med den hunden. Kanskje den faktisk burde blitt avlivet? Anonymkode: 20342...852 Jeg har hatt hunder og katter hele livet, og de går fint sammen. Mine katter er ikke redd mine hunder for de er vant til hverandre. Alle hundene jeg har hatt opp gjennom årene ville løpt etter andre katter som kom inn på vår eiendom, og dersom katten hadde prøvd å stikke av ville det ha utviklet seg til en jakt for hunden og det kunne kanskje gått galt.... Anonymkode: fda89...cf2 4
Violetta Skrevet 3. august 2019 #40 Skrevet 3. august 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Nei, vent heller til hunden dreper et menneskebarn.. Anonymkode: 6d712...3f7 Det kan ikke sammenlignes. 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det? Vår hund kom inn på deres tomt. (Stod med hodet inni hekken deres) og så kom deres hund som gikk i line farende og rev av hodet på vår hund. Anonymkode: 0e7d1...d94 Ja. Dere skulle hatt kontroll på hunden deres. Forferdelig situasjon, det forstår jeg, men skylden her er ikke naboen sin. 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå