Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei @Oppreist jeg har ett litt uvanlig spørsmål, kanskje du kan hjelpe meg? Hvordan bør jeg gå frem for å nå inn til noen nær meg om at hun trenger hjelp proffesjonelt til å bli "hel" etter alt hun har opplevd og ikke "ta det ut over" de nær henne når det "tilter for henne" av ulik årsak? Etter en episode nå nylig kjenner jeg at jeg er litt redd henne da hun blir voldsom, det lyser hat og raseri, hun er er veldig verbalt ufin og tildels voldelig (sparker) og jeg er skikkelig bekymret for hennes velferd og de nærmest henne.

Anonymkode: 0b699...615

Videoannonse
Annonse
Skrevet
On 2/22/2020 at 12:03 AM, Oppreist said:
On 2/21/2020 at 9:16 AM, AnonymBruker said:

K44 her. Har vel egentlig spørsmål om økonomi og bosted - vil det bedre seg? Men vet ikke om man kan spørre om sånt. Ønsker desperat å flytte til et annet sted. Og ang barnet mitt: vil hun forsette å ha det godt? Er så bekymret for henne. At det jeg har å tilby ikke skal være nok. Vet ikke om dette er for vagt..

Anonymkode: 800e7...26e

Kjære deg, du bekymrer deg så mye for barnet ditt at det blir til en klump i magen. Det DU har å tilby er nok for henne,selvom dine tanker lurer deg trill rundt på dette. Du er mer enn god nok for henne. Og så lenge du fortsetter å være en så god mamma som du er, så vil hun ha det bra. Men det er viktig at du ivaretar deg selv, det er du ikke spesielt god på . Stell pent med deg, gjør ting du vet gjør deg glad, skjem deg selv bort av og til. Mer enn du gjør nå. 

Og joda man kan spørre om slikt og for å være ærlig hadde du hatt godt av flytte. En slags ny start, jeg tror du trenger det. Om du er klar, er det bare du som vet. Du lengter etter det, og kanskje er det det du skal gjøre, om du våger. Lykke til :)

Hei! Takk for et nydelig svar:) Jeg vet ikke om du vil ha tilbakmeldinger eller ikke, men jeg har hittil ikke fått til å flytte pga økonomi....Jeg spørte vel om du kunne se om det skjer et mirakel som fører til at jeg endelig får flyttet. Ellers tusen takk på tilbakemelding om meg som mor...<3

Anonymkode: 800e7...26e

Skrevet
12 timer siden, Oppreist skrev:

Litt lite å gå på ift deg og kjæresten, dessverre. Får ikke opp noe som helst. Beklager....du må gi meg noe mer info. 

Når det gjelder karriere, så ser jeg at helsen har satt en stopper, eller kanskje heller brems, for hva du ønsker. Du skal følge hjertet ditt. Det er det ditt hjerte lengter etter som skal være din veiviser. Altså man setter seg ikke på skolebenken for å bli sykepleier, hvis man egentlig ønsker å bli konditor....bare et eksempel. Du har svaret selv, du vet hva du vil, hvilken retning du ønsker. Søk litt rundt det og bruk tid på det. Det vil forøvrig gå bedre med deg. Et år frem i tid vil ting se helt annerledes ut. Lykke til. 

Takk 💓

mitt hjerte vil helst jobbe med noe som hjelper andre. Feks åpne et senter med fokus på helse. Men privat er jeg interessert i healing og spirituelle emner. 

Kjæresten min virker syk, og dermed irrasjonell. Dette skaper mye konflikt. Lurer på hva som skjer videre med han og meg. 

Ok så om ett år ser alt annerledes ut? Til det bedre ? Det var godt å høre. 

Ønsker meg mere fast bopæl, bedre helse, bedre og stabil økonomi og gode relasjoner... 🙏

Anonymkode: d281d...381

Skrevet
12 timer siden, Oppreist skrev:
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Anonymkode: fb106...95b

Ja, men dere må begge ydmyke dere. Pr nå ser jeg enormt mye stolthet/stahet. En av dere må våge å bryte isen. Kan det være

Takk for svar. Jeg har forsøkt. Jeg har fått barn i mellom tiden. Sendte han melding at han har blitt onkel med bilde av baby,men han har ikke svart. Dette ble jeg svært såret over og vet ikke om jeg klarer å tillgi uansett. Ønsker bare å se om du får opp noe?

Skrevet
På 21.2.2020 den 1.31, Oppreist skrev:

Hvis du virkelig vil ha ham, må du vise ham litt mer tillit. Han er glad i deg, joda, det har vært litt frem og tilbake, men han glemmer deg ikke. Men du må være tydeligere enn du har vært, hvis du altså virkelig vil ha ham :) lykke til i utlandet. 

Tusen takk for svar! :) 

Det er han som er mest usikker, og hver gang jeg har prøvd å stole på han har det gått skeis. Han får alltid kalde føtter.. Skjønner ikke helt hvordan jeg skal være mer tydelig, uten at han føler seg presset. Hvis du ser noe mer hadde jeg satt utrolig stor pris på det.

K 30.

Anonymkode: 1ef3e...817

Skrevet

Da jeg var ung (fra jeg var 14 til 18 år ca) var jeg  hodestups forelsket i en fyr på skolen min. Jeg var så sjenert og turte aldri prate ordentlig med han. Fikk aldri svar på om det var en gjensidig attraksjon.. får du opp noe om hva han tenkte om meg den gangen...? Og hva han tenker nå?

Anonymkode: 42a3d...543

Skrevet

Tusen takk for svar ❤️
Jeg leste svaret ditt tidligere, fant det ikke akkurat igjen nå. 
Du skrev at situasjonen kunne bli verre, og ja.. i dag kom det flere dårlige nyheter på økonomi fronten. 
Jeg skal snart over i ny jobb og lønnen vil øke litt, samt jeg har tatt på meg en ekstra jobb. 
Mannen vet jeg jobber mye, men han vet ikke om gjelden som jeg har klart å satt meg i 😔

Så forholdet mellom meg og han har vært litt tungt pga av meg (jeg har skyvet han litt unna). 
På overflaten later jeg til at alt er vel og bra. Jeg sørger for at barna har det bra (og at dem får det dem trenger). 

Anonymkode: 70540...65b

Skrevet
21 timer siden, Calm skrev:

Hva får du opp på meg som person? Og ser du noe på det åndelige og intuitive plan? Evt hvorfor jeg siden jeg var liten har følt meg som en gammel sjel, evt hva med tidligere liv osv? 

Hei Calm, jeg opplever deg som en person som har en stor styrke i å vite godt hvem du er. Du er trygg i deg selv, vet om dine positive sider og dine mindre positive sider. Du er mentalt sterk, vært gjennom noen stormer som har gjort deg klokere. Du har en sterk intuisjon, lett for å lese mennesker (også kalt god menneskekjenner), du kan kjenne på hvordan enkelte mennesker har det tidvis, og bruke dette i en samtale (om du ikke gjør det,oppfordrer jeg deg til det). Du opplever at du har en gammel sjel i en relativt ung kropp. Noen mennesker er skrudd sammen slik. Da jeg var 25, følte jeg meg som 70, så jeg vet hva du snakker om. Jeg tror det handler om en slags visdom, en slags evne til å forstå andre, empati kombinert med erfaring. Jeg syns det er vanskelig å forklare. 

Når det gjelder tidligere liv, er jeg blant dem som ikke tror på det. Jeg tror du er født inn i dette livet, ikke at du har levd tidligere. Du kan bære med deg arv og gener fra dine forfedre, naturlig nok, men jeg tror ikke på å ha levd før. Jeg tror derimot på et liv etter døden.Det er selvsagt lov å ha en annen mening og oppfatning enn meg. :)

Vet ikke om det ga noe mening for deg? 

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan vil det gå med nyjobben min framover?

Vil jeg gjøre det bra og få mange vakter? 

Kvinne 31 og jomfruen

Anonymkode: a12f1...faf

Du vil etterhvert kjenne deg trygg og fornøyd med jobben og du kommer til å få mulighet til å jobbe mer enn du ser for deg nå :)

21 timer siden, LatersBaby skrev:

Det er meg som skrev dette, kan like godt skrive med brukernavn 😊

Jeg kan legge ved noe mer informasjon, jeg er midt i en tvist om foreldrerett, derav morgendagen. Vi skulle på forhandlingsmøte. 

Han jeg er sammen med er en fantastisk mann på mange plan, men vi begge har en fortid som kan gjøre og gjør det vanskelig for oss. Vi bor ikke sammen. Jeg skulle ønske vi kunne ta forholdet et skritt videre med tiden men pga all baggasje er han ikke klar for dette enda, og han utrykker redsel for at et skritt videre kan ødelegge forholdet. Kommer vi til å klare å komme videre eller er dette dødfødt? 

Og takk for tiden din ts, setter stor pris på det. Ta vare på deg selv ❤️

Takk for tilbakemelding. Forstår du står i en vanskelig situasjon. 

Du og han kommer til å klare dette, men respekter han for hans valg om å ta ting rolig. Ut fra bagasjen du nevner, er det helt nødvendig å ta ting i små porsjoner, litt etter litt, selv om du lengter :) Det kommer. Gi ham tid, gi ham rom. Og gjør gode for deg selv. Midt i alt dette er det viktig at du gjør ting som du kjenner kan gjøre deg glad. Innimellom. Lykke til med alt ❤️ 

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei, kan du se om det dukker opp en hyggelig mann i livet mitt etterhvert? Noen å gå på kino og holde hender med? Mvh. Kvinne 30

Anonymkode: e7115...2ba

Klart det gjør! Må innrømme jeg smilte når jeg leste dette, for du har ingen grunn til å spørre om dette. Du er et vakkert vesen som flere vil ønske seg. Gi det litt tid. Han kommer i løpet av året :)

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Joda, han var klarsynt og jeg skulle egentlig få baby men eksen drev meg til abort (Ved å true meg med ting og behandle meg så dårlig at jeg mista helt troa og ved å blokkere meg for så å ta opp kontakten etter at jeg gjennomgikk det der ((legen min var helt bestemt på at jeg skulle ta abort pga han)) og det var så imot mine ønsker og verdier men jeg klarte ikke å være alene med flere barn) og jeg tok han tilbake nok en gang etter alt det for jeg var for svak for han men han var utro hele veien så nå er jeg bare «glad» for å være alene i fred og ro med barnet jeg har fra før og kan være fri fra han. Det går ikke en dag uten at jeg sørger pga den lille som kunne ha vært...

Nei jeg skjønner nok ikke hvem det skulle være da det er vanskelig for meg å treffe folk da jeg stort sett bare er hjemme. Hvor treffer jeg han evt? Kjenner jeg han fra før? Blir det flere barn?

Ja, Jeg har ekstremt stort behov for å komme meg vekk en stund, da hver helg har gått med til å Passe alle andre sine barn, ha de på overnatting osv. Og nå i vinterferien det samme. Lengter etter å være fri fra mas og å være noen dager alene bare jeg og datteren min men vi har ikke muligheten før sent i mai pga økonomi, drømmer om å kunne trekke oss tilbake på en rolig hytte, med brettspill, bøker og gode samtaler, og å være ute i naturen.

Tusen takk for svar, håper på et lysere år enn det som var. :)

Anonymkode: 2c1b2...558

Kjære deg, føler så med deg i din sorg. Sorgen etter en abort som ikke var ønsket (og ofte også etter ønskede aborter) kan være intens og veldig smertefull. Jeg syns det er en vond historie du deler. 

Du ser ikke mye lys akkurat nå. Men jeg gjør det. Du ser ikke hvordan du skal klare å få til, hvordan ting skal skje. Bare slapp av du, og vit at det skjer i sin tid. Mannen jeg snakker om er ikke en du har møtt fra før. Han kommer deg i møte. Har du prøvd nett-dating? tenk den tanken. Det umulige er mulig, skjønner du, du ser det bare ikke. 

Så håper jeg du klarer tro på at det lysner. Jeg håper du vil klare å komme deg vekk, selv om det ser mørkt ut. For du trenger det, hele kroppen din roper etter det. men du og datteren din...vet du, det blir lysere tider for dere begge. Bare hold ut, litt til, du aner ikke hva morgendagen bringer gjør du vel? 

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei ts, kvinne 53 her.

Jeg har ei datter som har fått seg en kjæreste med noen utfordringer i livet. På tross av dette virker det som disse to er sjelevenner, men jeg er litt bekymret. Har nok litt lett for å bli overbekymret.

Vil dette gå bra, vil han bli frisk? Er han den rette mannen for datteren min?

Anonymkode: 1a07f...418

Datteren din har tatt et valg som du må velge å stole på, eller forkaste. Det beste du kan gjøre her, er å stole på at hun er klok og oppegående nok til å ta gode valg. Hun er tross alt lært opp av deg? ;) Ikke bekymre deg så mye. La henne leve. Jeg forstår deg, men hun må få prøve og feile. Og ja, de er nære, om de er sjelevenner er jeg litt usikker på faktisk, men nære. Jeg kan ikke gå inn på om han vil bli frisk, da jeg ikke kommenterer sykdom/medisinske tilstander, der kan jeg fort være på tynn is og tar jeg feil kan det bli fatalt. Han er rett for henne pr nå, det er alt du trenger å vite. Så får vi se hva tiden bringer, ikke sant? :) ønsker deg alt godt. 

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil prøve, hva skjedde med meg da jeg var yngre?

Mann, 21

Anonymkode: c9f40...026

Du prøver å teste meg og det tillater jeg ikke. Du vet utmerket godt hva som skjedde med deg da du var yngre. Det har ingen hensikt å spørre på den måten, da du allerede har svaret selv. 

13 timer siden, tussi680 skrev:

Da skal jeg fortelle litt mer. Ja, jeg har ikke kun en sykdom, men flere jeg sliter med. Bl.a. epilepsi og prolaps i ryggen samt isjias i høyre lår som kommer fra ryggprbl. Og ja, jeg har en bekymring her og nå som jeg har hatt i et år. Vi ønsker å flytte begge to, pga "prbl." mitt og det er en x jeg har vært sammen med i tidligere tider. Liker ikke at han bor så nære som han gjør nå, og dette har jeg sagt til min nåværende partner og han vet hvem det er fordi jeg er en åpen person og har fortalt det.  X plager meg ikke men jeg føler meg ikke vel pga dette når jeg skal ut en tur, mulig han møter meg og det er ubehagelig. Det var jeg som gjorde det slutt den gangen. Hvilket av disse prbl.vil løse seg, kan du se det?

Dere flytter, på sikt. Du vil på den måten føle deg tryggere, gladere og kjenne på en lettelse. Det har vært hindringer som har gjort at dere ikke har flyttet tidligere, men tiden kommer. 

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Føler at alt raser rundt meg. Vil det bli bedre? Kvinne 35❤️

Anonymkode: 95a80...c45

Det raser nå. Tre måneder frem i tid, så gjør det ikke det. Her og nå,det klarer du. For du vet det kommer bedre tider, hold fast på det og tro på det - og det skjer. 

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skrev litt lenger opp om det kunne sees noe på meg. 
Jeg har hatt en skikkelig deprimertperiode med selvskading. Måtte og må tvinge meg selv til å tenke positivt, og det har gått noe bedre ❤️Jeg er intens følelsesmessig, og det påvirkes kanskje mer av alt. 

Jeg lurer på om hvordan livet blir fremover? Vi mangler en «bit» i forholdet vårt- kan du se om den kommer på plass? 

Anonymkode: 800e6...d2c

Ja du skrev det, og ga meg for lite å gå på til å plukke opp noe. Får du hjelp til å bearbeide og håndtere alle følelser? det er helt nødvendig. Livet  ditt har du allerede klart å snu på mange måter, og du kan velge å fortsette slik - da vil du erfare at dagene går lettere. Men du vet, like godt som meg, at du lett kan bli følelsesmessig berørt og havne litt uti kaoset igjen. Jeg vil anbefale deg å snakke med noen, på det jevne, oppsøk hjelp. Jeg tror det har vært hjelp i bildet, men ikke helt kjemi? Du har det i dag, det å komme deg, bygge deg opp igjen, få til et godt liv, for det vil snu for deg. Bare forsett å tenke positivt, for tankens kraft er sterk. Ha tro på deg selv og en bedre fremtid. 

Biten du snakker om, vil falle på plass, men ikke helt enda. Du kan heller se på det som noe du kan glede deg til, når det kommer. Hold ut ikke gi opp, det er det overhode ikke grunn til. 

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei Ts! Kvinne 30 her, hva ser du i fremtiden for meg, og hva får du opp om fortiden? Hilsen blek, men fattet

Anonymkode: 5cf83...bc2

Jeg forstår ikke helt hvorfor du ønsker at jeg skal fortelle deg om din egen fortid. Jeg får opp følelser som smerte, ulykkelighet, ensomhet og fortvilelse. Følelsen av å stå alene i noe. Om det stemmer, vet jeg ikke sikkert. Men jeg tror ikke du har hatt et helt enkelt liv. 

Fremtiden din inkluderer familie. Jeg ser "et mylder", hva nå enn det betyr. Mange rundt deg. Om det er barn, eller om det er at du har eller får en stor familie, det vet jeg ikke. Men det er livlig, positivt, mye latter. Så ser jeg litt ofte jobb-skifter, litt ustabilitet på det området. Kanskje er du litt usikker på veivalget. Du kommer til å gå noen runder på hva du ønsker å drive med, hva du skal gjøre fremover. Men du lander trygt på begge beina. Selvom du er blek - så er du faktisk fattet :)

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei @Oppreist jeg har ett litt uvanlig spørsmål, kanskje du kan hjelpe meg? Hvordan bør jeg gå frem for å nå inn til noen nær meg om at hun trenger hjelp proffesjonelt til å bli "hel" etter alt hun har opplevd og ikke "ta det ut over" de nær henne når det "tilter for henne" av ulik årsak? Etter en episode nå nylig kjenner jeg at jeg er litt redd henne da hun blir voldsom, det lyser hat og raseri, hun er er veldig verbalt ufin og tildels voldelig (sparker) og jeg er skikkelig bekymret for hennes velferd og de nærmest henne.

Anonymkode: 0b699...615

Dersom du kjenner at hun går i forsvar eller ikke ønsker snakke med henne, når du prøver (for jeg antar at du har prøvd), så ville jeg sendt en bekymringsmelding til hennes lege. Hun trenger profesjonell hjelp og du kan ikke ta ansvar for henne og disse handlingene. Men det du beskriver opplever jeg som sykt og noe som trenger å leges, slik du også setter ord på. Kontakt hennes fastlege, evt kontakt psykisk helse i kommunen og be om veiledning på hvordan gå frem. Er det barn i bildet? diskuter anonymt med barnevernet. Lykke til, dette klarer du, flott at du bryr deg om. 

Takk 💓

mitt hjerte vil helst jobbe med noe som hjelper andre. Feks åpne et senter med fokus på helse. Men privat er jeg interessert i healing og spirituelle emner. 

Kjæresten min virker syk, og dermed irrasjonell. Dette skaper mye konflikt. Lurer på hva som skjer videre med han og meg. 

Ok så om ett år ser alt annerledes ut? Til det bedre ? Det var godt å høre. 

Ønsker meg mere fast bopæl, bedre helse, bedre og stabil økonomi og gode relasjoner... 🙏

Anonymkode: d281d...381

Til det bedre ja :) kanskje ikke slik du så for deg, men til det bedre. Livet tar en ny vending for deg. 

Takk for svar. Jeg har forsøkt. Jeg har fått barn i mellom tiden. Sendte han melding at han har blitt onkel med bilde av baby,men han har ikke svart. Dette ble jeg svært såret over og vet ikke om jeg klarer å tillgi uansett. Ønsker bare å se om du får opp noe?

Jeg ser sterk motstand, nærmest en intens aggresjon. Hva har utløst dette dere to i mellom? Det skal mye til å nå inn til han. Du har prøvd og jeg føler med deg i din fortvilelse, det gjør vondt at han ikke kommenterer at du har blitt mamma og han faktisk onkel. Er han syk på noe vis, det oppleves som om noe ikke er helt friskt hos ham, mulig mentalt....sliter han? kan du bruke annen familie til å nå ham...? Jeg syns ikke du skal gi opp dette. Før eller siden kommer responsen, men vær klar over at han er mye sint, ikke bare på deg, men på mange og på situasjonen. Jeg håper dette løser seg, det tror jeg det vil, men det kan ta tid og krefter for deg. Lykke til 

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for svar! :) 

Det er han som er mest usikker, og hver gang jeg har prøvd å stole på han har det gått skeis. Han får alltid kalde føtter.. Skjønner ikke helt hvordan jeg skal være mer tydelig, uten at han føler seg presset. Hvis du ser noe mer hadde jeg satt utrolig stor pris på det.

K 30.

Anonymkode: 1ef3e...817

Får ikke opp så mye mer enn jeg har sagt, dessverre. Du skal ikke presse, bare la han gjentatte ganger forstå hvor han har deg. Jeg vet du er skuffet, og du kan velge å gå. Du kan også velge å gi det tid. I bunn og grunn, kjenn etter hva du virkelig vil. Orker du ta flere skuffelser, mens du venter på at ting blir bedre...eller skal du ta en timeout og være litt for deg selv? du vet svaret selv :)

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da jeg var ung (fra jeg var 14 til 18 år ca) var jeg  hodestups forelsket i en fyr på skolen min. Jeg var så sjenert og turte aldri prate ordentlig med han. Fikk aldri svar på om det var en gjensidig attraksjon.. får du opp noe om hva han tenkte om meg den gangen...? Og hva han tenker nå?

Den gangen så han deg og tenkte du var søt. Det var det. I dag ....jeg tror han på sett og vis er noe "låst"...? har han kjæreste eller familie?Eller han nylig er ute av noe, jeg får det ikke klart for meg.  Jeg tenker at det skader ikke ta kontakt om du ønsker det. Du er fortsatt søt i hans øyne, og han vil sette pris på kontakt med deg igjen. 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for svar ❤️
Jeg leste svaret ditt tidligere, fant det ikke akkurat igjen nå. 
Du skrev at situasjonen kunne bli verre, og ja.. i dag kom det flere dårlige nyheter på økonomi fronten. 
Jeg skal snart over i ny jobb og lønnen vil øke litt, samt jeg har tatt på meg en ekstra jobb. 
Mannen vet jeg jobber mye, men han vet ikke om gjelden som jeg har klart å satt meg i 😔

Så forholdet mellom meg og han har vært litt tungt pga av meg (jeg har skyvet han litt unna). 
På overflaten later jeg til at alt er vel og bra. Jeg sørger for at barna har det bra (og at dem får det dem trenger). 

Anonymkode: 70540...65b

Dette var leit å høre. Liker faktisk ikke at når jeg sier det kan bli verre en tid, så slår det faktisk til. Det beste er når folk sier "det ble ikke verre, det ble bedre", men livet er jo ikke alltid slik at det bare går oppover. MEN...det vil snu. Og med tiden vil det løsne. Du er litt i en floke, som du ikke helt vet hvordan løse. Et lite råd er at ærlighet varer lengst, også her. Kan tenkes det kunne vært og å si noe om det til han. Han merker du skyver han unna. Ikke lat som mer, hadde det ikke vært godt å slippe ned guarden din og la ham komme inn...? gråt litt, sett ord på det, del bekymringene dine. Jeg ønsker deg lykke til - hold fast på at det snur, gradvis. 

• Liker 3
Skrevet

Jeg skjønner ikke helt hva som var lov å spørre om siden det står gravid(kjønn), er det da lov å spørre om dette: 

Jeg har nettopp fylt 22 år, eier bolig og har samboer som jeg har vært sammen med i 4 år, vi ønsker barn, jeg har endometriose, har fått vite at jeg har egg. Vi tenker å begynne å prøve nå i løpet av sommeren hverfall, Jeg er liveredd for spontanabort og at det å bli gravid tar lang tid da sykehuset sier jeg bør ha 2 barn som jeg ønsker meg før jeg fyller 25 eller hverfall være gravid m nr 2 innen 25 år. Tror du jeg blir gravid i løpet av dette året? Og tror du jeg må oppleve mange spontanaborter ? :(

Anonymkode: b42bc...37a

Skrevet

Jeg har en venn som sliter med psykiske problemer, tidligere slitt med rus, mistet kontakt med barna sine, finner ikke jobb... 

Hvordan vil det gå for denne personen? Vil denne personen greie finne noen styrke og motivasjon til å ta tak i sitt eget liv? Finner han jobb?  Hva sjker ift barna? Har vi noen fremtid sammen evt? 

Vet ikke hvor mye info du trenger ...

Også meg: hva skjer med min helse fremover?

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner ikke helt hva som var lov å spørre om siden det står gravid(kjønn), er det da lov å spørre om dette: 

Jeg har nettopp fylt 22 år, eier bolig og har samboer som jeg har vært sammen med i 4 år, vi ønsker barn, jeg har endometriose, har fått vite at jeg har egg. Vi tenker å begynne å prøve nå i løpet av sommeren hverfall, Jeg er liveredd for spontanabort og at det å bli gravid tar lang tid da sykehuset sier jeg bør ha 2 barn som jeg ønsker meg før jeg fyller 25 eller hverfall være gravid m nr 2 innen 25 år. Tror du jeg blir gravid i løpet av dette året? Og tror du jeg må oppleve mange spontanaborter ? :(

Anonymkode: b42bc...37a

Kjære deg, du er 22 år og full av bekymringer....Slik skal det ikke være å være 22.... :( Jeg forstår at du gjør deg noen tanker siden du har endometriose, men forstår også at det legges et unaturlig "press" på deg/dere om å få disse to barna innen 25. Så leit at du har det slik. Føler med deg. Jeg kan dessverre ikke si noe om graviditeter, spontanaborter osv...men kan jeg gi deg et lite råd på veien? prøv å ikke "anta" at du "må gjennom mange spontanaborter", prøv å ha tro på at det går bra! Tro meg, jeg vet hvor trist spontanaborter kan være, så jeg føler med deg, men enn så lenge så har du ikke erfart det, ikke anta at det skjer heller, det er ikke sikkert! Jeg ønsker deg alt godt, og selv om jeg ikke kommenterer dette med barn, så kan jeg si såpass at jeg kjenner en optimisme når jeg skriver til deg og jeg tror din fremtid bringer med seg mye fint. Lykke til :) 

• Liker 1
Skrevet

Hei igjen, Oppreist :hjerte:

Jeg er veldig nervøs for noe som skjer den 6 mars. Kan ikke være veldig spesifikk uten å bli kjempelett å kjenne igjen, men jeg får svar på noe som er viktig for fremtiden min. Ser du noe om hvorvidt det går min vei? Om jeg blir fornøyd med svaret?

Anonymkode: b416b...b38

Skrevet

Hvilket valg av utdanning er det valget som vil føre til mest lykke for meg? A eller B? Lurer også på om jeg skal flytte ut av byen jeg bor i nå i år?

Anonymkode: ffa23...735

Skrevet

Hei, Oppreist! 

Tror du barnet i magen min lever enda? Jeg er 38, og dette skal bli mitt fjerde barn (femte med han som ikke er blant oss). Jeg håper du kan se noe. 

Anonymkode: b0df5...9ce

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei, Oppreist! 

Tror du barnet i magen min lever enda? Jeg er 38, og dette skal bli mitt fjerde barn (femte med han som ikke er blant oss). Jeg håper du kan se noe. 

Velger å svare på dette, fremfor de andre....da jeg syns denne haster mer. 

Kjære deg, jeg må først si at jeg er lei meg for å høre at du har et barn i himmelen....Og jeg kan forstå at du bekymrer deg og er urolig. Jeg kan ikke (vil ikke) kommentere på liv og død, men jeg må få sagt deg at dersom du er urolig, ring føden eller jordmor eller pr nå - legevakt. Ikke gå med slike bekymringer, da tar du heller turen en gang for mye på legevakten, er du snill. OK? Kjenner du ikke liv?  eller du i for tidlig fase til  å kjenne at det rører seg der inne? Ta en sjekk,vær så snill - for din egen del (IKKE fordi jeg ser noe urovekkende, ikke mistolk meg her, vær så snill). Jeg håper på det aller beste for deg, og ønsker deg lykke til ❤️ 

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilket valg av utdanning er det valget som vil føre til mest lykke for meg? A eller B? Lurer også på om jeg skal flytte ut av byen jeg bor i nå i år?

Anonymkode: ffa23...735

Du har rangert utdanningen, slik at du har det klart og tydelig for deg hva som er A og hva som er B? Jeg kan uten tvil si B. Om du skal flytte? ja, men ikke helt enda. Lykke til. 

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei igjen, Oppreist :hjerte:

Jeg er veldig nervøs for noe som skjer den 6 mars. Kan ikke være veldig spesifikk uten å bli kjempelett å kjenne igjen, men jeg får svar på noe som er viktig for fremtiden min. Ser du noe om hvorvidt det går min vei? Om jeg blir fornøyd med svaret?

Anonymkode: b416b...b38

Jeg vet hva som skjer 6 mars og jeg forstår at du er spent. Prøv å senke skuldrene så godt du kan frem mot datoen, det vil bare stresse deg at dette går utover dagene dine fremover, søvn osv. Slik det ser ut nå, blir svaret positivt, altså noe du vil bli glad for. Det er enda en stund til og det er noe ambivalens i luften, men om det holder seg slik jeg ser det nå - så ja, det går din vei. Lykke lykke til ❤️ 

• Liker 1
Skrevet

Kan du se hvor jeg mistet nøkkelen min? 

Skrevet
3 minutter siden, Oppreist skrev:

Velger å svare på dette, fremfor de andre....da jeg syns denne haster mer. 

Kjære deg, jeg må først si at jeg er lei meg for å høre at du har et barn i himmelen....Og jeg kan forstå at du bekymrer deg og er urolig. Jeg kan ikke (vil ikke) kommentere på liv og død, men jeg må få sagt deg at dersom du er urolig, ring føden eller jordmor eller pr nå - legevakt. Ikke gå med slike bekymringer, da tar du heller turen en gang for mye på legevakten, er du snill. OK? Kjenner du ikke liv?  eller du i for tidlig fase til  å kjenne at det rører seg der inne? Ta en sjekk,vær så snill - for din egen del (IKKE fordi jeg ser noe urovekkende, ikke mistolk meg her, vær så snill). Jeg håper på det aller beste for deg, og ønsker deg lykke til ❤️ 

Hei, og mange takk! 

Det er for tidlig å kjenne liv. Jeg har fått en ultralyd om to uker, vanskelig å få til noe før det. Men takk for at du tok deg tid! 

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor gammel er du nå?

Anonymkode: c9f40...026

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...