Gå til innhold

Hvorfor bryr ingen seg om global oppvarming? Alle fortsetter som før


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest bienvilleparish

Hva hjelper det at lille Norge skal redde verden når de store landene, spesielt u-landene som er verstingene holder på som før. Jeg kan ikke sitte her å stoppe regnskogen fra å bli hugget. Verdenslederene må ta et oppgjør. 

Endret av bienvilleparish
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du som privat person vil bidra om du har flere trær på tomta de. Trærne er våre støvsugere. 

Herregud, tenk å lage storm i et vannglass. Drama eksperter skulle på mange måter ikke hadde lyd på mikrofonen. 

Anonymkode: fd6cf...12a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det virkelig hadde vært krise og våre liv hadde stått på spill så hadde vi jo stengt ned alle oljejobber, alle kullgruver, forbudt all fly- og båt- og biltrafikk øyeblikkeilig. Men siden ingen foreslår det, så det neppe noen krise. Men heller skremselspropaganda.

Anonymkode: c0803...ab1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvis det virkelig hadde vært krise og våre liv hadde stått på spill så hadde vi jo stengt ned alle oljejobber, alle kullgruver, forbudt all fly- og båt- og biltrafikk øyeblikkeilig. Men siden ingen foreslår det, så det neppe noen krise. Men heller skremselspropaganda.

Anonymkode: c0803...ab1

polikere er 2019 dramaqueens.

Det er kun en god manuskript som klarer å lure så mange mennesker til å tro det er krise. Folk har da levd godt i mange ti år, og plutselig skal man lage krise av ingenting. 

Nå bytter folk vekk el bilene, og går tilbake til diesel motorer. 

Anonymkode: fd6cf...12a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kåre Willoch sa det så fint på tv for litt siden. 

Hvorfor skal vi ikke gjøre tiltak for å bedre miljøet? 

Vi har forsikret husene våre? Vi tror ikke det kommer til å brenne opp, men vi har forsikret det likevel...

Anonymkode: 133b8...315

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alle fortsetter med kjøp og kast, stor bil, materialisme osv. Hvorfor bryr ikke engang folk med barn seg om fremtiden?

Anonymkode: 72565...883

Du vet, global oppvarming er jo bare et politisk spill. Klimabløffen.

Det som er problemet i verden er jo kapitalismen, økonomien. Er det som styrer alt, alt måles i penger. Tid er penger.

Derfor vil man aldri slutte med den store forurensingen, industrien som pumper ut hver eneste dag. Pga penger, de tjener penger. Store penger, vi som er nederst på rangstiden styres av de på toppen som karrer til seg alle disse pengene. Vi er ikke verdt en dritt for de på toppen.

Så da starter man et politisk spill mot oss på bunnen, at vi skal redde verden. Ta vare på miljøet, flyskam+++ you name it. Fordi det er OSS som skal slaktes. Ikke det stygge store på toppen, skylder på at vi forbruker. Nei, stopp tilgangen! SLUTT å produser ting vi ikke trenger. Tenk gjenbruk. Eneste vi mennesker trenger er mat, tak over hodet Litt tøy. Thats it, vi trenger ikke kapitalismen og forbrukersamfunnet. Klarer fint å leve uten jobb og penger, da bruker vi heller tiden på å leve. Dyrke maten vår, lage oss det vi trenger for å leve selv.

Anonymkode: c2d34...bff

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes helt ærlig det er håpløst å tenke på at jeg skal stå og sortere plasten min, vel vitende om at våre to matvaregiganter pumper ut nye, undøvendig produkter i unødvendig plastpakning hvert døgn, hele tiden, og lar halvparten gå rett i søpla fordi det ikke blir kjøpt.

Norgesgruppen og Coop har nærmest monopol på matvareindustrien og det settes ingen begrensninger fra myndighetene. De tjener så vanvittige summer at det spiller ingen rolle hvor mye de kaster, og de ønsker ikke å sette mer enn et lite tall varer som datovarer, i frykt for at folk heller kjøper det.

Man må ta alt dette på industrinivå. 

Anonymkode: e2261...97c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politikerne kan begynne med å gå foran med et godt eksempel selv først. Ta tog (eventuelt vanlig rutefly hvis det er veldig langt) til møter som er langt unna og aldri privatfly.

Ikke ha den endeløse luksusen de pleier å ha på toppmøtene sine.

De kan også bruke kollektivtrafikk og ikke bil.

 

Den dagen alle politikerne/lederne som snakker om miljø følger dette selv i praksis skal jeg følge det også.

 

Når det er sagt så vil jeg vel egentlig si at jeg er ganske flink mtp miljø. Kjører ikke bil og sykler og går mye.

Anonymkode: fb45d...1d8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg en av dem som tar klimakrisen med stor ro. Jeg tror den er så til de grader overdrevet. Hadde det ikke vært klimaforandringer hadde hele Norge ligget under is. 

Hvis dette virkelig er sant, gjør politikerne en forferdelig dårlig jobb i og informere og MOTIVERE til forandring. De straffer og skremmer, noe som har motsatt virkning på meg. De trer avgifter nedover hodene på oss, og gir oss stadig nye forbud. De setter opp bomstasjoner overalt, slik at man snart ikke har råd til å bruke den bilen man for få år siden ble oppfordret til å kjøpe.

Rikingene kan fly sine lekre privatfly, for de betaler jo klimakvote må vite. Se bare på Hr og Fru Stordalens bruk av privatfly bare i april måned.Utslippene fra flyet deres i denne månden tilsvarte utslippet til en vanlig dieselbil i 19 år!! 19 år!  Men allikevel skal  "Ola Normann" skal parkere dieselbilen sin, imens Hr og Fru Stordalen flyr videre med god samvittighet. Kvalmende!! Jeg skal ikke gå inn på EAT-vaset engang.... 

Nei, denne klimakrisen bryr meg midt i ryggen. Den er skapt for å suge penger ut av lommebøkene til folk og skaper store klasseskiller her til lands. 

Anonymkode: 01741...44a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Folk er late og gjør sjeldent endringer før det er absolutt krise. Også har man de bekymringsverdig fornektende som ikke tror på forskning, selvom den er såpass entydig som forskning om miljøproblemer faktisk er... Miljøødeleggelsene vil uansett ikke bli verst i Norge. Vi kan om få år nyte tropevarme mens resten av verden tørker ut, folk dør av ekstremvarme og flom....

Anonymkode: 0a719...305

Det vil få store konsekvenser for oss med den mengden klimaflyktninger som kommer.

Anonymkode: c9ac5...1f0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Million skrev:

Fordi jorden har i løpet av hundretusener av år vært gjennom naturlig oppvarming og nedkjøling mange, mange ganger, både før og etter at mennesket kom til. Jordkloden har hatt flere istider, og den har hatt mange varmeperioder. Alt er en naturlig del av jordens syklus. Det går i bølger.

Det er ingen verdens ting vi kan gjøre. Det hjelper ikke en dritt å foreta seg noe som menneske. Hvordan skulle vi forhindre det?

Du har nok godt av å lese og øke kunnskapen din rundt dette. Dette er ingen vanlig syklus og det er rimelig tydelig når du setter deg inni det. 

Anonymkode: e1371...48d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Politikerne kan begynne med å gå foran med et godt eksempel selv først. Ta tog (eventuelt vanlig rutefly hvis det er veldig langt) til møter som er langt unna og aldri privatfly.

Ikke ha den endeløse luksusen de pleier å ha på toppmøtene sine.

De kan også bruke kollektivtrafikk og ikke bil.

 

Den dagen alle politikerne/lederne som snakker om miljø følger dette selv i praksis skal jeg følge det også.

 

Når det er sagt så vil jeg vel egentlig si at jeg er ganske flink mtp miljø. Kjører ikke bil og sykler og går mye.

Anonymkode: fb45d...1d8

https://www.aftenposten.no/norge/i/e8eMwO/Statsradene-skal-slutte-a-reise-med-tog_-trikk-og-buss-De-skal-heller-bruke-bil-eller-drosje

Anonymkode: c9ac5...1f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mener dette må løses på politisk nivå. Man kunne feks regulert matproduksjonen slik at det ikke ble produsert mer mat enn vi trenger - så får vi bare godta at det er tomme hyller i butikken innimellom. Man kunne hatt høyere avgifter på alle forbruksvarer og hvor pengene gikk direkte til miljøforbedrende tiltak. Hva med reduserte skatt for de som bor nærme jobb? Hva med å premiere bedrifter som godt tilrettelegger for at de ansatte kan ha hjemmekontor slik at de ikke alltid trenger å reise til jobb? I tillegg må det bli mye dyrere p fly utenlands - kanskje type 5 ganger så dyrt som i dag. 

Jeg tror det er en del tiltak vi kan gjøre uten at verdensøkonomien går i dass.

Anonymkode: bb82f...a0b

For det første må vi slutte å importere så mye mat. Vi klarer ikke brødfå oss selv i dag. Så må vi slutte å bruke opp areal med matjord til annet skit. Pløy opp de verdens golfbanene. Men før dette må det en progressiv og omfattende landbruksreformasjon til her til lands så folk har råd til å leve av å brødfø oss andre på en måte som ikke går ytterligere belaster budsjettet til minstepensjonister.

Generelle forbruksvarer er usosialt å skattlegge spesielt. Men man skatte på overforbruk som tapper ressurser det knapt finnes noe igjen av

Problemet er at mange virkemidler ofte må være globale. 

Og forresten. Mer av det økonomiske overskuddet fra fossilt drivstoff må brukes på grønn forskning og innovasjon.

Anonymkode: e8ca7...540

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er jeg en av dem som tar klimakrisen med stor ro. Jeg tror den er så til de grader overdrevet. Hadde det ikke vært klimaforandringer hadde hele Norge ligget under is. 

Hvis dette virkelig er sant, gjør politikerne en forferdelig dårlig jobb i og informere og MOTIVERE til forandring. De straffer og skremmer, noe som har motsatt virkning på meg. De trer avgifter nedover hodene på oss, og gir oss stadig nye forbud. De setter opp bomstasjoner overalt, slik at man snart ikke har råd til å bruke den bilen man for få år siden ble oppfordret til å kjøpe.

Rikingene kan fly sine lekre privatfly, for de betaler jo klimakvote må vite. Se bare på Hr og Fru Stordalens bruk av privatfly bare i april måned.Utslippene fra flyet deres i denne månden tilsvarte utslippet til en vanlig dieselbil i 19 år!! 19 år!  Men allikevel skal  "Ola Normann" skal parkere dieselbilen sin, imens Hr og Fru Stordalen flyr videre med god samvittighet. Kvalmende!! Jeg skal ikke gå inn på EAT-vaset engang.... 

Nei, denne klimakrisen bryr meg midt i ryggen. Den er skapt for å suge penger ut av lommebøkene til folk og skaper store klasseskiller her til lands. 

Anonymkode: 01741...44a

Og hvordan mener du klimakrisen suger penger ut av lommebokene til folk og skaper store klasseskiller? Tar vi hensyn til miljøet så vil det jo bli det helt motsatte. 

Anonymkode: e1371...48d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis det virkelig hadde vært krise og våre liv hadde stått på spill så hadde vi jo stengt ned alle oljejobber, alle kullgruver, forbudt all fly- og båt- og biltrafikk øyeblikkeilig. Men siden ingen foreslår det, så det neppe noen krise. Men heller skremselspropaganda.

Anonymkode: c0803...ab1

Hvis det var en akutt fare ja, men når det er en fare som er lengre fram i tid enn regjeringsperioden så er det ikke så nøye. 

Anonymkode: c9ac5...1f0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, denne klimakrisen bryr meg midt i ryggen. Den er skapt for å suge penger ut av lommebøkene til folk og skaper store klasseskiller her til lands. 

Anonymkode: 01741...44a

Der er problemet. Folk sitter for godt i det og er sin egen lommebok nærmest til å forarge seg over at de rikeste blir det på de ressurssvakes bekostning.

Anonymkode: e8ca7...540

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi om jeg sorterer plast og glass er ikke en dråpe i havet en gang! Forbi gjøre en forskjell er i-land nødt til å investere i infrastruktur i u-land. Det er der de store gevinstene kan hentes. 

(Jeg sorterer plast, mat, glass, jeg har ikke bil men går eller tar buss når jeg skal noe. Leier elbil innimellom når vi trenger, prøver å kjøpe brukt i stedenfor nytt når vi trenger noe og litt andre småting)

Anonymkode: 68d99...e21

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og hvordan mener du klimakrisen suger penger ut av lommebokene til folk og skaper store klasseskiller? Tar vi hensyn til miljøet så vil det jo bli det helt motsatte. 

Anonymkode: e1371...48d

Fordi klimakrisen blir brukt som unnskyldning for å innføre nye og øke eksisterende avgifter. Dette går hardt utover lommeboka til til en vanlig familie, imens de som har over snittet god økonomi ikke merker så stort til dette, fordi de har nok penger "å rutte med". Ergo skaper disse avgiftene større klasseskille. 

Hvordan vil hensyn til miljøet bli til det motsatte?

 

Anonymkode: 01741...44a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvis det var en akutt fare ja, men når det er en fare som er lengre fram i tid enn regjeringsperioden så er det ikke så nøye. 

Anonymkode: c9ac5...1f0

Vel. Om vi trekker en parallell til Titanic så har vi akkurat nok med tid til å unngå isfjellet. Men handler vi ikke snart nok, så kan svært drastiske virkemidler bli nødvendig.

Anonymkode: e8ca7...540

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...