Gå til innhold

Kristina Andersen


Liljeb

Anbefalte innlegg

Gjest Tubetopp

Hun lever jo pensjonistlivet, og akkurat fyllt 30. Det kommer til å klikke mentalt for dama når hun får unger. 

At hun ikke blir lei av det livet. Så kjedelig hun må ha det. 

Dessuten er huset kliss likt moras, samme kjipe stil. Sort, hvitt, kjedelig. Ser ut som det gjør i stua til en rik 70 år gammel dame med litt "klasse"

Jævla Bree van deCamp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen i kommentarfeltet skriver at de også hadde hatt tid til å ha det strøkent om de hadde hatt så mye tid som henne. Hun bruker argumentet at foreldrene hennes også hadde fulltidsjobb og barn og likevel holdt det strøkent. 

Mine foreldre hadde også fulltidsjobb og mange barn og holdt huset strøkent. Men de ble fullstendig utslitt av det, og hadde aldri tid til å gjøre noe gøy. Ikke noe jeg ønsker for meg selv. 

Hun kan si hva hun vil, hun har mye mer fritid enn oss med "vanlig" jobb, så enkelt er det bare. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Tubetopp skrev:

Hun lever jo pensjonistlivet, og akkurat fyllt 30. Det kommer til å klikke mentalt for dama når hun får unger. 

At hun ikke blir lei av det livet. Så kjedelig hun må ha det. 

Dessuten er huset kliss likt moras, samme kjipe stil. Sort, hvitt, kjedelig. Ser ut som det gjør i stua til en rik 70 år gammel dame med litt "klasse"

Jævla Bree van deCamp

Du trenger jo ikke være ufin for å få frem poenget ditt? 
 

Mange av bloggerne viser tydelig at de mangler utdanning og bakkekontakt. Måten KA formulerer seg på, og svarer leserne viser dette veldig godt. I stedet for å feks dra frem at «jeg tilbringer veldig mye tid hjemme, og må derfor ha det strøkent rundt meg for å kunne trives», latterliggjør hun omtrent dem som ikke har det like ryddig. Uten å vise noe forståelse for at folk flest med normale jobber er ute av huset i 9-10t daglig - minst! Og hvis hun skal inspirere på kles- eller interiørfronten må hun snart fornye seg litt, og vise noe personlighet. Tine Monsen har også en klassisk stil på begge fronter, men med en tydelig egen tvist. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tubetopp
21 minutter siden, MissCoverdale skrev:

Du trenger jo ikke være ufin for å få frem poenget ditt? 
 

Mange av bloggerne viser tydelig at de mangler utdanning og bakkekontakt. Måten KA formulerer seg på, og svarer leserne viser dette veldig godt. I stedet for å feks dra frem at «jeg tilbringer veldig mye tid hjemme, og må derfor ha det strøkent rundt meg for å kunne trives», latterliggjør hun omtrent dem som ikke har det like ryddig. Uten å vise noe forståelse for at folk flest med normale jobber er ute av huset i 9-10t daglig - minst! Og hvis hun skal inspirere på kles- eller interiørfronten må hun snart fornye seg litt, og vise noe personlighet. Tine Monsen har også en klassisk stil på begge fronter, men med en tydelig egen tvist. 

Ufin, hvordan? Siste setninga kan fremstå ufin, men det får meg i værtfall folkelig, og ekte ;)

Etter hva jeg har hørt og sett er KA en brat på "fritida" si. Jeg er en ærlig person, men en tvist av sarkasme, og det kommer også frem i kommentarfelt. Sier min mening som jeg har den fulle rett til, uten å spekulere. 

Ingen med hund og barn 50% kan ha støvsugde sofaer på hvert bilde. Hun lever en annen verden enn oss vanlig dødelige med vanlig jobb å vanlige hjem😘  ikke så veldig inspirerende spør du MEG 

klesstilen, oppførselen, sminke og klær er som Kristiansand jenter flest. Jeg er ofte i kr. Sand med jobb, og ser det at "alle" er like. Var der en del når jeg var liten også på ferier, og det er mange ufyselige jenter der. Du skal ikke komme dit å tro at du er noe. Det gjelder faktisk alle aldere. 20+

Belinda Jacobsen har fått merke det på kroppen f eks. KA ville heller ikke ha podcast lenger, hun følte at hun utga for mye. Men det var heller befriende å høre på, og jeg begynnte å like den jenta. 

Men man skal ikke skille seg ut her til lands. Ikke inspirerende 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som om livet til Kristina i stor grad dreier seg om Netflix, stearinlys, filmkos og rydding/organisering... Jeg lurer på når den bobla sprekkes, hvor stor sjokket blir. I en verden bestående av serier, god mat og filmkos tror jeg neppe Kristina er rusten nok for å takle livets utfordringer. Hva skjer med henne når det en dag ikke er nok å tjene til livets opphold via bloggen? 

En annen ting jeg synes er stusselig er at hun, hver bidige årstid skriver om de samme tingene igjen og igjen. Typ: " i oktober skal jeg koseee meg med film og snop og høststeming" , " i desember skal jeg kose seg med film og julegavepakking" i juni late sommerdager osv...Kristina er i en never ending ferie og innholdet på bloggen er gørr kjedelig. 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, lysestake skrev:

Det virker som om livet til Kristina i stor grad dreier seg om Netflix, stearinlys, filmkos og rydding/organisering... Jeg lurer på når den bobla sprekkes, hvor stor sjokket blir. I en verden bestående av serier, god mat og filmkos tror jeg neppe Kristina er rusten nok for å takle livets utfordringer. Hva skjer med henne når det en dag ikke er nok å tjene til livets opphold via bloggen? 

En annen ting jeg synes er stusselig er at hun, hver bidige årstid skriver om de samme tingene igjen og igjen. Typ: " i oktober skal jeg koseee meg med film og snop og høststeming" , " i desember skal jeg kose seg med film og julegavepakking" i juni late sommerdager osv...Kristina er i en never ending ferie og innholdet på bloggen er gørr kjedelig. 

Alt går på repeat. "Jeg elsker høsten, den er så koselig! Tykke strikkegensere og kakao!" "Jeg gleder meg sånn til jul! Bare 60 dager igjen" Hun er virkelig ikke rette personen til å snakke om inspirerende innlegg. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I og med at hun selv påstår i eget kommentarfelt at hun har 100% normale dager, spurte jeg henne på hvilken måte hun mener hun har "100% normale dager". Ble ikke godkjent gitt

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Panzer_king skrev:

I og med at hun selv påstår i eget kommentarfelt at hun har 100% normale dager, spurte jeg henne på hvilken måte hun mener hun har "100% normale dager". Ble ikke godkjent gitt

Godkjenner hun så blir det 

" takk for at du delte din mening 🙂

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, lysestake skrev:

Godkjenner hun så blir det 

" takk for at du delte din mening 🙂

Hahaha, det har du helt rett i!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke at dere gidder og følge henne. Hun er SÅ kjedelig, det har jo ikke skjedd noen ting siden jeg fulgte henne for type 5 år siden. Og ikke minst er jo oppførselen hennes helt ufordragelig. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Tubetopp skrev:

Ufin, hvordan? Siste setninga kan fremstå ufin, men det får meg i værtfall folkelig, og ekte ;)

Etter hva jeg har hørt og sett er KA en brat på "fritida" si. Jeg er en ærlig person, men en tvist av sarkasme, og det kommer også frem i kommentarfelt. Sier min mening som jeg har den fulle rett til, uten å spekulere. 

Ingen med hund og barn 50% kan ha støvsugde sofaer på hvert bilde. Hun lever en annen verden enn oss vanlig dødelige med vanlig jobb å vanlige hjem😘  ikke så veldig inspirerende spør du MEG 

klesstilen, oppførselen, sminke og klær er som Kristiansand jenter flest. Jeg er ofte i kr. Sand med jobb, og ser det at "alle" er like. Var der en del når jeg var liten også på ferier, og det er mange ufyselige jenter der. Du skal ikke komme dit å tro at du er noe. Det gjelder faktisk alle aldere. 20+

Belinda Jacobsen har fått merke det på kroppen f eks. KA ville heller ikke ha podcast lenger, hun følte at hun utga for mye. Men det var heller befriende å høre på, og jeg begynnte å like den jenta. 

Men man skal ikke skille seg ut her til lands. Ikke inspirerende 

 

Litt usikker hvorfor du har inntrykket av at alle jenter i krsand oppfører seg likt som Kristina, det kjenner ikke jeg meg som krsander spesielt igjen i :) forøvrig er Kristina både oppvokst og bor nå på Vennesla.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hun har et veldig stort behov for å fremheve seg selv. « Jeg har masse penger, egen bolig, oppsparte midler så jeg klarer meg x 1000».  Det er så cringe.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Hvem er dette? skrev:

hun har et veldig stort behov for å fremheve seg selv. « Jeg har masse penger, egen bolig, oppsparte midler så jeg klarer meg x 1000».  Det er så cringe.

Tror det er en slags forsvarsmekanisme. Hun vil bevise at hun har mye og klarer seg utmerket fordi hun mangler utdanning og en ordentlig jobb (ja, jeg synes ikke blogg er en ordentlig jobb). 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Rosewood skrev:

Kristina gjennom årstidene hvert bidige år:

Høst: OMG høsten er bare best, dere. Strikkegensere, laaaange turer, friskt vær, jobber hardt, stearinlys, supper, serier INNEKOS! 😍🍂🍁🧡🤎

Vinter: OMGG nå nærmer det seg jul, den BESTE tiden i året og jeg har telt siden august! Jeg elsker alt med julen! Grøt, snø (jeg skal gå MASSE på ski), julefilmer, pysj, pinnekjøtt - pakke gaver som er pyntet med masse kongler, candy canes og kanelstenger. Åh jeg synes så synd på folk som ikke har det så koselig som oss om julen det må være så trist!😪 🎅🏼🎄❄️

Vår: OMMMG endelig er det vår igjen, jeg begynte å bli litt trist av det mørke været og snøen. Kirsebærtrær, kirsebærtrær, KIRSEBÆRTRÆR!! 😍🌷🌸🌺💕

Sommer: Jeg elsker sommeren! Jeg har masse planer - jeg skal ta meg en «velfortjent» ferie, kjøre vannscooter, dra på turer, sitte på kaien og spise MASSE is, spise reker og blåskjell, bade åherregud det blir så gøy! 🤩☀️🍉🍦🍨🍒.... Men nå kjenner jeg at jeg begynner å glede meg til høsten ellererdetbaremeg?? Strikkegensere, stearinlys;....

Høst igjen: OMG-

Hahaha, dette er så på kornet 😂

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 1.10.2020 den 14.43, Jeeeeeeea skrev:

Hun her altså! Hun hadde svart en leser at både hun og mannen jobbet fulle dager på innlegget om at rotete og skitne hjem var uinspirerende. Jeg spurte om hun virkelig mente at hun jobbet fulle dager, fordi de fleste ser på en full dag som jobb i 8 timer. Spurte videre om hun regnet sengekos med Målte, handling, tredemølle og tur i skogen som jobb (fordi hun kan lage innnlegg av det og tjene penger på det sånn sett), for DA kan jeg skjønne at hun mener hun jobber 8 timer. Hun fremstår fornærmet, spør hvordan i alle dager jeg vet hvordan hun jobber og hvordan arbeidshverdagen hennes er lagt opp. Hun sitter ofte 3-4 timer på ettermiddagen og jobber fordi hun har trent, handlet osv på formiddagen. Og det er ikke vanskelig for hun og jobbe 8 timer ila en dag skal jeg vite. Jeg svarer at jeg ikke vet hvordan hun jobber men lurer på hva hun legger i ordet jobb. Gjentar at dersom hun mener handling, luftetur med Målte osv er jobb fordi hun kan lage innlegg av det er jobb, så skjønner jeg at hun tror hun jobber fulle dager. Vanskelig for oss og tro at du jobber 8 timer når det ikke engang blogges daglig, skrev jeg.

Og hun svarer: matlaging er jobb! Fordi hun da kan dele oppskrifter. Så da har vi svaret folkens! Jeg skjønner godt at hun jobber 8 timer (kanskje det dobbelte) når hun regner matlaging, vasking, handling, turer osv som jobb. 

Den siste måneden har hun publisert TO matoppskrifter. Men følger man den logikken skjønner jeg godt at hun føler det er et heseblesende liv hun lever. TV-kveld på sofaen er i så fall knallhard research til innlegg nummer tusen av typen "Ukens serietips". 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.10.2020 den 20.42, Rosewood skrev:

Kristina gjennom årstidene hvert bidige år:

Høst: OMG høsten er bare best, dere. Strikkegensere, laaaange turer, friskt vær, jobber hardt, stearinlys, supper, serier INNEKOS! 😍🍂🍁🧡🤎

Vinter: OMGG nå nærmer det seg jul, den BESTE tiden i året og jeg har telt siden august! Jeg elsker alt med julen! Grøt, snø (jeg skal gå MASSE på ski), julefilmer, pysj, pinnekjøtt - pakke gaver som er pyntet med masse kongler, candy canes og kanelstenger. Åh jeg synes så synd på folk som ikke har det så koselig som oss om julen det må være så trist!😪 🎅🏼🎄❄️

Vår: OMMMG endelig er det vår igjen, jeg begynte å bli litt trist av det mørke været og snøen. Kirsebærtrær, kirsebærtrær, KIRSEBÆRTRÆR!! 😍🌷🌸🌺💕

Sommer: Jeg elsker sommeren! Jeg har masse planer - jeg skal ta meg en «velfortjent» ferie, kjøre vannscooter, dra på turer, sitte på kaien og spise MASSE is, spise reker og blåskjell, bade åherregud det blir så gøy! 🤩☀️🍉🍦🍨🍒.... Men nå kjenner jeg at jeg begynner å glede meg til høsten ellererdetbaremeg?? Strikkegensere, stearinlys;....

Høst igjen: OMG-

😂😂😂

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.10.2020 den 20.42, Rosewood skrev:

Kristina gjennom årstidene hvert bidige år:

Høst: OMG høsten er bare best, dere. Strikkegensere, laaaange turer, friskt vær, jobber hardt, stearinlys, supper, serier INNEKOS! 😍🍂🍁🧡🤎

Vinter: OMGG nå nærmer det seg jul, den BESTE tiden i året og jeg har telt siden august! Jeg elsker alt med julen! Grøt, snø (jeg skal gå MASSE på ski), julefilmer, pysj, pinnekjøtt - pakke gaver som er pyntet med masse kongler, candy canes og kanelstenger. Åh jeg synes så synd på folk som ikke har det så koselig som oss om julen det må være så trist!😪 🎅🏼🎄❄️

Vår: OMMMG endelig er det vår igjen, jeg begynte å bli litt trist av det mørke været og snøen. Kirsebærtrær, kirsebærtrær, KIRSEBÆRTRÆR!! 😍🌷🌸🌺💕

Sommer: Jeg elsker sommeren! Jeg har masse planer - jeg skal ta meg en «velfortjent» ferie, kjøre vannscooter, dra på turer, sitte på kaien og spise MASSE is, spise reker og blåskjell, bade åherregud det blir så gøy! 🤩☀️🍉🍦🍨🍒.... Men nå kjenner jeg at jeg begynner å glede meg til høsten ellererdetbaremeg?? Strikkegensere, stearinlys;....

Høst igjen: OMG-

Akkurat sånn er jeg også faktisk, men jeg har ikke noen plattform å dele det på, så blir mest mannen som får høre det her. Men jeg elsker å ha 4 årstider, og liker spesielt godt overgangene, så skjønner entusiasmen hennes. 😅

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.10.2020 den 10.03, PistolStar skrev:

Noen i kommentarfeltet skriver at de også hadde hatt tid til å ha det strøkent om de hadde hatt så mye tid som henne. Hun bruker argumentet at foreldrene hennes også hadde fulltidsjobb og barn og likevel holdt det strøkent. 

Mine foreldre hadde også fulltidsjobb og mange barn og holdt huset strøkent. Men de ble fullstendig utslitt av det, og hadde aldri tid til å gjøre noe gøy. Ikke noe jeg ønsker for meg selv. 

Hun kan si hva hun vil, hun har mye mer fritid enn oss med "vanlig" jobb, så enkelt er det bare. 

Dette lurer jeg faktisk på, ikke bare angående KA, men mange (de fleste) andre bloggere/influensere.

Hva i all verden er det de konkret gjør? Jeg hadde skjønt det hvis de hadde hyppige, inspirerende/informative innlegg i sosiale medier, mange spennende sponsoravtaler, stilte opp i andre medier osv., men når det dreier seg om f. eks. to ukentlige innlegg på bloggen og noen bilder på Instagram eller snap, da skjønner jeg ikke hvordan de fyller en 37,5 timers arbeidsuke. De skriver vel noen mailer også, kanskje et møte med regnskapsmedarbeider og noen aktuelle samarbeidspartnere, men 37,5 timer i uka!!?? Da kan jeg love at de vil få problemer med å møte effektivitetskravene i en vanlig jobb.

Er det sånn at absolutt alt de gjør, fra tannpuss og frisørbesøk til trening og å ta seg en brødskive regnes som jobb?

Og når jeg først er i gang, jeg har fremdeles til gode å tenke "Wow, så spennende og kjekt for henne!" når jeg ser resultatet av "kjempespennende møte med en mulig samarbeidspartner, wiiii, jeg gleder meg så sykt til å dele dette!!!"

Kall meg gjerne kynisk, men hårene på armene mine reiser seg ikke akkurat av utsiktene til å få 10 % rabatt på Jysk ....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...