Gå til innhold

Baby 2020 - vi blir en familie!


puffy123

Anbefalte innlegg

Oppdatering midt i uke 17! :yvonne:

Nå er jeg 16+2 (17+4 ifølge lege og jordmor). Gleder meg masse til OUL på tirsdag, håper å finne ut om det blir ei jente eller en gutt. Ser også frem til å få en termindato som både jeg og legen er enig i 😅 Jordmor satte termindato til 25 mars og legen satte 24 mars. Jeg tror det er 2 april 😂 Formen er fortsatt ikke så bra. Begynte i ny jobb for 5 uker siden og det har vært tyngre enn jeg vil innrømme. Har jobbet, vært kvalm og sovet døgnet rundt. Håper det blir bedre fremover 🤗 

Babyen er nå ca 16 cm lang og veier ca 120 gram. Har følt noe et par ganger siste uken som jeg tolker som bevegelser fra lille! Men tørr ikke si det helt sikkert, og det er jo ikke hver dag. Har vært når jeg har sittet bøyd fremover over tid at jeg har kjent et par små dult/bevegelse. Lurer på når jeg kommer til å være helt sikker 😬

Håper å få mer overskudd til å bruke KG mer igjen, har savnet alle her inne 🙈

Endret av puffy123
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så godt å høre at alt står bra til med den lille 😍 Kjedelig at formen har vært dårlig da! Var du uten jobb da du ble gravid, eller har du bare søkt ny? Tøff som begynner i ny jobb midt i den perioden! Skjønner at det kan være veldig tungt. Det blir nok bedre snart 😊🙏 

Blir veldig spennende med OUL ❤ Har du en følelse på hvilke kjønn det blir? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.10.2019 den 13.35, Tussi2018 skrev:

Så godt å høre at alt står bra til med den lille 😍 Kjedelig at formen har vært dårlig da! Var du uten jobb da du ble gravid, eller har du bare søkt ny? Tøff som begynner i ny jobb midt i den perioden! Skjønner at det kan være veldig tungt. Det blir nok bedre snart 😊🙏 

Blir veldig spennende med OUL ❤ Har du en følelse på hvilke kjønn det blir? 

Tusen takk 😍 Jeg var arbeidsledig når jeg ble gravid men begynte i en stilling med ekstravakter noen uker etter. Også fikk jeg et 100% vikariat fra midten av september av så kasta meg ut i det. Prøvde å jobbe i begge jobbene først men klarte det bare i en uke 😂😅 Gleder meg veldig til ultralyden i morgen. Er nesten redd det ikke er en baby der, merker jo ikke noe bevegelser jeg er sikker på at er fra babyen.  Har ikke noen spesiell følelse, men håper på ei jente. Tror egentlig også det er ei jente men ser for meg at magefølelsen min har feil 😂 hver gang jeg tenker «jo det er jente/gutt» så drømmer jeg noen dager senere at det er motsatt så nå har jeg gitt opp. Får heldigvis og forhåpentligvis vite det om 13 korte timer 😃 Har også funnet en brukt barnevogn vi skal hente neste uke! Har ikke kjøpt noe annet enn et par plagg enda 💞 Hvordan går det med deg?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi vært på OUL! Ny termindato ble 6 april, og i magen er det er en frisk og fin liten gutt 💙👶🏼 Han ligger med hodet ned og nektet å snu seg, selvom de prøvde å riste i han. Skal på ny ultralyd i desember så kanskje vi kan få se lille i profil, og ikke bare bakhodet hans 😅

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såå godt å høre at det sto bra til og koselig å vite hvilket kjønn 🥰🙏 Hvor langt er du på vei nå da? Du som har vært så usikker hele veien på det 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.10.2019 den 21.41, Tussi2018 skrev:

Såå godt å høre at det sto bra til og koselig å vite hvilket kjønn 🥰🙏 Hvor langt er du på vei nå da? Du som har vært så usikker hele veien på det 😅 

Nå er jeg 17+4! 🤩 De siste dagene har jeg begynt å merke bevegelser i magen, som at noen svakt stryker meg på innsiden av magen 🙀 Så gøy og litt ekkel følelse. Gleder meg til det blir mer spark 🤗 I dag har vi kjøpt og hentet vogn fra Finn.no, følte vi gjorde et skikkelig kupp! Hvordan går det med deg?🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, puffy123 skrev:

Nå er jeg 17+4! 🤩 De siste dagene har jeg begynt å merke bevegelser i magen, som at noen svakt stryker meg på innsiden av magen 🙀 Så gøy og litt ekkel følelse. Gleder meg til det blir mer spark 🤗 I dag har vi kjøpt og hentet vogn fra Finn.no, følte vi gjorde et skikkelig kupp! Hvordan går det med deg?🥰

Ååh herregud det må være helt magisk! Og sikkert litt rart ja 😅 Blir nok godt vant til det fremover 😊 Hvilken vogn kjøpte dere? Jeg har ikke begynt å tenke på det enda, men må vel etter hvert ut i den jungelen av valg å leite 😅 

Med meg går det fint 😊 Jeg er ferdig med uke 12 idag og skal på UL i morgen. Veldig spent! Skriver litt i dagboken min innimellom 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.10.2019 den 7.00, Tussi2018 skrev:

Ååh herregud det må være helt magisk! Og sikkert litt rart ja 😅 Blir nok godt vant til det fremover 😊 Hvilken vogn kjøpte dere? Jeg har ikke begynt å tenke på det enda, men må vel etter hvert ut i den jungelen av valg å leite 😅 

Med meg går det fint 😊 Jeg er ferdig med uke 12 idag og skal på UL i morgen. Veldig spent! Skriver litt i dagboken min innimellom 😊

Vi kjøpte en grå Stokke xplory 😍 Har ønsket meg den i flere år faktisk :fnise: 

Fornøyd med at liggedelen er så stor, og det beste av alt: barnet er høyt oppe! Fikk helt fnatt av å se på andre vogner fordi barnet er jo i knehøyde med foreldrene 😅 spesielt når man ikke bruker bagdelen lenger. Tenker jeg sparer litt på ryggen samt at det er koselig å ha barnet nært. Vognen passer også både meg og samboer i høyde selvom jeg er 158 cm og han 180 og noe. Har ikke kjøpt noe annet enda. Men av store utgifter mangler bare bilstol og tripptrapp-stol nå. Satser på samsoving i starten så kjøper ikke seng før det er behov 😄

Er nå 18+1, og endelig har jeg flere dager jeg er i god form enn kvalm 😃 Guuuuud det her er herlig! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, puffy123 skrev:

Vi kjøpte en grå Stokke xplory 😍 Har ønsket meg den i flere år faktisk :fnise: 

Fornøyd med at liggedelen er så stor, og det beste av alt: barnet er høyt oppe! Fikk helt fnatt av å se på andre vogner fordi barnet er jo i knehøyde med foreldrene 😅 spesielt når man ikke bruker bagdelen lenger. Tenker jeg sparer litt på ryggen samt at det er koselig å ha barnet nært. Vognen passer også både meg og samboer i høyde selvom jeg er 158 cm og han 180 og noe. Har ikke kjøpt noe annet enda. Men av store utgifter mangler bare bilstol og tripptrapp-stol nå. Satser på samsoving i starten så kjøper ikke seng før det er behov 😄

Er nå 18+1, og endelig har jeg flere dager jeg er i god form enn kvalm 😃 Guuuuud det her er herlig! 

Så greit å høre litt fordeler med vognen. Jeg har ikke begynt å sette meg inn den jungelen det er å velge i enda 😅 hvor lenge kan barnet bruke de vognen da? Jeg tenker å kjøpe sånn "sidebed" sånn at barnet sover ved siden av, men man kan bare ta en hånd bort og roe det. Det er jo drømmen i hvert fall 😂 

Så deilig å endelig føle seg bedre 😊 har du fått tydelig mage? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Tussi2018 skrev:

Så greit å høre litt fordeler med vognen. Jeg har ikke begynt å sette meg inn den jungelen det er å velge i enda 😅 hvor lenge kan barnet bruke de vognen da? Jeg tenker å kjøpe sånn "sidebed" sånn at barnet sover ved siden av, men man kan bare ta en hånd bort og roe det. Det er jo drømmen i hvert fall 😂 

Så deilig å endelig føle seg bedre 😊 har du fått tydelig mage? 

Fra fødsel til 4 år tror jeg  😄 har en sittedel som kan brukes etter bagdelen som varer ut vogntiden. Har fått mage de siste ukene ja men synes jeg ser mest tjukk ut egentlig 😅 gleder meg til den blir rundere. Når jeg var på OUL sa de at magen kom til å bli stor, siden livmoren var 4 cm over navlen og egentlig skulle være 4 cm under 😅 Men jeg er kort så babyen tar fort mye plass. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18+4  :tekola:

Nå har jeg begynt å strikke babyklær til lille.  Strikker på en enkel ullbukse i sennepsgul fordi jeg kjøpte 20 nøster av det ved en feil for noen år siden så nå får jeg endelig brukt det til litt nyfødt strikk! Har begynt på to tepper for noen uker siden, men ble litt lei av de så her en teppe-strikke-pause 🙆🏻‍♀️ 

Jeg har blitt avhengig av å sove med gravidputa mi, men har den siste uka våkna med vond nakke så forsøkte å sove uten i natt. Jeg sov som en drøm, samboeren hadde lagt seg på sofaen fordi jeg sparket han ustanselig :fnise: tror jeg lider av litt restless legs, men trodde jo det ga seg når jeg hadde sovnet. Så i natt blir puta lagt mellom oss igjen så vi begge får sove.

Jeg har fått innkalling til ultralyd 17 desember, da er jeg 24+4. Gleder meg til å se han igjen. Må også huske å snakke med sykehuset om overtid, er veldig bekymret for å måtte gå veldig langt over siden de flyttet terminen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

20+1 :gravid:

Endelig halvveis 🤩 Han ligger nå å sparker ned i blæra når jeg legger meg, det er ganske ubehagelig :sjokkert: Tror han har snudd seg, for han lå med hodet ned på OUL for en måned siden og nekter å snu seg, uansett hvor mye de ristet i han :fnise: Kjenner nesten ikke noe lenger opp i magen nå lenger, kun svake «stryk» nå og da, all sparking er langt ned 🥰 Livmora mi er for stor i forhold til hvilken uke jeg er i, så gleder meg til neste oppfølging på sykehuset om en måneds tid for å høre hva de sier.  Når jeg var på OUL var den 4-5 cm over navlen, og nå er den nesten helt under ribbeina. Får én finger mellom toppen av livmora og ribbeina nå 🙄 Det skal egentlig ikke skje før uke 28-30. Så spent på å høre hva de sier på sykehuset i desember. Får ultralyd hver fjerde uke fra og med uke 24, og jeg føler meg egentlig ganske heldig som får se lille så ofte ❤️

Har begynt å strikke bukse nummer 2, og har fått endel strikketøy av en av de kommende oldemødrene. Håper å få strikket alt yttertøy/mellomlag for det første året slik at jeg slipper å bruke penger der, det er jo dyrt og jeg liker jo å strikke så håper jeg får slått to fluer i en smekk der.

Det har begynt å bli tyngre å reise seg og å bøye seg føles plutselig veldig vanskelig ut. Og i dag kommenterte samboer at jeg vagget når jeg gikk :fnise: Følte meg skikkelig sexy da gitt.. burde kanskje begynne å trene litt før bekkenet slår seg helt vrangt. Har tross alt gått opp 8 kilo, og det merkes. Hadde håpet å uke gå opp noe mer enn 5 kilo fordi jeg er overvektig, men har gått opp 4 kilo siste 10 ukene.. håper at det stabiliserer seg litt snart. Har vært mye småspising for å holde kvalmen i sjakk, og må innrømme at jeg nyter at kvalmen har begynt å gå over 🍭😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20+4 :yvonne: og 26 årsdagen min! 
I dag har jeg bursdag, og dagen tilbringes foreløpig på sofaen med strikketøyet og Friends på TV. Skal feire med venner i morgen, det blir koselig! Håper jeg finner klær som passer, er midt imellom alle størrelser jeg har om dagen føler jeg :vetikke:Det er 139 dager til termin, og fire uker til neste ultralyd! Håper tiden går fort. Bestevenninnen min forlovet seg denne uken, og jeg er så glad på hennes vegne! Men det er trist at jeg kanskje ikke får vært forlover som planlagt da jeg ikke kan reise til utlandet der bryllupet skal være med en nyfødt. Også skal vi ha dåp på den tiden også, så det var dårlig timing fra hans side å fri nå altså :fnise: Men må si jeg ble litt misunnelig, håper litt på et frieri her også etterhvert :rodmer: 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, Sibirstjerne skrev:

Gratulerer med dagen! 🥳 Godt å lese at alt står bra til med deg og den lille😊🤰🏼

Takk 🥰 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

22+5:sno:

56,2% av graviditeten er unnagjort! Babyen er nå 27-28 cm lang og veier ca. 550 gram :sjokkbla: Kan ikke helt tro det, for kjenner utrolig lite til han! Ble ganske bekymret når jeg innså hvor sjeldent jeg kjenner liv, så har bestilt time til jordmor på fredag. Da er jeg 23+0, og burde jo i teorien kjenne liv jevnlig. Skal også snakke med henne om fødsel, da jeg har begynt å grue meg skikkelig :cry3: Har mareritt nesten hver natt om at jeg eller babyen dør, og orker ikke å gå sånn her i flere måneder så håper på å få litt hjelp av jordmor. Har lagt på meg ca. 6-7 kilo, ikke helt fornøyd med det, men så har jeg også spist og spist 😂 Nå er det under 2 uker til neste ultralyd, gleder meg masse til å se om alt står bra til. For 3 uker siden skrev jeg at livmora var nesten helt opp under ribbeina, og nå kjenner jeg ikke toppen lenger 😱 men merker at det er mindre plass, for det presser og svir under ribbeina.. bare rart jeg ikke merker noe særlig til han inni der :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

På 4.12.2019 den 9.28, puffy123 skrev:

22+5:sno:

56,2% av graviditeten er unnagjort! Babyen er nå 27-28 cm lang og veier ca. 550 gram :sjokkbla: Kan ikke helt tro det, for kjenner utrolig lite til han! Ble ganske bekymret når jeg innså hvor sjeldent jeg kjenner liv, så har bestilt time til jordmor på fredag. Da er jeg 23+0, og burde jo i teorien kjenne liv jevnlig. Skal også snakke med henne om fødsel, da jeg har begynt å grue meg skikkelig :cry3: Har mareritt nesten hver natt om at jeg eller babyen dør, og orker ikke å gå sånn her i flere måneder så håper på å få litt hjelp av jordmor. Har lagt på meg ca. 6-7 kilo, ikke helt fornøyd med det, men så har jeg også spist og spist 😂 Nå er det under 2 uker til neste ultralyd, gleder meg masse til å se om alt står bra til. For 3 uker siden skrev jeg at livmora var nesten helt opp under ribbeina, og nå kjenner jeg ikke toppen lenger 😱 men merker at det er mindre plass, for det presser og svir under ribbeina.. bare rart jeg ikke merker noe særlig til han inni der :vetikke:

Hvor har morkaka festet seg? Jeg kjente kun vage følelser av bobling helt frem til 24+3, så begynte jeg å kjenne små spark. Har morkaka på fremsiden av magen, så den blir jo en demper for sparkene. Er nå 25+0 og opplever fortsatt ikke tydelig sterke spark slik som andre beskriver. Heller ikke regelmessig med mønster. Ville bare nevne det siden du skriver at du kjenner lite liv. Har du morkaka fremme eller bak?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Tussi2018 skrev (På 2.11.2019 den 12.48):

Så greit å høre litt fordeler med vognen. Jeg har ikke begynt å sette meg inn den jungelen det er å velge i enda 😅 hvor lenge kan barnet bruke de vognen da? Jeg tenker å kjøpe sånn "sidebed" sånn at barnet sover ved siden av, men man kan bare ta en hånd bort og roe det. Det er jo drømmen i hvert fall 😂 

Så deilig å endelig føle seg bedre 😊 har du fått tydelig mage? 

Hvordan gikk det med deg? Kom plutselig på kvinneguiden, 1,5 år etter sist innlogging 😅 har faktisk tenkt på deg og noen andre inne her på den tiden, lurt på hvordan det har gått

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering, 1,5 år senere 😋

Etter siste innlegg her døde svigermoren min brått.  Vannet mitt gikk spontant og fullstendig i uke 30. I uke 34+0 ble gutten født, 2 kg og 44 cm. Vi var lenge på NFI før vi kom hjem, og da hadde han kolikk og gråt 10-12 timer i døgnet i flere måneder. Når barnet var et halvt år gammel gikk faren hans fra meg. Det siste 1,5 året har vært beintøft og alt annet enn det jeg så for meg. Men i dag bærer han ikke veldig preg av å være prematur, og han kan både gå, stable klosser og si mamma. I august begynner han i barnehagen - gruer meg til det! Det er nok ingen som leser dette etter så lang tid borte, så skriver kanskje mest for meg selv. Men hvis noen titter innom - heihei!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt med update - men så kjedelig med både dødsfall og at du har blitt alene. Det må ha vært tøft 😢 klem til deg ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...