Gå til innhold

Baby 2020 - vi blir en familie!


puffy123

Anbefalte innlegg

1 time siden, Patriotpaula skrev:

De som har ventet på mensen et år er heldigvis ikke normalen 🙏 og 30 og noen dager er jo ikke så mye hvis man tenker at en normal syklus er 28 dager. Jeg fikk mensen etter p-pille-slutt etter en måneds tid, men jeg blødde nærmest hele tiden mens jeg brukte p-piller, så overrasket meg ikke at den kom til å komme raskt. Det er «lov» å ha dårlige dager og det er lov å krisemaksimere, når man først har bestemt seg for å få barn så skulle det jo helst skjedd i går! ❤️

 

19 minutter siden, prøverpåny skrev:

Er også en av de som har hatt kamuflert PCOS av p-piller. Alt opp til 35 dager regnes som normal syklus, så du er fortsatt innafor «normalen». Dersom du får svake tester etter tidsfrist kan det være at du tester veldig tidlig, anbefaler at du tester igjen om fire-fem dager om mensen ikke kommer. Og som de andre sier, det finnes alternativer for å stimulere til eggløsning dersom syklusene din forblir lange. 😊🤞

 

 

Tusen takk for svar begge to ❤️ Alle dere som har svart er så snille, jeg ble så rørt at jeg begynte å gråte når jeg gikk inn nå og leste alle svare igjen. Setter så utrolig stor pris på at dere er så støttende, snille og at dere tar dere tid til å svare. Dagen min ble mye bedre. ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke prøver, men synes det er så spennende å følge med 🙊

Jeg tipper nesten du er gravid, jeg. Om du får svakt positive streker på g-testen. Riktig nok etter at test-tiden er overskredet, men ja. 

Jeg har aldri fått positive tester uten å være gravid. Selv timer etter at testen er tatt. Og du har 2(?) positive tester.

Jeg krysser fingrene for deg! (Men går det ikke denne gangen, lykkes dere nok veldig snart)

Endret av Raspberrypi
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering CD 37, pp. 1. :heiajente: 

 

(Dette ble faktisk CD 1, pp. 2 da mensen kom utover dagen)

Jeg har vært i et forferdelig humør de siste dagene. Samboeren har klaget så mye på humørsvingningene at han forlot åstedet et par timer her om dagen. Jeg har grått flere ganger om dagen, jeg har vært så sint, lei meg og frustrert. Jeg har starta den ene krangelen etter den andre. Samboeren var sikker på at jeg var gravid - men det gjorde meg jo bare enda mer lei meg fordi det var jeg jo ikke, og dessuten kunne jeg jo ikke bli det når jeg ikke har fått mensen og til og med er overvektig OG stresser mye :balltre:

I dag tidlig erklærte jeg at jeg offesielt gikk i sultestreik for at vi skulle kunne få barn :rodme: Og i det han dro på jobb dro jeg på Mc Donalds 😂 Nå har jeg spottet brunt på papiret etter dobesøk den siste timen og det kjennes ut som at jeg får mensensmerter.

Jeg er så glad at jeg griner for det og! Og jeg er sjokkert over hvor utrolig humøret mitt har vært den siste uka! Har jo vært en skikkelig hormonell kjerring 😅

Håper og ber om at spottingen tar seg opp og jeg får mensen i dag! Da kan jeg jo oppdatere denne posten til CD 1 i pp. 2 :alice: Har fått termometer i hus og gleder meg også til å prøve temping, kanskje allerede fra i morgen av! 

Tusen takk for de oppmuntrende og snille svarene jeg fikk her om dagen, jeg har lest de igjen og igjen og det har hjulpet mye. 

 

Hilsen TS :blomst:

Endret av puffy123
Endre syklusdag
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Spennende å følge med! Vi hadde også planlagt prøving på barn i 2020, men vi utsetter hele tiden da vi føler at det aldri passer. Sannheten er vel kanskje at det aldri passer, så vurderer å overbevise samboer om å prøve i høst. Var dere begge enig om å prøve? Eller trengte en av dere litt overbevisning? Samboer mener at vi blir gravide tvert jeg slutter med pillen, realiteten kan muligens gi han et slag i trynet akkurat der... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Wera1 skrev:

Hvordan går det med temping? 🥰

Hei! Jeg har tempet 2 dager 😂 Ikke bra.. Glemmer det og kommer ikke på det før jeg har stått opp. Alarmene bare skrur jeg av idet jeg står opp.. må finne et bedre system. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 minutter siden, Carro123 skrev:

Spennende å følge med! Vi hadde også planlagt prøving på barn i 2020, men vi utsetter hele tiden da vi føler at det aldri passer. Sannheten er vel kanskje at det aldri passer, så vurderer å overbevise samboer om å prøve i høst. Var dere begge enig om å prøve? Eller trengte en av dere litt overbevisning? Samboer mener at vi blir gravide tvert jeg slutter med pillen, realiteten kan muligens gi han et slag i trynet akkurat der... 

Hei! Så koselig ☺️ Vi var begge enige om å ville ha barn i nærmeste fremtid (noen år). Også snakket vi om at 2020 var passe langt frem i tid (dette var i høst). Vi avtalte da å begynne å prøve høsten 2019. Jeg ville slutte på ppiller etter nyttår, men forsøkte å overtale han om å slutte i april siden det kan jo ta en stund før syklusen er stabil igjen og jeg ville være i rute før prøving til høsten. Men så satt vi her en kveld i mars og jeg sa at han måtte minne meg på å hente ppiller etter helgen da jeg var tom. Også sa jeg «vi skal ikke bare slutte å ta de nå da?» i en spøkefull tone. Også sa han ja! Også lo vi i sikkert 5 minutter imens vi spurte hverandre «seriøst? Skal vi?». Også sa jeg at han uken må få for høye forventninger da det kan ta ca. 3 måneder å få stabil syklus. Også hører jeg han si til en kompis etterpå at «han skal bli pappa fordi jeg blir gravid om 3 måneder»..... har hatt noen lange samtaler om tidsperspektiv og forventninger etter det 😅 Han spør om jeg kan teste HVER dag.. i dag måtte jeg bare le og si til jeg har jo ikke hatt eggløsning engang så det er jo helt bortkastet med en test? 

Han har nok samme forventninger som din samboer høres det ut som. Gøy at han er så engasjert (han var ikke så engasjert tidligere, det snudde brått da jeg sluttet på ppillene). Men det er også litt vanskelig å heletiden skulle legge en demper ved å relitetsorientere 😂 Er dere enige om å få barn? Hva tenker han?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, puffy123 skrev:

Hei! Så koselig ☺️ Vi var begge enige om å ville ha barn i nærmeste fremtid (noen år). Også snakket vi om at 2020 var passe langt frem i tid (dette var i høst). Vi avtalte da å begynne å prøve høsten 2019. Jeg ville slutte på ppiller etter nyttår, men forsøkte å overtale han om å slutte i april siden det kan jo ta en stund før syklusen er stabil igjen og jeg ville være i rute før prøving til høsten. Men så satt vi her en kveld i mars og jeg sa at han måtte minne meg på å hente ppiller etter helgen da jeg var tom. Også sa jeg «vi skal ikke bare slutte å ta de nå da?» i en spøkefull tone. Også sa han ja! Også lo vi i sikkert 5 minutter imens vi spurte hverandre «seriøst? Skal vi?». Også sa jeg at han uken må få for høye forventninger da det kan ta ca. 3 måneder å få stabil syklus. Også hører jeg han si til en kompis etterpå at «han skal bli pappa fordi jeg blir gravid om 3 måneder»..... har hatt noen lange samtaler om tidsperspektiv og forventninger etter det 😅 Han spør om jeg kan teste HVER dag.. i dag måtte jeg bare le og si til jeg har jo ikke hatt eggløsning engang så det er jo helt bortkastet med en test? 

Han har nok samme forventninger som din samboer høres det ut som. Gøy at han er så engasjert (han var ikke så engasjert tidligere, det snudde brått da jeg sluttet på ppillene). Men det er også litt vanskelig å heletiden skulle legge en demper ved å relitetsorientere 😂 Er dere enige om å få barn? Hva tenker han?

Så gøy at han er så engasjert! Føler det er mest vi kvinnfolk som er helt i hundre angående dette, haha. Begge har et ønske om barn, og helst flere. Når det kommer til stykket så er det alltid en av oss som backer litt ut. Vi begge har jobber som vi er veldig engasjerte i, og tanken på permisjon gir meg nesten vondt i magen fordi jeg må forlate jobben? Luksusproblem. Når den ene foreslår prøvetid, så backer den andre og dette gjelder begge veiene.. Så jeg er en liten brems selv når det kommer til prøvingen. Er trossalt et livsprosjekt man setter igang. Foreløpig plan er å prøve til høsten, kanskje jeg burde gjøre som deg å slutte på pillene når pakken er tom. Føler nesten at det er vanskelig å gi slipp på dem.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Carro123 skrev:

Så gøy at han er så engasjert! Føler det er mest vi kvinnfolk som er helt i hundre angående dette, haha. Begge har et ønske om barn, og helst flere. Når det kommer til stykket så er det alltid en av oss som backer litt ut. Vi begge har jobber som vi er veldig engasjerte i, og tanken på permisjon gir meg nesten vondt i magen fordi jeg må forlate jobben? Luksusproblem. Når den ene foreslår prøvetid, så backer den andre og dette gjelder begge veiene.. Så jeg er en liten brems selv når det kommer til prøvingen. Er trossalt et livsprosjekt man setter igang. Foreløpig plan er å prøve til høsten, kanskje jeg burde gjøre som deg å slutte på pillene når pakken er tom. Føler nesten at det er vanskelig å gi slipp på dem.. 

Jeg gikk rundt å følte jeg hadde glemt noe konstant i 14 dager etter pilleslutt 😂 Har jo tatt de hver eneste kveld i 10 år. Hadde et PMS sammenbrudd etter noen uker og hadde jeg hatt ppiller i hus tror jeg at jeg hadde tatt de bare for å stoppe det. 

Men hvis du henter en ny pakke snart så kan du bestemme deg for at dette er den siste, da har dere 3 måneder på dere før ppilleslutt 😁 Eventuelt slutt etter det brettet du er på å bruk kondom til høsten for å få en stabil syklus før dere skal prøver? Jeg angret på å ikke ha startet før, føler at jeg var klar til å starte når jeg sluttet på de, også må jeg liksom vente enda en stund 😂😂 Det høres nå ut son at dere har en plan da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg slenger meg på her 😃 

Sluttet på ppiller den 8. april og har ikke fått mensen enda. Har lest gjennom det meste her nå og synes det er såå spennende å følge med. Jeg og samboeren snakker om at vi ønsker oss barn, men jeg må innrømme at jeg får litt kalde føtter nå som det faktisk kan skje!! Aner jo ikke hva vi begir oss ut på.. Er enda ung, og litt redd for at det ikke skal bli slik jeg ønsker, eller at jeg angrer på at vi ikke ventet lenger.. Samtidig er det nesten det eneste som har stått i hodet på meg de siste månedene. Har kjøpt eggløsningstester og graviditetstester, men har ikke tatt noen enda. Tenker jeg skal ta en graviditetstest snaart. Kanskje over helga, bare for moroskyld. Har de siste fire-fem dagene hadde veldig slimete og blank utflod, med biittelitt brunt et par ganger. Kan det ha vært eggløsning selv om jeg ikke har hatt mensen enda? 🍳 Hadde forventet at mensen kom fort etter pilleslutt, men det er det absolutt ingen antydning til.. 🤗

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering CD 17, pp. 2 :mynona:

Nå var det en stund siden jeg har skrevet her inne!

Jeg begynte å teste etter eggløsning på CD 9, har testet en gang hver dag. Unntatt CD 12, da testet jeg to ganger (morgen og kveld). Og i kveld fikk jeg min aller første positive eggløsningstest! :alice:Jeg ble så glad! Mannen er syk og sover, så må vente til i morgen med å ha sex. Jeg har spurt men fikk et nei... men jeg skjønner han jo da 😅

 

Legger ved bilde av testene 🤩

Den øverste er fra i går, og den nederste er fra nå i kveld 😊

C929F3B4-5214-4B57-B18C-5F8101237764.thumb.jpeg.a6965bb56674cf38b6434b353bedfa07.jpeg

Her er bilde av alle testene jeg har tatt, øverst CD 9, også er den siste CD 17.

19ED4B6F-660C-444B-A9AE-B40C95F779D4.thumb.jpeg.176e07259c861caf4431124af25cd0a3.jpeg

Jeg har også forsøkt meg litt på temping siden sist, det er ganske gøy! Men jeg er ikke flink nok til å huske å tempe og å tempe på samme tid hver dag, så det får bli noe jeg øver meg på fremover! 

Jeg har et håp om at jeg får tilbake syklusen min på 31 dager (før p piller), så krysser fingrene for at egget slipper i løpet av et par dager, da nærmer jeg meg sakte men sikkert i hvertfall. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med positiv eggløsningstest! Så gøy😁 Masse lykke til i ukene som kommer 🤞

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Tussi2018 skrev:

Gratulerer med positiv eggløsningstest! Så gøy😁 Masse lykke til i ukene som kommer 🤞

Tusen takk 🤩 Krysser fingrene! Om ikke annet et det jo fint å ha fått en positiv test 😊

Testet igjen nå, 11 timer etter forrige test.

F746C6CD-97CC-4514-898B-A1C22A5A93A0.thumb.jpeg.f3df2f1b7cfeacc214aa0d4094b603b2.jpeg

Den er fremdeles positiv, men litt svakere enn i går synes jeg. Skal ta en ny test om 12-15 timer for å se om den har blitt svakere da. Også må jeg kjøpe flere tester 😂 Det her var gøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, puffy123 skrev:

Tusen takk 🤩 Krysser fingrene! Om ikke annet et det jo fint å ha fått en positiv test 😊

Testet igjen nå, 11 timer etter forrige test.

F746C6CD-97CC-4514-898B-A1C22A5A93A0.thumb.jpeg.f3df2f1b7cfeacc214aa0d4094b603b2.jpeg

Den er fremdeles positiv, men litt svakere enn i går synes jeg. Skal ta en ny test om 12-15 timer for å se om den har blitt svakere da. Også må jeg kjøpe flere tester 😂 Det her var gøy!

Nå fikk jeg enda mer lyst til å teste etter EL selv neste runde! Har kjøpt inn masse strimler fra babyplan 😅 Hvor nøye er du på tidspunkt, gå så og så lenge uten å tisse først, og ikke drukket mye vann de siste timene før test? Syns det hørtes ut som det er så mye å tenke på når jeg leser om det 🙈

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Tussi2018 skrev:

Nå fikk jeg enda mer lyst til å teste etter EL selv neste runde! Har kjøpt inn masse strimler fra babyplan 😅 Hvor nøye er du på tidspunkt, gå så og så lenge uten å tisse først, og ikke drukket mye vann de siste timene før test? Syns det hørtes ut som det er så mye å tenke på når jeg leser om det 🙈

Jeg har testet veldig varierende egentlig. 

774BC21C-0D69-4E11-AE11-5BDA66A15365.jpeg.aa499911312a06d094ee993ed8a28f65.jpeg

Her er de tre første for eksempel, med tidspunkt. Tok de som regel før jeg la meg eller etter jeg sto opp, har null døgnrytme pga turnus. For eksempel er den siste tatt når jeg våknet den dagen.. 😂 At jeg tok i går var egentlig helt tilfeldig, hadde tatt 1 på natten dagen før, så det var jo nesten to døgn mellom testene. Hadde tisset et par timer før tror jeg. Den jeg tok i dag tidlig tok jeg etter å ha holdt meg i to timer ca. 

Jeg hadde jo gitt litt opp 😂 Hvis du ser på strekene blir de jo først svakt sterkere de første dagene jeg testet også var det plutselig såvidt en strek i mange dager. Så var overasket over at jeg ikke så en mer gradvis økning. Blir spennende å se hva testen viser i kveld! Hadde forventet eggløsning til helgen, CD 23 så ifølge alle anbefalinger skulle jeg begynt å teste i går. Det var nesten litt flaks at jeg begynte tidligere, tenkte at jeg i hvertfall ikke skulle gå glipp av det 😂 Men som du skjønner, det har ikke vært noe stress rundt testinga, har bare tatt en test per dag når det passer og jeg ikke har tissa rett før. Hvis jeg ikke huska det når jeg sto opp så venter jeg noen timer eller til leggetid igjen 🤷🏻‍♀️😁 Ser du også at streken ble svakere i dag foresten? 

 

Angående å ikke drikke mye før test: det gjør jeg 😂 tenker alltid at jeg ikke må tisse, tenker aldri over væskenengden. Kan fint ha drukket en liter på de tre timene liksom (mye tørst av medisiner..). Men jeg tisser i et urinprøveglass og dypper strimlene der (babyplan sine), og en gang tror jeg at jeg helte ut glasset og ventet med å teste fordi urinen var helt gjennomsiktig, den var så utvannet.. vanligvis er den jo ganske gul, men det så ut som til glass med vann 😂 Da droppa jeg det.. 

Endret av puffy123
Glemte å svare på spørsmål om drikke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, puffy123 skrev:

Jeg har testet veldig varierende egentlig. 

774BC21C-0D69-4E11-AE11-5BDA66A15365.jpeg.aa499911312a06d094ee993ed8a28f65.jpeg

Her er de tre første for eksempel, med tidspunkt. Tok de som regel før jeg la meg eller etter jeg sto opp, har null døgnrytme pga turnus. For eksempel er den siste tatt når jeg våknet den dagen.. 😂 At jeg tok i går var egentlig helt tilfeldig, hadde tatt 1 på natten dagen før, så det var jo nesten to døgn mellom testene. Hadde tisset et par timer før tror jeg. Den jeg tok i dag tidlig tok jeg etter å ha holdt meg i to timer ca. 

Jeg hadde jo gitt litt opp 😂 Hvis du ser på strekene blir de jo først svakt sterkere de første dagene jeg testet også var det plutselig såvidt en strek i mange dager. Så var overasket over at jeg ikke så en mer gradvis økning. Blir spennende å se hva testen viser i kveld! Hadde forventet eggløsning til helgen, CD 23 så ifølge alle anbefalinger skulle jeg begynt å teste i går. Det var nesten litt flaks at jeg begynte tidligere, tenkte at jeg i hvertfall ikke skulle gå glipp av det 😂 Men som du skjønner, det har ikke vært noe stress rundt testinga, har bare tatt en test per dag når det passer og jeg ikke har tissa rett før. Hvis jeg ikke huska det når jeg sto opp så venter jeg noen timer eller til leggetid igjen 🤷🏻‍♀️😁 Ser du også at streken ble svakere i dag foresten? 

 

Angående å ikke drikke mye før test: det gjør jeg 😂 tenker alltid at jeg ikke må tisse, tenker aldri over væskenengden. Kan fint ha drukket en liter på de tre timene liksom (mye tørst av medisiner..). Men jeg tisser i et urinprøveglass og dypper strimlene der (babyplan sine), og en gang tror jeg at jeg helte ut glasset og ventet med å teste fordi urinen var helt gjennomsiktig, den var så utvannet.. vanligvis er den jo ganske gul, men det så ut som til glass med vann 😂 Da droppa jeg det.. 

Takk for svar! Da kan jeg prøve det uten å stresse så veldig over at det ikke blir nøyaktig til samme tidspunkt. Jeg klarer nok å teste til ca samme tidspunkt hver kveld siden jeg aldri jobber på kveldene. Men plutselig skal man jo noe og får ikke gjort det 😅 evt må jo teste etter jobb på ettermiddagen. Spørs bare om jeg klarer å holde meg i flere timer uten å tisse. Får bare prøve å se 😊

Jeg syns ikke jeg ser så mye forskjell på de to nederste på det første bildet ditt. For når den er positiv så betyr der at eggløsningen skjer i løpet av det neste døgnet eller to? Er det ikke noe slikt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 timer siden, Tussi2018 skrev:

Takk for svar! Da kan jeg prøve det uten å stresse så veldig over at det ikke blir nøyaktig til samme tidspunkt. Jeg klarer nok å teste til ca samme tidspunkt hver kveld siden jeg aldri jobber på kveldene. Men plutselig skal man jo noe og får ikke gjort det 😅 evt må jo teste etter jobb på ettermiddagen. Spørs bare om jeg klarer å holde meg i flere timer uten å tisse. Får bare prøve å se 😊

Jeg syns ikke jeg ser så mye forskjell på de to nederste på det første bildet ditt. For når den er positiv så betyr der at eggløsningen skjer i løpet av det neste døgnet eller to? Er det ikke noe slikt? 

Ja bare å hive seg med i testinga 😁 Jeg har ikke holdt meg 3-4 timer liksom, det klarer jeg sjeldent. Kanskje 2-3 i gjennomsnitt. Synes det har fungert fint 😊 Ja når den er positiv får man eggløsning etter ca 24-36 timer, hvis egget slipper da. Sånn jeg har forstått det i hvertfall 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, puffy123 skrev:

Ja bare å hive seg med i testinga 😁 Jeg har ikke holdt meg 3-4 timer liksom, det klarer jeg sjeldent. Kanskje 2-3 i gjennomsnitt. Synes det har fungert fint 😊 Ja når den er positiv får man eggløsning etter ca 24-36 timer, hvis egget slipper da. Sånn jeg har forstått det i hvertfall 😅

Haha nei samme her 😅 Ja, er noe sånt jeg har fått for meg også. Men har ikke satt meg så mye inn i det enda. Det blir ikke aktuelt med testing før i juli på meg 🙄 må vente så lenge pga SA og hormonene jeg går på. Veldig kjipt å vente!

Får heie på dere andre så lenge 👏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tussi2018 skrev:

Haha nei samme her 😅 Ja, er noe sånt jeg har fått for meg også. Men har ikke satt meg så mye inn i det enda. Det blir ikke aktuelt med testing før i juli på meg 🙄 må vente så lenge pga SA og hormonene jeg går på. Veldig kjipt å vente!

Får heie på dere andre så lenge 👏

Ja skjønner at det er lenge å vente! Hvorfor må du vente helt til Juli? Beklager hvis jeg spør om noe dumt 😅 Haha, ja jeg heier på alle inne her jeg også! Synes det er så spennende å følge med ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, puffy123 skrev:

Ja skjønner at det er lenge å vente! Hvorfor må du vente helt til Juli? Beklager hvis jeg spør om noe dumt 😅 Haha, ja jeg heier på alle inne her jeg også! Synes det er så spennende å følge med ☺️

Skulle stå juni! 😅 Jeg var hos gyn på fredag og fikk beskjed om å vente 6-8 uker før jeg tar ny Provera og letrozol kur (siden jeg trenger det for å få mensen og el) kan være jeg får mensen av meg selv før det, men heller tvilsomt siden den er så ustabil. Og Provera kuren tar 10 dager og så skal jeg jo ha mensen en uke så da er vi plutselig i juni før jeg kan begynne å teste etter el 🙈  Har lyst å bare begynne før, men hvis jeg mistet igjen så kommer jeg jo til å tenke at det var pga at jeg ikke ventet så det er nok ikke lurt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...