Gå til innhold

Baby 2020 - vi blir en familie!


puffy123

Anbefalte innlegg

Startet først en tråd, men skjønte at prøverdagbok kanskje var mer riktig sted å skrive! :biggrin:

Vi er et par i midten av 20årene som skal igang med å prøve på vårt første barn. 

Fredag tok jeg den siste ppillen, og det føles  rart - for de har jeg tatt i 10 år :rolleyes: Håper jeg kommer fort tilbake til syklusen jeg hadde før, den var i det minste stabil. Håper jeg slipper de forferdelige menssmertene jeg slet med.. 

 Jeg har enda ikke begynt å blø etter pilleslutt, men hadde sex i dag i tilfelle jeg på magisk vis har fått eggløsning allerede :fnise: 

Er det noen flere som forsøker å få barn i 2020, og som har lyst til å skrive litt i denne tråden om når de sluttet på prevensjon, og hvordan det går med prøvingen så blir jeg veldig glad! :blomst: Har lyst til å lese om andre sine erfaringer og kanskje finne et lite fellesskap i denne prøveperioden som kanskje tar litt lenger tid enn jeg ser for meg.

 

Hilsen TS 

Endret av puffy123
Skrivefeil :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fire døgn uten ppiller, enda ikke begynt å blø 😐 Vanligvis tar det to dager uten ppiller før jeg begynner å blø. Men hatt mensenmurringer nederst i magen og øverst på lårene og korsryggen siden i går kveld. Så venter og venter, vi vil gjerne begynne med prøvingen!

Leste et sted at etter pilleslutt kan man få en god og sterk eggløsning innen 14 dager etter pilleslutt, så håper jo at det gjelder for meg.

Skulle ønske jeg sluttet på ppillene i høst, så jeg hadde kjent til syklusen min og  oppdaget eventuelle problemer jeg kan ha. Men skulle absolutt vente til vi var heeelt klare.. burde jo skjønte at ting tar tid for meg også, håpløst å føle seg så utålmodig FIRE dager etter pilleslutt :fnise:  

 

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei 😊 Vi prøver også, egentlig på 2019 barn, men det ikke ut som vi rekker det. Sluttet på pillen mai 2018. Fikk raskt mensen igjen, men etter første runde ble syklusene bare lengre og lengre. Har fått påvist PCO og tester nå tabletter for å få i gang eggløsning (som er fraværende). Alt var normalt hos meg før jeg begynte på pillen for 9 år siden. Skulle også ønske jeg sluttet lenge før vi var klar for å prøve. 

Jeg har også prøvedagbok 😊

Masse lykke til! Håper det klaffer fort 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Tussi2018 skrev:

Hei 😊 Vi prøver også, egentlig på 2019 barn, men det ikke ut som vi rekker det. Sluttet på pillen mai 2018. Fikk raskt mensen igjen, men etter første runde ble syklusene bare lengre og lengre. Har fått påvist PCO og tester nå tabletter for å få i gang eggløsning (som er fraværende). Alt var normalt hos meg før jeg begynte på pillen for 9 år siden. Skulle også ønske jeg sluttet lenge før vi var klar for å prøve. 

Jeg har også prøvedagbok 😊

Masse lykke til! Håper det klaffer fort 😊

Hei! Spennende å høre om dine erfaringer, håper at det snart får for dere også! Skal følge prøverdagboken din 😁 huff, skulle ønske jeg sluttet et år i forveien.. skjønner ikke helt hva jeg tenkte på. Har enda ikke begynt å blø, og det synes jeg er litt rart.. har jo gått flere dager uten ppiller nå. Håper det begynner snart. Lykke til!:blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, puffy123 skrev:

Hei! Spennende å høre om dine erfaringer, håper at det snart får for dere også! Skal følge prøverdagboken din 😁 huff, skulle ønske jeg sluttet et år i forveien.. skjønner ikke helt hva jeg tenkte på. Har enda ikke begynt å blø, og det synes jeg er litt rart.. har jo gått flere dager uten ppiller nå. Håper det begynner snart. Lykke til!:blomst:

Ja, det samme tenker jeg om meg selv 😂 men men det får vi ikke gjort noe med nå! 

Når skulle du hatt mensen hvis du gikk på pillen da? 

Da jeg sluttet så begynte jeg å blø en uke seinere enn jeg skulle, dersom jeg gikk på pillen. Det er jo sånn at når man slutter så får man jo gjerne en ny syklus siden den man har på pillen ikke er kroppens naturlige. Noen begynner jo å blø med en gang men det tar gjerne flere mnd før syklusen blir stabil, mens noen går jo flere mnd uten å blø i det hele tatt. Du får smøre deg med litt tålmodighet enn så lenge 😊

Takk og lykke til til deg også 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Tussi2018 skrev:

Ja, det samme tenker jeg om meg selv 😂 men men det får vi ikke gjort noe med nå! 

Når skulle du hatt mensen hvis du gikk på pillen da? 

Da jeg sluttet så begynte jeg å blø en uke seinere enn jeg skulle, dersom jeg gikk på pillen. Det er jo sånn at når man slutter så får man jo gjerne en ny syklus siden den man har på pillen ikke er kroppens naturlige. Noen begynner jo å blø med en gang men det tar gjerne flere mnd før syklusen blir stabil, mens noen går jo flere mnd uten å blø i det hele tatt. Du får smøre deg med litt tålmodighet enn så lenge 😊

Takk og lykke til til deg også 😊

Takk for hyggelig svar 😁 Det jeg mente var at når jeg tok ppiller og hadde en pillefri uke begynte jeg alltid å blø på dag 2 eller 3 uten piller. Og kroppen min «veit» jo ikke at jeg aldri skal ta ppillene igjen. Så hvis dette hadde vært en normal pillefri-uke så synes jeg det er rart at jeg ikke har begynt å blø enda, hadde forventet en blødning helt i starten av uken. Også hadde jeg regnet med å få mensen igjen en gang etter den blødningen. Har alltid blødd i pillefri uke, så regnet med det samme nå. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har ikke slurvet litt med pillene før pilleslutt da, sånn at det er mulig det allerede er skjedd saker?🙃

6 dager siden pilleslutt og ingen bortfallsblødning? Og du tok pillene like lenge som vanlig i perioden siden forrige blødning? I så fall kan det jo være litt mistenkelig 😉

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, puffy123 skrev:

Takk for hyggelig svar 😁 Det jeg mente var at når jeg tok ppiller og hadde en pillefri uke begynte jeg alltid å blø på dag 2 eller 3 uten piller. Og kroppen min «veit» jo ikke at jeg aldri skal ta ppillene igjen. Så hvis dette hadde vært en normal pillefri-uke så synes jeg det er rart at jeg ikke har begynt å blø enda, hadde forventet en blødning helt i starten av uken. Også hadde jeg regnet med å få mensen igjen en gang etter den blødningen. Har alltid blødd i pillefri uke, så regnet med det samme nå. 😅

Ja sånn ja! Når jeg tenker meg om så var det sånn med meg også. For jeg tok jo ferdig brettet og sluttet en fredag, vanligvis ville jeg alltid fått mensen søndag eller mandag. Denne gangen kom den mandagen etterpå 😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Tussi2018 skrev:

Ja sånn ja! Når jeg tenker meg om så var det sånn med meg også. For jeg tok jo ferdig brettet og sluttet en fredag, vanligvis ville jeg alltid fått mensen søndag eller mandag. Denne gangen kom den mandagen etterpå 😅

Begynte endelig å blø nå 😂 men jeg kan ikke regne det her som en menstruasjon? Kan jeg regne eggløsning ca 16 dager fra i dag? (Gitt at jeg har 28 dagers sykluser, det aner jeg jo ikke enda😂) Har så lite peiling på dette, men har lest i dagboken din at du har stålkontroll. Jeg skjønner bare halvparten av forkortelsene 😅😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) 

Vi forsøker å få barn, så har opprettet en prøvedagbok her inne. Lite som skjer for tiden, så er ikke så aktiv med å dokumentere. Jeg sluttet på pillene juni 2018, og vi begynte å prøve og få barn i desember. Hadde da gått på pillene i 10 år, siden tenåra.

Jeg startet med å tempe etter eggløsning ganske kjapt etter pilleslutt, og grafene mine viste aldri eggløsning.. Syklusen min har blitt bare lengre og lengre, nå er det snart 3 mnd siden jeg hadde mensen sist. Har tatt pause fra tempingen også pga dette. Stresser ikke såå mye med dette akkurat nå, fordi vi skal gifte oss på forsommeren :bryllup: Har derfor litt andre ting å fokusere på for tiden. Skal til gynekolog i juni, da er det jo også et år siden jeg sluttet på prevensjon. Håper det er en enkel løsning på problemet mitt hvis ikke eggløsningen kommer av seg selv før jeg skal til gyn.. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, puffy123 skrev:

Begynte endelig å blø nå 😂 men jeg kan ikke regne det her som en menstruasjon? Kan jeg regne eggløsning ca 16 dager fra i dag? (Gitt at jeg har 28 dagers sykluser, det aner jeg jo ikke enda😂) Har så lite peiling på dette, men har lest i dagboken din at du har stålkontroll. Jeg skjønner bare halvparten av forkortelsene 😅😅

Så bra! Hehe nei jeg har ikke stålkontroll 😂 Mange sier jo at den første menstruasjonen er en såkalt bortfallsblødning. Du kan jo teste etter eggløsning denne første runden for å sjekke. Jeg har ikke gjort det selv enda i frykt for at det skal bli altoppslukende. Men denne runden her skal jeg det. Hvis dere har jevnlig sex uansett så er det jo bare til å kose seg og se hva som skjer 😊 du merker nok mer til hvordan syklusen er når du får nesten mensen igjen. Med mindre dere treffer på første forsøk 🤞😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :)

Det blir spennende å følge prøvingen din :) Har akkurat startet på pillefri periode og vurderer og ikke begynne på nytt brett igjen neste uke. Samboer mener jeg bare kan slutte da han kunne tenkt seg barn om ett års tid. Selv får jeg litt kalde føtter av tanken, så jeg vet rett og slett ikke om jeg tør slutte på de enda. Samtidig er jeg verpesyk som bare det, men ikke når det plutselig blir så virkelig :ler:  Tenker eventuelt å ta tre mnd før prøving starter for å finne ut hvordan kroppen egentlig fungerer etter drøye 9 år på p-piller. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nå kommer en liten oppdatering; CD 16, pp. 1 :)

Jeg håper på at jeg hopper rett tilbake til de gamle faste syklusene mine (selvom jeg kanskje får en realitetssjekk der om et par uker..). Men hvis blødningen etter stopp på ppiller er å regne som en menstruasjon er jeg isåfall på CD 16. Begynte å legge inn aksjer på dag 12, ikke hver dag men omtrent.

I går og i dag har jeg hatt en følelse av svir/smerter nederst i magen (som svake menssmerter) og litt stølhet i korsryggen, så kanskje det er eggløsning jeg kjenner. Har også vært oppblåst og følt med hoven nedentil, men det kan være på grunn av hyppig sex. Har hatt noe som kan minne om EL slim i går og i dag, så jeg håper at det hadde noe for seg å ha sex natt til i går, selvom vi kanskje burde hatt det i dag også.. Det gikk dessverre ikke pga. diverse.

Men vi forsøker igjen i morgen, selv om det kanskje er for seint hvis jeg faktisk har eggløsning - om jeg har det i det heletatt :klo: Spent på når jeg får mensen neste gang, og hvordan syklusene mine blir fremover. Regner med at det tar tid å bli gravid, så jeg får sikkert tid til å bli mer kjent med det etterhvert. 

 

Kort oppsummert: lite nytt, venter i spenning på å se hvor lang syklusen min er.  Også krysser jeg jo fingrene litt for at vi kanskje har superflaks og at spiren sitter allerede denne måneden!

Endret av puffy123
Skrivefeil
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lykke til med prøvingen! Vil gjerne følge med her 🙂 Jeg fikk endelig mensen i dag, 60(!) dager etter bortfallsblødningen jeg fikk rett etter p-pilleslutt. Tror vi skal vente en måned til med å prøve, slik at vi er mer sikre på å få i 2020 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil også følge med her!

Har selv vurdert å starte prøvedagbok, da jeg og samboer vil starte prøvingen i mai 😄 vi er også midt/sent i tyveårene, og skal prøve på vår første. Gikk over fra pille til kobberspiral for omtrent 3 år siden, og min kropp brukte godt og vel et år på å komme inn i nogenlunde stabile sykluser etter piller 😳 har bestilt legetime for fjerning av spiral i april, så håper jo at det skal gå relativt kjapt siden det ikke er noen hormoner som skal ut av kroppen først 🤷🏼‍♀️ Men etter hva jeg leser i trådene her på forumet vet jeg jo godt at det ikke er noen selvfølge 😅 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.3.2019 den 11.30, Lyd skrev:

Lykke til med prøvingen! Vil gjerne følge med her 🙂 Jeg fikk endelig mensen i dag, 60(!) dager etter bortfallsblødningen jeg fikk rett etter p-pilleslutt. Tror vi skal vente en måned til med å prøve, slik at vi er mer sikre på å få i 2020 😊

Spennende! Har du prøverdagbok hvor jeg kan følge med? ☺️ Håper jeg ikke må vente i 60 dager, men det veit jeg jo ikke enda. Hvis jeg regner ut ifra den syklusen jeg hadde før ppiller skal jeg ha mensen om 8-9 dager. Det blir spennende å se! Har hatt følelsen av å få mensen i går og i dag faktisk. Vondt nederst i magen og på høyre side og murringer. Kan jo hende det er tilfeldig men kan jo også hende jeg får mensen nå disse dager 😅 Lykke til med prøvingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 hours ago, puffy123 said:

Spennende! Har du prøverdagbok hvor jeg kan følge med? ☺️ Håper jeg ikke må vente i 60 dager, men det veit jeg jo ikke enda. Hvis jeg regner ut ifra den syklusen jeg hadde før ppiller skal jeg ha mensen om 8-9 dager. Det blir spennende å se! Har hatt følelsen av å få mensen i går og i dag faktisk. Vondt nederst i magen og på høyre side og murringer. Kan jo hende det er tilfeldig men kan jo også hende jeg får mensen nå disse dager 😅 Lykke til med prøvingen!

Takk! Nei, jeg har ikke turt å lage prøverdagbok. Kjente igjen en god kollega i en graviddagbok, så er redd for å bli gjenkjent selv. Men jeg har litt lyst, så vi får se! Kan være det er eggløsningen du kjenner? Jeg fikk mensmurringer før eggløsning, så trodde det var mensen som var på vei. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering CD 23, pp.1 :pinar:

Jeg har enda vondt nederst i magen, det kjennes ut som at jeg er støl. Kjenner det når jeg går, nyser, ler osv. Som et belte over trusekanten. Husker ikke hvordan syklusen min kjentes ut for 10 år siden, men om det er sånn det er å ha PMS så blir det mange lange måneder fremover..

Trodde kanskje det var luftsmerter, for det kjentes slik ut, men virker ikke å være det da jeg ikke promper noe særlig (sjarmerende detaljer.. I know). Har nesten vært bekymret for om noe er galt pga det, det er ikke stikkende smerte men det gjør vondt om jeg trykker i området. Hadde også noe som kunne minne om EL-slim for to dager siden (helt gjennomsiktig, så ut som gelé nesten). Jeg hadde det tidligere i syklusen også, da. Hadde sex i tilfelle jeg har EL senere enn jeg trodde 🙊

 

Jeg har kjøpt et par graviditetstester tidligere i uken og når de kom i posten ville samboeren at jeg skulle løpe på badet å ta en med en gang :fnise: :ninuskapus: Måtte forklare han at de ikke viser positivt bare noen dager etter antatt eggløsning, og at jeg tidligst kan ta en test over helgen. Men siden jeg er usikker på hvordan syklusen min er nå så tenker jeg at jeg tar en test neste helg hvis jeg ikke har fått mensen innen den tid. 

Det blir spennende neste uke - jeg blir glad om jeg får mensen, fordi det kanskje betyr at jeg går tilbake til mine tidligere sykluser. Jeg blir kjempeglad om jeg skulle være gravid, selvom jeg ikke har helt trua så tidlig etter ppilleslutt. Hvis jeg ikke er gravid og ikke får mensen blir jeg litt skuffet og spent på hvor lange/ustabile sykluser jeg kanskje har i vente. 

 

I natt har jeg googlet «støl nederst i magen gravid» i sikkert fem timer 😂😂 Tror kanskje jeg skal prøve å tenke på noe annet en stund 🙊 Men om noen hadde stølhet nederst i magen som et tidlig symptom så skrik gjerne ut.

Endret av puffy123
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.3.2019 den 6.50, Lyd skrev:

Takk! Nei, jeg har ikke turt å lage prøverdagbok. Kjente igjen en god kollega i en graviddagbok, så er redd for å bli gjenkjent selv. Men jeg har litt lyst, så vi får se! Kan være det er eggløsningen du kjenner? Jeg fikk mensmurringer før eggløsning, så trodde det var mensen som var på vei. 

Åja, sa skjønner jeg at du er redd for det! Har tenkt det samme selv, at det er en fare for å bli gjenkjent. Men tror ikke noen av mine venninner henger på KG, men man veit jo aldri. Det kan godt være det var EL jeg kjente. Men jeg hadde også mensensmerter/murringer dag 14 og 15 i syklusen. Hadde noe som minnet om EL-slim for to dager siden (CD 21) så hadde sex på kvelden sånn i tilfelle. Aner ikke hvordan syklusene mine er, skrev litt om det i innlegget ovenfor 🙊 Kjente du også stølhet/smerter nederst i magen/over trusekanten i forbindelse med EL? Har kjent dette svakt helt siden lørdag, men har vært veldig støl/hatt vondt siden tirsdag tror jeg. Kjenner det når jeg strammer magemusklene, skikkelig ubehagelig. Kanskje det bare er PMS?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, puffy123 said:

Åja, sa skjønner jeg at du er redd for det! Har tenkt det samme selv, at det er en fare for å bli gjenkjent. Men tror ikke noen av mine venninner henger på KG, men man veit jo aldri. Det kan godt være det var EL jeg kjente. Men jeg hadde også mensensmerter/murringer dag 14 og 15 i syklusen. Hadde noe som minnet om EL-slim for to dager siden (CD 21) så hadde sex på kvelden sånn i tilfelle. Aner ikke hvordan syklusene mine er, skrev litt om det i innlegget ovenfor 🙊 Kjente du også stølhet/smerter nederst i magen/over trusekanten i forbindelse med EL? Har kjent dette svakt helt siden lørdag, men har vært veldig støl/hatt vondt siden tirsdag tror jeg. Kjenner det når jeg strammer magemusklene, skikkelig ubehagelig. Kanskje det bare er PMS?

Ja, tror det var nederst i magen. Gjorde ikke vondt, men kjentes ut som om mensen var på vei. Så fikk jeg dette blanke slimet, og 17 dager senere fikk jeg mensen, så da var det vel eggløsning 🙂 Høres ut som om det var det hos deg også! 

Men om du blir gravid nå får du vel ikke i 2020, men i slutten av 2019? Hva tenker du om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...