Gå til innhold

Ble tatt i fotoboks i en 80 sone, jeg kjørte i ca 130-140 km t. Kan jeg miste lappen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Du burde sjekke ut og søk opp "car pedestrians crash compilation" på youtube og se og lær av andres feiltrinn. For slik som du kjører, så vil du ende opp som disse folkene. Takk gud for at du nå har mistet lappen, men det varer ikke evig dessverre. Så se og lær. 

Anonymkode: 69fb7...9c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes vi burde fjerne bommer, og heller bruke penger på flere og bedre fotobokser. Og også bedre bemanning på veiene for å fange opp råkjørere som TS. 

Anonymkode: 69fb7...9c1

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjørte en gang mellom en fotoboks hvor jeg kjørte så fort at jeg var 3 km/timen unna å miste lappen. For å være ærlig hadde jeg ikke registrert at det var ny fartsgrense... om jeg husker riktig jeg fikk bot på 9,500kr. Hadde jeg ikke betalt den kunne jeg kommet i fengsel. Flaks for meg ag jeg tilfeldigvis ikke kjørte 3km/t fortere.. Jeg lærte min lekse for å si det mildt. Nå kjører jeg aldri over fartsgrensen. 

Du vil miste lappen, og få en ganske stor bot. Kjørte du i 136km/t i 80-sonen mister du lappen. Du får bare krysse fingrene for at det var under dette... Uansett tror jeg du også vil lære leksen din...

Anonymkode: 7a5ab...ec8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 19.7.2019 den 17.23, AnonymBruker skrev:

128 km/t i 80 sonen er grensa mellom betinget og ubetinget fengsel..,

nokså sikker på det

Anonymkode: c2b0d...2e1

Jeg tror det spiller inn hvordan trafikkbildet, veien og forholdene  var, om kjøringen var relativt trygg eller veldig farlig.

Jeg tenker at det i avhør er lurt å beklage, men også få fram at det f.eks. var tørr asfalt, god sikt og ingen andre biler på veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, I Grosny skrev:

Jeg tror det spiller inn hvordan trafikkbildet, veien og forholdene  var, om kjøringen var relativt trygg eller veldig farlig.

Jeg tenker at det i avhør er lurt å beklage, men også få fram at det f.eks. var tørr asfalt, god sikt og ingen andre biler på veien.

Har du brutt grense for ubetinget fengsel, så har du brutt grensa. Da spiller ikke andre hensyn inn.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du av hake kjører i 130-140 så fortjener du å miste lappen, jeg håper du ikke får kjøre bil noen gang igjen. Er glad det var fokoboksen du møtte og ikke meg og ungen min i en bil i motsatt kjørefelt.. 

Anonymkode: 3a2f5...446

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Om du av vane kjører i 130-140 så fortjener du å miste lappen, jeg håper du ikke får kjøre bil noen gang igjen. Er glad det var fokoboksen du møtte og ikke meg og ungen min i en bil i motsatt kjørefelt.. 

Av vane*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 9/4/2019 at 6:05 AM, AnonymBruker said:

Du vil miste lappen, og få en ganske stor bot. Kjørte du i 136km/t i 80-sonen mister du lappen. Du får bare krysse fingrene for at det var under dette... Uansett tror jeg du også vil lære leksen din...

On 8/2/2019 at 1:17 AM, AnonymBruker said:

Har fått brev i dag, målt til 147, fy faen altså så uheldig jeg er

Anonymkode: 754b5...f0c

Det ble nok mer enn en bot, ja.

Du er ikke uheldig TS. Du har drite deg loddrett ut.

Anonymkode: 90f55...d3d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.7.2019 den 16.23, AnonymBruker skrev:

Jeg kjørte på gammel vane på veien, kjørt masse der tidligere før jeg flyttet hjemmefra og da var det ikke fotoboks der. Jeg så rett og slett ikke fotoboks skiltet en gang, mulig de ikke var satt opp? Ikke vet jeg. 

Men mister jeg sertifikatet, jeg ble tatt bilde av så jeg vet jeg får et lite hyggelig brev i posten snart. Mitt håp er at jeg ikke mister det når det er på bilde, men hvordan er loven om det?

Plz, ikke kom hit å si ditt og datt om at det er fortjent om jeg mister lappen eller ikke, jeg vil bare ha faktaopplysninger om dette. Moralpreik er ikke interessant her og nå, takk!

Her sier du ingenting om at du innrømmer at du kjørte for fort, du rettferdiggjør det ved at kjent vei kjøres av gammel vane. Dersom gammel vane fører til 147 km/t uten at du merker det, trenger du nok en lærepenge.

På 19.7.2019 den 16.27, AnonymBruker skrev:

Nei det er ikke det. Jo jeg vil bare vite hva loven sier om dette. Ble jo ikke tatt av politiet i en kontroll

Her svarer du på en kommentar om at du fortjener å miste lappen. Jeg skulle gjerne hørt hvorfor du ikke synes at du fortjener å miste lappen. Ellers skjønner jeg godt at du håper på måter å slippe billig unna.

På 19.7.2019 den 16.29, AnonymBruker skrev:

Fengsel? Er jeg virkelig så kriminell? Ikke rart fengslene blir fulle og de virkelig kriminelle går fri!! 

Det å kjøre 147 km/t i en 80-sone kan potensielt drepe ganske mange. Dersom det lå noe i veien du oppdaget litt sent eller det kom et dyr ut fra veikanten kan du miste kontrollen nok til å gjøre stor skade selv om veien var oversiktlig før du begynte å kjøre fort. Bremselengden i 147 er over tre ganger så lang som i 80. 

På 19.7.2019 den 16.51, AnonymBruker skrev:

Er så lei meg...!

For at du ble tatt eller for at du flere ganger har kjørt så fort at du skaper farlige situasjoner?

På 19.7.2019 den 17.03, AnonymBruker skrev:

Hvor lenge tar det før jeg får brev i posten? Eller kan politiet komme på døren? Jeg er samboer og vil ikke at ho skal lukke opp døren om politiet står utenfor. Har ikke sakt dette til ho enda og vet ikke om jeg tør det engang, redd ho blir sur på meg og dumper meg. Hvordan får jeg det i fengsel om jeg blir satt inn der, men skjønner virkelig ikke h orfor jeg skal det kun for dette. Jeg vet heller ikke helt hvor fort jeg kjørte akkuratt i det jeg ble tatt, men er redd det var noe over 136 som visstnok er fengsel. Hvor mye blir trukket fra fra reell fart i en slik sak? 

Jeg kjøpte meg en ny bil for 4 mnd siden og fikk lyst å teste ut motoren, jeg ante jo ikke at det var en fotoboks der, den må ha blitt satt opp helt nylig. 

Her ser det for første gang ut som du ville ut for å teste en motor og at du valgte feil sted for å gjøre det. Da var det ganske bevisst at du kjørte fort. 

På 19.7.2019 den 17.06, AnonymBruker skrev:

Jeg jeg kjørte mange mil på landevei, sparer maange minutter på å ligge i rundt 140 kontra 80. Jeg hadde jo ikke kjørt slik om jeg viste om fotoboksen!

Denne kommentaren ødelegger mye for deg selv. Her høres det ut som dette er noe du gjør ofte, og over så lange strekninger at du sparer mange minutter. Det går ikke an å spare mange minutter på en og annen oversiktlig slette. Hva hadde du gjort om du rundt en sving hadde møtt en annen idiot som drev med en forbikjøring rett før en sving? Hva hadde du gjort om det rundt en sving hadde stått en bil som hadde mistet lasten av hengeren sin? Hva hadde du gjort om det kom et dyr ut fra veikanten. 

På 2.8.2019 den 1.17, AnonymBruker skrev:

Har fått brev i dag, målt til 147, fy faen altså så uheldig jeg er

Sannsynligheten for å bli tatt på norske veier er ikke veldig stor, men det høres ut som du kjører fort ofte nok og har holdninger som øker denne sannsynligheten betraktelig. Det ser fremdeles ikke ut som du har noen tanker om at du ikke bør kjøre så fort, så jeg synes det er greit at du mister lappen en stund og må kjøre opp på nytt. 

Anonymkode: fd5a3...64e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her sier du ingenting om at du innrømmer at du kjørte for fort, du rettferdiggjør det ved at kjent vei kjøres av gammel vane. Dersom gammel vane fører til 147 km/t uten at du merker det, trenger du nok en lærepenge.

Her svarer du på en kommentar om at du fortjener å miste lappen. Jeg skulle gjerne hørt hvorfor du ikke synes at du fortjener å miste lappen. Ellers skjønner jeg godt at du håper på måter å slippe billig unna.

Det å kjøre 147 km/t i en 80-sone kan potensielt drepe ganske mange. Dersom det lå noe i veien du oppdaget litt sent eller det kom et dyr ut fra veikanten kan du miste kontrollen nok til å gjøre stor skade selv om veien var oversiktlig før du begynte å kjøre fort. Bremselengden i 147 er over tre ganger så lang som i 80. 

For at du ble tatt eller for at du flere ganger har kjørt så fort at du skaper farlige situasjoner?

Her ser det for første gang ut som du ville ut for å teste en motor og at du valgte feil sted for å gjøre det. Da var det ganske bevisst at du kjørte fort. 

Denne kommentaren ødelegger mye for deg selv. Her høres det ut som dette er noe du gjør ofte, og over så lange strekninger at du sparer mange minutter. Det går ikke an å spare mange minutter på en og annen oversiktlig slette. Hva hadde du gjort om du rundt en sving hadde møtt en annen idiot som drev med en forbikjøring rett før en sving? Hva hadde du gjort om det rundt en sving hadde stått en bil som hadde mistet lasten av hengeren sin? Hva hadde du gjort om det kom et dyr ut fra veikanten. 

Sannsynligheten for å bli tatt på norske veier er ikke veldig stor, men det høres ut som du kjører fort ofte nok og har holdninger som øker denne sannsynligheten betraktelig. Det ser fremdeles ikke ut som du har noen tanker om at du ikke bør kjøre så fort, så jeg synes det er greit at du mister lappen en stund og må kjøre opp på nytt. 

Anonymkode: fd5a3...64e

Velkommen etter 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
På 6.9.2019 den 19.48, AnonymBruker skrev:

Ts her var bare en prank😅

Are ut..

Anonymkode: 1f5e2...e10

Hvis det er du som liksom er TS, hvordan kan det ha seg at AB-koden din plutselig er en annen? Lukter troll... 

Anonymkode: 0965c...edc

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.7.2019 den 16.29, AnonymBruker skrev:

Fengsel? Er jeg virkelig så kriminell? Ikke rart fengslene blir fulle og de virkelig kriminelle går fri!! 

Du risikerer fengsel, og det er vel fortjent. Uansvarlig kjøring er mye være enn tyveri, hærverk og andre straffbare forhold som omfatter krenkelser av eiendom. Du kan fort ta livet av noen ved då ansvarsløs kjøring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/4/2019 at 6:05 AM, AnonymBruker said:

Jeg kjørte en gang mellom en fotoboks hvor jeg kjørte så fort at jeg var 3 km/timen unna å miste lappen. For å være ærlig hadde jeg ikke registrert at det var ny fartsgrense... om jeg husker riktig jeg fikk bot på 9,500kr. Hadde jeg ikke betalt den kunne jeg kommet i fengsel. Flaks for meg ag jeg tilfeldigvis ikke kjørte 3km/t fortere.. Jeg lærte min lekse for å si det mildt. Nå kjører jeg aldri over fartsgrensen. 

Han kjørte i 146.

Anonymkode: 5d70e...c9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...