Gå til innhold

Hvorfor bryr ingen seg om global oppvarming? Alle fortsetter som før


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Alle fortsetter med kjøp og kast, stor bil, materialisme osv. Hvorfor bryr ikke engang folk med barn seg om fremtiden?

Anonymkode: 72565...883

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fordi vi er DRITTLEI av å få ordet skam (kjøttskxm, flyskam +++) slengt oppi trynet hele tiden.

Anonymkode: 7b76f...8a0

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk blir vel lei av propaganda fra et forskermiljø som ikke forstår at de hadde kommet mye lengre om de hadde utvist et snev av ydmykhet. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi vi er DRITTLEI av å få ordet skam (kjøttskxm, flyskam +++) slengt oppi trynet hele tiden.

Anonymkode: 7b76f...8a0

Så man skal ødelegge alt pga trass istedet for å ta tak i ting?

Anonymkode: 72565...883

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så man skal ødelegge alt pga trass istedet for å ta tak i ting?

Anonymkode: 72565...883

Vi bryr oss rett og slett ikke. Det er for aggressiv propaganda overalt og miljøforkjempere kan være nærmest terroriserende over andre som ikke deler samme mening som de. Ergo, jeg bryr meg ikke, og det er ingenting som kan forandre på det.

Anonymkode: 7b76f...8a0

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi bryr oss rett og slett ikke. Det er for aggressiv propaganda overalt og miljøforkjempere kan være nærmest terroriserende over andre som ikke deler samme mening som de. Ergo, jeg bryr meg ikke, og det er ingenting som kan forandre på det.

Anonymkode: 7b76f...8a0

Jepp. F.eks denne kampanjen som blant annet ble sponset av Norges stat med dine og mine skattepenger:

Gjør som vi sier ellers sprenger vi deg i fillebiter altså. Både barn og voksne....

Terrorisme kaller jeg slik.

Anonymkode: d327e...5e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vi bryr oss rett og slett ikke. Det er for aggressiv propaganda overalt og miljøforkjempere kan være nærmest terroriserende over andre som ikke deler samme mening som de. Ergo, jeg bryr meg ikke, og det er ingenting som kan forandre på det.

Anonymkode: 7b76f...8a0

På NRK har de en dokumentar som er lett forståelig og forklarer hva som skjer med planeten. Der ser man at global oppvarming ikke er tull som de finner opp og at det går mye fortere nå enn det har gjort før. Dokumentaren er ikke overdrevet eller ekstrem, men viser forskning, resultater og forklaring. Anbefales. 

Å lukket øynene helt for dette er skremmende. Forskere har kjempet lenge nå for å bli hørt, men først nå blir de hørt. 

Jeg er ingen fanatiker, men gjør små grep i hverdagen. Alt i alt er det lederene i verden som kan gjøre mest, men vi kan alle bidra litt. 

Anonymkode: e1371...48d

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På NRK har de en dokumentar som er lett forståelig og forklarer hva som skjer med planeten. Der ser man at global oppvarming ikke er tull som de finner opp og at det går mye fortere nå enn det har gjort før. Dokumentaren er ikke overdrevet eller ekstrem, men viser forskning, resultater og forklaring. Anbefales. 

Å lukket øynene helt for dette er skremmende. Forskere har kjempet lenge nå for å bli hørt, men først nå blir de hørt. 

Jeg er ingen fanatiker, men gjør små grep i hverdagen. Alt i alt er det lederene i verden som kan gjøre mest, men vi kan alle bidra litt. 

Anonymkode: e1371...48d

NRK, de samme gærningene som gjengir all amerikansk propaganda og drar oss inn i krig etter krig basert på fabrikkert eller oppdiktet svada. God bedring. 

Anonymkode: 698a6...131

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Alle fortsetter med kjøp og kast, stor bil, materialisme osv. Hvorfor bryr ikke engang folk med barn seg om fremtiden?

Anonymkode: 72565...883

Jeg tror de rett og slett ikke forstår og/eller innser alvoret. 

En annen ting er jo som noen sier her inne at det blir for ekstremt og da faller nok mange av lasset. Men noen ganger må det også til for at folk skal se alvoret. Åpner man øynene litt er det ikke vanskelig å se at vi sakte men sikkert ødelegger planeten våres. 

Et annet dilemma er jo det at lederene i verden (blant annet statsministere/presidenter) må bli mer tydelig i handlingene sine. De går jo ikke frem som et godt eksempel, noe som gir et dårlig signal ut til folket.

Vi har jo f. Eks plast som brytes ned raskt, likevel er ikke dette påbudt. Det satses ikke på lokal handel, som forurenser mindre. Det er ikke forbudt for bønder å mate dyrene sine med soya som gjør at regnskogen blir hugget ned. Det finnes biler som går på saltvann - likevel kjører vi diesel, bensin og elbil. Det handler KUN om penger. 

Anonymkode: e1371...48d

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

NRK, de samme gærningene som gjengir all amerikansk propaganda og drar oss inn i krig etter krig basert på fabrikkert eller oppdiktet svada. God bedring. 

Anonymkode: 698a6...131

Dokumentaren er ikke laget av NRK, den intervjuet blant annet forskere. Hadde klimakrisen vært propaganda hadde ting vært helt annerledes. Enn så lenge så er det kun diesel biler som har blitt "berørt" i storbyer og sjåfører/bedrifter i Oslo av det jeg kommer på, sikkert mer.....

Forskerene blir ikke ordentlig hørt. Problemet er jo det at de IKKE tjener på klimakrisen. Vi har masse løsninger, men de blir ikke gjennomført fordi de ikke tjener på det. Eks Biler som kjører på saltvann.......oljen, avgifter evt.....det taper de på.  Propagandaen er noe helt annet enn klimakrisen. 

Tror du skal se den før du dømmer. 

Anonymkode: e1371...48d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Alle fortsetter med kjøp og kast, stor bil, materialisme osv. Hvorfor bryr ikke engang folk med barn seg om fremtiden?

Anonymkode: 72565...883

Du skjærer absolutt alle over én kam. Snakk om å være pessimist. Hvilke foranstaltninger foretar du selv?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har gjort en god jobb på husholdingens forbruk og produkter. Vi spiser fremdeles godt og variert, men har ikke kastet et gram mat siden januar. Før kastet jeg mat for ca 4000 i mnd. De fanatikerene har jeg null respekt for. De er så gira på greia si at de ikke fungerer som vanlige folk.

Anonymkode: d4ef4...543

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen gjør endringer! Absolutt ikke nok! Det vil nok hjelpe på når flere dør pga klimaendringene! 

Anonymkode: 7c265...f5c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I 1985 presterte mennesker å slå hull i ozonlaget , årsaken var bruk av kjemikaliet Klorfluorkarbon aerosoler. 

Husker dere denne hårmoten? 

f74f454f115db58f2ce2c4f707ba8a66.jpg

Den frisyren er årsaken bak hullet i ozonlaget som fremdeles ikke er leget. Det høres kanskje vilt ut men hårsprayer inneholdt faktisk på 70 og 80 tallet inneholdt store mengder Klorfluorkarbon.

Budskapet fra forskere var enkelt og klokkeklart, om vi ikke bannlyser dette kjemikaliet så dør vi alle sammen. Ozonlaget er der for å beskytte oss mot skadelig UV-strålinger, uten ozonlaget så blir vi stekt levende. 

En hel verden samlet seg bak et forbud mot dette kjemikaliet (i senere tid har Kina dessverre begynt innføre dette kjemikaliet igjen, de bruker det i rensemiddel og airconditions).

Poenget her var at forskere pratet med et lett språk som vi alle kunne forstå. Problemet og løsningen var enkel. Det var noe vi alle kunne stille oss bak. 

Dagens klimaendringer er mye mer sammensatt og det er ikke lett forståelig hva som skjer for folk flest. Det er systemkrise i alle ledd, men problemene er ikke like tilstedeværende enda, men det kommer de til å bli - men da er det allerede for sent. 

Det må gjøres noe nå med karbonutslippene, metan utslipp, forurensning av havene, plastikk som ødelegger dyrelivet, koraller som dør grunnet økt varmetemperatur i havet, koraller er hjemmet til 25% av alle verdens fisker, dør korallene så dør fiskene med de, i neste omgang er det kiselalgene som får svi. Kiselalger er planetens lunge, de produserer oksygen for oss. Uten de kan vi ikke puste.

Det er en veldig sammensatt og komplekst problem, et problem som i aller høyeste grad er menneskeskapt. Et så stort problem at mange ikke orker sette seg inn i det for de tenker kanskje "hva kan lille meg gjøre? ingenting" så de blir passivisert eller prøver ignorere det helt til det ikke går lenger.

Karbonnivået i atmosfæren er nå så høyt at varmen ikke kan unnslippe jorden, for karbon legger seg som et teppe øverst i atmosfæren så varmen blir sendt tilbake, da hovedsaklig til havet. 

Det medfører at isen smelter og hav nivået stiger. 

Alle klimamodeller viser at om vi ikke handler nå så vil verden se enorme problemer innen 2100. Det er unison enighet blant forskere verden over, det er ikke lenger en teori eller hypotese - det er fakta og empiriske data. 

Min generasjon kommer nok ikke til å se de største problemene, men det vil mine etterkommere. For når prosessen først har blitt satt igang for fullt så er det irreversibelt. 

Heldigvis jobber mange kloke forsker hoder verden rundt med løsning, men de trenger hjelp fra folket og politikere til å implementere disse løsningene.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Av flere grunner. De som ikke er smarte nok til å forstå, avfeier det som fake news, propaganda og så videre ( les FRP )

Det har ikke blitt tydeliggjort nok hva konsekvensene av at vi fortsetter som før, fører til.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alle fortsetter med kjøp og kast, stor bil, materialisme osv. Hvorfor bryr ikke engang folk med barn seg om fremtiden?

Anonymkode: 72565...883

Du kunne ikke tenke deg å differensiere litt, da? Alle holder ikke på sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Wagner skrev:

I 1985 presterte mennesker å slå hull i ozonlaget , årsaken var bruk av kjemikaliet Klorfluorkarbon aerosoler.

Slå hull på ozonlaget? Hva tror du dette består av siden du trur at man kan slå hull på det?

I 2006 var forøvrig "ozonhullet" plutselig kjempestort igjen. Og da man ikke kunne ty til noen menneskelagde gasser lenger så var det visst plutselig temperaturen som lagde "hullet"....

Sannheten er at hypotesen om KFK gasser (hvor forøvrig sørstedelen utslippet stort sett kom fra kjølesystemer, ikke hårsprayer) som driver av variasjon i ozonlaget over polene var veldig spekulativ.

Anonymkode: d327e...5e5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det er tull, og det som skjer er naturlige endringer. 

Anonymkode: bb0aa...115

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...