Gå til innhold

Kristina Andersen


Liljeb

Anbefalte innlegg

Kollagenpulveret ja. Kristina bare kjører på og antar at bloggleserne hennes tar det for god fisk. Første gang jeg leser at "hele familien", naboen og halve vennegjengen bruker det da, den tror jeg var ny :) Formuleringen er ganske lik alle de andre som reklamerer for det, med "kommer aldri til å slutte" og "en del av hverdagsrutinen" osv. Høres nesten ut som en sekt...

Syns ikke hun var veldig reflektert over "gleden å være hjemme" tidligere i mnd heller. Virker ikke som hun forstår at ikke alle har samme glede av å være hjemme, at de kanskje sliter i et vanskelig forhold eller har det hektisk med små barn. Kanskje de trives med kollegaer på jobben, og savner å kunne dra på kontoret. Jeg satt litt igjen med følelsen av at hvis hun har det bra hjemme, så må jo alle klare å ha det bra? Det er jo bare å gjøre det ekstra koselig rundt seg, skriver hun. Tenker hun over at det finnes svært fattige familier i Norge som ikke kan kjøpe snop og lyslenker en tilfeldig november-kveld? Eller de som er hjemme fordi de må pga kronisk sykdom, hvor husets fire vegger blir en nødvendighet, ikke bare kos? Nei, det har jeg ikke sett noe refleksjoner eller tanker rundt noe av dette. Det gjelder bare å gjøre det koselig nok i huset, så ordner det seg, er tankegangen. 

I tillegg har hun da altså, som fulltidsblogger, hele 9 innlegg i november, hvor over halvparten er ren reklame. I kommentarene, når lesere faktisk spør om hun kan skrive om ting, så er svaret "det skal jeg prøve å få til!". Er det ikke bare å gjøre det?

Nei, ut av tråden igjen, jeg blir litt irritert :P 

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det bare meg eller ser huden hennes litt... sliten ut? Med tanke på alt det kollagenpulveret som liksom skal være såå bra, så syns jeg nærbilder av henne får det til å skurre. 

Ikke missforstå, hun er en pen jente/dame! Men jeg tror det er noe med måten hun sminker seg på som gjør at hun fremhever rynker rundt øynene. Og så har hun så tykt lag med oransje foundation at ansiktet virker helt konturløst. Det ser så unaturlig ut. Men det er vel bare sånn hun liker det selv, og det får hun lov til! 

Bildene får i hvert fall ikke meg til å tro på virkningen av det pulveret. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det pulveret 😭🙈

Alle skriver det samme, og alle reklamerer for det flere ganger i året. Jeg skjønner ikke at folk enda lar seg inspirere til å bli abonnenter jeg, reklamene er jo dørgende kjedelige 🤭 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.11.2020 den 11.42, Navani skrev:

Kollagenpulveret ja. Kristina bare kjører på og antar at bloggleserne hennes tar det for god fisk. Første gang jeg leser at "hele familien", naboen og halve vennegjengen bruker det da, den tror jeg var ny :) Formuleringen er ganske lik alle de andre som reklamerer for det, med "kommer aldri til å slutte" og "en del av hverdagsrutinen" osv. Høres nesten ut som en sekt...

Syns ikke hun var veldig reflektert over "gleden å være hjemme" tidligere i mnd heller. Virker ikke som hun forstår at ikke alle har samme glede av å være hjemme, at de kanskje sliter i et vanskelig forhold eller har det hektisk med små barn. Kanskje de trives med kollegaer på jobben, og savner å kunne dra på kontoret. Jeg satt litt igjen med følelsen av at hvis hun har det bra hjemme, så må jo alle klare å ha det bra? Det er jo bare å gjøre det ekstra koselig rundt seg, skriver hun. Tenker hun over at det finnes svært fattige familier i Norge som ikke kan kjøpe snop og lyslenker en tilfeldig november-kveld? Eller de som er hjemme fordi de må pga kronisk sykdom, hvor husets fire vegger blir en nødvendighet, ikke bare kos? Nei, det har jeg ikke sett noe refleksjoner eller tanker rundt noe av dette. Det gjelder bare å gjøre det koselig nok i huset, så ordner det seg, er tankegangen. 

I tillegg har hun da altså, som fulltidsblogger, hele 9 innlegg i november, hvor over halvparten er ren reklame. I kommentarene, når lesere faktisk spør om hun kan skrive om ting, så er svaret "det skal jeg prøve å få til!". Er det ikke bare å gjøre det?

Nei, ut av tråden igjen, jeg blir litt irritert :P 

9 innlegg i november 😂 Dama jobber fulltid og vel så det, må vite. Hun lever på en annen planet. 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.7.2019 den 20.14, Clara80 skrev:

Dere som ville skrytt så fælt, hva er behovet? Skjønner meg ikke på sånt jeg. 

Kan bare snakke for meg selv, men er man stolt og glad over noe så vil man gjerne dele det. Gleden blir større når den deles ! Har jeg noe nytt tar jeg automatisk masse bilder av det bare fordi jeg er så fornøyd, uten å tenke på det som skryt. Andre kan jo la seg inspirere. Ser ikke problemet så lenge man ikke skriver at man er bedre enn andre eller slikt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Hundemamma97 skrev:

Kan bare snakke for meg selv, men er man stolt og glad over noe så vil man gjerne dele det. Gleden blir større når den deles ! Har jeg noe nytt tar jeg automatisk masse bilder av det bare fordi jeg er så fornøyd, uten å tenke på det som skryt. Andre kan jo la seg inspirere. Ser ikke problemet så lenge man ikke skriver at man er bedre enn andre eller slikt.

Hvilken glede tenker du at andre får av at du viser fram bilder av at du har noe nytt? Jeg spør fordi den tanken aldri har falt meg inn.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det virkelig mulig at hun har publisert 14 innlegg i hele novemer - og 7 av de er reklame???
Hvordan i all verden kan diverse firma tenke at dette er en sikkelig spennende og dyktig influencer som
inspirerer masse folk?? Jeg blir helt sjokkert. Resten av innleggene som ikke er reklame er forøvrig gjenbruk av gammelt
julebakst innlegg, serietips, og spørsmålsrunde liksom.. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kajaaaaaa skrev (1 time siden):

Er det virkelig mulig at hun har publisert 14 innlegg i hele novemer - og 7 av de er reklame???
Hvordan i all verden kan diverse firma tenke at dette er en sikkelig spennende og dyktig influencer som
inspirerer masse folk?? Jeg blir helt sjokkert. Resten av innleggene som ikke er reklame er forøvrig gjenbruk av gammelt
julebakst innlegg, serietips, og spørsmålsrunde liksom.. 

Mm. Og innlegget om vippene som skal demonstrere at vippene har vokst? Det er jo helt kornete, og ikke mulig å sammenligne. Hun har et godt kamera, men hun poster nesten alltid bilder i speil i stedet for å snu det rundt, legge litt jobb i belysning (gå nærme et vindu) og ta close-up av hud og øyne. Hadde hun gjort det, hadde hun i alle fall fremstått som at hun la inn en liten innsats.

Jeg mistenker hun kanskje er litt usikker på huden sin, og derfor foretrekker uklare bilder. Problemet er jo at du ikke ser en ting, og det fremstår ikke troverdig. Jeg ser ingenting på slike bilder annet enn et glossy filter av livet...

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navani skrev (3 timer siden):

Mm. Og innlegget om vippene som skal demonstrere at vippene har vokst? Det er jo helt kornete, og ikke mulig å sammenligne. Hun har et godt kamera, men hun poster nesten alltid bilder i speil i stedet for å snu det rundt, legge litt jobb i belysning (gå nærme et vindu) og ta close-up av hud og øyne. Hadde hun gjort det, hadde hun i alle fall fremstått som at hun la inn en liten innsats.

Jeg mistenker hun kanskje er litt usikker på huden sin, og derfor foretrekker uklare bilder. Problemet er jo at du ikke ser en ting, og det fremstår ikke troverdig. Jeg ser ingenting på slike bilder annet enn et glossy filter av livet...

Jeg har også reagert på at alle "nærbildene" hun legger ut av seg selv er fryktelig kornete og lavkvalitet, mens bilder av stuene og huset generelt er klare. Og jeg tror som deg at hun er usikker på huden sin, derav det tykke laget med foundation og uklare bilder. Det er synd syns jeg, for jeg syns hun er skikkelig søt og jeg ville satt mye mer pris på å få sett "det ekte" henne, men det er jo hennes valg. Syns også det er sært at hun får reklameavtaler når bildene av "produktet", altså huden og vippene, er så dårlige. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navani skrev (5 timer siden):

Jeg mistenker hun kanskje er litt usikker på huden sin, og derfor foretrekker uklare bilder.

 

mercury_ skrev (2 timer siden):

Og jeg tror som deg at hun er usikker på huden sin, derav det tykke laget med foundation og uklare bilder.

Neida, neida - ingen som spiser kollagenpulver, har annet enn strålende selvtillit ang. huden sin 😉

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

baldrian skrev (10 minutter siden):

 

Neida, neida - ingen som spiser kollagenpulver, har annet enn strålende selvtillit ang. huden sin 😉

Jeg har aldri tenkt på kollagenpulver som noen quick fix, noe som liksom skal "fikse" huden. Har alltid tenkt på det mer som vitamintabletter - noe man kan ta for å støtte kroppen. Trodde det var noe man kunne ta for å prøve å forhindre unødvendig rask aldring. Men hvis folk tar pulveret for å se yngre/bedre ut, så har jeg misforstått. Jeg har aldri brukt kollagenprodukter, så hva vet jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mercury_ skrev (3 timer siden):

Jeg har aldri tenkt på kollagenpulver som noen quick fix, noe som liksom skal "fikse" huden. Har alltid tenkt på det mer som vitamintabletter - noe man kan ta for å støtte kroppen. Trodde det var noe man kunne ta for å prøve å forhindre unødvendig rask aldring. Men hvis folk tar pulveret for å se yngre/bedre ut, så har jeg misforstått. Jeg har aldri brukt kollagenprodukter, så hva vet jeg. 

Flere influensere hevder at de har færre kviser, mindre cellulitter og generelt "finere hud" etter at de begynte på kollagen. På den måten prøver de å lokke inn flest mulig folk, ikke bare de som tenker på anti-aging. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fju skrev (På 25.11.2020 den 20.20):

Flere influensere hevder at de har færre kviser, mindre cellulitter og generelt "finere hud" etter at de begynte på kollagen. På den måten prøver de å lokke inn flest mulig folk, ikke bare de som tenker på anti-aging. 

Og Ida Wulff som viser bilder fra hudscanning, som skal vise dybden i rynkene eller noe sånn. Jeg liker IW men jeg synes det er ganske skuff at hun tror på dette og reklamerer for dette, føler liksom hun burde skjønne bedre fordi hun virker jo relativt oppegående ellers. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rosewood skrev (8 timer siden):

Og Ida Wulff som viser bilder fra hudscanning, som skal vise dybden i rynkene eller noe sånn. Jeg liker IW men jeg synes det er ganske skuff at hun tror på dette og reklamerer for dette, føler liksom hun burde skjønne bedre fordi hun virker jo relativt oppegående ellers. 

En lukrativ sponsoravtale overskygger vel dømmekraften. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yellowstar skrev (På 27.11.2020 den 11.01):

Hun burde gjort noe med øyenbrynene sine.

Veldig konstruktiv kommentar. Var det verdt det å lage ny bruker kun for å være ekkel?

Jeg er sikker på at hun har brynene sine akkurat sånn som hun selv liker de. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Rosewood skrev (På 26.11.2020 den 23.34):

Og Ida Wulff som viser bilder fra hudscanning, som skal vise dybden i rynkene eller noe sånn. Jeg liker IW men jeg synes det er ganske skuff at hun tror på dette og reklamerer for dette, føler liksom hun burde skjønne bedre fordi hun virker jo relativt oppegående ellers. 

Jeg sitter med akkurat samme opplevelse. Jeg ser det nærmest som en selvfølge at flere andre bloggiser pusher akkurat dette produktet fordi jeg forventer ingenting av dem lenger (det er jo helt tragisk, men slik er det altså blitt). Av IW ble jeg faktisk oppriktig skuffet. Det samme ble jeg forøvrig når hun peisa på med den underlivsdeodoranten eller hva det var..... 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

XbellaX skrev (26 minutter siden):

Jeg sitter med akkurat samme opplevelse. Jeg ser det nærmest som en selvfølge at flere andre bloggiser pusher akkurat dette produktet fordi jeg forventer ingenting av dem lenger (det er jo helt tragisk, men slik er det altså blitt). Av IW ble jeg faktisk oppriktig skuffet. Det samme ble jeg forøvrig når hun peisa på med den underlivsdeodoranten eller hva det var..... 

Ja hjelpes det og...

Og så er det liksom noe med den tiltroen leserne hennes har til henne og. Det er sånn; «det er jo Ida Wulff, ikke hvilken som helst rosablogger så da må jo produktet være bra!» Og når hun går så langt som å oppsøke hudspesialister - som jeg nekter å tro er helt upartiske til Oslo skin lab - for å scanne huden, da virker det jo enda mer overbevisende sant.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har KA sluttet å blogge eller er det bare en "velfortjent" ferie hun har.....

Hadde ikke vært overrasket om hun har tatt seg juleferie allerede..

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...