Gå til innhold

Baby 2020 - vi blir en familie!


puffy123

Anbefalte innlegg

På 12.5.2019 den 20.48, puffy123 skrev:

PP 3

Fra dato - til dato: 12 mai - 14 juni

 Mens: 1 dag, spotting 1 dag og deretter minimalt med spotting en-to ganger om dagen i 2 dager

Syklus lengde: 34

Positiv EL test: 4 juni, CD 24

EL - symptomer: EL slim CD 13 og 14?

 Samleie rundt EL: Ja, gjorde en innsats denne pp 😁 

Fører på et nytt punkt fra og med denne perioden; 

 

Mulige symptomer:

• Urinen lukter annerledes 

• Mensen var helt merkelig/veldig kort

 • Pringles smaker rart og enkelte ting lukter litt rart (deodorant, parfymen min og innsiden av bilen min..)

Resultat graviditetstest: Muligens skyggestreker 15 og 17 juni?

Temperatur graf: Tempet ikke denne perioden.

Har oppdatert den oversikta over syklusene mine, men finner ingen god måte å gjøre det på. Er det best å oppdatere kun i samme innlegg som det originalt ble postet i eller legge ut en ny for hver enkelt PP 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Fortsetter under...

PP 4 

Fra dato - til dato: 15 juni -

Mens: 1 dag ca, deretter spotting i 3 dager

Sykluslengde: 

Positiv EL test: 7 juli, CD 23

EL - symptomer: smerter, humørsvingninger 

Samleie rundt EL: dagen før positiv test, og et par dager etter. 

Mulige symptomer: svimmel 8 dpo, trøttere fra 7 dpo, men har vært mye stress med sykdom og dødsfall i familien så det kan være årsaken. Har vært småkvalm/uggen fra 10 dpo, men det kan også henge sammen med det ovenfor.. lite søvn gjør meg ofte litt kvalm. 

Resultat graviditetstest: 

Temperatur graf: ikke tempet denne syklusen

 

 

Hatt mye mensmurringer siden tirsdag. Er nå 11 dpo, og tror mensen er like rundt hjørnet. Den har vært ustabil siste syklusene, så ikke det største håpet helt enda. Har vært litt trøtt, svimmel og mye mensmurringer. Samt ømme bryster. Men det er symptomer på PMS for meg, samt stress kan ha vært årsaken til trøttheten og svimmelheten. Venter i spenning! 

 

 

Jeg er litt bekymret for at mensen stadig blir kortere og mindre, og at lutealfasen er i korteste laget. Tenker å oppsøke lege hvis det ikke har endret eller stabilisert seg innen slutten av pp. 6. Håper jo jeg blir gravid før den tid! 

Endret av puffy123
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering CD 36 🙋🏻‍♀️

Enda ingen tegn til mensen.. 3 dager forsinket. Følte meg plutselig litt kvalm, ikke sterk kvalme, men den ligger der i bakgrunnen hele tiden. Gjort det i noen timer nå. Tror det bare er hodet mitt som tuller med meg, men begynner nesten å ane et lite håp? Samtidig har jeg av og på mensmurringer, kanskje å skrive at jeg har et håp her gjør at den dukker opp? Pleier å være sånn 😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Dovendyr1 skrev:

Når skal du teste? 🤞😀

Hei! Litt usikker, tenkte kanskje mandag? FF anbefaler 18 dpo, altså neste fredag.. det er litt lenge 😅 men kan jo hende mensen kommer innen mandag da. Hva ville du gjort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, puffy123 skrev:

Hei! Litt usikker, tenkte kanskje mandag? FF anbefaler 18 dpo, altså neste fredag.. det er litt lenge 😅 men kan jo hende mensen kommer innen mandag da. Hva ville du gjort?

18 dpo synes jeg også var lenge! Jeg tror jeg ville prøvd å holde meg til mandag 😅 Da har du kommet til 14 dpo, 2 uker siden en eventuell befruktning 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

54 minutter siden, Dovendyr1 skrev:

18 dpo synes jeg også var lenge! Jeg tror jeg ville prøvd å holde meg til mandag 😅 Da har du kommet til 14 dpo, 2 uker siden en eventuell befruktning 😀

To uker siden eggløsning på mandag, men befruktningen kan jo ha skjedd senere? Eller er det bare at egget fester seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, puffy123 skrev:

To uker siden eggløsning på mandag, men befruktningen kan jo ha skjedd senere? Eller er det bare at egget fester seg?

Det er vel bare når man har eggløsning at egget kan bli befruktet, så en dag fra eller til eggløsningsdagen da? Det tenker jeg iallefall, men ble smått litt usikker 😆 Senere vandrer egget videre og fester seg hvis det har blitt befruktet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Dovendyr1 skrev:

Det er vel bare når man har eggløsning at egget kan bli befruktet, så en dag fra eller til eggløsningsdagen da? Det tenker jeg iallefall, men ble smått litt usikker 😆 Senere vandrer egget videre og fester seg hvis det har blitt befruktet. 

Ja men HCG dannes vel etter at egget har festet seg? Mellom 3-12 dpo har jeg lest? 😅 ble usikker selv 

 

Måtte Google: HCG produseres etter at egget er festet ja, 2-7 dager etter eggløsningen.

 

Så det vil si at hvis jeg hadde positiv EL test 7 juli, og eggløsning 8 juli +/- 1 døgn, også tar det 2-7 dager før egget fester seg så vil det i bestefall begynne å produseres HCG 11 juli, 3 dpo og senest 17 juli, 9 dpo? 

 

Uansett så har jeg mensmurringer av og på, tar seg opp også stopper det. Nå har det begynt å ta seg litt opp igjen, så nå tror jeg mensen er på vei (igjen😂)

Endret av puffy123
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, puffy123 skrev:

Ja men HCG dannes vel etter at egget har festet seg? Mellom 3-12 dpo har jeg lest? 😅 ble usikker selv 

Ja, det stemmer nok! Men uansett må vel testen slå ut hvis man har passert IKM? Forvirrende med kropp 🤔😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Dovendyr1 skrev:

Ja, det stemmer nok! Men uansett må vel testen slå ut hvis man har passert IKM? Forvirrende med kropp 🤔😅

Ifølge en nettside for statistikk har litt over 8  prosent negativ test selvom de er gravide ved 14 dpo/IKM. Det er nesten 1 av 10. Ja det er veldig forvirrende 😂 Vil egentlig bare få det overstått nå, kjedelig å vente så lenge.. føler nesten jeg har mensen dobbelt så lenge da 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LivetErNå
8 timer siden, puffy123 skrev:

Ja men HCG dannes vel etter at egget har festet seg? Mellom 3-12 dpo har jeg lest? 😅 ble usikker selv 

 

Måtte Google: HCG produseres etter at egget er festet ja, 2-7 dager etter eggløsningen.

 

Så det vil si at hvis jeg hadde positiv EL test 7 juli, og eggløsning 8 juli +/- 1 døgn, også tar det 2-7 dager før egget fester seg så vil det i bestefall begynne å produseres HCG 11 juli, 3 dpo og senest 17 juli, 9 dpo? 

 

Uansett så har jeg mensmurringer av og på, tar seg opp også stopper det. Nå har det begynt å ta seg litt opp igjen, så nå tror jeg mensen er på vei (igjen😂)

Etter min etterforskning(iherdig googling over noen mnd), så fester egget seg mellom 6-12 dpo, fordi egget løsner, så blir det befrukta, så drar det ned til livmor for å feste seg(lang vei for en celle). Deretter tar det gjennomsnittlig 2-3 dager før HCG kan påvises i urinen, dermed får noen positiv så tidlig som 8-9, mens andre flere dager over ikm. I og med at gjennomsnitt for HCG påvisning er 2-3 dager vil nok mange bruke litt lenger tid også. 

Det jeg har uthevet i siteringa: Så det vil si at hvis jeg hadde positiv EL test 7 juli, og eggløsning 8 juli +/- 1 døgn, også tar det 2-7 dager før egget fester seg så vil det i bestefall begynne å produseres HCG 11 juli, 3 dpo og senest 17 juli, 9 dpo?

EL 7, feste didspunkt 6-12 dpo, hcg produseres fra 6-12dpo.

tidligst positive test 8 dpo, gjennomsnittlig senest 15 dpo. Men alle kropper er forskjellige, så kan være store variasjoner utennom også. 

En eggløsningstest er heller ikke en positiv på at det har skjedd, det er en positiv på at kroppen prøver på en eggløsning, så hvis ikke kroppen klarer å produsere ett egg vil den prøve på nytt senere i samme syklus, dermed kan mens være forsinket pga det også(veldig vanlig med negative tester da, da man kan ende opp med å være 2dpo(tilfeldig tall) ved testing. Veldig vanlig at selv den mest regelmessige syklusen tuller iblandt! For noen skjer det ofte, for andre skjer det kanskje 1 gang i livet. Man legger nok mer merke til det når man er prøver😄

Håper det her er nyttig og oversiktelig for  noen, skulle selv ønske noen hadde en liten «oversikt» da jeg begynte å prøve, hadde spart meg for myyyye googling og podcast lytting🙈😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, LivetErNå skrev:

Etter min etterforskning(iherdig googling over noen mnd), så fester egget seg mellom 6-12 dpo, fordi egget løsner, så blir det befrukta, så drar det ned til livmor for å feste seg(lang vei for en celle). Deretter tar det gjennomsnittlig 2-3 dager før HCG kan påvises i urinen, dermed får noen positiv så tidlig som 8-9, mens andre flere dager over ikm. I og med at gjennomsnitt for HCG påvisning er 2-3 dager vil nok mange bruke litt lenger tid også. 

Det jeg har uthevet i siteringa: Så det vil si at hvis jeg hadde positiv EL test 7 juli, og eggløsning 8 juli +/- 1 døgn, også tar det 2-7 dager før egget fester seg så vil det i bestefall begynne å produseres HCG 11 juli, 3 dpo og senest 17 juli, 9 dpo?

EL 7, feste didspunkt 6-12 dpo, hcg produseres fra 6-12dpo.

tidligst positive test 8 dpo, gjennomsnittlig senest 15 dpo. Men alle kropper er forskjellige, så kan være store variasjoner utennom også. 

En eggløsningstest er heller ikke en positiv på at det har skjedd, det er en positiv på at kroppen prøver på en eggløsning, så hvis ikke kroppen klarer å produsere ett egg vil den prøve på nytt senere i samme syklus, dermed kan mens være forsinket pga det også(veldig vanlig med negative tester da, da man kan ende opp med å være 2dpo(tilfeldig tall) ved testing. Veldig vanlig at selv den mest regelmessige syklusen tuller iblandt! For noen skjer det ofte, for andre skjer det kanskje 1 gang i livet. Man legger nok mer merke til det når man er prøver😄

Håper det her er nyttig og oversiktelig for  noen, skulle selv ønske noen hadde en liten «oversikt» da jeg begynte å prøve, hadde spart meg for myyyye googling og podcast lytting🙈😂

Tusen takk for masse nyttig info 🥰 Kjempesnilt av deg! Jeg tror likevell jeg tester på mandag eller tirsdag, da er jeg 14-15 dpo. Må prøve å utelukke det tidlig da jeg tar medisiner jeg må trappe ned mye på ved en eventuell graviditet. Hadde jeg ikke tatt de hadde jeg nok kanskje venta og sett hvordan det gikk fremover😃 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest LivetErNå
9 timer siden, puffy123 skrev:

Tusen takk for masse nyttig info 🥰 Kjempesnilt av deg! Jeg tror likevell jeg tester på mandag eller tirsdag, da er jeg 14-15 dpo. Må prøve å utelukke det tidlig da jeg tar medisiner jeg må trappe ned mye på ved en eventuell graviditet. Hadde jeg ikke tatt de hadde jeg nok kanskje venta og sett hvordan det gikk fremover😃 

14 dpo skal alle tester være 99% sikre(så sikre du kan få de i og med at de har en viss feilmargin uansett), så det er nok lurt å vente til mandag/tirsdag😊

Masse lykke til❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, LivetErNå skrev:

14 dpo skal alle tester være 99% sikre(så sikre du kan få de i og med at de har en viss feilmargin uansett), så det er nok lurt å vente til mandag/tirsdag😊

Masse lykke til❤️

Tusen takk😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering CD 37, 13 dpo :pinar:

Ingen mens enda og den er nå 4-5 dager forsinket. Jeg er ca. 13 dpo, det er 14 dager siden positiv EL-test. 

Har enda mensmurringer som kommer og går, litt småkvalm/uggen spesielt på kvelden, og har noen små stikk/kjennes ut som små elektriske støt i lysen på venstre side som kommer og går. Selvom jeg har mensmurringer så har følelsen av at «shit, nå har jeg fått mensen» avtatt veldig det siste døgnet, og nå kan jeg nesten ikke tro noe annet enn at jeg er gravid.

Hvis jeg får mensen nå, eller testen i morgen er negativ blir jeg ganske overrasket og skuffet. Har fått mensen på 10 dpo (CD 35) og 12 dpo (CD 31) tidligere, så det er jo ikke usannsynlig at mensen kommer da..  

Krysser alt som kan krysses! 

Endret av puffy123
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 minutter siden, Patriotpaula skrev:

Såååå spennende!! Stor tro på at du er gravid ❤️🤞🏻

Takk! ❤️ Håper du har rett! Men prøver å ikke la håpet bli for stort, har hatt en veldig hektisk uke med flere dødsfall i nær familie, kriser, nesten ingen søvn og lite mat. Så at mensen er forsinket og at jeg føler meg uvel er jo på en måte en sannsynlig årsak av det andre. Men tror nesten jeg er det.. 😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sittet våken i hele natt for å vente på at kiwi skal åpne, kommer til å stå utenfor døra klokka 7 😂 Gruer meg og gleder meg sånn til å teste! Fortsatt kvalm, mest på kveld og natt. Kjennes ut som bilsyke etter man har gått ut av bilen og enda er uggen i magen 😂 Litt svimmel og hodepine, kanskje pga manglende søvn 🙄 Krysser alt jeg har! 14 dpo nå, 4-5 dager forsinket mens og syklusdag 38 🤪 Hvis testen blir negativ veit jeg ikke hva jeg gjør engang, da må jeg i hvertfall til legen - for jeg er ikke i form ☹️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...