Gå til innhold

Baby 2020 - vi blir en familie!


puffy123

Anbefalte innlegg

1 time siden, Lyd skrev:

Ja, tror det var nederst i magen. Gjorde ikke vondt, men kjentes ut som om mensen var på vei. Så fikk jeg dette blanke slimet, og 17 dager senere fikk jeg mensen, så da var det vel eggløsning 🙂 Høres ut som om det var det hos deg også! 

Men om du blir gravid nå får du vel ikke i 2020, men i slutten av 2019? Hva tenker du om det?

Da var det kanskje eggløsning, men usikker på om det var denne eller forrige uke da😅 

Hvis jeg skulle bli gravid nå er det bare flott,  selvom 2020 hadde vært bedre med tanke på økonomi osv. Selvom en måned til eller fra ikke er helt utslagsgivende per nå. Drømmen hadde vært en baby født tidlig på våren 2020. Men jeg tenker at jeg ikke er en av de som har så flaks at det klaffer på første forsøk, så selvom det er en mulighet for graviditet nå så føler jeg at sjansene er små og forventningene mine er heldigvis ikke skyhøye helt ennå. Men det kan jo hende jeg blir kjempe lei meg hvis mensen kommer 😂 Føler selv jeg har beina godt plantet på jorda og en realistisk innstilling til å prøve, men samtidig så tar jeg meg selv i å søke på ting som «støl i magen gravid» i to timer og jeg har allerede funnet ut hvilken vogn jeg vil ha 😂😂 huff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 7.3.2019 den 7.15, Irisiri skrev:

Du har ikke slurvet litt med pillene før pilleslutt da, sånn at det er mulig det allerede er skjedd saker?🙃

6 dager siden pilleslutt og ingen bortfallsblødning? Og du tok pillene like lenge som vanlig i perioden siden forrige blødning? I så fall kan det jo være litt mistenkelig 😉

Hei! Så ikke dette svaret jeg 🙊

Har ikke slurvet med ppillene, har glemt de et par ganger på 10 år, men det er lenge siden. Fikk bortfallsblødning den dagen du skrev, altså 7 mars og det varte til morgenen 11 mars. Men det var mye mindre enn jeg hadde før jeg begynte på ppiller (10 år siden).

Har hoppet over den pillefri uken i 2 mnd før pilleslutt, så har tatt de i strekk lenge uten blødning. Jeg har ikke tatt noen test, men ingen særlige symptomer på graviditet enda. Foruten smerter/stølhet nederst i magen og spontan oppkast en gang 5 mars, men da hadde jeg jo ikke hatt bortfallsblødning enda så det kan være andre ting. Hadde en lignende opplevelse med spontan oppkast i fjor sommer pga. langvarig stress så det kan være noe lignende som skjedde nå. Så tror ikke jeg var gravid 7 mars, og er nok ikke det enda heller 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering CD 24, pp. 1 :tekola:

Siden i går kveld jeg hatt veldig følsomme brystvorter. Eller, venstre brystvorte har vært sensitiv. Kiler når jeg er borti den. Men jeg har piercet begge bryst, og kilingen kom etter at jeg tok ut den venstre i to minutter og deretter satte den inn igjen. Har aldri tatt den ut før, så kanskje det er derfor. Tok derfor ut den andre et par minutter nå for å se om den høyre brystvorten også blir sånn 🙊

Tror det er PMS jeg kjenner om dagen.      Er nå støl/sliten i korsryggen (men har ikke sovet i natt og sittet litt dårlig), støl nederst i magen uten å ha trent (dag 5 med det) og følsomme brystvorter (bare den venstre, kiler ved berøring, mest sannsynlig pga. piercingen). Jeg har ikke ømme bryster, kvalme eller noen metallsmak, så ser ikke ut som det klaffet denne første prøveperioden.

Alt er som normalt egentlig, men skulle gjerne blitt kvitt stølheten og smertene nederst i magen, blir minnet på de ved de fleste bevegelser. Det eneste unormale er at jeg fikk veldig lyst på tzatziki i går, kjøpte en boks med det og spiste hele med gaffel ista :fnise: Men når jeg tenker meg om så har jeg sånne raptusser innimellom hvor jeg får lyst på ting jeg ikke spiser i hverdagen, som for eksempel vannmelon eller karamellpudding.

 

Spent på hvordan det går med prøvingen til dere som følger med her også, noe nytt eller spennende? ☺️ 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei 😊 Vi ligger nesten likt i syklus ser jeg. Jeg er på dag 25. Har også hatt ømme brystvorter de siste dagene, men ellers ingenting. Venter på svar på blodprøven om det har vært el (siden jeg ikke har det og går på letrozol). Håper jeg hører fra gynekologen i starten av uken. Jeg føler heller ikke at dette blir vår mnd 😔 men vi må jo bare holde motet oppe! 

God lørdag videre 😍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Tussi2018 skrev:

Hei 😊 Vi ligger nesten likt i syklus ser jeg. Jeg er på dag 25. Har også hatt ømme brystvorter de siste dagene, men ellers ingenting. Venter på svar på blodprøven om det har vært el (siden jeg ikke har det og går på letrozol). Håper jeg hører fra gynekologen i starten av uken. Jeg føler heller ikke at dette blir vår mnd 😔 men vi må jo bare holde motet oppe! 

God lørdag videre 😍

Hei ☺️ Spennende at vi nesten er likt i syklus nå da 😁 Men tror brystvortene mine er følsomme pga jeg tok ut piercingene, for etter at jeg tok ut den høyre ble den også like følsom 🙊 Håper du har hatt EL denne måneden, jeg aner ikke om jeg har hatt det selv. Det finner jeg vel ut av når jeg eventuelt får mensen/ikke får mensen. Eller er det sånn at man kan ha mensen men ikke EL? Er litt ny på dette enda. Vi får holde motet oppe, krysser fingrene for dere og for at du har hatt EL🤗 

 

Håper du har en fin helg 😍 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan også legge til at jeg har hatt noe som kan minne om EL-slim i to dager, men det har gitt seg nå i kveld virker det som. Smertene/stølheten i magen har også gitt seg nesten helt i løpet av kvelden 😊 Kanskje det var eggløsning jeg kjente? Har fortsatt en veldig kilende følelse i brystvortene mine, men det er trolig pga. jeg tok ut og inn piercingene mine. I starten av denne PP hadde jeg planlagt å ta en test CD 26, men det dropper jeg da jeg ikke tror jeg er gravid og er usikker på når jeg venter mensen.

Husker ikke helt hvordan syklusene mine var før jeg begynt på ppiller. Trodde jeg gjorde det, men ble usikker når jeg prøvde å tenke tilbake mer. Det jeg vet er at jeg hadde veldig stabile sykluser, hadde samme syklus uten noen avvik i 4-5 år.

Men det jeg ikke husker er nøyaktig lenge. Jeg vet at syklusen alltid flyttet på seg med en dag, for eksempel hvis jeg fikk mensen 28 mars, ville neste være 29 april eller 27 april. Husker ikke om det var en dag før eller en dag etter, men kanskje det varierte?? Hadde alltid mensen i datoene rundt månedsskiftet (28-31 ca) 😂 Så dvs. sykluser på 30-32 dager avhengig av om jeg husker rett eller galt? Ble plutselig veldig usikker på lengden, selvom den var stabil. Kanskje noen med mer peiling enn meg kan hjelpe meg 😅😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, puffy123 skrev:

Hei ☺️ Spennende at vi nesten er likt i syklus nå da 😁 Men tror brystvortene mine er følsomme pga jeg tok ut piercingene, for etter at jeg tok ut den høyre ble den også like følsom 🙊 Håper du har hatt EL denne måneden, jeg aner ikke om jeg har hatt det selv. Det finner jeg vel ut av når jeg eventuelt får mensen/ikke får mensen. Eller er det sånn at man kan ha mensen men ikke EL? Er litt ny på dette enda. Vi får holde motet oppe, krysser fingrene for dere og for at du har hatt EL🤗 

 

Håper du har en fin helg 😍 

Ja, man kan ha mensen og ikke el. Det er det jeg har. Men et tegn på at man ikke har el er lange sykluser eller veldige ustabile. Jeg har begge deler 🙈 Håper du slipper det! Det er jo fremdeles kort tid siden du sluttet på pillen så det kan jo ta litt tid for kroppen å komme inn i riktig syklus. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Tussi2018 skrev:

Ja, man kan ha mensen og ikke el. Det er det jeg har. Men et tegn på at man ikke har el er lange sykluser eller veldige ustabile. Jeg har begge deler 🙈 Håper du slipper det! Det er jo fremdeles kort tid siden du sluttet på pillen så det kan jo ta litt tid for kroppen å komme inn i riktig syklus. 

Okei, var det jeg trodde jeg hadde lest i dagboken din tidligere, men ble usikker ☺️ Ja det er jo veldig tidlig siden jeg sluttet, men synes faktisk det er greit å skrive ned «alt jeg kjenner i kroppen» her inne 😂 Selvom det ikke er symptomer på graviditet kan det jo være symptomer på EL eller mensen, så føler jeg blir bedre kjent med kroppen min nå som jeg ikke bruker prevensjon. Føler mye nytt i kroppen 😂 Og føler meg uendelig mye gladere?? Og viste ikke at jeg har vært tørr nedentil i 10 år 😂 Trodde ikke jeg var det før jeg innså hvordan det skulle være.. morsomt hvordan ppillene kan klusse med kroppen og at det har blitt normalen. Når er det du får svar angående EL? 😁

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, puffy123 skrev:

Okei, var det jeg trodde jeg hadde lest i dagboken din tidligere, men ble usikker ☺️ Ja det er jo veldig tidlig siden jeg sluttet, men synes faktisk det er greit å skrive ned «alt jeg kjenner i kroppen» her inne 😂 Selvom det ikke er symptomer på graviditet kan det jo være symptomer på EL eller mensen, så føler jeg blir bedre kjent med kroppen min nå som jeg ikke bruker prevensjon. Føler mye nytt i kroppen 😂 Og føler meg uendelig mye gladere?? Og viste ikke at jeg har vært tørr nedentil i 10 år 😂 Trodde ikke jeg var det før jeg innså hvordan det skulle være.. morsomt hvordan ppillene kan klusse med kroppen og at det har blitt normalen. Når er det du får svar angående EL? 😁

Ja, helt enig i at man blir bedre kjent med kroppen når man skriver ned ting 😊 Jeg kommer i hvert fall aldri til å begynne på pillen igjen 😅 var redd jeg skulle få menssmertene jeg hadde som tenåring tilbake uten, men så langt har det gått veldig bra. Så da klarer jeg meg uten 😁 Jeg tok den på torsdag men den skal sendes til et annet sykehus. Håper seinest onsdag 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tussi2018 skrev:

Ja, helt enig i at man blir bedre kjent med kroppen når man skriver ned ting 😊 Jeg kommer i hvert fall aldri til å begynne på pillen igjen 😅 var redd jeg skulle få menssmertene jeg hadde som tenåring tilbake uten, men så langt har det gått veldig bra. Så da klarer jeg meg uten 😁 Jeg tok den på torsdag men den skal sendes til et annet sykehus. Håper seinest onsdag 🙈

Jeg skal ikke begynne på ppiller igjen heller! Føler meg som en ny person. Har vurdert å invistere i enten lady comp eller clear blue sin fertilitetsmonitor, det blir hvis prøvingen tar mye lenger tid enn jeg tror eller som prevensjon når tiden er ikke for det igjen. Leste at lady comp er 99.3 prosent sikker som prevensjon, hvis det stemmer er det jo fantastisk. Men det var dyrt, så ser an om jeg føler at det er nødvendig..

Så spennende!  Håper du får de svarene du ønsker og at det går bra 😁 Krysser fingrene! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering CD27, pp. 1 :riste:

Tror jeg bare må innse at det ikke ble noe av denne prøveperioden. Det regnet jeg jo egentlig med, men hadde jo et lite håp om at det skulle klaffe på første forsøk :rolleyes: 

I går og i dag har jeg hatt følelsen av at mensen er på vei, den følelsen der nede liksom :fnise: Var sikker på at jeg hadde fått mensen når jeg våknet i dag, men ingen tegn til den enda. Men følelsen har blitt sterkere utover dagen og jeg har så smått begynt å få noe som minner om mensensmerter i rygg og magen.. 

Nå vil jeg egentlig bare at mensen skal komme med en gang sånn at jeg kan begynne en ny prøveperiode. Har tenkt litt på å prøve å tempe i syklusene fremover, men det som gjør meg usikker på dette er at jeg har utrolig svingende døgnrytme, og er usikker på om jeg klarer å måle på samme tidspunkt. Men kanskje det går an å måle etter 5-6 timer liggende i ro på seng/sofa?? Må lese mer om dette.

 

 

Kort oppsummert: Mensen har ikke kommet enda, men føler at den kommer hvert øyeblikk. Blir nok en ny prøveperiode på oss, men det var vi forberedt på. Vurderer temping, men tror det er litt for omfattende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, her vil jeg følge med 😊

Jeg temper selv, synes det er helt genialt. For at charten skal bli korrekt, så må du ta den om morgenen til samme tidspunkt :) Jeg jobber turnus og har alarmen på det tidspunktet jeg vanligvis ville stått opp før dagvakt. Så legger meg til å sove igjen når tempen er tatt de dagene jeg har fri eller senvakt ✌🏼 Temping har spart meg for mange nedturer hvor testene ville være negative og ikke minst - penger spart 🙏

Samboeren og jeg er i midten av 20-årene. Prøvd å bli gravide siden juni i fjor. Begynte med IVF i februar, men fikk ikke sette inn igjen fordi jeg ble overstimulert. Så starter med forberedelser til fryseforsøk i påsken 🤞🏻 Håper jeg har en positiv test til rundt 17.mai 🤞🏻😊 Har også prøvedagbok (som dsv begynner å bli ganske lang) 😬🙈

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Pingvin1 skrev:

Hei. Stikker bare hodet innom for å fortelle at jeg følger med 😊

Hei! Så koselig ❤️ Har lest dagboken din, og tenkt mye på det i dag. Håper ikke at mine forsøk på å være positiv og vise til at testene kunne være feil var galt av meg. Og håper du koser deg med vin i dag 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, puffy123 skrev:

Hei! Så koselig ❤️ Har lest dagboken din, og tenkt mye på det i dag. Håper ikke at mine forsøk på å være positiv og vise til at testene kunne være feil var galt av meg. Og håper du koser deg med vin i dag 😍

Nei, på ingen måte. Trengte at noen var litt positiv oppi det hele 😊

Nå krysser jeg fingrene for at det snart sitter seg hos både meg og deg 💕 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Patriotpaula skrev:

Hei, her vil jeg følge med 😊

Jeg temper selv, synes det er helt genialt. For at charten skal bli korrekt, så må du ta den om morgenen til samme tidspunkt :) Jeg jobber turnus og har alarmen på det tidspunktet jeg vanligvis ville stått opp før dagvakt. Så legger meg til å sove igjen når tempen er tatt de dagene jeg har fri eller senvakt ✌🏼 Temping har spart meg for mange nedturer hvor testene ville være negative og ikke minst - penger spart 🙏

Samboeren og jeg er i midten av 20-årene. Prøvd å bli gravide siden juni i fjor. Begynte med IVF i februar, men fikk ikke sette inn igjen fordi jeg ble overstimulert. Så starter med forberedelser til fryseforsøk i påsken 🤞🏻 Håper jeg har en positiv test til rundt 17.mai 🤞🏻😊 Har også prøvedagbok (som dsv begynner å bli ganske lang) 😬🙈

Hei! Så koselig at du vil følge 😁 Men hvordan gjør man med temping hvis man jobber nattevakt? Hvis jeg jobber for eksempel natt - fri - dag - aften - natt, når burde jeg tempen da? 😅 Har lest at man ikke må stå opp av sengen før man temper og da ser jeg for meg utfordringer med nattevakter og generell turnus. Men det er kanskje fordi jeg ikke har satt meg godt inn i det. Jeg leste at basaltemperaturen er en temperatur i hvile, kan jeg ta da temperatur etter å ha ligger å slappet av i sengen i 5-6 timer? Eller tilsvarende timer som søvn? 

Skjønner at det er temping som gjelder, må få kjøpt meg et termometer med 2 desimaler. Har du noe tips til hvor jeg kan finne et skjema å fylle inn temperaturene? Jeg bruker en app hvor jeg legger inn syklusen også kan jeg legge til alle tenkelige symptomer, humør, grader av ting og notater. Den gir meg god oversikt og har også et alternativ for å legge inn temperatur, så kanskje jeg kan prøve meg frem der? 

Håper også du har positiv test i mai 😁 Har lest litt om IVF her inne og forstår at det er en omfattende prosess. Hva vil det si å være overstimulert? :)

Håper du har en fin kveld og at fryseforsøket i påsken går bra! 

Endret av puffy123
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

12 minutter siden, puffy123 skrev:

Hei! Så koselig at du vil følge 😁 Men hvordan gjør man med temping hvis man jobber nattevakt? Hvis jeg jobber for eksempel natt - fri - dag - aften - natt, når burde jeg tempen da? 😅 Har lest at man ikke må stå opp av sengen før man temper og da ser jeg for meg utfordringer med nattevakter og generell turnus. Men det er kanskje fordi jeg ikke har satt meg godt inn i det. Jeg leste at basaltemperaturen er en temperatur i hvile, kan jeg ta da temperatur etter å ha ligger å slappet av i sengen i 5-6 timer? Eller tilsvarende timer som søvn? 

Skjønner at det er temping som gjelder, må få kjøpt meg et termometer med 2 desimaler. Har du noe tips til hvor jeg kan finne et skjema å fylle inn temperaturene? Jeg bruker en app hvor jeg legger inn syklusen også kan jeg legge til alle tenkelige symptomer, humør, grader av ting og notater. Den gir meg god oversikt og har også et alternativ for å legge inn temperatur, så kanskje jeg kan prøve meg frem der? 

Håper også du har positiv test i mai 😁 Har lest litt om IVF her inne og forstår at det er en omfattende prosess. Hva vil det si å være overstimulert? :)

Håper du har en fin kveld og at fryseforsøket i påsken går bra! 

Tror jeg ville stått over å tempe akkurat ifbm  nattevakt, det tror jeg bare blir krøll. Jeg jobber sjelden natt, så det har ikke vært en problemstilling for meg enda :) Jeg har ikke lest om at man kan tempe til andre tider på døgnet om man sover tilsvarende timer som en natt, så det vet jeg ikke 🤷‍♀️ Jeg er ukjent med hvordan feks tempen blir når man jobber nattevakt, vanligvis er den jo lavest om morgenen og høyere på kvelden, vet ikke hvordan det blir når man jobber på natten 🧐 

Babyplan har fine temperaturmålere med ti desimaler :) Jeg bruker en app for alt annet unntatt temping, det fører jeg inn i fertilityfriend :) Men siden den er på engelsk, så gidder jeg ikke å bruke den til noe annet enn temping 😅 

Det er helt rett, IVF har vært mye mer omfattende enn jeg noen gang kunne sett for meg, spesielt psykisk. Alle som går i gjennom IVF blir overstimulert, det sier seg selv at kroppen blir stimulert mer enn normalt når det skal modnes 5-15 egg i stedet for ett som i en normal syklus. Her snakker vi syklus overstimulering, noe som vil si at kroppen får en kraftigere reaksjon på hormonene. Jeg fikk bare mild grad, med væske i buken, store eggstokker og magevondt. I mer alvorligere tilfeller er det stor risiko for blodpropp, lite urinproduksjon, mye væske i buken, problemer knyttet til pusting mm... Så det kan være ganske så alvorlig og flere som må legges inn på sykehus for behandling. 

Jeg var litt uklar der, jeg får ikke forsøket i påsken, men begynner siste innspurt med tabletter før fryseforsøket i påsken, jeg vil følges opp med UL og innsett helt i slutten av april/begynnelsen av mai :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan informere om at jeg tok den mest blendahvite testen noensinne nå :rolleyes: Kan ikke engang se en antydning til hvor den andre streken skulle vært :fnise: 

Unnskyldningene jeg lager meg for at den er negativ er at jeg ikke vet når eggløsning var, men at jeg tror jeg er på ca 9 dpo. Men det er vill gjetning. 

Tisset også en halvtime før jeg tok testen, så kanskje urinen var utvannet. 

Mest sannsynlig er det nok at jeg ikke er gravid, løp egentlig på do fordi jeg trodde jeg fikk mensen. Og når det ikke skjedde så jeg mitt snitt til å ta en unødvendig test 😅 jaja

Endret av puffy123
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Wera1 skrev:

Titter bare innom for å si at her vil jeg følge med! 🥰

Så koselig! Har du dagbok selv? Isåfall vil jeg gjerne se ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...