Gå til innhold

Kristina Andersen


Liljeb

Anbefalte innlegg

1 time siden, ti10 skrev:

Dette lurer jeg faktisk på, ikke bare angående KA, men mange (de fleste) andre bloggere/influensere.

Hva i all verden er det de konkret gjør? Jeg hadde skjønt det hvis de hadde hyppige, inspirerende/informative innlegg i sosiale medier, mange spennende sponsoravtaler, stilte opp i andre medier osv., men når det dreier seg om f. eks. to ukentlige innlegg på bloggen og noen bilder på Instagram eller snap, da skjønner jeg ikke hvordan de fyller en 37,5 timers arbeidsuke. De skriver vel noen mailer også, kanskje et møte med regnskapsmedarbeider og noen aktuelle samarbeidspartnere, men 37,5 timer i uka!!?? Da kan jeg love at de vil få problemer med å møte effektivitetskravene i en vanlig jobb.

Er det sånn at absolutt alt de gjør, fra tannpuss og frisørbesøk til trening og å ta seg en brødskive regnes som jobb?

Og når jeg først er i gang, jeg har fremdeles til gode å tenke "Wow, så spennende og kjekt for henne!" når jeg ser resultatet av "kjempespennende møte med en mulig samarbeidspartner, wiiii, jeg gleder meg så sykt til å dele dette!!!"

Kall meg gjerne kynisk, men hårene på armene mine reiser seg ikke akkurat av utsiktene til å få 10 % rabatt på Jysk ....

 

Veldig enig. 

Tror de er klar over det selv, at de ikke egentlig har ordentlig arbeid. Det er derfor de, og kanskje spesielt KA, er så hårsår når det kommer til temaet. 

Det har også mye å si at hun sitter hjemme og i tillegg er sin egen sjef. Hun har ingen steder hun må møte opp hver dag og ingen hun må svare til. Ikke bare gir det henne veldig mye frihet til å gjøre akkurat som hun vil, men det må jo gå utover utviklingen. Man utvikler seg ikke av å trene på mølla, lese mail og ha kosekveld med kjæresten. Som forsåvidt er greit, men mange bloggere tviholder på at de har krevende, spennende og til og med samfunnsnyttig(!!!) arbeid og aaaldri ferie. Noe som veldig ofte ikke stemmer.

Kall i det minste en spade for en spade, liksom

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Glemmer hun litt at det står på snap og insta når hun legger ut ting? 
Mandagsmorgen på snap for 30 min siden (kl 0815), ligger i senga under dyna og koser med hunden. Koselig det altså, men slår jo litt sprekker i den «Står alltid opp 06/0630 og får tid til å vaske hele huset før kl 08 fordi jeg prioriterer!».. 🤦🏽‍♀️

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.10.2020 den 21.58, lysestake skrev:

Tror det er en slags forsvarsmekanisme. Hun vil bevise at hun har mye og klarer seg utmerket fordi hun mangler utdanning og en ordentlig jobb (ja, jeg synes ikke blogg er en ordentlig jobb). 

Helt enig!! Ergo så har hun en svært ustabil økonomisk situasjon egentlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Hvem er dette? skrev:

Helt enig!! Ergo så har hun en svært ustabil økonomisk situasjon egentlig. 

Hvordan er den ustabil? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, jeg vet ikke om noen andre mennesker som ser så mye på serier og filmer som det KA gjør. Hvordan hun får tid til å pløye gjennom sesong etter sesong når hun har en 8 timers arbeidsdag etterfulgt av turer med hunden, trening, vasking av hus hver dag, middagslaging, sosialisering med venner og familie + aktivisering av bonusbarn er for meg uforståelig. Hun må jo være et supermenneske begavet med flere timer i døgnet enn oss vanlige dødelige. Det er i hvert fall ikke en "100% vanlig hverdag" 😅

Kan hun ikke bare kalle en spade for en spade liksom? Hvis hun mener husvask, trening, matlaging osv er jobb pga hun kan knipse bilder og skrive om det på bloggen, så SI DET DA. Ikke lyv til leserne dine om at du jobber så hardt, det blir for dumt og er  alt for lett å gjennomskue. Spesielt når hun filmer Målte-kos fra sengen kl 08 etterfulgt av sofa og tv-serie kl 12. Og hvem i alle dager har middag på bordet kl 16 sharp hver dag? Majoriteten er jo ikke hjemme fra jobb innen det en gang. 

Det hadde garantert ført til mindre irritasjon blant leserne hvis hun bare var ærlig og viste litt takknemlig for den enkle, bedagelige, hjemmeværende tilværelsen hun lever. 

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Lykkee skrev:

Altså, jeg vet ikke om noen andre mennesker som ser så mye på serier og filmer som det KA gjør. Hvordan hun får tid til å pløye gjennom sesong etter sesong når hun har en 8 timers arbeidsdag etterfulgt av turer med hunden, trening, vasking av hus hver dag, middagslaging, sosialisering med venner og familie + aktivisering av bonusbarn er for meg uforståelig. Hun må jo være et supermenneske begavet med flere timer i døgnet enn oss vanlige dødelige. Det er i hvert fall ikke en "100% vanlig hverdag" 😅

Kan hun ikke bare kalle en spade for en spade liksom? Hvis hun mener husvask, trening, matlaging osv er jobb pga hun kan knipse bilder og skrive om det på bloggen, så SI DET DA. Ikke lyv til leserne dine om at du jobber så hardt, det blir for dumt og er  alt for lett å gjennomskue. Spesielt når hun filmer Målte-kos fra sengen kl 08 etterfulgt av sofa og tv-serie kl 12. Og hvem i alle dager har middag på bordet kl 16 sharp hver dag? Majoriteten er jo ikke hjemme fra jobb innen det en gang. 

Det hadde garantert ført til mindre irritasjon blant leserne hvis hun bare var ærlig og viste litt takknemlig for den enkle, bedagelige, hjemmeværende tilværelsen hun lever. 

Jeg har skrevet litt tidligere i tråden at jeg spurte henne om dette. Kort fortalt så svarte hun at middagslaging er jobb fordi hun kan dele oppskrifter 🙃

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, Lykkee skrev:

Altså, jeg vet ikke om noen andre mennesker som ser så mye på serier og filmer som det KA gjør. Hvordan hun får tid til å pløye gjennom sesong etter sesong når hun har en 8 timers arbeidsdag etterfulgt av turer med hunden, trening, vasking av hus hver dag, middagslaging, sosialisering med venner og familie + aktivisering av bonusbarn er for meg uforståelig. Hun må jo være et supermenneske begavet med flere timer i døgnet enn oss vanlige dødelige. Det er i hvert fall ikke en "100% vanlig hverdag" 😅

Kan hun ikke bare kalle en spade for en spade liksom? Hvis hun mener husvask, trening, matlaging osv er jobb pga hun kan knipse bilder og skrive om det på bloggen, så SI DET DA. Ikke lyv til leserne dine om at du jobber så hardt, det blir for dumt og er  alt for lett å gjennomskue. Spesielt når hun filmer Målte-kos fra sengen kl 08 etterfulgt av sofa og tv-serie kl 12. Og hvem i alle dager har middag på bordet kl 16 sharp hver dag? Majoriteten er jo ikke hjemme fra jobb innen det en gang. 

Det hadde garantert ført til mindre irritasjon blant leserne hvis hun bare var ærlig og viste litt takknemlig for den enkle, bedagelige, hjemmeværende tilværelsen hun lever. 

Helt enig i denne! Hadde hun bare ikke dregd det "Jeg rekker å vaske hus, trene, gå lange turer og lage middag før kl. 16 fordi jeg prioriterer og jobber hver kveld" kortet, og heller bare vært ærlig om at store deler av dagen hennes faktisk er det andre definerer som "fritid" så hadde kanskje ikke så mange blitt irrritert eller provosert.. 
 
Hun har forøvrig publisert 1 innlegg på 4 dager, så bloggen kan umulig være hennes "hovedjobb" som tar minst 8 timer hver dag... 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ser lite til alle "prosjektene og samarbeidene" som nevnes. Ett innlegg på bloggen siden 12.10. På Instagram er det siste innlegget lagt ut for 5 dager siden - av sengen selvfølgelig. I story på Instagram deles bilder fra juledekorasjoner og morgenkos i sengen med bikkja. Gjentakelser, gjentakelser, gjentakelser. Det er ikke produsert noe som helst. 

Det er likegyldig for meg om dette gjenspeiler hverdagen hennes eller ikke, men synes faktisk ikke at det er henne forunt at vi skal klikke oss inn på profilene hennes og fortsette og spe på inntektene til denne intetsigende "bloggeren/influenceren". 

Hun påstår hardnakket at hun jobber mye og hardt, men jeg må virkelig si at det produseres pinlig lite i forhold til arbeidsmengden i så fall. Hadde jeg i min jobb produsert så lite som det hun gjør hadde jeg fått fyken, faktisk.

Jeg kunne fint tatt bilder av frokosten min, lagt ut oppskrifter av middagen min en gang i uka og stilt meg opp i speilet og posert med en bluse fra NAKD uten at det hadde gått ut over jobben min. 

Annonseinnholdet gjenspeiler jo kvaliteten. Fremoverbøyd i speilet med en billig strikkegenser stappa ned i jeansen og gjentakende bilder av de samme hjørnene i et strigla hus. 

Influencer-livet er nok på hell for KA men det ser ikke ut til at hun har et veldig stort ønske om å gjøre noe annet heller og sliter nok litt med å rive av plasteret.  Hun er heldig som tjente mye penger da blogging hadde glansdagene sine og at hun fikk hjelp til å investere godt da, men å tro at man skal kunne leve som en konge resten av livet på dette er nok vel optimistisk. 

 

 

 

 

 

 

 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Kajaaaaaa skrev:

Helt enig i denne! Hadde hun bare ikke dregd det "Jeg rekker å vaske hus, trene, gå lange turer og lage middag før kl. 16 fordi jeg prioriterer og jobber hver kveld" kortet, og heller bare vært ærlig om at store deler av dagen hennes faktisk er det andre definerer som "fritid" så hadde kanskje ikke så mange blitt irrritert eller provosert.. 
 
Hun har forøvrig publisert 1 innlegg på 4 dager, så bloggen kan umulig være hennes "hovedjobb" som tar minst 8 timer hver dag... 

Blir så matt av hele dama, håper hun er flau sånn innerst inne 😅 Når jeg tenker over det så er det faktisk et hån mot alle som FAKTISK jobber mye. Hadde jeg vært lege, sykepleier, advokat eller lignende i viktige, stressende jobber så hadde jeg blitt provosert av det hun kaller for «jobbe hardt». Hun fremstår i hvert fall ikke som en særlig likanes person 😂 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra snappen hennes i dag: «Nyvasket hus før 09:30. Har sine fordeler å stå opp grytidlig». Nei Kristina. Dette er fordeler med pensjonisttilværelsen du lever i en alder av 30.

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Panzer_king skrev:

Fra snappen hennes i dag: «Nyvasket hus før 09:30. Har sine fordeler å stå opp grytidlig». Nei Kristina. Dette er fordeler med pensjonisttilværelsen du lever i en alder av 30.

Lurer på hva hun mener er grytidlig. Før kl 06? Det må nemlig vi andre dødelige som begynner på jobb kl. 07.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter litt med å forstå hvorfor hun må ha full nedvask hver eneste uke, og støvsuge hver eneste dag. Selv med katt i hus trenger jeg bare støvsuge et par ganger i uka, og trenger absolutt ikke vaske gulvet hver uke. Kanskje hunden drar inn mye smuss og samme med barnet, men likevel. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Navani skrev:

Jeg sliter litt med å forstå hvorfor hun må ha full nedvask hver eneste uke, og støvsuge hver eneste dag. Selv med katt i hus trenger jeg bare støvsuge et par ganger i uka, og trenger absolutt ikke vaske gulvet hver uke. Kanskje hunden drar inn mye smuss og samme med barnet, men likevel. 

Vi har hund og må støvsuge to ganger om dagen for å holde det fint.. Vasking av hus gjør vi en gang i uka, noe jeg tror er relativt normalt..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Navani skrev:

Jeg sliter litt med å forstå hvorfor hun må ha full nedvask hver eneste uke, og støvsuge hver eneste dag. Selv med katt i hus trenger jeg bare støvsuge et par ganger i uka, og trenger absolutt ikke vaske gulvet hver uke. Kanskje hunden drar inn mye smuss og samme med barnet, men likevel. 

Jeg trodde også de fleste moderne gulv ikke var anbefalt å vaske, med mindre det er strengt nødvendig. Har ikke fått med meg hva slags gulv de har, men parkett og laminat skal i hvert fall ikke vaskes ofte.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Arabella3 skrev:

Jeg trodde også de fleste moderne gulv ikke var anbefalt å vaske, med mindre det er strengt nødvendig. Har ikke fått med meg hva slags gulv de har, men parkett og laminat skal i hvert fall ikke vaskes ofte.

Nettopp. Sjeldent er bedre for nyere gulv :) Huset er vel bare noen år gammelt, så kan ikke tro de har godt av ukentlig skrubb.

2 minutter siden, MFO skrev:

Vi har hund og må støvsuge to ganger om dagen for å holde det fint.. Vasking av hus gjør vi en gang i uka, noe jeg tror er relativt normalt..

Jeg forstår det med hund og barn, men det går også an å spot-vaske gulvene på f.eks kjøkken og bad. Det gjør vi. Hvis du ser på diverse tråder her på kg, så vil du se at de fleste vasker gulvene mellom en gang i måneden og en gang i kvartalet :) Flekker tørker man, men med mindre man har barn eller hund som drar inn mye på gulvene, så er ikke oftere nødvendig. 

Det er hele den "full nedvask" jeg reagerer på, men hun sier jo selv hun har støv på hjernen...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 12.10.2020 den 16.45, Hvem er dette? skrev:

Helt enig!! Ergo så har hun en svært ustabil økonomisk situasjon egentlig. 

Instagram er har blitt den store inntektskilden til alle, derfor så mange kutter ned på blogg som Kristina har gjort, eller kutter det ut som pilotfrue og Sophie E. De tjener mer på 1 bilde på insta enn det de gjør på et helt blogg innlegg. Klart det blir kjedelig med blogg da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lever den bloggen fremdeles? 😆 leste den for en tid tilbake, tenkte da at det eneste jeg fikk ut av den var at jeg skjønte at jeg slett ikke levde et kjedelig liv sammenlignet med mange andre.. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Navani skrev:

Nettopp. Sjeldent er bedre for nyere gulv :) Huset er vel bare noen år gammelt, så kan ikke tro de har godt av ukentlig skrubb.

Jeg forstår det med hund og barn, men det går også an å spot-vaske gulvene på f.eks kjøkken og bad. Det gjør vi. Hvis du ser på diverse tråder her på kg, så vil du se at de fleste vasker gulvene mellom en gang i måneden og en gang i kvartalet :) Flekker tørker man, men med mindre man har barn eller hund som drar inn mye på gulvene, så er ikke oftere nødvendig. 

Det er hele den "full nedvask" jeg reagerer på, men hun sier jo selv hun har støv på hjernen...

Som en felles "støv på hjernen" lider så støvsuger jeg annen hver dag og vasker 1 gang i uka, full nedvask. Jeg har ikke barn og 1 liten hund som må skylles i dusjen daglig pga allergi, hun er alltid ren med andre ord + allergivennlig rase, hår ikke pels, så ingen røyting, MEN jeg røyter som faen... langt, mørkt og tjukt hår 😫 det er over alt! Jeg har støv allergi så det må gjøres. Det er ikke lite støv som legger seg etter 1 uke heller, selv med "rent" hjem i utgangspunktet. Så mye søl som kan havne på gulvet hvis du lager mye hjemmelagd mat, noe Kristina tydeligvis gjør. Jeg kjenner meg igjen. 

MEN å drite på andre og hvordan de prioriterer og "se på meg, jeg prioritere faktisk riktig" attitude burde hun holde seg altfor god for. 

Det tror jeg vi alle i denne tråden også skal holde seg for god for. 

Jeg er enig at hun har blitt kjedelig, svarer ikke helt heldig i kommentarfeltet, oppfører seg veldig arrogant osv osv. 

Men det skal stå respekt av at hun har klart å skape sin egen jobb, med en sabla god inntekt. Man kan faktisk ikke si hun ikke har jobbet hardt for det. Det er mye vi ikke ser bak kulissene, og å spekulere i det blir bare bortkastet tid og energi. Og ja, kanskje har hun kommet til et punkt hvor hun nå kan slappe mer av. Det kan jeg unne alle. 

Hvordan man snakker om andre vil alltid si mer om den personen og dems sine usikkerheter og sjalusi. Dessverre evner ikke alle den selvinnsikten. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

På'an igjen med kollagenpulver. Det er flaut å lese. Synes ikke hun formulerer seg særlig bra for å ha jobbet så lenge med skriving. Om man overser alle skrivefeilene er fortsatt noe merkelig med formuleringen. 

Vet ikke hvor mange som kjenner til subredditen r/thathappened, men får litt sånn følelse av det hun skriver i siste innlegg, hehe.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...